Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

błędy P0725 P1335 - czujnik wału wymieniony


adam_hybrid86
 Share

Recommended Posts

Witam

Wczoraj po nagrzaniu silnika ( w jeździe po mieście) do około 90 stopni zaczęły się pojawiać problemy z praca silnika. Obrotomierz wskazywał 0 obr/min natomiast dało się jeździć z wyższymi prędkościami kiedy to całość wracała do normy. Obecnie samochód po odpaleniu w ogóle nie może się wkręcić na obroty. Ciągle obrotomierz wskazuje 0 obr/min.

Wymiana czujnika wału korbowego na nowy nic nie dała. generowane są następujące kody błędów:

P0725 (B) nieprawidłowy sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika

P1335 (A) pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego

czy ma ktoś pomysł co zrobić dalej bo przeczytałem wiele postów i każdy mówił że po wymianie czujnika wału korbowego problem ustał... u mnie nie... :(

gdzie znajduje się sterownik silnika w Y22DTR

Link to comment
Share on other sites

...jeśli pompę masz jednowtyczkową to sterownik silnika powinien być umieszczony na podszybiu z lewej strony stojąc przed otwartą maską...a jeśli pompa ma 2 wtyczki to sterownik jest zabudowany w pompie...

Link to comment
Share on other sites

...jeśli pompę masz jednowtyczkową to sterownik silnika powinien być umieszczony na podszybiu z lewej strony stojąc przed otwartą maską...a jeśli pompa ma 2 wtyczki to sterownik jest zabudowany w pompie...

jedna wtyczka na pompie. Po lewej stronie za taką gumową pół okragłą osłoną??

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

....pod plastikową osłoną ....na podszybiu...pod tą gdzie fitr do klimy zakładasz...

czytałes już ten temat ?

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=84384&hl=

czytałem.

Zarówno z odłączonym czujnikiem wału korbowego jak i podłączonym nowym czujnikiem efekt jest ten sam. Auto zapala, potem check i obrotomierz pokazuje 0 obr/min. Dodatkowo strasznie trzęsie samochodem i obroty falują. trudno podnieść obroty powyżej 1500.

czy czujnik wału powoduje generowanie błędu na pompie czy na odwrót ( bo niby czujnik wału jest nowy i sprawny)??

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio miałem taki przypadek że kostka od czujnika wyskoczyła i były takie same objawy ale myślę że kostkę sprawdzałeś więc sprawdz wiązkę przewodów idącą do czujnika.

Link to comment
Share on other sites

...ten brak komunikacji miedzy sterownikami może powodować uszkodzenie elektryczne przewodu przy sterowniku pompy ..jeśli to wykluczysz to chyba jak rozumiem trzeba bedzie pompę sprawdzić ....zastanawia mnie ten brak wskazań obrotomierza...a ten czujnik obrotów wału to oryginał?....

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze opis z TIS-a dotyczący tych błędów:

Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:

K70 moduł sterujący - diesel

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 105 (X81)

&

K128 Moduł Sterujący - pompa wtryskowa

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 5

lub

Uszkodzone części składowe:

K70 moduł sterujący - diesel

czyli albo zwarcie albo sterownik pompy uszkodzony, najlepiej podłączyć sie bezpośrednio pod pompę i zdiagnozować sterownik.

EDIT

Moduł sterujący K70 to główny sterownik a nie sterownik pompy

Przepraszam za pomyłkę.

Edited by waldi1111
Link to comment
Share on other sites

problem rozwiązany.

Termoprzełacznik biegów wentylatra zamocowany w górze chłodnicy jest prawdopodobnie uszkodzony. Powinien załączać kolejne biegi przy 98/103/108 st C a załącza przy 105/110/117 st C. W wyniku tego nastąpiło lekkie przegrzanie silnika i stopiła się dosłownie izolacja wokół wiązki idącej od kostki czujnika wału korbowego do sterownika silnika. Dodatkowo przerwany był przewód z pin2 kostki czujnika wału korbowego, więc nie było przejścia sygnału od czujnika do sterownika. ( to by wyjaśniało dlaczego samochód tak samo pracował na starym czujniku, nowym czujniku i przy w ogóle odłączonym czujniku).

Po zlutowaniu i sprawdzeniu jeszcze raz prejścia 3 pinów czujnika wału korbowego do sterownika wszystko jest ok. Nie ma już żadnych błędów ani checka.

Pozostaje mi chyba wymienić ten termoprzełącznik biegów wentylatorów z góry chłodnicy.

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

brawo :P

co do czujnika termo S66 to wczoraj juz gadalismy ze on tez moze byc kaput :)

spodobała mi się zabawa z lutownicą, miernikiem i kombinowaniem - oczywiście bezcenne okazały się schematy Ravcia :) .... rozpiska pinów i kolorów kabli;]

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

lol. po nocach zes to mierzyl i badal ? :o

rozpiski sa - wystarczy wiedziec gdzie szukac i umiec skorzystac :P

kto pyta, nie bladzi :P

kable od czujnikow ida blisko silnika i cieplo na nie dziala przez co izolacja moze popekac i porobic zwiery lub inne problemy.

jezeli jest cos zwiazane z czujnikiem [np. blad] to nie zawsze jest wina samego czujnika ;p warto tez sprawdzic kabelek :)

dzialaj :P co raz blizej rozwiazania :P gratuluje zawzietosci i wytrwalosci :P

Link to comment
Share on other sites

lol. po nocach zes to mierzyl i badal ? :o

rozpiski sa - wystarczy wiedziec gdzie szukac i umiec skorzystac :P

kto pyta, nie bladzi :P

kable od czujnikow ida blisko silnika i cieplo na nie dziala przez co izolacja moze popekac i porobic zwiery lub inne problemy.

jezeli jest cos zwiazane z czujnikiem [np. blad] to nie zawsze jest wina samego czujnika ;p warto tez sprawdzic kabelek :)

dzialaj :P co raz blizej rozwiazania :P gratuluje zawzietosci i wytrwalosci :P

czytałem wiele tematów/postów i jak ktoś pisał "problem błędy P0725 P1335" pojawiała się od razu odpowiedz - czujnik wału za ~130zł do wymiany :)

tak też zrobiłem i mam teraz dwa sprawne czujniki bo przyczyna była inna. Ale czujnik położenia wału korbowego się pewnie jeszcze kiedyś przyda :]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP