Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Samoczynnie przełącza się na benzyne


Guest Rafalo750
 Share

Recommended Posts

Guest Rafalo750

Mam pewien problem. Od wczoraj w czasie jazdy zaczął przełączać się na benzynę, później nie chciał już wskoczyć na gaz. W czwartek byłem u gazownika na wymianie wszystkich filtrów i auto było podłączone pod komputer, komputer nie wykazał żadnych błędów. Dzień później wymieniłem silniczek krokowy, obroty poprawiły się ale trochę. Od tej pory dzieją się dziwne rzeczy, po zapaleniu auta mryga mi dioda od alarmu, przedtem tak nie było no i z tym przełączaniem się samoczynnie na benzyne. Vectra po jakimś czasie załączy się sama na gaz, po jakiś 10-15 minutach. Gaz mam sekwencyjny. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.

Edited by Rafalo750
Link to comment
Share on other sites

Guest krzycho2.0

Czy to pewny fachowiec od gazu? najlepiej podjedź do innego gazownika a jeszcze lepiej do typowego serwisu tej sekwencji ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

dzisiaj uslyszalem, ze moze byc za male cisnienie gazu i dlatego tak sie dzieje. i to by sie zgadzalo, bo gazownik zmniejszal mi cisnienie. co o tym sadzicie?

Link to comment
Share on other sites

Miałeś coś takiego, że Ty mu w gaz, a on przełącza na benzyne? Ja miałem źle wyregulowaną mieszanke przy niskich czasach wtrysku i po prostu gazu było za mało i przełączał. Gazownik po zmniejszeniu ciśnienia regulował ustawienia instalacji? Bo to istotne. Trzeba od nowa zrobić kalibracje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

Nie to, że mu w gaz tylko dzisiaj np na zakręcie się przełączył na benzynie. Zmniejszył ciśnienie sprawdził na komputerze jak się nie mylę to było coś koło 1.20 lub 1.30 to zrobił mi na 1.00.

Edited by Rafalo750
Link to comment
Share on other sites

Trzeba przeprowadzić od nowa kalibrację, bo może być jednak za ubogo i dlatego przerzuca. Jeżeli nic się nie zmieni, to dalej szukać przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

reduktor: SIROCCO

właśnie wróciłem od gazownika. samochód bardzo ciężko łapię temperaturę, dopiero po włączeniu ciepłego powietrza załączyłsię gaz po jakiejś chwili. powiedział, że może być zapowietrzony układ chłodzenia. powiedział też, że może być to głowica :(. co o tym myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Reduktor masz poniżej zbiornika wyrównawczego? Reduktor połączony równolegle, tzn na trójnikach do nagrzewnicy? I czy poprawnie podłączony, tzn zasilanie wody z zasilaniem na reduktorze i powrót z powrotem? Stan płynu chłodniczego jest dobry? Gdzie reduktor jest w ogóle umiejscowiony? Zrób jakieś zdjęcie spod maski. Wygląda mi to na szeregowe podłączenie reduktora do układu chłodzenia. Przy wyłączonym ogrzewaniu zawór nagrzewnicy jest pewnie zamknięty i obieg stoi.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

Zdjęcie prawdziwe dam wieczorem, bo teraz nie dam rady. Stan płynu jest dobry. Kupiłem Viki jakiś miesiąc temu i do tej pory nie dolewałem, bo jest dobry.

14970504496242810538.jpg na czerwono zaznaczony reduktor.

ciężko będzie doprowadzić do kultury ten reduktor? dużo kasy trzeba szykować?

Edited by Rafalo750
Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci, że mam w tym samym miejscu i nie mam problemu z przełączaniem na benzyne. Ważne jest podłączenie reduktora do instalacji wodnej. Sprawdź czy węze wodne od reduktora wpięte są przed nagrzewnicą przez trójniki do dwóch rur, czy przez kolanka/łączniki do jednej rury.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

później Ci powiem, bo teraz nie mogę. Ale dziwne, że to się zaczęło dziać po wymianie krokowego. przez ten miesiąc nic takiego się nie działo.

Link to comment
Share on other sites

Krokowy nie ma z tym nic wspólnego. Czytając Twoje uwagi, wnioskuje, że reduktor jest połączony szeregowo i przez to długo się nagrzewa, potem może być już okej jak sie nagrzeje. Jeszcze jedno, czy jak na zegarach masz wskazówkę temperatury przy ok 80 stopniach to czy chłodnica jest gorąca czy zimna? Łatwo wyczuć, bo albo będzie parzyć, albo prawie chłodna. Jak prawie chłodna to termostat do wymiany.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że rozgrzewałeś silnik zimny, aż doszło do 80*C i sprawdziłeś chłodnice? Jeżeli tak to termostat do wymiany.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

To na 100% termostat. Trzeba by było sprawidzić czy termostat otwiera się za wcześnie czy cały czas jest otwarty. Może da się go uratować. Miałem tak u siebie, że minimalnie był nieszczelny i przepuszczał cały czas. Zeszlifowałem troche trzpień termostatu, włożyłem do obudowy i test: nalałem do obudowy wody i sprawdzałem czy coś leci czy nie. Udało się i narazie nie mam żadnych problemów z nim. Spróbuj tego, jak nie pomoże to kupuj nowy Wahlera.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

No to nic innego nie pozostaje jak udać się do sklepu i kupić nowy. No nic. Jak zmienię to znam znać, co i jak :). Jak na razie dziękuję bardzo wszystkim którzy udzielili się w tym temacie :)

Link to comment
Share on other sites

Termostat to swoją drogą terz kup i wymień. Sprawdź czy reduktor nie jest za wysoko, ponad poziom płynu w zbiorniczku. Ja miałem o 3 cm za wysko i bardzo spadała temp przy szybkiej jeździe. Obniżyłem o 3 cm i teraz temp jest stabilna.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafalo750

znowu złapałem klina. od wczorajszym odpowietrzeniu wszytsko jest dobrze. wczoraj późnym wieczorem zrobiłem z 15-20km cały czas na gazie bez przełączania. rano koło 10 zrobiłem też cały czas na gazie. przy spokojnej jeździe mam temperature cały czas 82. dopiero przy daniu w ogień temperatura wzrosła do 90. nie za niska temperatura? i już nie wiem czy wimieniać ten termostat czy nie. co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy chłodnica nagrzewa się równomiernie z silnikiem czy robi się gorąca dopiero przy jakiejś temperaturze silnika.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP