Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd P1503


andreeww
 Share

Recommended Posts

WITAM,

Koledzy jak to zwykle bywa, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Nieszczęsny błąd immo mnie dotknął - Błąd P1503.

Główny objaw – auto nie pali, w pozycji zapłonu kontrolka Check ciągle miga.

Podpięcie interfejsu, daje taki oto rezultat:

TECH2, Silnik

Nr części OPEL GM: 90506365 RS

Nr wersji programu ECU: 21d21k25k

Wersja programu ECU:0A5A

Nr typu sprzętu ECU: S96007

Typ silnika ECU: X18XE

Kod naprawczy lub Nr seryjny tester:S001003437

Data programu: 19990914

Kod naprawczy kalibracji lub Nr seryjny testera kalibracji: 0203

Data kalibracji: 565SD010

Nr programu testera kalibracji: 75D00400

P1503 Aktywny

( 0 ) <Nieznany błąd>

ECU opisany jest:

SIMTEC 56 Siemens

5WK9 073, GM 905 063 65

Vectra B kombi 1.8 16V, silnik X18XE, auto zagazowane od 4 lat na Stag-300. Ostatnio zaczął mi szarpać na gazie i benzynie. Zlokalizowano zgrzane przewody (wcinki) te co idą do kostek wtryskiwaczy. Gaziarz po prostu wykastrował plastykową listwę osłaniającą wtryskiwacze benzynowe i osłonę (peszel) ten co winien iść wzdłuż kolektora ssącego by osłaniać wiązkę kablową biegnącą do ECU. Wszystkie zgrzania i zwarcia na wtryskiwaczach zostały usunięte. Niestety po złożeniu wszystkiego jest ten nieszczęsny błąd immo P1503.

Po podpięciu Techa2 można skasować ten błąd, jednak każda próba uruchomienia auta powoduje jego ponowne generowanie w ECU.

Koledy proszę o pomoc. Czytałem na różnych forach i serwisach bez rezultatu różne próby.

Może ktoś posiada wsad do ECU bez immo. Czy to jednak pomoże?

Za wszelkie wskazówki i uwagi będę bardzo wdzięczny.

POZDRAWIAM.

Edited by andreeww
Link to comment
Share on other sites

1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

sprawdziles czy immo zgrywa sie z kluczykiem?

zobacz wtyczke przy immo, czasem tak bywa ze urywa sie jeden cienki drucik przy petli i zonk ;)

zdjemij oslone z kierownicy i przygladnij immo i kostki od niego.

zawsze mozesz kupic ecu + immo + kluczyk z pestka od 1 auta i przelozyc do siebie. zestaw pod Twoj silnik :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

WITAM,

Nadal stoję w miejscu z tym błędem P1503. Techem łącze się z ECU i mogę skasować wszystkie błędy, czyli:

P1503 Aktywny

( 0 ) <Nieznany błąd>

Gdy próbuje połączyć się Techem z immobilajzerem to nie mogę od razu, za którymś podejściem nawiązuje połączenie i co dziwne brak jakichkolwiek błędów.

Wydzwoniłem miernikiem kostkę immo:

1- wolny

2- brąz/nieb 2-9V (pływa, chyba to syg. Check)

3- wolny

4- brązowy 0V – masa

5- czarny 12,1V

6- nieb/czer 11,3V

7- nieb/czar 11,2V

8- braz/biał 8,8V

9- czerwony 12V

Nie wiem co za bardzo dalej. Chyba zacznę od rozprucia wiązki tej co leci wzdłuż wtryskiwaczy nad kolektorem dolotowym. Lakowałem tam te zgrzane kable od kostek wtrysków benzynowych (wcinki do lpg). Może tam jakaś wiązka jeszcze jest do poprawy, bo izolacja na niektórych to sypie się w rękach ( temperatura zrobiła swoje) bez osłony plastykowej.

POZDRAWIAM i proszę o porady.

Link to comment
Share on other sites

PIN KOLOR OPIS

1 BRĄZOWO-FIOLETOWY CENTRALNY ZAMEK

2 BRĄZOWO-NIEBIESKI LICZNIK (KONTROLKA CHECK)

3 ------------------ -------------------

4 BRĄZOWY MASA

5 CZARNY ZASILANIE PO STACYJCE

6 NIEBIESKO-CZERWONY SYGNAŁ PRĘDKOŚCI (NIE DOTYCZY X18XE1, X16XEL, Y16XE)

BRĄZOWO-BIAŁY DIAGNOSTYKA (DOTYCZY X18XE1, X16XEL, Y16XE)

7 NIEBIESKO-CZERWONY/NIEBIESKO-CZARNY ECU

8 BRĄZOWO-BIAŁY DIAGNOSTYKA (NIE DOTYCZY X18XE1, X16XEL, Y16XE)

9 CZERWONY STAŁE ZASILANIE (FV3 60A)

opis zlacza IMMOBILISERA jest na forum. sam je opisywalem.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/106360-opis-zlaczy-glownych-w-nogach-kierowcy-wszystkich-drzwi-czamkaalarmu-el-szyb-diagnostyki-sygnalow-ecu-licznika-multitimera-haka-i-innych/

wystarczylo poszukac.

sprawdz przewod NIEBIESKO-CZERWONY/NIEBIESKO-CZARNY idacy od immobilisera przez zlacze X7 pin 10 do ECU.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

WITAM,

Wydzwoniłem ten przewód, przejścia są.

Jak się łącze techem z immo to nie za każdym razem mogę się połączyć. Czytam błędy, brak.

Koledzy nie ma się do czego przyczepić a auto nie pali bo ciągle generowany jest P1503.

Proszę o kolejne podpowiedzi gdzie i co szukać?

POZDRAWIAM.

Link to comment
Share on other sites

WITAM,

Odpiąłem kostkę łączeniową od immo. Obejrzałem, otworzyłem, wszystkie piny są ok. Wydzwoniłem przy odpiętym akumulatorze piny na tej kostce i mam pełne przejścia między sobą 2-4-5-9 (do masy).

Rozpiłem złącze X7 i nadal jest zwarcie między 2-4-5-9 (do masy). Czy tak powinno być? Może przez żarówkę chceck mi zamyka to wszystko? W każdym razie sądzę że pin9 immo nie powinien zwierać do masy bo to stałe zasilanie. Mogę prosić o rozpiskę gdzie dokładnie lecą wszystkie żyły z kostki immo? Ravcio1985 co o tym sądzisz, pomożesz?

POZDRAWIAM.

Edited by andreeww
Link to comment
Share on other sites

w poscie 2 pisalem

jak widac nie widzi kluczyka ;)

WITAM,

Niestety nie widzi. W takim razie zapytam jeszcze raz jakie podjąć czynności?

Co jest tego przyczyną? Może moje pytania wydają się tendencyjne ale auto nie pali.

POZDRAWIAM.

Edited by andreeww
Link to comment
Share on other sites

sprawdz czy w kluczyku masz pestke immo ;)

jedz na kompa i zaprogramuj kluczyki by sie komunikowaly.

zawsze masz wyjscie -> kupic ecu, immo, kluczyk/i z pestka/ami od takiego samego silnika jak Twoj.

Link to comment
Share on other sites

A czy jestes pewien, ze to nie jest problem z bateria?

Ja to bym wywalil ten transponder i zaprogramowal jeszcze raz. Masz Techa, wiec mozesz to zrobic z marszu.

Czy z drugim kluczykiem tez masz taki problem?

Link to comment
Share on other sites

A czy jestes pewien, ze to nie jest problem z bateria?

Ja to bym wywalil ten transponder i zaprogramowal jeszcze raz. Masz Techa, wiec mozesz to zrobic z marszu.

Czy z drugim kluczykiem tez masz taki problem?

WITAM,

Na obu kluczykach ma to samo czyli "INVALID" - Transporder key ststus.

Co do programowania to nie mam sprzętowego TECH2, mam tylko interfejs diagnostyczny plus program tech2.

Jak czytam błędy z immo to nie ma żadnych. Co do zaprogramowania kluczy od nowa proszę o opis i czym.

W kluczykach nie ma żadnych baterii, są tylko te czarne pestki.

POZDRAWIAM.

Link to comment
Share on other sites

do immo nie trzeba, bo pestce nie trzeba :P

ale do pilota tak :D

uklad w kluczyku - chodzilo mi o uklad od c.z nie immo. w kluczyku z immo jest tylko pestka :)

Nomi koncze tripp i tyle kalafonii nawdychalem sie ze nie wiem co sie dzieje :leze:

Link to comment
Share on other sites

Programowac kluczyki mozna np OPcomem. Wczoraj Zbigos74 robil to w Zafirce na spocie w Warszawie. Razem z resetem chyba wlasnie ECU, bo auto nie chcialo odpalic :D

Odezwij sie do niego, moze cos Ci podpowie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP