Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ustawienie lamp po FL


Guest juroglo
 Share

Recommended Posts

Guest juroglo

Witam.

Mam założone przy mojej Vectrze lampy po lifcie, pomimo że jest ona z 97. Wszystko byłoby ok, tyle że światła drogowe czyli długie świecą mi zaraz za zderzakiem.

Jak sobie ustawię żeby świeciły dalej to wtedy mijania dają po drzewach. Czy jest jakiś sposób na ustawienie oddzielnie świateł długich i mijania?

Znalazłem tam tylko dwa pokrętła do regulacji ale ona sterują całym lustrem.

Czy ktoś spotkał się już taką sytuacją? Ktoś ma jakiś pomysł?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

sprawdz czy masz dobrze wlozone zarowki

bo klosze są jedne i dla krótkich i długich

Link to comment
Share on other sites

Guest juroglo

krótkie są włożone od zewnątrz a długie od środka samochodu

czy jeśli te lampy pochodzą od angola to może mieć wpływ na to, bo też istnieje taka możliwość?

Według mnie nie powinno, bo przecież u nich pomimo, że jeździ się drugą stroną i lustra się różnią to światła muszą świecić normalnie (krótkie na dół a długie nieco wyżej)

Link to comment
Share on other sites

tak samo dzialają lampoy w angolu...

ja ci mowie sprawdz czy na 1000% masz dobrze wlozone żarówki

Link to comment
Share on other sites

Witam, podpinam się pod ten sam problem, od zakupu nie miałem okazji jeździć w trasie, w nocy (w mieście owszem, ale nie zwróciłem na to uwagi, wydawało się, że jest ok). Co się okazało- światła mijania świecą przed zderzakiem, drogowe prawie tak jak powinny świecić światła mijania. Sprawdziłem żarówki i faktycznie były źle włożone (nie wpasowane odpowiednio), poprawiłem, ale różnica jest niewielka, świecą lepiej (światło teraz dopiero jakby prawidłowo się odbija od klosza), ale dalej świeci przed zderzak, lamp nie zmieniałem, vectra po lifcie (2000 rok). Wydaje mi się, że elektryczna regulacja nie działa. Żadnej reakcji przy przestawieniu pokrętła. Jak to sprawdzić i dobrze je ustawić?

Jeszcze jedna informacja (być może pomocna)- patrząc z góry na reflektor przy podniesionej masce widać "śrubę" na imbus chyba 5 albo 6, na dole ma małe kółko zębate, a od niego pod kątem 90 stopni drugie w pionie i pozioma ośka od niego chowa się chyba w lampie.

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

jedziesz na stacje diagnostyczną i pan ci ustawi za 10 zł światła...

chyba ze cos jest nie tak i nei da rady ustawic, wtedy czea cie zapewne drobne grzebanie

Link to comment
Share on other sites

Wiem wiem że najlepiej na stację podjechać :) , ale chciałem własnymi siłami coś z tym zrobić ;) czyli pewnie kilka funtów za regulację...

Zastanawiam się, jak sprawdzić czy regulacja elektryczna działa jeśli nie ma reakcji po przestawieniu pokrętła. Czy ma ktoś rozrysowanie całej lampy z regulacją elektryczną? Np z epc?

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję :)

up

Problem rozwiązany dzięki poradom Domlo :) Faktycznie żarówki były włożone odwrotnie, dlatego nie dało się zauważyć zmiany ustawienia reflektorów sterowanych elektrycznie (nie wiem czemu nawet silniczków nie słyszałem :blush: ), w lewej lampie odbłyśnik odczepił się od przegubu kulowego, co naprawiłem bez demontażu lampy. Nie wiem, jak poprzedni właściciel jeździł z takim oświetleniem drogi :41:

Ostatnie pytanko :) W którą stronę kręcić śruba od regulacji pionowej, żeby podnieść snop światła? Próbowałem w obie ale jakoś nie zauważyłem różnicy, a kręcą się opornie...

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

stan przed scianą - okolo 1 metr od sciany i wtedy kręc - najlepiej wtedy widac jak sie zmienia kierunek swiatla

mozliwe ze tam masz wyczepione z tego mocowania, ;lub skonczyl sie gwint, jak ktos probowal krecic za dlugo ... 

Link to comment
Share on other sites

Wracam z problemem :/ Okazało się, że w jednej z lamp jest coś nie tak ze śrubą od regulacji (raczej śrubami), ta od reg. pionowej chyba wyskoczyła z tego mocowania wewnątrz lampy- mogę nią kręcić do woli, bez skutku, a druga od reg. poziomej jest tak obrobiona, że imbus się w niej kręci, ale śruba nie.. Czy moglibyście mi poradzić jak się z tym uporać? Czy jedynym sposobem jest wykręcenie reflektora? Jeśli tak, to chcę się upewnić- lampa trzyma się na 3 śrubach? 2 na górze i jedna pod zderzakiem? Bez demontażu zderzaka nie ma szans na wyjęcie reflektora? Vectra po lifcie.

W każdym razie chciałbym naprawić tą regulację wewnątrz lampy- bez rozklejenia się nie da? Czy u Was też te śruby kręcą się bardzo ciężko?

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Bez demontażu zderzaka nie ma szans na wyjęcie reflektora?

Po fl trzeba zrzucić zderzak

A ja będę klepał swoje

Na ustawienie świateł, tylko na stacje kontroli pojazdów

10 pln, a nie uprzykrza sie życia innym kierowcom

Wczoraj byłem, niby na ścianie nie świeciły najgorzej, okazało się że potrzebna była fachowa regulacja

Edited by GAJEŚ
Link to comment
Share on other sites

Gajeś, ale wjechaleś z tym postem nie wiadomo do czego :)

o ścianie pisałem po to - aby kolega sprawdzil cyz mu wogole działa regulacja - a nie, żeby na ścianie ustawial wysokosc swiecenia ....... o regulkacji konkretnej to mowilem, aby jechal na stacje diag...

wracajac do tematu

wiec tak czulem, że pewnie skonczyl sie gwint na regulacji i lampa opadła 

opcja jest taka, że moze ci sie udac ją palcem docisnąć i wtedy krecic srubą zeby gwint złapał i wtedy wkrecic spowrotem

co do obrobionej sruby - jakbys mial jakąś starą lampe to moglbyś podmienic se tą głowkę - bo ją mozna podważyć i wyskoczy sam ten łepek ...

albo na jakims szrocie se znajdziesz zastepczą głowkę na imbus i wepniesz sportowem, a jak nie to kombinuj... moze srubokret rozgrzej i "wtop" robiąc sobie rowek (jak w wkręcie) i bedzie mozna krecic srubokrętem...

jak ci sie nie uda bez demoontażu lamp wsadzis spowrotem tych gwintów to niestety czeka cie sciaganie zdezaka i wyjecie lamp, trudne nie jest :)

a i bedzie okazja, zeby wtedy se lampy rozkleić i pomalowac w srodku na czarno :D 

uff sie spisalem ;) joł

Link to comment
Share on other sites

Domlo, fakt, zakręciłem się z postem, miała byc (już poprawione) odpowiedź na temat deemontażu zderzaka

Co do stacji diagnostycznej, nie piłem do Ciebie a pisałem dla potomnych

Toć ja wiem, że od lamp toś spec piwoj.gif

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :) Masakra z tymi lampami, jedna mi świeci nad drugą _/._ o tak <_< Prawa pod zderzak a lewa za bardzo w prawo, tyle że tej drugiej wysokość w miarę, ale nad prawą w linii prostej. Po co ja pojechać mam na stacje diagnostyczną, jeśli nie da się pokręcić żadną ze śrub :unsure: Te od regulacji poziomej jakby w ogóle się nie chciały kręcić...

a i bedzie okazja, zeby wtedy se lampy rozkleić i pomalowac w srodku na czarno :D

Pomysł fajny, przyznaję :) Jednak planuję wymianę przednich lamp na jakieś soczewkowe, ale to za jakieś 2 miesiące. Dlatego zależy mi na jakimś doraźnym środku na te lampy, żeby przejeździć bezpiecznie do wymiany.

Słówko o zderzaku- ja się po prostu trochę boję, że przy odkręcaniu, jakieś zaczepy połamię albo coś innego.. :blush:

Reasumując- regulacja elektryczna działa w obu lampach, nie da się ręcznie ustawić wysokości świecenia prawej lampy, nie da się również ustawić obu w poziomie (mechanizm prawie jak posklejany).

Dzięki raz jeszcze, pozdro

sek

-----update-----

Znalazłem krótki opis, może się komuś przyda (ja się zabiorę do pracy wieczorem, postaram się sporządzić szczegółowy opis step-by-step wraz ze zdjęciami):

Naprawa regulacji reflektora

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Guest juroglo

tak samo dzialają lampoy w angolu...

ja ci mowie sprawdz czy na 1000% masz dobrze wlozone żarówki

Witam

Rzeczywiście miałem źle włożone żarówki, lecz ja ich nie wkładałem. :)

Jak się ściemni to spróbuje je ustawić.

Chcę się upewnić co do regulacji. Pokrętło na lampie służy do ustawienia góra dół a pokrętło z tyłu lampy do ustawiania lewo prawo?

Jeszcze jedno na jaką wysokość powinien padać słup światła jeśli będę ustawiał lampy przy ścianie budynku w odległości ok 1m?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno na jaką wysokość powinien padać słup światła jeśli będę ustawiał lampy przy ścianie budynku w odległości ok 1m?

pozdrawiam

Z odległości 1 metra, słup powinien być na wysokości świateł

Link to comment
Share on other sites

Z odległości 1 metra, słup powinien być na wysokości świateł

:lauh:

kolego juroglo :D poczytaj powyzej co piszemy o regulowaniu swiatel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP