Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pierścień uszczelnijący-jaki rozmiar


Guest JCK-PAJAK
 Share

Recommended Posts

Guest JCK-PAJAK

Witam

Mam pytanie-problem chcę zakupić od jednego z klubowiczów VKP tłumik końcowy (sportowy). Aby uniknąć zbędnych kosztów wynikających z usługi montażu przez mechanika chcę dokonać wymiany we własnym zakresie.

W końcu są to tylko dwie śruby do odkręcenia/przykręcenia. Jako, że tłumik nie jest standardowy wymiary też są inne. Moja prośba, pytanie jest następujące:

Jaki rozmiar pierścienia uszczelniającego zakupić, jest też problem odnośnie samych śrub poniżej podaję link do rozmowy z klubowiczem

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/115388-sportowy-tlumik-koncowy-do-vb/page__p__1318601__fromsearch__1entry1318601

Jeżdżę Vectrą B 1.8 16V 1997r combi X18XE

Link to comment
Share on other sites

Kolego nie kombinuj jedz do sklepu powiedz że chcesz pierścień uszczelniający do ostatniego tłumika a jak nie wiedzą to od tego książki mają w sklepie. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie kolego, przecież tłumik środkowy masz oryginalny no nie? A końcowy musi pasować ze środkowym otworami i śrubami bez względu czy to oryginał czy też sportowy.

Więc kupuj ten pierścień do wersji silnikowej i tyle

Zresztą kolega city900 pisał że to jest tłumik zdjęty z VB więc powinien pasować bez problemów.

Edited by Elois
Link to comment
Share on other sites

kolega przesadza :) to jest zwykly pierscien uszczelniający, jaki montuje sie miedzy katalizatorem i tlumikiem srodkowym i miedzy tlumikiem srodkowym a koncowym... w kazdej vectrze są takie pierscienie - wszystkie takie same :) srednica tez jest oryginalna...

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Pisał pisał ale on ma inny silnik więc wyszedłem z założenia że średnica rury układu wydechowego będzie też inna niż z moim autku.

Chodziło mi oto że np. średnica rury od tłumika środkowego w moim aucie jest np. 50mm a średnica od tłumika końcowego ma te 55mm to jaką uszczelkę/pierścień wtedy.

Myślałem że ów ten pierścień ma wejść w środek rur.

Link to comment
Share on other sites

numer czesci 90500601 854958

post-22898-1280180000,023_thumb.jpeg

on tam wlasnie wchodzi,

o wymiarach 50,3 x 57 x 13

nazywa sie to pierscien uszczelniajcacy uklady wydechowy

montowany jest miedzy rurami wydechu jako uszczelnienie

typowo oplowskie i fordowskie rozwiazanie

a co do silnika CITY'ego a twoj to są praktycznie takie same :) 

x20xev to rozwiercony troszke x18xe

wiec nie panikuj ;) spasuje jak ulał !!!!!!!! sam zamontujesz - to tylko 2 srubki ....

Edited by Domlo
Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

He

Podziękował

plusik poszedł.

Może temat się jeszcze komuś przyda w sumie jest ich mało w tym dziale.

Pozdrawiam

Poszedłem do ASO w sprawie zakupu tego pierścienia gdyż wyszedłem z założenia, że taka pierdółka nie może dużo kosztować.

I tu się myliłem, kopara mi opadła gdy zażądali 72zł i jakieś tam grosze.

Wstałem, grzecznie podziękowałem i wyszedłem w milczeniu. Udałem się do sklepu motoryzacyjnego i zakupiłem zamiennik za 8zł.

Jestem w szoku tak dużej różnicy cenowej.Masakra to rabunek w biały dzień, złodzieje.

Nawet jeżeli zamiennik się nie sprawdzi to sobie z drutów wydziergam taki pierścień, poxipolem zakleję, pianką uszczelnię lub zaspawam a nie dam im zarobić.

Link to comment
Share on other sites

na przyszlosc napisz to sie sprawdzi cene w ASO przez internet :D a nie chodzic i sie wqrwiać :D zamiennik bedzie taki sam jak ten z ASO :D nie odczujesz roznicy 

:D

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

W Szczecinie mamy dwa ASO z czego jeden około 1 km od firmy w której pracuję jako kierowca.

Wiesz jak jest auto i paliwo służbowe.

Powiem szczerze że nie byłem zdenerwowany jedynie co doznałem ogólnego szoku cenowego. Nie sądziłem że będzie aż taka różnica 8zł-72zł.

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Na tym linku cena mniejsza o 2zł niż chciał w salonie "Bogacki" w Szczecinie ale facet i tak stwierdził że ten drugi ASO "Kozłowski" zażyczy sobie więcej cyt. "bo oni zarabiają na częściach i mają dużą marżę "

Uśmiechnąłem się tylko i pomyślałem- tak a wy to chyba robicie charytatywnie i nic z tego nie macie.

Nie ma to jak uczciwa konkurencja he

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Na zdjęciu które dodałem widać z prawej strony tłumik środkowy a z lewej tłumik końcowy (dokładniej to rury od nich). Ponieważ nie mogę odkręcić tych śrub będę musiał je ciąć i mam pytanie czy śruba jest przykręcana jedynie do tłumika końcowego a przez tłumik środkowy tylko przechodzi? Chcę ciąć w miejscu gdzie znajduje się pierścień uszczelniający i boje się że ów ta śruba zostanie po obu stronach i oba końce-łączenia trzeba będzie rozwiercać..

Edited by JCK-PAJAK
Link to comment
Share on other sites

taka grzechotka moze byc za słaba na taką srobe ... zebys se grzechotki nie popsuł

wez dobrego penetratora (DOBREGO - nie WD), psikaj przec kilka dni codziennie... troche tez pukaj młotkiem

i na 5 dzien psikania powinno puscic, jakbys mial palnik bylo by moze łatwiej ... podgrzac i tez mlotkiem pukac ... 

a jak nie to przetnij

i tak jak mowisz, z tego co pamietam w tlumiku srodkowym jest dziura wieksza i przez nią ta sruba sie przeslizguje, a dopiero gwint ma na tlumiku koncowym i tam sie wkreca 

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Już po wszystkim śruby przecięte.

W tłumiku środkowym nie ma gwintu.

Za to wyszedł inny problem bo ten nowy tłumik wadzi o hak.

Muszę zdemontować hak żeby było git (i tak go nie używam) , niestety śruby którymi jest on przymocowany są jeszcze bardziej skorodowane niż te na wydechu.

Link to comment
Share on other sites

ja mam u siebie przyciety troche wspornik (ten półokrągły) i sie tłumik miesci :D 

a w oryginalnych tlumikach irmschera puszka jest podgięta... wiec moze tez tak zadzialaj na jakims imadle ? 

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Niestety z gięciem tłumika nie przejdzie, może wspornik troszkę przytnę ale najlepszym rozwiązaniem byłby demontaż haka. Ani razu jego nie użyłem i sądzę aby kiedyś kożystał.

Jeżeli da się odkręcić to może jeszcze uda się go sprzedać w sumie orginalny GM.

Będę psikał WD tak jak pisałeś przez parę dni i zobaczymy, jutro postaram się zrobić zdjęcia jak to wygląda jeżeli czas na to pozwoli.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP