Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dave_19

Błąd P0016 - Korelacja między wałem korbowym a wałem krzywkowym

Polecane posty

witam. problemów ciąg dalszy.

auto niespodziewanie pod samym domem praktycznie przy wolnych obrotach zaczelo sie telepac, cos zaczelo stukac z lewej strony silnika i wywalilo blad. po zgaszeniu i ponownym odpalaniu auto juz nie pali a blad jaki jest ciagle to:

P0016-08 - Korelacja między wałem korbowym a wałem krzywkowym

co to sie moglo stac ? mam jechac w piatek w dlusza podroz i jestem juz troche zalamany.

prosze o porade i pomoc.

Edytowano przez dave_19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebaliśmy troszkę w TISie i poza możliwością walniętego jakiegoś przewodu albo wtyczki wyskoczyły uszkodzenia dwóch elementów składowych, pierwszy to czujnik wałka rozrządu, drugi sterownik silnika, serwisówka mówi żeby wymieniać w takiej właśnie kolejności.

Co ciekawe nawet taka pierdoła jak czujnik wałka rozrządu musi być programowana

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coz czujnik zamowiony oryginalny. przegladalem dzis menu op-com w wersji 090714 i w czesci silnik / programowanie nie widze tam jednak programowania czujnika polozenia walka rozrzadu. czy ktos moze wie jak to zaprogramowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możliwe, że jednak tylko Techem2...

Z tego co napisałeś też stawiałbym na czujnik chociaż może się okazać, że to na przykład problem z zaworami (czarna wizja ale możliwa).

W TISie jest zawarta cała procedura "sprawdzająca"...

Oby to był ten czujnik, oby...

Wykasuj błędy opcomem, nie uruchamiaj silnika, wyłącz zapłon, wymień czujnik i odpalaj...

Uruchom silnik - jeśli ruszy powinno być ok, sczytaj błąd/błędy jeśli się pokażą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro rano bede mial juz czujnik - zamowilem oryginalny bo ponoc zamienniki nie bardzo czasami chca dzialac. po pracy zamontuje i dam znac. tez obawialem sie zaworow ale wydaje mi sie ze to jednak inny dzwiek - pawel wspominal ze sygnaly z tego czujnika odpowiedzialne sa tez za prawidlowy zaplon i stad moze byc ten halas podczas pracy - bardzo podobny do dzwieku jak w benzynie nastepuje spalanie stukowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Procedura kontrolna nawet nie wspomina o walnięciu zaworów, symulowałem różne sytuacje i wychodzi zawsze albo przerwa na którymś przewodzie, albo uszkodzenie czujnika wałka, albo uszkodzenie ECU, to ostatnie czyli ECU wywala przy prawie każdym błędzie, o którym kiedykolwiek czytałem i zawsze piszą żeby wymieniać wszystko dookoła a w ostateczności komputer.

Jestem bardzo ciekawy tego programowania, być może TIS ściemnia i po montażu od razu auto normalnie zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. jestem po wymianie czujnika i lipa. auto dalej nie pali, nawet po zrobieniu resetu ecu i nowym zaprogramowaniu imobilisera nic. zmienil sie za to kod bledu:

P0340 - Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem

czujnik oryginalny i teraz pytanie co robic dalej. czas mnie nagli a fura nie smiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... czyli silnik pracuje a sygnał wałka rozrządu nie jest rozpoznany przez sterownik?

P0340 - to również przerwany obwód prądowy czujnika.

Można jeszcze raz sprawdzić pod kątem "chwiejnych styków", niewłaściwej liczby zębów, niewłaściwego znacznika odniesienia, niewłaściwej pozycji luki międzyzębnej... niby nowy czujnik a jednak...

Może faktycznie trzeba "przyuczyć" go Techem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wizualnie przewody od czujnika wygladaja ok. pomierze jeszcze jak tylko przestanie lac napiecie na zlaczu przy wlaczonym zaplonie - powinno byc jak sie nie myle 5V ?

przeczytalem troche watkow i zaczynam brac tez pod uwage ze mogl przeskoczyc rozrzad - te napinacze w cdti ponoc nie sa za trwale. od wymiany rozrzadu jest dokladnie 23 tys km, obecna usterka miala miejsce pod domem przy wolnych obrotach - sam nie wiem co myslec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez dave_19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak może być, że nie domykają się w odpowiednim momencie...

Napięcie między 4,8 a 5,2V.

Istnieje jeszcze możliwość taka, że czujnik jest uszkodzony mimo tego, że nowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie problem z tą wredną wiązką idącą do

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdzilem - na wlaczonym zaplonie jest miedzy pinem 1 i 3 praktycznie rowne 5 V. zatem trzeba bedzie teraz sprawdzic rozrzad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kibaska

u mnie też był błąd o korelacji wału krzywkowego i korbowego, nic nie dawały wymiany dwóch czujników (bez programowania), auto paliło ale przy lekkim gazowaniu, kopciło sporo, i trzęsło przy obrotach 1100, sprawdzane było dosłownie wszystko, na koniec okazało się że poszły popychacze na 2 i 4 zaworze...

spróbuj go odpalić przy lekkim gazie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zatem panowie jest przyczyna. przeskoczyl rozrzad i nie jest to wina napinacza. jak sie okazalo po rozebraniu odlamal sie maly plastikowy kawaleczek (0,5 cm) dolnej czesci oslony rozrzadu i wlecial pod kolo zebate, powodujac przeskoczenie paska. na szczescie w nieszczesciu mialo to miejsce na wolnych obrotach, wiec jest szansa ze duzo sie nie narobilo.

witam ponownie. rozrzad juz zrobiony ale prewencyjnie zrzucamy jednak gore i przyjrzymy sie wszystkim zaworom, czy ktorys z nich nie jest "miekki". jesli tak to wymiana na nowy.

witam. autko juz smiga. z gora silnika nic sie nie stalo ale warto bylo przy okazji zagladnac. po wymianie auto smiga ciszej, lepiej sie zbiera. wymienilem rowniez egr bo stary jak sie potem okazalo pekl w czesci mechanicznej w okolicy tego zoltego kapselka i zwyczajnie powietrze uciekalo.

jezdze narazie bez podkladki i jest ok.

dzieki wszystkim za pomoc i trafne sugestie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,
trza mi pomocy-podpinam się pod temat żeby nie zakładać nowego.
A mianowicie odebrałem auto wczoraj od mechanika po naprawie UPG.
Samochód miał trochę błędów ale wykasowałem wszystkie i był sprawny wczoraj cały dzień.
Dziś rano do garażu a tu d***,wysypało na desce trochę lampek.zapala na 3-4 sekundy i gaśnie.
Błędy które zostały to:
P0016-2B
P0700-00
Auto do mechanika,zdemontował czujniki wałka i wału ale wyglądają ok.
Nadmienię że te same błędy miał przed odbiorem mechanik ale je pokasował i palił normalnie.
Rozrząd ustawiony ok,o co kaman?
Czy troche słabsze napięcie na akku może mieç związek?

Wymieniana również pompa wody.

Edytowano przez czaro3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy troszkę slabsze napiecie? Mi przy 11V palil normalnie. sprawdzilbym jeszcze wiazki od czujników, moze cos uszkodzili przy grzebaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No troche mniejsze przy rozruchu niż zadane.

Ale jak u Ciebie pali przy 11 to więc to coś innego.

A jak sprawdzić czujnik wałka rozrządu i wału?

Edytowano przez czaro3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wzrokowo cieżko ocenić czy czujnik jest sprawny ze wzgledu na to ze jest to po prostu troche drutu w obudowie plastikowej jednak patrzac na pierwszy blad zastanawial bym sie czy przypadkiem rozrzad nie jest przestawiony. CR bierze punkt wtrysku wlasnie z czujnika polożenia wałków rozrządu

Jedyny sposób wedlug mnie na sprawdzenie czujnika to oscyloskop

Edytowano przez milosz_han

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ten drugi błąd wskazywałby chyba właśnie na czujnik na wale. Stad, też mógłby wynikać pierwszy błąd. ECU nie widząc obrotów na wale widzi obroty na rozrządzie i to mu może nie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to blad czujnika predkosci obrotowej silnika ale z tego co widze jest to czujnik odnoszacy sie do napedu skrzyni biegow (automatycznej) który raczej bedzie umieszczony w skrzyni. (moge sie mylic)
Link odnoszący sie z cytatem.

Bład jest definiowany jako usterka w napędzie nie wpływająca na działanie silnika.

"P0700 is an informational code only. It doesn't point to a direct fault in the engine, only a general fault in the transmission."

Read more at:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Copyright © OBD-Codes.com

Edytowano przez milosz_han

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za odpowiedzi,skrzynia była nie ruszana więc to chyba nie jest związane ze skrzynia bo wywala je w parzę więc myślę tak jak pembuk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze został zastosowany jeden czujnik dla obydwu zagadnień ale... Błąd p0016 Kurbelwellen/Nockenwellen Übereinstimmung mówi o braku synchronizacji góry z dołem wał /wałki rozrządu najczęściej dotyczy on nieprawidłowego funkcjonowania nastawnika zmiennych faz rozrządu jednak w naszych silnikach Z30DT nie wystepuje to ustrojstwo.

typowym bledem czujnika walu jest p0335 z podzialem na obowd otwarty/przerwany, sygnal za wysoki lub fałszywa wartość.
Popatrzylem troche na google i bledy te razem dosc czesto wystepują w jeep-ach i autach dodge i jest to oznaka naciągnietego łańcucha co za tym idzie przestawionego rozrządu.
Nie upieram sie przy tej teorii chce tylko pomóc i przekazuje to co widze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dobrze,zawszę to coś do myślenia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

I ja też tak myślę o tym rozrządzie ale mechanik twierdzi że to czujnik frajeruje.

Edytowano przez czaro3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam, Panowie! :)

Miałem taką oto przypadłość:

utrudnione odpalanie - za 2-gim, 3-cim razem i to po kilkusekundowym kręceniu. Kontrolka z kluczykiem ciągle zaświecona. I tyle objawów. Ale fstyt... odpalać pod siedzibą klienta czy pod domem.

Silnik pracował dobrze, był dynamiczny, nie kopcił, spalanie rewelacyjne, ...ale odpalać fstyt. :)

Robione było:

- sprawdzany rozrząd;

- pomiary napięcia na sterowniku;

- regeneracja alternatora;

- regeneracja rozrusznika;

- wymiana akumulatora;

- wymiana czujnika wałka rozrządu;

- wymiana czujnika wału korbowego.

I nic.

2.000 poszły się kochać.

 

Przejeździłem z tym bUlem kolejnych kilka miesięcy i po rozmowie ze znajomym postanowiłem oddać viki w ręce znajomego tego znajomego.

Spisał się znajomy znajomego.

Podłączył Tech2, podzielił się podejrzeniami, uspokoił mnie, umówiliśmy się na spotkanie.

Przyczyną niedomagania okazał się ŚCIĘTY KLIN KOŁA PASOWEGO NA WALE KORBOWYM (tego koła, które napędza rozrząd).

Przy okazji zmiany koła zmieniłem także rozrząd. Wg instrukcji zostało mu jeszcze ok 40 kkm, ale poszło za jednym zamachem.

Teraz aż głupio się czuję - przekręcam kluczyk - i chodzi  :)

Edytowano przez PAO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Również wyskoczył mi błąd p0016. Objawy są takie iż auto odpala i odrazu gasnie, po trzeciej - czwartej probie odpala i można jeździć ale tylko w trybie awaryjnym. Jakieś nowe doświadczenia? miał ktoś coś podobnego?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×