Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Luźny klocek hamulcowy


BonQ
 Share

Recommended Posts

Witam, od pewnego czasu zauważyłem u siebie dziwne stukanie w przednim lewym kole, na stacji okazało się że zawieszenie jest ok, ale klocek hamulcowy nie jest sztywno osadzony, gdy nim poruszać, to wydaje właśnie takie stukanie, które zauważyłem.

Czym go usztywnić? Ma to "coś" jakąś fachową nazwę? Gdzie to dostanę?

Wybaczcie jeśli już gdzieś to jest opisane, wpisałem w szukajkę, ale nic konkretnego nie znalazłem.

Dzięki z góry za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

usztywnic klocek ??

jezusiczku

jeden ma blaszki i wchodzi w cylinderek

drugi ich nie ma i nic go nie trzyma

zdemontuj wszystko

sprawdz czy nic nie jest zapieczone

mam nadzieje ze kotwe klocka masz na miejscu

ten drut od zewnetrznej strony

Link to comment
Share on other sites

Kotwa jest na miejscu.

Diagnosta powiedział że brakuje tam "jakiś sprężynek", które stabilizują klocek. Dlatego pytam o konkretniejszą nazwę tego elementu, czy możliwe że zgubiłem to podczas eksploatacji? Bo stukanie zaczęło się może kilka tygodni temu.

Link to comment
Share on other sites

Byłem u szpeca, ta kotwa o której wspomniałeś po prostu się w jakiś sposób delikatnie przemieściła, ale już jest wszystko ok.

To tak dla potomnych :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Własnie miałem zakładac temat o podobnym charkterze, bo mam ten sam problem. U mnie jednak sprawa tyczy sie w tyle auta. W ostatnim tygodniu zmieniłem klocki w warsztacie. Po 2 dniach troche sie zdziwiłem, jak klocki zaczeły dzwonic o tarcze podczas jazdy po nierównej drodze, a w dodatku straszliwie piszczeć podczas końcowej fazy hamowania. Fakt ze klocki zostały wymienione do starych tarcz i w dodatku nie na markowe jakie były wczesniej(Ferodo) tylko na Harta zakupione u Stachowiaka. Podjechałem do mechanika zeby to ogladnał jeszcze raz, co tez tak zrobił, ale nic tam nie znalazł. Dodał tylko ze nowe klocki musza sie dotrzec aby zgrały z tarczami. Fakt tez jest taki ze miesiac temu zmieniłem tez klocki z przodu i tam nie było problemu z dopasowaniem. Pytam sie was czy to aby to co mówił mechanik czy cos jeszcze??

Link to comment
Share on other sites

Jesli ci chodzi o ta niby spinke to tak jest cała i siedzi sztywno. własnie nie nad nia zastanawiałem czy jej nie wymienic ale jest razem w komplecie z bolcami i takie g**no kosztuje 30 zeta. Juz mnie za przeproszeniem kur..ca trafia jak te klocki dzwonia, bo piszczenie juz stopniowo ustaje. No i dalej nie wiem co zrobic. Zastanawiam sie czy nie dokleic kawałki filcu do klocków aby wytłumilo.

Link to comment
Share on other sites

albo 30 zeta

albo bedzie dalej dzwonic

nic innego klocka z tylu nie trzyma

chyba ze sa zapieczone cylinderki i sobie lataja jak chca

albo to wogole nie to

Link to comment
Share on other sites

albo 30 zeta

albo bedzie dalej dzwonic

nic innego klocka z tylu nie trzyma

chyba ze sa zapieczone cylinderki i sobie lataja jak chca

albo to wogole nie to

Do czasu wymiany klocków było wszystko OK, wiec nie wiem co po wymianie mogło sie stac. Idąc za myslą o tym filcu co mi doradzisz kolego.

Link to comment
Share on other sites

drodzy koledzy napiszcie proszę w którym dokładnie miejscu z tyłu są te krzyżyki ? i czy można normalnie dotrzeć do tego bez rozbierania koła ?

stukają mi z tyłu klocki i nie wiem czy mam te krzyżyki do klocków..jednak za cholerę nie wiem w którym są miejscy.. :( - tak na chłopski rozum proszę :)

i jeszcze jedno :) jak to się one profesjonalnie po fachowemu nazywają ? bo na allegro nie mogę znaleźć :(

Edited by Maruda
Link to comment
Share on other sites

Maruda - ściągasz tylnie koło - i patrzysz na jażmo z góry gdzie wchodzą dwa bolce. od strony gdzie wkładasz klocki. Pod tymi dwoma bolcami powinnna być blaszka sprężynująca i dociskająca klocki. Ze względu na korozje najprawdopodobniej blaszka straciła swoje właściwości sprężyste i klocek lata Ci jak żyd po pustyni.

Idź do sklepu motoryzacyjnego z częsciami i powiedz że potrzebujesz do VB bolce do tylnich klocków wraz z blaszkami - powinni wiedzieć o co biega.

Link to comment
Share on other sites

Hehe :)

ok dzięki za poradę :)

dzięki za poradę mam chyba taki sam problem gdy zmieniałem tarcze i tarczo bębny w VB oraz klocki to w zestawie z klockami nie było ani blaszek ani kotw czy sprężyn. więc chyba będę musiał kopić nowe bo u mnie jak nacisnę na hamulec to słychać "pyknięcie"

Link to comment
Share on other sites

dzięki za poradę mam chyba taki sam problem gdy zmieniałem tarcze i tarczo bębny w VB oraz klocki to w zestawie z klockami nie było ani blaszek ani kotw czy sprężyn. więc chyba będę musiał kopić nowe bo u mnie jak nacisnę na hamulec to słychać "pyknięcie"

to jak wyczaisz gdzie kupiłeś osobno te blaszki "krzyżaki" to daj znać

Link to comment
Share on other sites

Kolego takie krzyżaki jak to zwiesz można kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym. U mnie sie to nazywa komplet naprawczy zacisku tylnego tj bolce+ te spinki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP