Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd P0016 - Korelacja między wałem korbowym a wałem krzywkowym


dave_19
 Share

Recommended Posts

witam. problemów ciąg dalszy.

auto niespodziewanie pod samym domem praktycznie przy wolnych obrotach zaczelo sie telepac, cos zaczelo stukac z lewej strony silnika i wywalilo blad. po zgaszeniu i ponownym odpalaniu auto juz nie pali a blad jaki jest ciagle to:

P0016-08 - Korelacja między wałem korbowym a wałem krzywkowym

co to sie moglo stac ? mam jechac w piatek w dlusza podroz i jestem juz troche zalamany.

prosze o porade i pomoc.

Edited by dave_19
Link to comment
Share on other sites

Pogrzebaliśmy troszkę w TISie i poza możliwością walniętego jakiegoś przewodu albo wtyczki wyskoczyły uszkodzenia dwóch elementów składowych, pierwszy to czujnik wałka rozrządu, drugi sterownik silnika, serwisówka mówi żeby wymieniać w takiej właśnie kolejności.

Co ciekawe nawet taka pierdoła jak czujnik wałka rozrządu musi być programowana :o

Link to comment
Share on other sites

coz czujnik zamowiony oryginalny. przegladalem dzis menu op-com w wersji 090714 i w czesci silnik / programowanie nie widze tam jednak programowania czujnika polozenia walka rozrzadu. czy ktos moze wie jak to zaprogramowac.

Link to comment
Share on other sites

coz czujnik zamowiony oryginalny. przegladalem dzis menu op-com w wersji 090714 i w czesci silnik / programowanie nie widze tam jednak programowania czujnika polozenia walka rozrzadu. czy ktos moze wie jak to zaprogramowac.

Możliwe, że jednak tylko Techem2...

Z tego co napisałeś też stawiałbym na czujnik chociaż może się okazać, że to na przykład problem z zaworami (czarna wizja ale możliwa).

W TISie jest zawarta cała procedura "sprawdzająca"...

Oby to był ten czujnik, oby...

Wykasuj błędy opcomem, nie uruchamiaj silnika, wyłącz zapłon, wymień czujnik i odpalaj...

Uruchom silnik - jeśli ruszy powinno być ok, sczytaj błąd/błędy jeśli się pokażą...

Link to comment
Share on other sites

jutro rano bede mial juz czujnik - zamowilem oryginalny bo ponoc zamienniki nie bardzo czasami chca dzialac. po pracy zamontuje i dam znac. tez obawialem sie zaworow ale wydaje mi sie ze to jednak inny dzwiek - pawel wspominal ze sygnaly z tego czujnika odpowiedzialne sa tez za prawidlowy zaplon i stad moze byc ten halas podczas pracy - bardzo podobny do dzwieku jak w benzynie nastepuje spalanie stukowe.

Link to comment
Share on other sites

Procedura kontrolna nawet nie wspomina o walnięciu zaworów, symulowałem różne sytuacje i wychodzi zawsze albo przerwa na którymś przewodzie, albo uszkodzenie czujnika wałka, albo uszkodzenie ECU, to ostatnie czyli ECU wywala przy prawie każdym błędzie, o którym kiedykolwiek czytałem i zawsze piszą żeby wymieniać wszystko dookoła a w ostateczności komputer.

Jestem bardzo ciekawy tego programowania, być może TIS ściemnia i po montażu od razu auto normalnie zadziała.

Link to comment
Share on other sites

witam. jestem po wymianie czujnika i lipa. auto dalej nie pali, nawet po zrobieniu resetu ecu i nowym zaprogramowaniu imobilisera nic. zmienil sie za to kod bledu:

P0340 - Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem

czujnik oryginalny i teraz pytanie co robic dalej. czas mnie nagli a fura nie smiga.

Link to comment
Share on other sites

witam. jestem po wymianie czujnika i lipa. auto dalej nie pali, nawet po zrobieniu resetu ecu i nowym zaprogramowaniu imobilisera nic. zmienil sie za to kod bledu:

P0340 - Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem

czujnik oryginalny i teraz pytanie co robic dalej. czas mnie nagli a fura nie smiga.

... czyli silnik pracuje a sygnał wałka rozrządu nie jest rozpoznany przez sterownik?

P0340 - to również przerwany obwód prądowy czujnika.

Można jeszcze raz sprawdzić pod kątem "chwiejnych styków", niewłaściwej liczby zębów, niewłaściwego znacznika odniesienia, niewłaściwej pozycji luki międzyzębnej... niby nowy czujnik a jednak...

Może faktycznie trzeba "przyuczyć" go Techem?

Link to comment
Share on other sites

wizualnie przewody od czujnika wygladaja ok. pomierze jeszcze jak tylko przestanie lac napiecie na zlaczu przy wlaczonym zaplonie - powinno byc jak sie nie myle 5V ?

przeczytalem troche watkow i zaczynam brac tez pod uwage ze mogl przeskoczyc rozrzad - te napinacze w cdti ponoc nie sa za trwale. od wymiany rozrzadu jest dokladnie 23 tys km, obecna usterka miala miejsce pod domem przy wolnych obrotach - sam nie wiem co myslec :(

Edited by dave_19
Link to comment
Share on other sites

wizualnie przewody od czujnika wygladaja ok. pomierze jeszcze jak tylko przestanie lac napiecie na zlaczu przy wlaczonym zaplonie - powinno byc jak sie nie myle 5V ?

przeczytalem troche watkow i zaczynam brac tez pod uwage ze mogl przeskoczyc rozrzad - te napinacze w cdti ponoc nie sa za trwale. od wymiany rozrzadu jest dokladnie 23 tys km, obecna usterka miala miejsce pod domem przy wolnych obrotach - sam nie wiem co myslec :(

Też tak może być, że nie domykają się w odpowiednim momencie...

Napięcie między 4,8 a 5,2V.

Istnieje jeszcze możliwość taka, że czujnik jest uszkodzony mimo tego, że nowy...

Link to comment
Share on other sites

Miałem u siebie problem z tą wredną wiązką idącą do ECU dlatego mam na nią uczulenie.

Drugi pomysł w zasadzie nie mój tylko wygooglany to przeskok paska rozrządu, podobno się zdarzył właśnie z powodu wadliwej rolki napinacza http://forum.vectra-unlimited.pl/archive/index.php/t-47673.html

Link to comment
Share on other sites

przewody sprawdzilem - na wlaczonym zaplonie jest miedzy pinem 1 i 3 praktycznie rowne 5 V. zatem trzeba bedzie teraz sprawdzic rozrzad.

Link to comment
Share on other sites

Guest kibaska

u mnie też był błąd o korelacji wału krzywkowego i korbowego, nic nie dawały wymiany dwóch czujników (bez programowania), auto paliło ale przy lekkim gazowaniu, kopciło sporo, i trzęsło przy obrotach 1100, sprawdzane było dosłownie wszystko, na koniec okazało się że poszły popychacze na 2 i 4 zaworze...

spróbuj go odpalić przy lekkim gazie

Link to comment
Share on other sites

zatem panowie jest przyczyna. przeskoczyl rozrzad i nie jest to wina napinacza. jak sie okazalo po rozebraniu odlamal sie maly plastikowy kawaleczek (0,5 cm) dolnej czesci oslony rozrzadu i wlecial pod kolo zebate, powodujac przeskoczenie paska. na szczescie w nieszczesciu mialo to miejsce na wolnych obrotach, wiec jest szansa ze duzo sie nie narobilo.

witam ponownie. rozrzad juz zrobiony ale prewencyjnie zrzucamy jednak gore i przyjrzymy sie wszystkim zaworom, czy ktorys z nich nie jest "miekki". jesli tak to wymiana na nowy.

witam. autko juz smiga. z gora silnika nic sie nie stalo ale warto bylo przy okazji zagladnac. po wymianie auto smiga ciszej, lepiej sie zbiera. wymienilem rowniez egr bo stary jak sie potem okazalo pekl w czesci mechanicznej w okolicy tego zoltego kapselka i zwyczajnie powietrze uciekalo.

jezdze narazie bez podkladki i jest ok.

dzieki wszystkim za pomoc i trafne sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam Was,
trza mi pomocy-podpinam się pod temat żeby nie zakładać nowego.
A mianowicie odebrałem auto wczoraj od mechanika po naprawie UPG.
Samochód miał trochę błędów ale wykasowałem wszystkie i był sprawny wczoraj cały dzień.
Dziś rano do garażu a tu d***,wysypało na desce trochę lampek.zapala na 3-4 sekundy i gaśnie.
Błędy które zostały to:
P0016-2B
P0700-00
Auto do mechanika,zdemontował czujniki wałka i wału ale wyglądają ok.
Nadmienię że te same błędy miał przed odbiorem mechanik ale je pokasował i palił normalnie.
Rozrząd ustawiony ok,o co kaman?
Czy troche słabsze napięcie na akku może mieç związek?

Wymieniana również pompa wody.

Edited by czaro3000
Link to comment
Share on other sites

Co znaczy troszkę slabsze napiecie? Mi przy 11V palil normalnie. sprawdzilbym jeszcze wiazki od czujników, moze cos uszkodzili przy grzebaniu.

Link to comment
Share on other sites

No troche mniejsze przy rozruchu niż zadane.

Ale jak u Ciebie pali przy 11 to więc to coś innego.

A jak sprawdzić czujnik wałka rozrządu i wału?

Edited by czaro3000
Link to comment
Share on other sites

Wzrokowo cieżko ocenić czy czujnik jest sprawny ze wzgledu na to ze jest to po prostu troche drutu w obudowie plastikowej jednak patrzac na pierwszy blad zastanawial bym sie czy przypadkiem rozrzad nie jest przestawiony. CR bierze punkt wtrysku wlasnie z czujnika polożenia wałków rozrządu

Jedyny sposób wedlug mnie na sprawdzenie czujnika to oscyloskop

Edited by milosz_han
Link to comment
Share on other sites

Ale ten drugi błąd wskazywałby chyba właśnie na czujnik na wale. Stad, też mógłby wynikać pierwszy błąd. ECU nie widząc obrotów na wale widzi obroty na rozrządzie i to mu może nie pasować.

Link to comment
Share on other sites

Tak jest to blad czujnika predkosci obrotowej silnika ale z tego co widze jest to czujnik odnoszacy sie do napedu skrzyni biegow (automatycznej) który raczej bedzie umieszczony w skrzyni. (moge sie mylic)
Link odnoszący sie z cytatem.

Bład jest definiowany jako usterka w napędzie nie wpływająca na działanie silnika.

"P0700 is an informational code only. It doesn't point to a direct fault in the engine, only a general fault in the transmission."

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0700
Copyright © OBD-Codes.com

Edited by milosz_han
Link to comment
Share on other sites

Dzięki chłopaki za odpowiedzi,skrzynia była nie ruszana więc to chyba nie jest związane ze skrzynia bo wywala je w parzę więc myślę tak jak pembuk.

Link to comment
Share on other sites

Możliwe ze został zastosowany jeden czujnik dla obydwu zagadnień ale... Błąd p0016 Kurbelwellen/Nockenwellen Übereinstimmung mówi o braku synchronizacji góry z dołem wał /wałki rozrządu najczęściej dotyczy on nieprawidłowego funkcjonowania nastawnika zmiennych faz rozrządu jednak w naszych silnikach Z30DT nie wystepuje to ustrojstwo.

typowym bledem czujnika walu jest p0335 z podzialem na obowd otwarty/przerwany, sygnal za wysoki lub fałszywa wartość.
Popatrzylem troche na google i bledy te razem dosc czesto wystepują w jeep-ach i autach dodge i jest to oznaka naciągnietego łańcucha co za tym idzie przestawionego rozrządu.
Nie upieram sie przy tej teorii chce tylko pomóc i przekazuje to co widze...

Link to comment
Share on other sites

No i bardzo dobrze,zawszę to coś do myślenia. :bry:

I ja też tak myślę o tym rozrządzie ale mechanik twierdzi że to czujnik frajeruje.

Edited by czaro3000
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam, Panowie! :)

Miałem taką oto przypadłość:

utrudnione odpalanie - za 2-gim, 3-cim razem i to po kilkusekundowym kręceniu. Kontrolka z kluczykiem ciągle zaświecona. I tyle objawów. Ale fstyt... odpalać pod siedzibą klienta czy pod domem.

Silnik pracował dobrze, był dynamiczny, nie kopcił, spalanie rewelacyjne, ...ale odpalać fstyt. :)

Robione było:

- sprawdzany rozrząd;

- pomiary napięcia na sterowniku;

- regeneracja alternatora;

- regeneracja rozrusznika;

- wymiana akumulatora;

- wymiana czujnika wałka rozrządu;

- wymiana czujnika wału korbowego.

I nic.

2.000 poszły się kochać.

 

Przejeździłem z tym bUlem kolejnych kilka miesięcy i po rozmowie ze znajomym postanowiłem oddać viki w ręce znajomego tego znajomego.

Spisał się znajomy znajomego.

Podłączył Tech2, podzielił się podejrzeniami, uspokoił mnie, umówiliśmy się na spotkanie.

Przyczyną niedomagania okazał się ŚCIĘTY KLIN KOŁA PASOWEGO NA WALE KORBOWYM (tego koła, które napędza rozrząd).

Przy okazji zmiany koła zmieniłem także rozrząd. Wg instrukcji zostało mu jeszcze ok 40 kkm, ale poszło za jednym zamachem.

Teraz aż głupio się czuję - przekręcam kluczyk - i chodzi  :)

Edited by PAO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam!

 

Również wyskoczył mi błąd p0016. Objawy są takie iż auto odpala i odrazu gasnie, po trzeciej - czwartej probie odpala i można jeździć ale tylko w trybie awaryjnym. Jakieś nowe doświadczenia? miał ktoś coś podobnego?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP