Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czym Doczyscic Karoserie ??


Guest Sebaaa123
 Share

Recommended Posts

Guest Sebaaa123

Witam,mam pewien problem/

Oddalem niedawno vectre do konserwacji nadwozia oraz do pomalowania,glownie mam tu na mysli zrdzewiale nadkola z tylu oraz niewielkie ogniska rdzy w drzwiach.

Mialo byc wszystko dobrze,pieniadze nie byly zbyt duze wiec postanowilem skorzystac z uslugi,po odbiorze auta oczy wyszly mi na wierzch.

Caly moj samochod(oprocz nadkoli,bo akurat je wykonal w miare profesionalnie) jest bialy od podkladu :|

Wszystkie ogniska rdzy wygladaja jakby je zdarl,polozyl podklad i tyle,bylem u niego juz chyba z 10 razy aby mi to poprawil i co odbieralem samochod na drugi dzien,to bylo jeszcze gorzej wiec postanowilem ze sam doprowadze do ladu Viki tylko tu mam problem,myslalem zeby te wszstkie przebarwienia,zmatowiale czy jak to tam nazwac przejechac pasta polerska ale nie wiem czy to cos da,i chcialem sie was zapytac bo moze macie jakis sposob.

Prosze dajcie jakies rady bo za przeproszeniem szlak mnie trafia jak podchodze do samochodu i widze wszedzie ten podklad,przebarwienia i mat.

Link to comment
Share on other sites

kolego mechaniczna polerka :) koszt ok 150-300zł zalezy gdzie . zapytaj w dobrych warsztatach lakierniczych

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

Myslisz ze tylko mechaniczna polerka pomoze ??

Myslalem zeby to chociaz troche spolerowac pasta aby nie bylo takiej"wioski"jak jade przez miasto bo przeciez to przesada ;/

Oddac do lakiernika,ufasz mu a tu odbierasz taki "shit".;/

Link to comment
Share on other sites

Popytaj w oddziale jaki warsztat polecają

Podjedź i pogadaj

Może doradzą Ci co i za ile da się zrobić

Propozycja IRONa jest dobra

Reszta w twoich rękach

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

Nie no propozycja wiem ze jest dobra bo sam nad tym kiedys myslalem aby po zrobieniu nadkoli i pomalowaniu zrobic polerke,tylko sek w tym ze narazie pelnej polerki nie oplaca mi sie robic,poniewaz mam do malowania jeszcze pare elementow,i dopiero po ukonczeniu calosci zrobil bym polerke.

Narazie myslalem ze sama pasta wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Nie no propozycja wiem ze jest dobra bo sam nad tym kiedys myslalem aby po zrobieniu nadkoli i pomalowaniu zrobic polerke,tylko sek w tym ze narazie pelnej polerki nie oplaca mi sie robic,poniewaz mam do malowania jeszcze pare elementow,i dopiero po ukonczeniu calosci zrobil bym polerke.

Narazie myslalem ze sama pasta wystarczy.

watpie. no ale próba nie strzelba. moze kup sobie papier 2500 i poprzecieraj lekko na mokro a potem pasta G3 i powinno cos dac :) spróbuj na jakims kawałeczku i zobaczysz efekt czy recznie to zrobisz :)

Link to comment
Share on other sites

dokładnie spróbuj najpierw papierem wodnym a potem pastą lekko ścierną np. automax, tempo. Może także być G3.

Najlepiej i najpewniej byłoby mechaniczną polerką aczkolwiek próbuj może coś zdziałasz.

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest piter_04

Myslisz ze tylko mechaniczna polerka pomoze ??

Myslalem zeby to chociaz troche spolerowac pasta aby nie bylo takiej"wioski"jak jade przez miasto bo przeciez to przesada ;/

Oddac do lakiernika,ufasz mu a tu odbierasz taki "shit".;/

kolego wyslij mi jakies dokladne fotki jak to wyglada to postaram ci sie pomoc chyba ze bedziesz w legnicy ktoregos dnia to moge obejzec twoje autko bo jezeli chodzi o lakierowanie to wszystko da sie poprawic

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

Juz sobie poradzilem z tym w 80 %.

Kupilem paste polerska/scierna i dalo rade to naprawic fakt ze recznie to trzeba sie namachac :)

Fakt faktem ze niektore elementy gosc spartolil totalnie,ale i tak te auto bede malowal za jakies 2-4 miesiecy,tak wiec nie ma tragedi,napewno wyglada to lepiej niz po odbiorze od niego.

Jutro,jezeli pogoda dopisze przejade ja cala pasta nablyszczajaca i bedzie miod :)

Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam wszystkich posiadaczy Opla :)

Edited by Sebaaa123
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sorki że się podpinam, ale też mam problem z malowaniem ;) Więc zabrałem się za usunięcie rudej. Jakoś nie zwróciłem uwagi że koleś mi sprzedał podkład akrylowy, a nie epoxydowy i tym zamalowałem odkrytą blachę (dopiero dziś się kapnąłem). A ponoć najpierw się kładzie epoxydowy żeby zabezpieczyć antykorozyjnie a dopiero później akrylowy... Zostawić ten podkład, czy zedrzeć go i zrobić tak jak powinno być??

Link to comment
Share on other sites

Sorki że się podpinam, ale też mam problem z malowaniem ;) Więc zabrałem się za usunięcie rudej. Jakoś nie zwróciłem uwagi że koleś mi sprzedał podkład akrylowy, a nie epoxydowy i tym zamalowałem odkrytą blachę (dopiero dziś się kapnąłem). A ponoć najpierw się kładzie epoxydowy żeby zabezpieczyć antykorozyjnie a dopiero później akrylowy... Zostawić ten podkład, czy zedrzeć go i zrobić tak jak powinno być??

Podobno akrylowy jest gorszy jako zabezpieczenie gołej blachy. I jeżeli dałeś na akrylowy szpachle to się gorzej trzyma i może się dobrze nie trzymać robiąc pęknięcia itd. Tak mówili lakiernicy których się pytałem. Właśnie mam zamiar robić doły drzwi to trochę się doszkalałem :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie też robię doły drzwi... szpachla na to nie pójdzie, ale też waśnie czytałem że akrylowy nie zabezpiecza przed rudą :/ Mówię kolesiowi w sklepie że chce podkład, który położę na gołą blachę, a ten "znawca" mi dał akrylowy...

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

No właśnie też robię doły drzwi... szpachla na to nie pójdzie, ale też waśnie czytałem że akrylowy nie zabezpiecza przed rudą :/

Jak dopiero dałeś podkład i nic po za tym to lepiej dokup ten epoks. A akrylowy dasz na szpachle kilka warstw :) dobrze, że nie jesteś już po szpachlowaniu i lakierowaniu. Do którego miejsca zdzierasz lakier? tego dolnego załamania czy aż do listwy w drzwiach?

Link to comment
Share on other sites

Z racji obniżenia kosztów do załamania. Auto prawdopodobnie i tak na wiosnę stanie u lakiernika, także szkoda mi teraz ładować się w większe koszta. W takim razie jednak jutro zdzieram ten akryl ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Z racji obniżenia kosztów do załamania.

Ja właśnie też i myślę, że nie będzie mocno widać :) mam taką nadzieje :P ale to się zobaczy za kilka dni. Też mam podkład akrylowy i musze epoksydowy dokupić bo nie chce za rok lub szybciej walczyć z rudą w tym samym miejscu. Powodzenia ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest dusti77

witam. Czytam koledzy o rudej i sposobach walki z nia. i chcialbym tez sam z tym zawalczyc. napiszcie prosze tak podsumowujac co mam zrobic krok po kroku i czym konkretnie( mam na mysli szpachle i podklad)... tak zeby bylo efektywnie ;) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

witam. Czytam koledzy o rudej i sposobach walki z nia. i chcialbym tez sam z tym zawalczyc. napiszcie prosze tak podsumowujac co mam zrobic krok po kroku i czym konkretnie( mam na mysli szpachle i podklad)... tak zeby bylo efektywnie ;) pozdrawiam.

Zedrzyj rdzę do gołej blachy. Potem odtłuść (rób to po każdym nakładaniu kolejnej warstwy podkładu lub lakieru) podkład epoksydowy i jeżeli widzisz dziurki to szpachla. Szlifujesz, wyrównujesz papierkiem ściernym i na to podkład akrylowy. Potem nierówności wyrównujesz szpachlą znowu szlifujesz dajesz podkład akrylowy szlifujesz znowu coraz mniejszą ziarnisttością. Na to lakier bazowy kilka warstw ok 3x oczywiście w odstępie czasowym a na koniec lakier bezbarwny 2-3 warstw.

Link to comment
Share on other sites

Ja dopiero jestem na etapie szpachli :P

Ja już przednie drzwi pasażera zrobiłem. Najtrudniej się pozbyć rudej w drzwiach po wewnętrzenej stronie tam gdzie są otwory na wode bo tam jest jej najwięcej i najtrudniej tam dojść. Jutro kolejne drzwi i nadkola :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Powiedzcie mi jeszcze jaki podkład zastosować, żeby nie wykwitało ponownie po deszczu (blacha była czyszczona bez mała na lustro)?? Bo w sklepach u siebie już kupiłem 2 rodzaje (takie mi doradzają) i na każdym wychodzi (tyle że one są po wyschnięciu jakby proszkiem, gdy potraktuje je się papierem :hmm: ). A muszę takim popaćkanym autem pojeździć jeszcze jakieś 2tyg i dopiero poleci na to lakier.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi jeszcze jaki podkład zastosować, żeby nie wykwitało ponownie po deszczu (blacha była czyszczona bez mała na lustro)?? Bo w sklepach u siebie już kupiłem 2 rodzaje (takie mi doradzają) i na każdym wychodzi (tyle że one są po wyschnięciu jakby proszkiem, gdy potraktuje je się papierem :hmm: ). A muszę takim popaćkanym autem pojeździć jeszcze jakieś 2tyg i dopiero poleci na to lakier.

Na gołą blache podkład epoksydowy, a na szpachle jeżeli ona będzie lub pod lakier podkład akrylowy.

Link to comment
Share on other sites

Tylko mi teraz powiedz jak wyjaśnić sprzedawcom że chcę podkład epoksydowy, jeśli oni nie wiedzą co to jest... przy drugim podejściu już mówiłem że chcę "podkład który kładzie się na gołą blachę" a ten mi chyba dał znów akrylowy... gorzej że w niektórych miejscach poszedł na gołą blachę pod szpachlę :(

Link to comment
Share on other sites

Tylko mi teraz powiedz jak wyjaśnić sprzedawcom że chcę podkład epoksydowy, jeśli oni nie wiedzą co to jest... przy drugim podejściu już mówiłem że chcę "podkład który kładzie się na gołą blachę" a ten mi chyba dał znów akrylowy... gorzej że w niektórych miejscach poszedł na gołą blachę pod szpachlę :(

Ja jak poszedłem do sklepu tylko i wyłącznie z lakierami szpachlami papierami i innymi rzeczami z tym związanymi, to odrazu mi powiedział, że musi być podkład epoksydowy. Mówił też, że niektórzy kładą szpachle na gołą blache i kilka lat to wytrzymuje :P Kiedyś się pytałeś o podkład akrylowy na blache i z ciekawości się go zapytałem to poweidział, ze lepiej taki niż żaden ale epoksyd chroni przed wilgocią itd.. Musisz chyba iść do innego sklepu bo oni się za bardzo nie znają na rzeczy. Na stronach o lakierowaniu również mówią by dawać epoksyd a akryl przed lakierowaniem.

Tu masz przykładowy podkład epoksydowy http://allegro.pl/podklad-epoksydowy-alu-2k-spray-max-i1207256314.html

ja mam firmy novol, ale nie mogłem znaleść w spray-u. Jak malujesz pistoletem to nie będzie problemu aby kupić tej firmy co ja. Ja malowałem w spray-u doły drzwi, i blache pod listwą bocznych kierunków na przednim błotników. Po zimie zobaczę efekty pracy ;p

Edited by danielxc717
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP