Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
adam_hybrid86

błędy P0725 P1335 - czujnik wału wymieniony

Polecane posty

Witam

Wczoraj po nagrzaniu silnika ( w jeździe po mieście) do około 90 stopni zaczęły się pojawiać problemy z praca silnika. Obrotomierz wskazywał 0 obr/min natomiast dało się jeździć z wyższymi prędkościami kiedy to całość wracała do normy. Obecnie samochód po odpaleniu w ogóle nie może się wkręcić na obroty. Ciągle obrotomierz wskazuje 0 obr/min.

Wymiana czujnika wału korbowego na nowy nic nie dała. generowane są następujące kody błędów:

P0725 (

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> nieprawidłowy sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika

P1335 (A) pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego

czy ma ktoś pomysł co zrobić dalej bo przeczytałem wiele postów i każdy mówił że po wymianie czujnika wału korbowego problem ustał... u mnie nie...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

gdzie znajduje się sterownik silnika w Y22DTR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...jeśli pompę masz jednowtyczkową to sterownik silnika powinien być umieszczony na podszybiu z lewej strony stojąc przed otwartą maską...a jeśli pompa ma 2 wtyczki to sterownik jest zabudowany w pompie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jedna wtyczka na pompie. Po lewej stronie za taką gumową pół okragłą osłoną??

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

....pod plastikową osłoną ....na podszybiu...pod tą gdzie fitr do klimy zakładasz...

czytałes już ten temat ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czytałem.

Zarówno z odłączonym czujnikiem wału korbowego jak i podłączonym nowym czujnikiem efekt jest ten sam. Auto zapala, potem check i obrotomierz pokazuje 0 obr/min. Dodatkowo strasznie trzęsie samochodem i obroty falują. trudno podnieść obroty powyżej 1500.

czy czujnik wału powoduje generowanie błędu na pompie czy na odwrót ( bo niby czujnik wału jest nowy i sprawny)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem taki przypadek że kostka od czujnika wyskoczyła i były takie same objawy ale myślę że kostkę sprawdzałeś więc sprawdz wiązkę przewodów idącą do czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...ten brak komunikacji miedzy sterownikami może powodować uszkodzenie elektryczne przewodu przy sterowniku pompy ..jeśli to wykluczysz to chyba jak rozumiem trzeba bedzie pompę sprawdzić ....zastanawia mnie ten brak wskazań obrotomierza...a ten czujnik obrotów wału to oryginał?....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze opis z TIS-a dotyczący tych błędów:

Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:

K70 moduł sterujący - diesel

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 105 (X81)

&

K128 Moduł Sterujący - pompa wtryskowa

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 5

lub

Uszkodzone części składowe:

K70 moduł sterujący - diesel

czyli albo zwarcie albo sterownik pompy uszkodzony, najlepiej podłączyć sie bezpośrednio pod pompę i zdiagnozować sterownik.

EDIT

Moduł sterujący K70 to główny sterownik a nie sterownik pompy

Przepraszam za pomyłkę.

Edytowano przez waldi1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany.

Termoprzełacznik biegów wentylatra zamocowany w górze chłodnicy jest prawdopodobnie uszkodzony. Powinien załączać kolejne biegi przy 98/103/108 st C a załącza przy 105/110/117 st C. W wyniku tego nastąpiło lekkie przegrzanie silnika i stopiła się dosłownie izolacja wokół wiązki idącej od kostki czujnika wału korbowego do sterownika silnika. Dodatkowo przerwany był przewód z pin2 kostki czujnika wału korbowego, więc nie było przejścia sygnału od czujnika do sterownika. ( to by wyjaśniało dlaczego samochód tak samo pracował na starym czujniku, nowym czujniku i przy w ogóle odłączonym czujniku).

Po zlutowaniu i sprawdzeniu jeszcze raz prejścia 3 pinów czujnika wału korbowego do sterownika wszystko jest ok. Nie ma już żadnych błędów ani checka.

Pozostaje mi chyba wymienić ten termoprzełącznik biegów wentylatorów z góry chłodnicy.

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brawo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

co do czujnika termo S66 to wczoraj juz gadalismy ze on tez moze byc kaput

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

spodobała mi się zabawa z lutownicą, miernikiem i kombinowaniem - oczywiście bezcenne okazały się schematy Ravcia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .... rozpiska pinów i kolorów kabli;]

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lol. po nocach zes to mierzyl i badal ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

rozpiski sa - wystarczy wiedziec gdzie szukac i umiec skorzystac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

kto pyta, nie bladzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

kable od czujnikow ida blisko silnika i cieplo na nie dziala przez co izolacja moze popekac i porobic zwiery lub inne problemy.

jezeli jest cos zwiazane z czujnikiem [np. blad] to nie zawsze jest wina samego czujnika ;p warto tez sprawdzic kabelek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzialaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> co raz blizej rozwiazania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> gratuluje zawzietosci i wytrwalosci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czytałem wiele tematów/postów i jak ktoś pisał "problem błędy P0725 P1335" pojawiała się od razu odpowiedz - czujnik wału za ~130zł do wymiany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak też zrobiłem i mam teraz dwa sprawne czujniki bo przyczyna była inna. Ale czujnik położenia wału korbowego się pewnie jeszcze kiedyś przyda :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×