Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zawór EGR - wymiana


Guest Kokuś
 Share

Recommended Posts

Witam mam takie pytanie czy w viki b są dwa zawory EGR? znalazłem na allegro dwa EGR w dwóch różnych cenach (niby orginalne) co o tym myślicie? Prosze Was o rade

http://moto.allegro.pl/item1157360730_zawor_recyrkulacji_egr_opel_zafira_vectra_signum.html

http://moto.allegro.pl/item1104354792_zawor_egr_astra_omega_vectra_zafira_2_2_2_0_dti.html

W Viki B jest tylko jeden zawór ale w dwóch wariantach z przed liftu-Metalowy i po lifcie z plastikiem.

Ten jest tylko do VB

Edited by piotrek6666
Link to comment
Share on other sites

W Viki B jest tylko jeden zawór ale w dwóch wariantach z przed liftu-Metalowy i po lifcie z plastikiem.

Ten jest tylko do VB

Wcale ze nie ja mam poliftowa i mam metalowy wszystko zalezy od kolektora

Link to comment
Share on other sites

Wcale ze nie ja mam poliftowa i mam metalowy wszystko zalezy od kolektora

pójdziesz do piekła Waść za takie herezje !

piotrek6666 ma racje plastik jest w polifcie metal w przedlifcie - waść masz metal w polifcie bo na allegro tudzież indziej nie było metalowych EGRów do zakupu przez poprzedniego własciciela. ALBO sam wywnioskowałes ze nie mogą sie specjalnie różnić. chyba ze plastik jest wkręcanym egr-em... nie wiem nie mam ... ale polift to docelowo plastikowy egr a przedlift był metalem!

chybaże poprzedni własciciel miał cos z kolektorem dolotowym i wsadził z przedlifta - wszak DTI i DI różni sie nazwa i interkulerem - mechanicznie to ta sama maszynka

pozdrawiam

Marek

Edited by maroslaf
Link to comment
Share on other sites

a taki wół nie zamienisz egerów jednego z drugim budowa kolektora jest inna ,a co do tego jaki był przed liftem a po lifcie to sie nie orietuje ale mam po lifcie i mam metalowy egr a kolektor nie był raczej ruszany niedawno czysciłem i nie było widac wczesniejszej ingerecji.kolego Kokus zdejmij osłone silnika ta na trzy torxy i zobaczysz jaki masz egr

Edited by wasil110
Link to comment
Share on other sites

oj koledzy koledzy... temat był juz przerabiany..

otóż tak:

silnik x20dth - EGR metalowy

silnik y20dth - EGR plastikowy

i nie ma się co przekomarzać bo o ile w poliftach wystepował jeszcze starszy dieselek x20dth, to w przedliftach plastikowego EGR raczej nie znajdziecie ;) bo y20dth z naturalnych przyczyn nie był w nich (jeszcze) montowany... :pijaki:

a tak wygląda ten metalowy:

http://allegro.pl/item1176432039_zawor_egr_opel_omega_vectra_zafira_2_2_2_0_dti.html

Edited by adamusss_pl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!

To ja mam takie pytanko, czy można taki zawór wymienić bez problemu w warunkach blokowych? Przepraszam za lamerskie pytanie ale część wygląda na małą i raczej dostępową w silniku :)

oj koledzy koledzy... temat był juz przerabiany..

otóż tak:

silnik x20dth - EGR metalowy

silnik y20dth - EGR plastikowy

i nie ma się co przekomarzać bo o ile w poliftach wystepował jeszcze starszy dieselek x20dth, to w przedliftach plastikowego EGR raczej nie znajdziecie ;) bo y20dth z naturalnych przyczyn nie był w nich (jeszcze) montowany... :pijaki:

a tak wygląda ten metalowy:

http://allegro.pl/item1176432039_zawor_egr_opel_omega_vectra_zafira_2_2_2_0_dti.html

Pozdro

Chaos

Link to comment
Share on other sites

Witam!

To ja mam takie pytanko, czy można taki zawór wymienić bez problemu w warunkach blokowych? Przepraszam za lamerskie pytanie ale część wygląda na małą i raczej dostępową w silniku :)

Pozdro

Chaos

Bez najmniejszego problemu:

1.otwierasz auto

2. otwierasz maskę

3. odkręcasz pokrywę silnika - ten duży plastik - 3 albo 4 śruby

4. jak byk widać centralnie egr, wyciągasz wężyk podciśnienia

5. po lewej i prawej stronie masz śruby trzymające egr na kolektorze - wykręcasz

6. wsadzasz w to miejsce nowy egr i postępujesz z nim wg odwrotnej kolejności

Nie zrażaj się śrubami torx - nasadka 8mm idealnie je odkręca i zakręca :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Bez najmniejszego problemu:

1.otwierasz auto

2. otwierasz maskę

3. odkręcasz pokrywę silnika - ten duży plastik - 3 albo 4 śruby

4. jak byk widać centralnie egr, wyciągasz wężyk podciśnienia

5. po lewej i prawej stronie masz śruby trzymające egr na kolektorze - wykręcasz

6. wsadzasz w to miejsce nowy egr i postępujesz z nim wg odwrotnej kolejności

Nie zrażaj się śrubami torx - nasadka 8mm idealnie je odkręca i zakręca :)

No to świetna wiadomość :) Pytanie tylko jest moje takie. Czy po wymianie tego zaworu nie trzeba podłączać Viki do kompa i coś tam ustawiać? Pytam ponieważ świeci mi się czasami check, i mechanik powiedział mi że to zużyty zawór EGR. I że jak check będzie się świecił już na stałe to oznacza że pora na jego wymianę. Pytanie kolejne, czy warto kupować używkę, czy lepiej nowego szukać. A może da się to regenerować :S

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

używkę odradzam stanowczo-regeneracja w Brzegu oferta byla na All..o-nowy ma cenę :rolleyes: wybór należy do Ciebie.

Błąd EGR wykasuj po wymianie Techem.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli przyczyna błędu zniknie to po bodajże trzydziestu odpaleniach błąd się sam wykasuje.

Nic potem ustawiać nie trzeba.

A mechanik jest pewien, że to wina EGR-a? Błąd P400 to temat rzeka.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie podał mi nr błędu :( Przy kupnie też byłem na kompie, to znowu powiedzieli mi że problem check'a leży w czujniku światła stop pod pedałem hamulca. Teraz to już sam nie wiem komu wierzyć. Fakt faktem jest że przy hamowaniu check znika, aby za chwilę się pojawić na nowo :( Czy z mojego opisu możecie coś zdiagnozować?

Pzdr

Chaos

Link to comment
Share on other sites

Znajdż porządnego mechanika - z Wakuometrem inaczej będziesz wymieniał, wymieniał ,wymieniał-szkoda kasy.

Możliwe ,że masz uszkodzony zawór zwrotny między Vacu a serwem hamulca-ten zaworek kosztuje tylko 30-parę złotych.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

No to świetna wiadomość :) Pytanie tylko jest moje takie. Czy po wymianie tego zaworu nie trzeba podłączać Viki do kompa i coś tam ustawiać? Pytam ponieważ świeci mi się czasami check, i mechanik powiedział mi że to zużyty zawór EGR. I że jak check będzie się świecił już na stałe to oznacza że pora na jego wymianę. Pytanie kolejne, czy warto kupować używkę, czy lepiej nowego szukać. A może da się to regenerować :S

Pozdro

Jeśli EGR był przyczyną błędu (p0400) to po naprawieniu podciśnienia błąd się nie pokaże. Po 20 albo 30 odpaleniach jak wyżej ktoś napisał skasuje się z pamięci (jeżeli nie wystąpi ponownie). Co do używek to faktycznie w Brzegu dość tanio regenerują i dają gwarancję. Ja kupiłem używkę za 150 i ponad rok już śmigam na niej. Ale z używanymi to zawsze jest loteria.

Edit:

drano dobrze pisze z tym wakuometrem. Możesz się też sam w taki zaopatrzyć i posprawdzać całe podciśnienie - koszt wakuometru 30-50zł

Edited by sha_kal
Link to comment
Share on other sites

witam kolegów pytanie to jest do tych bardziej doświadczonych . Jest temat o zaślepieniu EGR ale w dziale silnik i to benzynowy a ja mam dieselka x20dth i teraz pytanie :

czy można zaślepić u mnie go

czy zaślepiając go nie uszkodzę po jakimś czasie czegoś

i co to daje tzn wiem że zawór służy do recylkulacji spalin

Dzięki pozdrawiam

Edited by neo_82
Link to comment
Share on other sites

witam kolegów pytanie to jest do tych bardziej doświadczonych . Jest temat o zaślepieniu EGR ale w dziale silnik i to benzynowy a ja mam dieselka x20dth i teraz pytanie :

czy można zaślepić u mnie go

czy zaślepiając go nie uszkodzę po jakimś czasie czegoś

i co to daje tzn wiem że zawór służy do recylkulacji spalin

Dzięki pozdrawiam

Technicznie zaślepić się da.

Niestety w przypadku Diesla sterownik zacznie wywalać błędy.

Recyrkulacja obniża m.in. temp. spalin. Zaślepienie EGR-a może teoretycznie skrócić życie katalizatora, który i tak po 150k km nadaje się do wyrzucenia.

Podsumowując: nie warto bo świecąca kontrolka silnika w końcu zacznie Ci działać na nerwy B)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Przewertowałem forum naprawdę dokładnie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Otóż mam metalowy zawór EGR silnik 2.0 DI X20DTL i ostatnio zauważyłem, że z tego zaworu leci olej. Nie są to jakieś duże ilości. Powiedziałbym, że małe, ale nie wiem czy to jest normalne. Żaden błąd mi nie wyskakuje, ale czy nie czas już na wymianę tego zaworu skoro leci z niego olej ?

Link to comment
Share on other sites

Puszczanie mgły olejowej przez EGR, a z upływem czasu nawet sporych ilości oleju jest normalne.

Z własnego doswiadczenia wiem ,że nawet fabrycznie nowy, po bardzo dynamicznej jeżdzie puszcza olej na wąz pod zaworem.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info. Czyli mam spokojnie jeździć i nie przejmować się za bardzo no chyba, że wyskoczy błąd :)

A śladowe ilości oleju w tym wężu co jest po zaworem to tez coś normalnego czy raczej nie ?

Link to comment
Share on other sites

/>

A śladowe ilości oleju w tym wężu co jest po zaworem to tez coś normalnego czy raczej nie ?

Normalne. Ewentualnie wyczyśc kolektor jeśli tego nie robiłes bo im więcej w nim syfu tym więcej w całym układzie czyli EGR i w wężu

Link to comment
Share on other sites

Ok to przy okazji go wyczyszczę, jak będę musiał wymienić zawór EGR, bo tak to na razie mi się nie chce, szczególnie, że ostatnio trochę porozbierałem viki, bo świece wymieniałem :)

Dzięki za info :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP