Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dym ze stacyjki - pomocy


Guest opel vectra 1.8 kat
 Share

Recommended Posts

Guest opel vectra 1.8 kat

Hej

Szukam pomocy w sprawie zwarcia.

Wziąłem się za demontaż tylniego głośnika. Podczas odkręcania boczku w miejscu lampki drzwi pojawiło sie iskrzenie. Poczułem swąd spalonej gumy. W tym samym momencie zwarcie przeszło w kierunku stacyjki auto samo chciało się odpalić bez kluczyka chodził sam rozrusznik, poleciał ostry dym ze stacyjki. po sprawdzeniu tylnej wiązki drzwi okazało się że jest cała upalona. W kostce stacyjki cienki kabel również upalony. Brak oświetlenia wewnętrznego, centralnego zamka, radio można włączyć ale nie szumią głośniki. Czy to jest już koniec mojej Viki???POMOCY

Link to comment
Share on other sites

tu masz opis pinow stacyjki:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/106360-opis-zlaczy-glownych-w-nogach-kierowcy-wszystkich-drzwi-czamkaalarmu-el-szyb-diagnostyki-sygnalow-ecu-licznika-multitimera-haka-i-innych/

[plik - STACYJKA]

sprawdz od czego ten kabelek sie upalil

sprawdz bezpieczniki w skrzynce.

Lampka ma stale zasilanie z F22 - wiele rzeczy jest pod to podpiete...

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest opel vectra 1.8 kat

Hej

Dzięki za przesłanie schematów. Dużo z nich się dowiedziałem.

Niestety auto poszło do mechanika. Tydzień czasu robili.Auto rozebrane do golizny. Każdą wiązkę trzeba było sprawdzić czy kable nie popalone. Większość była o.k. ale dużo było przysmażonych. Trzeba było wymienić.Poszedł też sterownik centralnego spalił się. Auto już w domu lecz centralny wariuje nie wszystki drzwi się zamykają, brak środkowego i prawego stopu, brak oświetlenia konsoli regulacji nawiewu - chyba było prawda w tej wersji ja już nie pamiętam. Ogólnie porażka - teraz muszę się głowić jak to zrobić aby wszystko działało.

Link to comment
Share on other sites

sprawdz kable w przelotkach do drzwi [tam sa zlacza i kable sie lamia], to samo tyczy gumy do klapy.

srodkowy i prawy stop - sprawdz czy dochodzi napiecie do lamp, zarowki. masz haka??

podswietlenie konsoli i nawiewow idzie z multitimera ;)

jak masz mozliwosc to podmien z kims multitimer i zobacz czy bedzie lepiej :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest opel vectra 1.8 kat

dziś sprawdziłem prawą lampę tylną okazało się że chyba żarówka padła i dlatego nie ma stopu tylnego. Zauważyłem że szkiełko od żarówki odczepiło się od metalowej obudowy - trzeba kupić nową. Następnie muszę sprawdzić światło środkowe stopu dlaczego sie nie pali - może jakis kabel przerwany.

Co do oświetlenia nawiewu gdzie znajdę multimer i jak on wygląda. Z pomocy z góry dziekuję

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to wymien zarowke w lampie i juz bedziesz mial w lampie stopa :P

srodkowy moze nie swiecic bo mogl sie przelamac kabelek idacy w gumie miedzy karoseria a klapa - pisalem zebys to sprawdzil :)

tak samo ida tam kable od c.zamka i podswietlenia tabl. rej. powiazane z podswietleniem konsoli :)

najpierw posprawdzaj to co wyzej napisane a dopiero jak to nie da skutku to bierz sie za multi.

jakie masz nadwozie ??

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest opel vectra 1.8 kat

Hej

Miałem chwilkę czasu w weekend posprawdzałem co nieco. Okazało się że w klapie bagażnika kable od centralnego zostały przecięte. Po poskłądaniu do kupy centralka działa bez zarzutów. Wszystko się ładnie zamyka i otwiera jedynie zamkniecie wlewu paliwa nie działa. Muszę zobaczyć czy dochodzi prąd. Dochodzą tam dwa kable - należy sprawdzić żarówką prawda, dobrze kombinuję?

W konsoli nawiewu wymieniłem wszystkie trzy żarówki dwie działają jak należy a trzecia jakoś nie chce. Jest to możliwe?

Wymieniłem tez żąrówkę koło zapalniczki i od razu lepiej podświetlenie działa.

Sprawdziłem też bezpieczniki pod nogami kierowcy wymieniłem wszystkie które na moje oko źle wyglądały i nawet pojawiło się oświetlenie halogenów przednich. Wcześniej nić się nie świeciło.

Jak znajdę chwilę musze jeszcze raz zbadać tylne światło stop prawe bo nadal nie mam. Nistety nie była to żarówka. Nowa też nie świeci. Przelotki w drzwiach sprawdzałem są o.k. Musi być jakiś inny problem. Zabiorę się za sprawdzenie stanu kabli w tunelach przy drzwiach. W bagażniku sprawdzałem żaden kabel nie przerwany.

Jeśli chodzi jakie mam podwozie - jest to Vectra B 1995 sedan z tego co pamiętam CD silnik 1.8 16 zaworowy

Link to comment
Share on other sites

wlew paliwa ma zamek wlewu paliwa ma 2 kabelki. na czarno-zoltym pojawia sie na sekunde +12V przy zamykaniu. dasz zarowke miedyz 2 przewody to przy zamykaniu zaswieci na chwilke ;)

w konsoli sa 3 rownolegle podpiete - moze byc tak ze swieca 2. sprawdz czy nozki zarowki dobrze stykaja, jak masz diody to sprawdz czy sa dobrze wlozone [+ u gory]

oswietlenie halogenow przednich? tzn co .. kontrolka ?

sprawdziles czy dochodzi napiecie do tej lampy? sprawdz styki w lampie.

masz modul zarowek? zobacz zlacza w nogach kierowcy :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP