Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mara

wahania obrotów na biegu jałowym na benzynie oraz LPG

Polecane posty

Troche się oszukałem ale nie znalazłem rozwiazania aby pasowało do końca do mojego problemu z autem. Na zimnym silniku auto odpala bez problemu, obr. podchodzą do 1500, a nastepnie spadają do ok. 900, a za jakieś 30s. zaczynają wahać się. Im silnik bardziej się nagrzewa tym te wahania są większe 1000-500. Pozatym silnik jak się wyłączy, a jest nagrzany to trzeba dłużej krecić aby odpalił i to też od razu przysiadają obroty jakby miał zgaznąć (a czasami od razu gaśnie). Często jak gasnie to dostaje samozapłonu jeszcze i go troche poszarpie. Te wszystkie objawy wystepuja na bezynie i LPG (silnik 1,6 16V, inst. gaz II gen.). Świece jak sprawdzałem to całe zakopcone (niedawno wymieniane na NGK oraz filtr powietrza). Czyszczenie krokowego nie wiele dało. Błędów przy zczytywaniu nie pokazuje. Sprawa powinna być o tyle prosta (tak mi sie wydaje), że te objawy występują jednoczesnie na benzynie i gazie. Nie czysciłe zaworu ERG. Jakie są bezpośrenie objawy szwankowania tego zaworu? Podczas jazdy nie czuć specjalnie spadku mocy. Jeszcze jedno ostatnio jak się tak wahaly obroty na b. jałowym, a był rozgrzany i włączył się wentylator to silnik zgasł.

Dzieki z góry za wszystkie sugestie.

Edytowano przez mara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj w EGR zaślep go i wyczyść.

Moze sprawdz sobie rozrząd czy wszystko jest na swoim miejscu.

Sondę pomierz.

Podmień czujnik podający temperature płynu na komputer.

Obejrzyj silnik pod kątem wszelkich nieszczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam pytanie ten czujnik to ten który ma dwa piny i jestwtręcony lekko powyżej tego czujnika z jednym przewodem (chyba na wskazówke)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podmien sobie krokowiec od kogos komu działa dobrze. czasem czyszczenie nie pomaga. wyczysc przepustnice, przy okazji pozprawdzaj szczelnosc dolotu czy guma ta harmonijka nie ma gdzies pekniec. jesli miał by to byc EGR to obroty by nie falowały a akakały bardzo szybko o jakies 100 obr. silnikiem by szarpało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten czujnik z niebieską chyba wtyczką wkręcony w termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te obroty u mnie to nawet nie faluja, ale yglada to tak: utrzymują się stałe np. 900 i nagle spadają do np. 500-600 i silnik się znowu podnosi do tych 900, chwile pracuje ze stałymi obr. i nagle znowu opadaja w dół. Pozatym jak chwile pochodzi na jałowym to zaczyna kopcić z wydachu.

ERG się "moczy" w benzynie ekstak.. Mam pytanie jak wyschnie to napsikac WD40 czy powinien byc montowany suchy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeśli wahania i popierdywanie z wydechu są tylko podczas pracy pompy powietrza wtórnego (żeby było trudniej to jest tak: odpalę, jest ~1200obr - ok, spada na ~1000obr - jest problem, wyłączy się odkurzacz - jest ok nawet przy tym 1000obr), to gdzie szukać problemu. Pojawia się to tylko wtedy, no i oczywiście zawsze na PB (na gaz nie zdąży się przełączyć).

edit

Nie wiem czemu, ale jak zawsze w jakimś temacie zapytam o problem z moją viki... no dobra może nie zawsze, ale często... to temat się kończy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> :P

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sam nie wiem... czy są takie niespotykane czy co heh

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez krzysiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×