Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana paska klinowego klimatyzacji w dieslu


marmal004
 Share

Recommended Posts

Witam, potrzebuje schematu montażu paska klinowego w silniku y20dth z klimą.

Nie wiem jak tam należy go przeplatać.

najlepiej z opisem "co jest co"

pasek sie nie zerwał tylko spadł, na dolnej osłonie silnika leży jakieś koło nie wiem czy to od klimki czy może koło pasowe ;/

dzięki

Edited by marmal004
Link to comment
Share on other sites

dzięki o to właśnie mi chodziło.

mam jeszcze prośbę okazał sie że koło pasowe jest do wymiany, zerwało sie na tej gumie.

jak je najlepiej odkręcić? jakaś rada? bo strasznie mocno jest przykręcone, dałem na 1 hamulec wciśnięty i nic nie idzie, może lewy gwint??

Link to comment
Share on other sites

Ja żeby odkręcić ta śrubę musiałem użyć DUŻEGO klucza pneumatycznego a i tak trwało to ze 3 minuty zanim puściło. Bałem się że ukręcę tą śrubę ale się udało. Po odkręceniu nie dało się jej wziąć do reki po parzyła. Najlepiej to podjechać do jakiegoś warsztatu gdzie naprawiają ciężarówki oni będą mieli odpowiednio duży kluczyk :).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam mam ten sam problem zerwało mi sie koło pasowe na tej gumie . mam juz nowe i tu zaczyna sie podgórke jezeli mam chęci i pneumat to czy moge sam je wymienic w domowym zaciszu czy lepiej oddac do warsztatu ??

Link to comment
Share on other sites

poczytaj o wymianie tego koła. Jest sporo opisów zarówno w dziale VB jak i VC. Niektórym odkręcenie idzie łatwo a niektórym sprawia spore problemy. Raczej na parkingu przed blokiem bym się tego nie podejmował ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest toruniak

witam wszystkich mam problem z paskiem klinowym po uruchomieniu silnika zaczyna piskac po chwili jest juz ok tylko niewiem jak go naciągnąc w kadecie ktorego mialem to wystarczylo napiac alternator i gralo wszystko a tu niewiem jak sie zabrac do tego.

Link to comment
Share on other sites

Guest toruniak

no dobra gdy juz go kupie i bede chcial go wymienic sam to na co mam zwrocic szczegolną uwage zeby bylo wszystko ok i jakie narzedzia przygotowac mam .

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze kup porządny, nie jakiś chiński, ja oszczędzałem i już trzeci raz będę musiał wymienić :)

Do "odgięcia" napinacza w celu nałożenia paska przyda Ci się klucz 19 w kształcie L, zdemiesz koło i osłone nadkola to będziesz wszystko widział.

wymiana_paska.JPG

Edited by pietreksz
Link to comment
Share on other sites

U mnie podczas odkręcania przy pomocy " rozrusznika " łamało klucze więc podjechalem do mechanika a tam pneumatyczny klucz nie dawał rady więc wziął spory klucz w kształcie litery T z nasadką , na oba końce rury . 2 za rury a jeden w samochodzie trzymał auto na biegu i hamulcu i puściło :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP