Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Instalacja w moim 2.5 V6


Guest RockNRolla
 Share

Recommended Posts

Guest RockNRolla

Na podstawie homologacji i faktury na montaż :

-reduktor KME

-zbiornik TOR/WEW 630/220/51l GZWM (zastanawia mnie czemu po wykorzystaniu całego gazu do pełna lałem 35 litrów :|)

-Wielozawór Tomasetto TOR 220/225/30

-obudowa wielozaworu GZWM

-zawór tankowania Tomasetto

-Przełącznik/Centralka LED-300

-Układ elektroniczny AGIS 6cyl. OBD CAN (B+F+S)

-dysza do Raila 1,8/5/2,4mm

-opaska TORRO 12-22/9

-sensor pełnego wskazania PRINS - AC WPG-2

a tutaj fotka silnika :

2ltougi.jpg

pytanie : czy to możliwe , że przez zapchany filtr od gazu czasami przy depnięciu na pedał auto normalnie przyspiesza , nagle dostaje takiego.. nazwijmy to jakbym puścił noge z gazu i wcisnał ponownie (taki zryw) i nie dzieje się to zawsze. czy moze to tez byc powód taki że instalacja ROK nie była regulowana?

Nie ja instalowałem, auto kupiłem już z instalacja dlatego pytam co mozna byc zmienic , co warto zmienic :)

Link to comment
Share on other sites

Mam bardzo dobrego gazownika - prywatnie moj znajomy - ale jest z Gliwic. W mojej starej VA zakladal instalacje i do dzisiaj jezdzi idealnie a minelo prawie 4,5 roku.

Drugi zaklad nieco blizej tez jest - zapomnialem dokladnie gdzie, ale moge dopytac. Damian44 tam jezdzil jak mial VB i mial same pochlebne opinie o nich. Jak chcesz namiar to daj znac, zadzwonie do Damiana i zapytambo na forum jest juz okazjonalnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest RockNRolla

moglbys podac, jesli jest naprawde dobry, bo ja znam 3 gazowników w Ośw (Gabryś koło szpitala, na Kolbego za złomem i na starych stawach w lewo jak sie jedzie na kęty) lecz robili mi tylko w starym aucie kalibracje itp. a tam była 2 generacji , auto moje bylo już wyżyłowane więc sam nie wiem czy robili to dobrze czynie.

Link to comment
Share on other sites

O cholera, te wężyki od wtryskiwaczy do kolektora to chyba z metr mają. Kategorycznie do skrócenia. Wtedy też skrócą się węże listwy wtryskowe - reduktor. Ciekawe jeszcze jak zrobione są nawierty. Wymiana filtrów to podstawa. Od tego bym zaczął. I wtryskiwacze bym wymienił. Co najmniej na MagicJet.

Link to comment
Share on other sites

pytanie : czy to możliwe , że przez zapchany filtr od gazu czasami przy depnięciu na pedał auto normalnie przyspiesza , nagle dostaje takiego.. nazwijmy to jakbym puścił noge z gazu i wcisnał ponownie (taki zryw) i nie dzieje się to zawsze.

Mam dokładnie to samo przy swoim 2,0 16V... instalacja niby była regulowana (w sumie to dopiero minął miesiąc od założenia, czyli na pewno filtr nie jest zapchany) :angry2:

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Zapchany filtr daje taki sam efekt jak brak LPG w zbiorniku, czyli deptasz na gaz a auto sie dlawi.

W poprzedniej VA tankowalem gaz tylko na normalnych stacjach [shell, BP itd.] i przez cale 4,5 roku jak mialem zalozony LPG nie wymienialem zadnego filtra! Jak kiedys pojechalem do mojego gazownika Roberta zeby wymienil mi filtr to mnie zje***l i kazal przyjechac jak bede mial objawy zapchanego filtra, lub jechac do innego gaziarza, ktory mnie naciagnie na wymiane "bo trzeba" :)

RockNRolla dzwoniles do Roberta?

Link to comment
Share on other sites

krzysiak ok, zle odebrales mojego posta. Napisalem po prostu jak wygladaja objawy zapchanego filtra.

Co moze byc w Waszym przypadku, nie mam zielonego pojecia.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze upatruję winę po stronie przewodów od listwy wtryskowej do kolektora, bo są różnych długości... zobaczę co będzie po skróceniu i wyrównaniu ich długości ;)

Link to comment
Share on other sites

To na pewno ma jakiś wpływ na działanie instalacji, koniecznie wężyki wyrównać. Wtryski jak się da to w pion, albo położenie bliskie pionu. Ja po wszystkich modyfikacjach (prawie:)), osiągnąłem w sumie sukces, 9l/100km gazu z klimą włączoną cały czas przy silniku 1.8 to chyba więcej jak dobry wynik :)

Link to comment
Share on other sites

Popieram poprzednika i uważam, że takowy setup nie będzie dobrze sprawował sie w tym silniku. Wezyki od wtryskiwaczy muszą być jednakowej długości i możliwie jak najkrótsze. Pomijam jakość wtryskiwaczy. KOlego trzeba podpiąć pod komp i zobaczyć co sie dzieje w V jest dużo trudniej wyregulować gaz pomiędzy głowicami i w dodatku na takich miernych wtryskach to praktycznie niemożliwe, żeby mapy nie rozjechały sie po takim przelocie.

Link to comment
Share on other sites

Dziś się nudziłem i przeniosłem listwę wtryskową w inne miejsce... niestety trochę krótki wąż od reduktora nie dał mi pełnego pola do manewru, ale 3 wężyki mają już tę samą długość ~15cm a 4 ten od strony rozrządu ~20cm (niestety na chwilę obecną bardziej go skrócić nie mogę, ale gdy dorwę się do wiertarki i przerobię trochę mocowanie listwy to możliwe że wszystkie będą równe). Efekt jest taki że to chwilowe przymulenie jest wręcz nie odczuwalne w porównaniu z tym co było, myślę że gdybym wyrównał wszystkie długości to zanikłoby w ogóle ;)

Edit

Na razie tak to wygląda ;) Wcześniej listwa była całkiem po prawej stronie prostopadle do ułożenia silnika i wężyki znacznie dłuższe.

eb5b93360ad23b42med.jpg

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Ciężko będzie Ci to do pionu postawić, ale jak się nie da to chociaż żeby te wężyki były krótsze. I myślę, że nawet mniej jak te 15 cm mogą być patrząc na zdjęcie. Jak możesz to podeślij mi na PW zdjęcie gdzie masz umieszczony reduktor u siebie pod maską. Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Reduktor jest pod akumulatorem (jak zrobię fotkę to Ci podeślę). Na razie bardziej ich nie skracałem, żeby nie było zbyt dużych różnic. Jak trochę jeszcze pomodzę z ostatecznym miejscem pobytu listwy, to dopiero będę robił minimalne równe długości na wszystkich ;) Z pionem może być właśnie problem.

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Pytanie kto zmasakrowal tak te 2.5 V6??? Dziwne ze to auto wogole jakos jezdzi, silnik V6 a jakis gaziaz - debil zrobil to jak mu bylo wygodniej, jedne wezyki na banku 1 maja chyba ze 40 cm a na drugi bank to obstawiam ze z 1.2mb, pewnie masz niezle rozjazdy miedzy bankami, nstalacja do konkretnej przeobki sadzac po tym co widac to i nawierty pewnie porobione w ciekawych mijescach.Poszukaj kogos z glowa i niech doprowadzi to auto do porzadku bo, bez wymiany wtryskiwaczy sie raczej nie obejdzie a i jesli reduktor juz wiekowy tez napewno nie daje rady.

Link to comment
Share on other sites

Dziś się nudziłem i przeniosłem listwę wtryskową w inne miejsce... niestety trochę krótki wąż od reduktora nie dał mi pełnego pola do manewru, ale 3 wężyki mają już tę samą długość ~15cm a 4 ten od strony rozrządu ~20cm (niestety na chwilę obecną bardziej go skrócić nie mogę, ale gdy dorwę się do wiertarki i przerobię trochę mocowanie listwy to możliwe że wszystkie będą równe). Efekt jest taki że to chwilowe przymulenie jest wręcz nie odczuwalne w porównaniu z tym co było, myślę że gdybym wyrównał wszystkie długości to zanikłoby w ogóle ;)

Edit

Na razie tak to wygląda ;) Wcześniej listwa była całkiem po prawej stronie prostopadle do ułożenia silnika i wężyki znacznie dłuższe.

eb5b93360ad23b42med.jpg

Kolego proponuje przenieśc listwę wtryskową na odmę i tam jest ta metalowa blaszka i tam ją umocować ewentualnie na plastikową opaskę doczepić dla pewności do odmy. Powinno Ci się udać w ten sposób kąt 45* co w zupełości wystarczy any zapobiec osadzaniu sie mazutu. Wężyki po tej operacji pewnie będą miały długość poniżej 10cm.

Dokup sobie na allegro albo u gazownika trochę przewodu fi16 od filtra fazy lotnej do listwy i tanim kosztem we własnym zakresie doprowadzisz instalkę do porzadku. Nie zapomnij o kalibracji pod kompem koniecznie z próbą drogową.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem tak zrobić zanim przystąpiłem do poprawki... ale nie puszcza mnie wąż od reduktora (w sumie to nie problem bo faktycznie można dać dłuższy od filtra) i niestety przewody elektryczne do wtryskiwaczy... to już prawie max na jaki sięgają :/ Jutro pomodzę coś z elektryką... może zostawili lekki zapas.

ps.

Teraz bez żadnego podłączania do kompa auto zauważalnie lepiej jedzie niż przed skróceniem... także nie wiem czy oni w ogóle coś kalibrowali przy montażu :P

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP