Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sterowanie kierownicy


CrimNice
 Share

Recommended Posts

Witam mam takie pytanie do których kabli w kostce na panleu srodkowym (te od radia) trzeba podporwadzic prad albo co trzeba zrobić zeby zaczeło działać podświetlenie w przyciskach na kieronwicy od sterowania radia ??

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Jakie masz radio??

Jak masz inne niż standardowe to masz problem/koszty.

Jeżeli podłączyłeś inne niż standardowe to musisz dokupić kostkę/interfejs czy jak to się tam nazywa...

Poczytaj, poszukaj było, jest ten temat na forum

Edited by JCK-PAJAK
Link to comment
Share on other sites

sterowanie chce sie zajac kiedy indziej bo narazie to nie mam radia xDD le dla afektu w nocy chce zrobic podswietlanie samo gdy dojdzie radio to juz pozmieniam na standard

Link to comment
Share on other sites

No to nie wiem czy tak da radę zrobić :22:

Osobiście też radio zmieniłem i puki nie miałem fejsu do sterowania radiem to podświetlenie niestety nie działało.

Podświetlenie sterowania załącza się po załączeniu radia i nie wiem czy da się to obejść na krótko.

Napisz może do Ravcio 1985 , może on ci pomoże - to jest nasze "Guru" jeśli chodzi o elektrykę

Link to comment
Share on other sites

Ravcio narazie odpoczywa po powrocie LKR :P Na podswietlenie to bym oczekał do zmiany interfejsu, bo bedzie rodota dwa razy. Poszukaj tematów o interfejsach radia tam było który kabel sterowaniem steróje, u mnie póki kabel "niebieski" z wtyczki oryginalej instalacji nie był podpiety pod radio nie działało podświetlenie. Teraz mam interfejs :)

Link to comment
Share on other sites

za podswietlenie przyciskow odpowiada przewod SZARY [12V po wlaczeniu radia] oraz brazowy [masa] w kostce przy kierownicy.

zasilanie podswietlenia przyciskow idzie tak:

pin 7 kostki ISO radia ---- pin 3 zlacza X91 przy kierownicy [szary] ---- przyciski

opis pinow kostki iso:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/106360-opis-zlaczy-glownych-w-nogach-kierowcy-wszystkich-drzwi-czamkaalarmu-el-szyb-diagnostyki-sygnalow-ecu-licznika-multitimera-haka-i-innych/ [PLIK - ZLACZE H1 CZARNE (26P)]

opis pinow w kostce X91:

PIN KOLOR OPIS

1 BRĄZOWY MASA

2 BRĄZOWO-BIAŁY ZAŁĄCZENIE KLAKSONÓW

3 SZARY PODŚWIETLENIE PRZYCISKÓW STEROWANIA RADIEM

4 NIEBIESKO-CZERWONY SYGNAŁ STEROWANIA RADIEM

5 ------------------------------- ------------

6 ------------------------------- ------------

7 BIAŁO-ŻÓŁTY AIR BAG KIEROWCY

8 ŻÓŁTY AIR BAG KIEROWCY

schemat:

http://www13.zippyshare.com/v/94114265/file.html

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest rafal99

Ja mam radio Pioneera dokładane, interfejs tak że sterowanie działa, a podświetlenia nie ma... Muszę w końcu coś z tym zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Także nie mam podświetlania przycisków w kierownicy ale dlatego że odłączyłem kabelek który dawał sygnał (radio włączone)na wyświetlacz żeby nie mieć po włączeniu radia samą temperaturę i godzinę ale także datę.

NIe pamiętam dokładnie ale dzisiaj będę się za to zabierał bo brakuje jednak tej drobnostki.

Prawdopodnobie będzie trzeba przeciąć któryś przewód aby sygnał o właczeniu nie docierał do wyświetlacza i aby była zarazem data oraz podświetlenie przycisków w kierownicy.

Odezwę się jutro co udało mi się zdziałać.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tak mam tasme ze wszytkim poducha i sterowaniem to Dzieki w tyg zajme sie tym

@Edit

Ja juz zrobiłem działą tylko miałem mały problem bo podlaczylem i swieciało cały czas to podpiolem pod jakas inna niebeiska kostke znalazlem zasilanei w niej i teraz swieci po przekreceniu kluczyka Dzieki oczywscie plus leci

Edited by CrimNice
Link to comment
Share on other sites

Witam

Owszem można , Ja natomiast przeciołem przewód czerwono biały zaraz za kostką ISO przez co nie musiałem demontować licznika.

Całość zajęła mi 10 min.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a nie czerwono-szary? na pinie 7 radia radia :)

EDIT: sprawdzilem w TiS - tak jak pisalem -> czerwono-szary idzie na pin 8 mida :)

PIN KOLOR OPIS

1 NIEBIESKO-CZERWONY STEROWANIE Z KIEROWNICY

2 CZERWONY STACYJKA (PIN ”W”)

3 SZARO-ŻÓŁTY ZMIENIARKA

4 BRĄZOWY MASA

5 NIEBIESKO-CZERWONY SYGNAŁ PRĘDKOŚCI

6 CZARNY NAWIGACJA

7 CZERWONO-BIAŁY WZMACNIACZ ANTENOWY

CZERWONO-SZARY WYŚWIETLACZ

SZARY STEROWANIE Z KIEROWNICY

CZERWONO-BIAŁY ZMIENIARKA CD

8 CZERWONY STAŁE ZASILANIE (F 22)

9 BRĄZOWO-BIAŁY GŁOŚNIK PRAWY TYŁ

10 BRĄZOWO-ŻÓŁTY GŁOŚNIK PRAWY PRZÓD

11 BRĄZOWO-NIEBIESKI GŁOŚNIK LEWY PRZÓD

12 BRĄZOWO-ZIELONY GŁOŚNIK LEWY TYŁ

13 BIAŁY GŁOŚNIK PRAWY TYŁ

14 ŻÓŁTY GŁOŚNIK PRAWY PRZÓD

15 NIEBIESKI GŁOŚNIK LEWY PRZÓD

16 ZIELONY GŁOŚNIK LEWY TYŁ

17 BRĄZOWO-BIAŁY WYŚWIETLACZ (PIN 9)

18 BRĄZOWO-BIAŁY WYŚWIETLACZ (PIN 10)

19 BRĄZOWO-BIAŁY DIAGNOSTYKA X13

20 BRĄZOWY WTÓRNIK (PIN 8), NAWIGACJA

21 ŻÓŁTY ZMIENIARKA

22 BRĄZOWO-BIAŁY WYŚWIETLACZ (PIN 11)

23 NIEBIESKI WTÓRNIK (PIN 2), NAWIGACJA

24 BIAŁY ZMIENIARKA

25 ZIELONY ZMIENIARKA

26 BIAŁY ZMIENIARKA

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Możliwe nie będę się kłócił bo może przez tą "piękną pogodę" wynikła różnica w kolorze ale podkreślam że moje uwagi dotyczą przwodów za kostką ISO :)

Przewód (czerono szary) wychodzi z koski ISO wraz z szarym do podświetlania sterowania w kierownicy. [w moim przypadku]

Ale podsumowując aby mieć podświetlenie przycisków i zarazem datę na wyświetlaczu TID (po przekręceniu kluczyka) trzeba:

- przeciąć przewód CZERWONO - SZARY za kostką ISO lub jak kolega RAVCIO 1985 przy kostece wyświetlacza (ja wybrałem za kostką ISO bo było dla mnie prościej )

oraz

- przewód szary (kostka ISO zasilanie PIN 5 )odpowiedzialny za podświetlenie sterowania w kierownicy podłączyć do przewodu w którym jest napięcie po włłączeniu radia (np. wyjście na wzmacniacz lub anteny)

Tak wyglądają moje wnioski i u mnie wszysko działa :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie chodzi o klocenie :P ja podaje wg schematu :P

niewazne jak wazne ze dziala :P

jak przetniesz czerwono-szary to do czesci tego kabelka od strony radia mozesz wpiac sie z podswietleniem sterowania [dla tych co nie maja instalki :D ]

jak widac po rozpisce... wlasnie z pinu 7 jest lapane :P

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

a nie czerwono-szary? na pinie 7 radia radia :)

EDIT: sprawdzilem w TiS - tak jak pisalem -> czerwono-szary idzie na pin 8 mida :)

PIN KOLOR OPIS

1 NIEBIESKO-CZERWONY STEROWANIE Z KIEROWNICY

2 CZERWONY STACYJKA (PIN ”W”)

3 SZARO-ŻÓŁTY ZMIENIARKA

4 BRĄZOWY MASA

5 NIEBIESKO-CZERWONY SYGNAŁ PRĘDKOŚCI

6 CZARNY NAWIGACJA

7 CZERWONO-BIAŁY WZMACNIACZ ANTENOWY

CZERWONO-SZARY WYŚWIETLACZ

SZARY STEROWANIE Z KIEROWNICY

CZERWONO-BIAŁY ZMIENIARKA CD

8 CZERWONY STAŁE ZASILANIE (F 22)

Patrzyłem u siebie, gdyż szukam przyczyny słabego odbierania radia ( jak wyjadę z miasta to gubi sygnał)i u mnie na pinie 7 przy kostce są przewody szary i czerwono-biały (jest on przecięty przy kostce i data nie znika) jak go zewrę to data znika a odbiór radia poprawia się.

Gdzie go najlepiej przeciąć (najszybciej)żeby działała antena i nie znikała data?? Dobierać się do wyświetlacza czy może gdzieś bliżej jest rozejście na antenę i wyświetlacz??

Link to comment
Share on other sites

przeciales przewod od wzmacniacza antenowego

7 CZERWONO-BIAŁY WZMACNIACZ ANTENOWY - wiec sie nie dziw ze slabo gra :D

przetnij przewod na pinie 8 [czerwono-szary] wyswietlacza TID/MID !! i zazizoluj koncowki kabelkow.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie ciąłem - taki kupiłem :D Jutro dokopię się do MIDa i przetnę

Plusik poleciał, dzięki

Może ktoś zapoda schemat pinów MIDa, żebym dobry kabelek uciął, bo nie mogę znaleźć??

No i uciąłem ten czerwono-szary kabelek przy MID'zie dzisiaj odpalam auto i prawa strona wyświetlacza świeci bardziej niż lewa, nie jest to jakaś straszna różnica ale widać. Co tam mogło się stać??

Edited by Przemek_Młody
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

przed chwila udalo mi sie zrobic podswietlenie przyciskow w kierownicy,co przed tem tego nie bylo,poniewaz palila mi sie tylko sama data na wyswietlaczu.teraz dziala to i to :).przyciski pala sie po wlaczeniu radia,lub tez po wlozeniu kluczyka do stacyjki.zajelo mi to okolo 5min.a jak to zrobilem?przecialem kabel czerwono-bialy za kostka ISO i tyle.trzeba bylo tez zlaczyc i zaizolowac kabel od wzmacniacza atenowego u mnie kolor niebieski i koniec,teraz mozna sie tylko cieszyc z podswietlenia obu zeczy na raz..

Edited by S9MATEO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP