Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

P0400 Bardzo proszę o pomoc


kocył
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie

Wiem, że temat wałowany setki razy, jednak mam parę konkretnych pytań apropo. Silnik 2.0dth, rok 1998. Objawy typowe: przy niskich obrotach, jeździe z jednostajną prędkością świeci check, podczas przyspieszania ma muła, dopiero po chwili gaśnie check i auto rwie normalnie do przodu. Byłem na kompie okazało się że błąd p0400 (pompa podciśnienia lub zawór EGR). Przewaliłem dużo postów na ten temat i zabrałem się za sprawdzanie wszystkiego po kolei. Wszystkie węże szczelne. Natomiast co do samego zaworu EGR, czy grzybek jest podnoszony pod ciśnieniem spalin, czy poprzez podprowadzone do niego podciśnienie?? Kupiłem dzisiaj strzykawkę, podłączyłem do króćca od podciśnienia i nic, tłok idzie w górę bez żadnych oporów, a grzybek ani drgnie do góry. Pozatym zauważyłem, że podciśnienie kierowane na EGR jest dużo mniejsze po przejściu przez elektrozawór, czy to normalne??. Pozatym, po zaślepieniu wężyka od EGR na odpalonym silniku zaczyna "pyrczeć" elektrozawór od sterowania turbem natomiast jeśli wężyk jest normalnie podłączony do EGRa to nie "pyrczy". Zastanawia mnie również, dlaczego nie "pyrczą" elektrozawory od EGRa i klap? Sprawdazałem strzykawką i siłowniki od klap i turbosprężarki chodzą okej. Aha na koniec dodam jeszcze, że po zaślepieniu wężyka od EGR zbiera się normalnie, wszystko cacy, a na biegu jałowym wywala cheka.

Bawiąc się zdemontowanym EGRem zauważyłem jeszcze, że gdy wciśnie się grzybka i zatka palcem króciec podciśnienia to grzybek pozostaje w tej pozycji więc membrana raczej sprawna natomiast dlaczego nie da się go wessać strzykawką, tylko powietrze przechodzi przez niego jakby był dziurawy?? Jutro jadę zmierzyć podciśnienie, żeby wykluczyć pompę i zobaczymy.

Przepraszam, za te moje wypociny, ale starałem się jak najdokładniej opisać. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

egr podnoszony jest podcisnieniem tym dołanczanym,przy pomiarach powinno byc -0,6 za elektrozaworem,zaworki nie tyrkocza bo słabe jest na nich podcisnienie jak zaslepisz od egr to wtedy dostaja odpowiednie podcisnienie ,z ta strzykawka to tak sobie ,albo walniety egr albo zaworek od niego .

Link to comment
Share on other sites

Guest rafja

strzykawka popusci na tloczku ale nie da rady ruszyc grzybka. ciezko chodzi. ustami da rady zassac ale tez trzeba troche uzyc sily.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie, że kupiłem taką setkową strzykawe z gumowym tłokiem i za cholere nie popuszcza, a grzybka EGRa nie ruszy tylko idzie leciutko tłok do góry. A co do elektrozaworów, to po zaślepieniu węża od EGRa tyrkocze tyrkocze tylko ten od turba, a te od EGRa i klap prawie wogóle, czy to może oznaczać że padły??

Link to comment
Share on other sites

p400 to jedno....ale oprócz tego mechanior powiien podpiąć wakuometr...i wtedy byłoby wszystko jasne co nawaliło...

Link to comment
Share on other sites

Guest rafja

i u mnie.....

podcisnienie za elektrozaworkiem dochodzi do -0,8 na EGR. Sam EGR zaczyna sie podnosic od -0.6 i mimo to dalej check. co dziwne, jak zatkam palcem filterek przy elektrozaworku EGR, to czuje jak zasysa i silnik zaczyna kulturniej chodzic a przeplywka wskazuje juz nie 500 a ok 250 mg powietrza /czyli prawidlowo/ Jak puszcze palec - wskazanie przeplywki wraca do 500 i znowu silnik głośno chodzi.

mam wrazenie ze jak jest check to silnik zasysa wiecej powietrza niz podaje turbina /moze klapki w kolektorze ssącym sa otwarte ? / w efekcie przeplywka podaje duuuzo, a jak sie lekko przygazuje /po checku turbo nie bangla/ to zasysa tez waz idacy z intercoolera do ssącego.

Jak odepnę tę rurę - przeplywka stabilizuje sie na 250...

Aby bylo dziwniej, sprawdzalem elektrozaworek od klapek zawirowań - chodzi, zasysałem ustami "siłownik od klapek" czuć próżnie i nie znika ona.

Moze byc tak ze mimo to klapki sie blokują ? cięgno jak widzialem raczej chodzi /patrzyłem przy siłowniku/

nie mam jak sprawdzic ale czy to mozliwe ze normalnie po podaniu zapłonu napiecie na elektrozaworku wynosi ok 7 V a podczas pracy do 12 V ?

Przy 7V nie jest zablokowany przepływ pomiędzu VAC a filterkiem w elektrozaworze...

Edited by rafja
Link to comment
Share on other sites

Kupiłem dzisiaj wakuometr i jutro pomierzę wartości podciśnień. Ciekawe co tam powychodzi... Jutro napiszę

Link to comment
Share on other sites

Guest rafja

eee nic ciekawego nie powychodzi. mam go od roku i nic z tego nie wynika...

eee nic ciekawego nie powychodzi. mam go od roku i nic z tego nie wynika...

Link to comment
Share on other sites

Witam po raz kolejny

Pomierzyłem podciśnienia i tak:

- pompa daje 0,9 czyli prawidłowo

- przed wszystkimi elektrozaworami nieco poniżej 0,9 czyli też okej

- na wyjściu elektrozaworu od sterowania turbiną 0,4 (wolne obroty)

- na wyjściu elektrozaworu od klap 0,2 (wolne obroty)

- na wyjściu elektrozaworu od EGR <0,1!!! (wolne obroty)

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jakie powinny być prawidłowe wartości podciuśnień w poszczególnych punktach pomiarów? Wydaje mi się, że na EGR powinno iść dużo większe podciśnienie na wolnych obrotach, gdyż głównie wtedy EGR pracuje.

Czy od tych elektrozaworów są jakieś bezpieczniki/sterowniki lub ewentualnie coś co można by sprawdzić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie

Link to comment
Share on other sites

....no i wakuometr pokazał ciekawe wyniki....masz za niskie podcisnienie za elektrozaworami powinno być -0,6 do -0,8...jeśli węzyki i gumki sprawdziłes to zrób dla pewności to jeszcze raz...a potem zajnij sie elektrozaworami -- padają te ustrojstwa czsami pomaga czyszczenie...nówki maja straszna cenę...

....i sprawdz też działanie EGR ...musi lekko pracować ...wykręć go i wężykeim zaciągnij powietrze musi sie swobodnie unieść

Link to comment
Share on other sites

Guest rafja

kolejny dzien prob.

dzis podmienione EGR, elektrozaworki od sprawnego auta i dalej zaswieca sie check.

Pozostało mi zdjecie kolektora ssacego i obejrzenie klapek. Mech sugerowal ze moze cos sie dziac także z kompem, jakis zimny lut albo jakies błędy w mapie wtrysków... niestety trzeba podmienic kompy wtedy.

ktos tak mial ze wywalało checka /zaslepione bylo wszystko poza egr, turbo i klapkami/ mimo podmiany czesci ?

Link to comment
Share on other sites

Ale jak się zaślepi i nie wykasuje błędu to i tak chyba będzie czek wywalac. Ja zaślepiłem wylot na EGR z elektrozaworu i dalej wywala czeka...

Link to comment
Share on other sites

Guest rafja

problem z 0400 rozwiazany. okazało sie ze tulejka w pokrywie kolektora ssacego sie poluzowala i chodziła razem z grzybkiem od EGR. Wogole nie dostawal spalin - stad check.

doczyscilem, dalem poxipol i spokój :D.

ps tulejka jest stalowa a pokrywa kolektora - aluminiowa....

Link to comment
Share on other sites

brałem od tego gościa jakies 4 miechy temu.. wczesniej zaworek pluł olejem - teraz suchutko...

polecam z czystym sumieniem - szybko, sprawnie i niedrogo - tylko oczywiście musisz odesłać własny.. ja to robiłem za zaliczką dopiero jak sprawdziłem ten od nich ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP