Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

biegi wentylatorow


Recommended Posts

Chociaż niektórzy mają podobny problem to zacznę od początku.

Samochód grzeje się w trasie. Wskaźnik na desce wariuje tzn przekracza 100 stopi i wchodzi na czerwone przy dużej prędkości około (powyżej 130km/h) jak włączę klime temperatur szybciej rośnie bez klimę też potrafi podrosnąć. i na przykład utrzymywać się cały czas około 100 stopni.

Chciałem sprawdzić poprawność działania wentylatorów i ich biegów według porady

Zanim wymienisz czujnik, to sprawdź, czy to na pewno jego wina

1. Zdejmij wtyczkę z czujnika (S66)

2. Włącz zapłon

3. Wyłącz klimę

4. Kawałkiem przewodu zewrzyj piny (tylko we wtyczce z przewodami a nie na czujniku)

Pin 1 z 2

Oba wentylatory mają się kręcić z połową prędkości, bo będą połączone szeregowo z bezpiecznika F52(30A)

Pin 1 z 2 z 3

Oba wentylatory mają się kręcić na około 3/4 prędkości, bo będą połączone przez oporniki pierwszego biegu

Wentylator klimy z bezpiecznika F52(30A), a wentylator silnika z bezpiecznika F50(30A)

Pin 1 z 3 z 4

Oba wentylatory mają się kręcić na pełnej prędkości

Zasilane będą tak jak poprzednio

Jeśli tak będą działać to będzie to wina czujnika,

jeśli nie to czujnik Masz sprawny, a usterki szukaj w przekaźnikach.

po zwarci pinu 1 i 2 włączają się oba wentylatory ale po zwarciu pinów 1, 2 i 3 oraz 1,2 i 4 wentylator od strony zderzaka wyłącza się a wentylator od komory silnika przyśpiesza.

Czy to może być wina grzania się w trasie?

Edited by Ravcio1985
Poprawiłem temat / R1985
Link to comment
Share on other sites

po zwarci pinu 1 i 2 włączają się oba wentylatory ale po zwarciu pinów 1, 2 i 3 oraz 1,2 i 4 wentylator od strony zderzaka wyłącza się a wentylator od komory silnika przyśpiesza.

Jeśli tak pracują to Masz uszkodzony rezystor pierwszego biegu na wentylatorze klimy (ten od strony zderzaka)

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/76729-wentylator-chlodnicy-wody-i-jego-opornik/page__p__831382entry831382

A jak się zachowują wentylatory przy zwarciu 1z3z4 bo tego nie napisałeś ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli tak pracują to Masz uszkodzony rezystor pierwszego biegu na wentylatorze klimy (ten od strony zderzaka)

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/76729-wentylator-chlodnicy-wody-i-jego-opornik/page__p__831382entry831382

A jak się zachowują wentylatory przy zwarciu 1z3z4 bo tego nie napisałeś ?

Sprawdzę jutro rano.

Czy przez to właśnie może tak rosnąć temperatura? :huh:

Po zwarciu pinów 1, 3 i 4 włączają się obydwa wiatraki na max obrotów.

więc tylko po zwarciu pinów 1,2 i 3 wentylator od klimy się wyłącza. Czy to wina tego rezystora? i czy do jego wymiany trzeba wyciągać cały wentylator i czy trzeba rozbierać pół samochodu ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Do wiatraka od strony silnika jest dobry dostęp do tego rezystora od podu samochodu. Jest to taka rurka zamocowana na wentylatorze. Lecz do tego wiatraka od strony zderzaka to nie wiem. Nie zucił mi się on w oczy.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę jutro rano.

Czy przez to właśnie może tak rosnąć temperatura? :huh:

wentylatory wentylatorami, ale taka wysoka temperatura nie powinna występować. i sama niesprawność ich nie jest przyczyna grzania sie, one mają poprostu schładzać.

Link to comment
Share on other sites

Terz mi się tak wydaje że przyczyna jest gdzie indziej.

Przeciez przy prędkości ok 80km/h to tak szybko wiatr wieje że niema sensu żeby się załanczał wtedy wentylator.

Bo napewno nie wytwozy tyle powietrza ile sama pręfdkośc samochodu.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie mnie też to zastanawia, że tak się grzeje i to przy dużych prędkościach a przy mniejszych jest wszystko ok (temperatura około 90 stopni) :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Po zwarciu pinów 1, 3 i 4 włączają się obydwa wiatraki na max obrotów.

To znaczy że poza uszkodzonym rezystorem na wentylatorze klimy, pozostałe biegi Masz w porządku.

Wiadomo, że należy dbać o czystość i drożność chłodnicy i całego układu, ale w korkach musimy polegać przede wszystkim na sprawnych wentylatorach.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Chłopaki POMOCY.

Okazało się, że teraz po zwarci Pinu 1 i 2 w ogóle nie włączają się obydwa wentylatory.

Po zwarciu pinów 1,2 i 3 włącza się tytko wentylator od wody.

Po zwarciu 1,3 i 4 włączą się obydwa na full obrotów.

ręce mi już opadają

Co może być przyczyną

Link to comment
Share on other sites

Nie mogę zlokalizować przekaźnika K34 w Y22DTR.

Po zwarciu pinów 1 i 2 żaden przekaźnik nie tyka więc nie wiem który to.

Jak go znaleźć?

Link to comment
Share on other sites

przekaznik K34 posiada 5 nozek.

przewody idace do niego maja kolor:

pin 2 [86] - czarny 0,75 mm2 [zasilanie ukladu zalaczajacego cewke]

pin 4 [30] - czerwony 2,5 mm2 [wejscie zasilane z F52]

pin 6 [85] - czarny 1,5 mm2 [sygnal z pinu 2 czujnika S66]

pin 7 [31] - brazowy 0,75 mm2 [masa ukladu zalaczajacego cewke]

pin 8 [87] - czerwono-biały 2,5 mm2 [wyjscie na przekaznik K6 [pin 2] i K53 [pin 2]

gniazdo przekaznika

w ksiazce "sam naprawiam" znalazlem opis K34 - dodatkowy bieg wentylatora.

wg ksiazki jest to pierwszy z prawej w puszce przekaznikow przed akumulatorem.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Udało się (chyba) uporałem się z nadmiernym grzaniem. :yahoo:

Okazało się że:

1. Padnięty był rezystor 1 biegu wentylatora klimy

2. przerwany był jeden z kabli we wiązce odpowiadający za bieg 1/2 wiec po zwarciu pinów 1 i 2 nie kręciły w ogóle obydwa wentyle.

Jednak po naprawie tych dwóch usterek nadal wskaźnik dochodził czasem do ponad 100 stopni..

.. i co się okazało, że alternator dawał za niskie napięcie na pełnym obciążeniu i wskaźnik na desce przekłamywał.

Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. Temperatura oscyluje teraz w granicach 90 stopni :)

Także jeżeli macie problem z nadmiernym grzaniem płynu sprawdźcie ładowanie aku :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP