Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nie chce chodzić na gazie


Guest leon72
 Share

Recommended Posts

Guest leon72

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem nowy i mam cholerny problem z koltekiem. Przeglądałem posty na tym forum ale jakoś do mojego przypadku nie do końca pasują inne: Mam opla astrę 1,8 16V silnik C18XEL. Od ok. 3 lat jeżdzżę na koltecu. Instalacja oczywiście założona w Holandii od nowości. Ostatnio, od ok. 2 tygodni zaczęło się przełączanie na benzynę w czasie jazdy. Nie pamiętam dokładnie ale raczej stopniowo się pogarszało. Wcześniej miałem podobne przypadki ale po wymianie filtra było ok. Teraz doszło do tego, że w czasie jazdy na zimnym silniku po chwili szarpie na gazie i się przełącza na benzynę. Na ciepłym silniku przełącza się niezauważalnie- gdyby nie migająca kontrolka na przełączniku i zapalona na chwilę pomarańczowa od silnika to w ogóle bym nie zauważył, autko nie traci na mocy w czasie jazdy. Na wolnych obrotach jak jest ciepły chodzi chwilę równo, potem stopniowo zwalnia, potem bardziej, zaczyna falować, dochodzi do punktu krytycznego, nagle się odbija, wskakuje na wyższy obr. jakieś 1500 na chwilkę i od nowa to samo. Wygląda jakby silnik miał astmę- coraz gorszy oddech, przyduszenie, zaciągnięcie chaustu powietrza i znów zmułka. Wyczyściłem reduktor, ustawiłem ciśnienia (wyczytałem na forum), filtry, świece, przewody WN, wyczyściłem rozdzielacz i zmieniłem uszczelnienia i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Gaz do rozdzielacza dochodzi na pewno przez cały czas. Zawór DFCO się załącza, silniczek krokowy też. Co mam robić? Już raz byłem na serwisie, zapłaciłem 700 frycowego (w sumie za czyszczenie i wymianę świec i przewodów) ale to było ok. 2 lata temu. Pomóżcie, podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić i jak. Pozdrawiam wszystkich!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja to sie na koltecu nie znam, ale zeby nie bylo ze nikt ci nei chce pomoc 

to masz dobrą lekturkę o koltecu 

może tam bedzie odpowiedz na twoje pytanie, bądz tam w temacie znjdzie sie szpenio co ci pomoze (napisz tez tam swoj poroblem)

pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest leon72

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem nowy i mam cholerny problem z koltekiem. Przeglądałem posty na tym forum ale jakoś do mojego przypadku nie do końca pasują inne: Mam opla astrę 1,8 16V silnik C18XEL. Od ok. 3 lat jeżdzżę na koltecu. Instalacja oczywiście założona w Holandii od nowości. Ostatnio, od ok. 2 tygodni zaczęło się przełączanie na benzynę w czasie jazdy. Nie pamiętam dokładnie ale raczej stopniowo się pogarszało. Wcześniej miałem podobne przypadki ale po wymianie filtra było ok. Teraz doszło do tego, że w czasie jazdy na zimnym silniku po chwili szarpie na gazie i się przełącza na benzynę. Na ciepłym silniku przełącza się niezauważalnie- gdyby nie migająca kontrolka na przełączniku i zapalona na chwilę pomarańczowa od silnika to w ogóle bym nie zauważył, autko nie traci na mocy w czasie jazdy. Na wolnych obrotach jak jest ciepły chodzi chwilę równo, potem stopniowo zwalnia, potem bardziej, zaczyna falować, dochodzi do punktu krytycznego, nagle się odbija, wskakuje na wyższy obr. jakieś 1500 na chwilkę i od nowa to samo. Wygląda jakby silnik miał astmę- coraz gorszy oddech, przyduszenie, zaciągnięcie chaustu powietrza i znów zmułka. Wyczyściłem reduktor, ustawiłem ciśnienia (wyczytałem na forum), filtry, świece, przewody WN, wyczyściłem rozdzielacz i zmieniłem uszczelnienia i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Gaz do rozdzielacza dochodzi na pewno przez cały czas. Zawór DFCO się załącza, silniczek krokowy też. Co mam robić? Już raz byłem na serwisie, zapłaciłem 700 frycowego (w sumie za czyszczenie i wymianę świec i przewodów) ale to było ok. 2 lata temu. Pomóżcie, podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić i jak. Pozdrawiam wszystkich!

No to dzięki za wszystkie porady. znam już chyba na wylot tą instalację. Ale naprawiłem skurczybyka. Wystarczyło TYLKO wymienić sondę lambda, mam akurat to szczęście, że do mojej asterki jest dedykowana i kosztuje ponad 400 PLN. Ale coż, grunt że jest ok.

Pozdrawiam wszystkich!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP