Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pompa paliwa


Guest JohnnyVB
 Share

Recommended Posts

Guest JohnnyVB

Wczoraj wyjąłem pompę paliwa w celu wyczyszczenia filtra pod nią, chwilę przedtem wymieniłem filtr paliwa i chciałem żeby wszystko było w tym temacie pewne więc podjąłem się zajrzenia do baku. Postępowałem krok po kroku wg "Sam naprawiam" żeby nie było. Okazało się, że na dnie gniazda pompy jest czarny osad więc chciałem go usunąć, podłączyłem pompę na krótko, do niej kawałek węża i próbowałem to wyciągnąć, ale pompa nie ciągnęła....myślę odłączę tą pompę, bo ją zatrę na sucho i będzie. Syf wyciągnąłem za pomącą owego wężyka i własnych sił (nie polecam...pół dnia mi się odbijało!) Poskładałem wszystko z powrotem i cisza...kręcę rozrusznikiem i nic. Zdjąłem z powrotem wężyki , ale były suche, na odpowietrzniku przy wtryskach brak ciśnienia. Bez wątpienia pompa nie podaje. Sprawdzam bezpiecznik...ten model nie ma, później mostek na przekaźnik- cisza. Żarówka pod kable pompy - cały czas jest na nim niewielkie napięcie ( jakieś 5-6V) przy zgaszonym/zapalonym zapłonie. Jak kręcę rozrusznikiem to wtedy jest 12V, ale tylko jak kręcę. Zakupiłem drugą pompę używkę od Primexa i bez kombinowania i sprawdzania na sucho założyłem. To samo.... Przepraszam za poemat, ale nie chciałem niczego pominąć.

Wyłapujecie z tego co zrobiłem nie tak? Pewnie sam coś zechlałem tylko co?

Jak łeb to łeb :dash:

UP!

Link to comment
Share on other sites

Albo bezpieczniki główne- znajdujące za aku jest ich tam 6 szt, albo zgłupiał Ci któryś przekaźnik, dziwne że podaje tylko przy rozruchu, podmień z kimś na próbę.

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnnyVB

Na 99,9% to pompa...mialem dzisiaj przekaznik i tez nic. Dowiedzialem sie ze uzywane pompy rdzewieja w srodku kiedy sa wyjete i nawet jesli chodza to nie podaja wlasciwego cisnienia, wiec jest niedobra praktyka kupowanie pomp paliwa z uzywki. Nowa w sklepie 250 zl (zamiennik), zobacze na allegro.

Aha...a moja pompe zatarlem i tyle, ale dlugo sie nie napracowala i podejrzewam, ze to byly jej ostatnie chwile. Przypuszczam, ze dlatego auto mi mulilo przy ruszaniu ze skrzyzownia...zobaczymy po wymianie na new.

Mam jeszcze pytanie - jakia wydajnosc powinna miec pompa. Wydaje mi sie, ze gdzie czytalem, ze 100 l/h, a te z allegro maja 85 l/h. Nie bedzie za slaba?

Edited by JohnnyVB
Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze nei bedzie za słaba...

sprawdz pompy na ostro i jedną i drugą  - tylko nie na sucho ......... juz ktorys raz czytam, ze pompa podlaczona bez zasysania paliwa w doslownie chwilke się zaciera  :angry2: 

tak wiec wez miske z odrobiną paliwa i podlacz ją , mozesz tez sprawdzic z jakim cisnieniem bije - powino byc 0.3-0.35 atmosfery (tylko nie pamietam czy na wyjsciu z pompy czy na listwie wtryskowej)

bo sie okazac moze ze kupisz kolejna pompe a to nie bedie pompa

u mnie sie okazalo ze to wina wężyka paliwa - ten miedzy pompą a pokrywką - byla dziura i zasysalo powietrze i auto nie chcialo palic 

ja u siebei tez czyscilem ten syf co jest pod pompą - tez na zasadzie wezyka i zassania paliwa  - tak jak sie winpo spuszcza

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnnyVB

sprawdz pompy na ostro

Co masz na myśli?

Pompy sprawdzałem zamontowane w baku, zanurzone w paliwie. Podłączałem je wtedy nawet na krótko i nic nie pompują tylko buczą. Tą od Primexa próbowałem tylko i wyłącznie zanurzoną żeby nie było, ale ona też nie gada.

Sprawdzę jeszcze jutro wężyki od pompy do klapki, ale są w bardzo dobrym stanie wizualnie...

Link to comment
Share on other sites

na ostro znaczy, ze podpinasz + i - do akumulatora 

tylko mowie nie na sucho bo zatrzesz... najlepiej zeby bylo w benzynie zanurzone

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnnyVB

Tak też podłączałem...brak efektu.

W ramach ciekawostki chciałbym Wam sprzedać tekst Pana z auto części używane (czyt. tam gdzie złomują i rozbierają auta).

Ja: potrzebuję pompę paliwa do VB

Gościu: nie ma, takich starych aut już nie tniemy, musi Pan szukać u ..itd.

Było dwóch pracowników i przed wejściem nich dwa samochody: VW Golf II GTI (kolor czerwony- najszybszy :lauh: ) i Mazda mx-3 ('91)- też najszybsza :lauh:

Edited by JohnnyVB
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnnyVB

No i Viki uzdrowiona kosztem 84 pln za nową pompę zakupioną na alledrogo z roczną gwarancją.

Wnioski z przygody: - nie podłączaj pompy paliwa na sucho nawet na sekundę,

- nie kupuj używanej pompy paliwa (z całym szacunkiem dla kolegi Primex).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to gitara...

wlasnie mowie... juz czytalem kiedys, ze ktos bez paliwa podpial pompe i od razu zatarło ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP