Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Kokuś

Zawór EGR - wymiana

Polecane posty

Gość Kokuś

Witam mam takie pytanie czy w viki b są dwa zawory EGR? znalazłem na allegro dwa EGR w dwóch różnych cenach (niby orginalne) co o tym myślicie? Prosze Was o rade

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten jest tylko do VB

Edytowano przez piotrek6666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wcale ze nie ja mam poliftowa i mam metalowy wszystko zalezy od kolektora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pójdziesz do piekła Waść za takie herezje !

piotrek6666 ma racje plastik jest w polifcie metal w przedlifcie - waść masz metal w polifcie bo na allegro tudzież indziej nie było metalowych EGRów do zakupu przez poprzedniego własciciela. ALBO sam wywnioskowałes ze nie mogą sie specjalnie różnić. chyba ze plastik jest wkręcanym egr-em... nie wiem nie mam ... ale polift to docelowo plastikowy egr a przedlift był metalem!

chybaże poprzedni własciciel miał cos z kolektorem dolotowym i wsadził z przedlifta - wszak DTI i DI różni sie nazwa i interkulerem - mechanicznie to ta sama maszynka

pozdrawiam

Marek

Edytowano przez maroslaf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a taki wół nie zamienisz egerów jednego z drugim budowa kolektora jest inna ,a co do tego jaki był przed liftem a po lifcie to sie nie orietuje ale mam po lifcie i mam metalowy egr a kolektor nie był raczej ruszany niedawno czysciłem i nie było widac wczesniejszej ingerecji.kolego Kokus zdejmij osłone silnika ta na trzy torxy i zobaczysz jaki masz egr

Edytowano przez wasil110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.....mam polifta i też EGR metalowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam polifta i tez mam metalowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj koledzy koledzy... temat był juz przerabiany..

otóż tak:

silnik x20dth - EGR metalowy

silnik y20dth - EGR plastikowy

i nie ma się co przekomarzać bo o ile w poliftach wystepował jeszcze starszy dieselek x20dth, to w przedliftach plastikowego EGR raczej nie znajdziecie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo y20dth z naturalnych przyczyn nie był w nich (jeszcze) montowany...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_pijaki.gif" alt=":pijaki:">

a tak wygląda ten metalowy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez adamusss_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość chaos

Witam!

To ja mam takie pytanko, czy można taki zawór wymienić bez problemu w warunkach blokowych? Przepraszam za lamerskie pytanie ale część wygląda na małą i raczej dostępową w silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pozdro

Chaos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bez najmniejszego problemu:

1.otwierasz auto

2. otwierasz maskę

3. odkręcasz pokrywę silnika - ten duży plastik - 3 albo 4 śruby

4. jak byk widać centralnie egr, wyciągasz wężyk podciśnienia

5. po lewej i prawej stronie masz śruby trzymające egr na kolektorze - wykręcasz

6. wsadzasz w to miejsce nowy egr i postępujesz z nim wg odwrotnej kolejności

Nie zrażaj się śrubami torx - nasadka 8mm idealnie je odkręca i zakręca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość chaos

Hej!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to świetna wiadomość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pytanie tylko jest moje takie. Czy po wymianie tego zaworu nie trzeba podłączać Viki do kompa i coś tam ustawiać? Pytam ponieważ świeci mi się czasami check, i mechanik powiedział mi że to zużyty zawór EGR. I że jak check będzie się świecił już na stałe to oznacza że pora na jego wymianę. Pytanie kolejne, czy warto kupować używkę, czy lepiej nowego szukać. A może da się to regenerować :S

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

używkę odradzam stanowczo-regeneracja w Brzegu oferta byla na All..o-nowy ma cenę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> wybór należy do Ciebie.

Błąd EGR wykasuj po wymianie Techem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyczyna błędu zniknie to po bodajże trzydziestu odpaleniach błąd się sam wykasuje.

Nic potem ustawiać nie trzeba.

A mechanik jest pewien, że to wina EGR-a? Błąd P400 to temat rzeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość chaos

No właśnie nie podał mi nr błędu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przy kupnie też byłem na kompie, to znowu powiedzieli mi że problem check'a leży w czujniku światła stop pod pedałem hamulca. Teraz to już sam nie wiem komu wierzyć. Fakt faktem jest że przy hamowaniu check znika, aby za chwilę się pojawić na nowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czy z mojego opisu możecie coś zdiagnozować?

Pzdr

Chaos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajdż porządnego mechanika - z Wakuometrem inaczej będziesz wymieniał, wymieniał ,wymieniał-szkoda kasy.

Możliwe ,że masz uszkodzony zawór zwrotny między Vacu a serwem hamulca-ten zaworek kosztuje tylko 30-parę złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli EGR był przyczyną błędu (p0400) to po naprawieniu podciśnienia błąd się nie pokaże. Po 20 albo 30 odpaleniach jak wyżej ktoś napisał skasuje się z pamięci (jeżeli nie wystąpi ponownie). Co do używek to faktycznie w Brzegu dość tanio regenerują i dają gwarancję. Ja kupiłem używkę za 150 i ponad rok już śmigam na niej. Ale z używanymi to zawsze jest loteria.

Edit:

drano dobrze pisze z tym wakuometrem. Możesz się też sam w taki zaopatrzyć i posprawdzać całe podciśnienie - koszt wakuometru 30-50zł

Edytowano przez sha_kal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR - to wydatek kilku stów.

zanim je wydasz musisz mieć 100 procent pewności że to jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów pytanie to jest do tych bardziej doświadczonych . Jest temat o zaślepieniu EGR ale w dziale silnik i to benzynowy a ja mam dieselka x20dth i teraz pytanie :

czy można zaślepić u mnie go

czy zaślepiając go nie uszkodzę po jakimś czasie czegoś

i co to daje tzn wiem że zawór służy do recylkulacji spalin

Dzięki pozdrawiam

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Technicznie zaślepić się da.

Niestety w przypadku Diesla sterownik zacznie wywalać błędy.

Recyrkulacja obniża m.in. temp. spalin. Zaślepienie EGR-a może teoretycznie skrócić życie katalizatora, który i tak po 150k km nadaje się do wyrzucenia.

Podsumowując: nie warto bo świecąca kontrolka silnika w końcu zacznie Ci działać na nerwy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok to mi starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewertowałem forum naprawdę dokładnie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Otóż mam metalowy zawór EGR silnik 2.0 DI X20DTL i ostatnio zauważyłem, że z tego zaworu leci olej. Nie są to jakieś duże ilości. Powiedziałbym, że małe, ale nie wiem czy to jest normalne. Żaden błąd mi nie wyskakuje, ale czy nie czas już na wymianę tego zaworu skoro leci z niego olej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Puszczanie mgły olejowej przez EGR, a z upływem czasu nawet sporych ilości oleju jest normalne.

Z własnego doswiadczenia wiem ,że nawet fabrycznie nowy, po bardzo dynamicznej jeżdzie puszcza olej na wąz pod zaworem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Czyli mam spokojnie jeździć i nie przejmować się za bardzo no chyba, że wyskoczy błąd

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A śladowe ilości oleju w tym wężu co jest po zaworem to tez coś normalnego czy raczej nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/>

A śladowe ilości oleju w tym wężu co jest po zaworem to tez coś normalnego czy raczej nie ?

Normalne. Ewentualnie wyczyśc kolektor jeśli tego nie robiłes bo im więcej w nim syfu tym więcej w całym układzie czyli EGR i w wężu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to przy okazji go wyczyszczę, jak będę musiał wymienić zawór EGR, bo tak to na razie mi się nie chce, szczególnie, że ostatnio trochę porozbierałem viki, bo świece wymieniałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za info

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×