Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana drążków kierowniczych.


slawek_1
 Share

Recommended Posts

Cześć wszsytkim posiadaczom Opli!

Mam pytanko, czy ktoś z Was zna sposób na bardzo łatwe i szybkie odręcenie nakrętk kontrującej końcóke drążka na drążku kierowniczym. Próbuje wymienić końcówki drążków i wychodze z nerw przy próbie odkręcenia tej nakrętki. Zapieczone, że hoho. WD40 leje strumieniami i nic!

Dzięki za pomoc jeżeli takowa będzie.

Edited by slawek_1
Link to comment
Share on other sites

Cześć wszsytkim posiadaczom Opli!

Mam pytanko, czy ktoś z Was zna sposób na bardzo łatwe i szybkie odręcenie nakrętk kontrującej końcóke drążka na drążku kierowniczym. Próbuje wymienić końcówki drążków i wychodze z nerw przy próbie odkręcenia tej nakrętki. Zapieczone, że hoho. WD40 leje strumieniami i nic!

Dzięki za pomoc jeżeli takowa będzie.

Bierzesz dwa młotki i jeden podstawiasz pod nakretke a drugim uderzasz od góry. Jeżeli to nie pomoże to zostaje podgrzać palinikiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

podepnę się pod temat, czy podczas wymiany końcówki drążka kierowniczego muszę wymieniać obie???

Nie ma przymusu wymiany obu, ale sporo osób wymienia parami żeby po niedługim czasie nie wymieniać drugiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mam do wymiany oba drążki kierownicze. Kupiłem lemforder, od razu wymienię też końcówki. Pytanie jest tego rodzaju - jak do tego podejść, bo miejsca na klucz (rozmiar też nie mały) żeby je wykręcić to tam absolutnie nie ma, przeszkadza stabilizator. Robił to ktoś samodzielnie? Może jest jakiś sposób na to?

Link to comment
Share on other sites

Wymiana drążków w zwykłym zakładzie to koszt max 50 zł za stronę i do tego zbieżność też ze 100zł - oczywiście średnio- a tego w domu nie zrobisz poprawnie chyba że masz sprzęt :) ( pewnie w UK ceny są podobne w funtach :) U mnie gość jak wymieniał to miał specjalny duży klucz nasadowy do drążków i robota szła mu szybko. Bez tego będzie męczarnia podejrzewam. Co do końcówek to jesli stwierdzono że do wymiany to oki. Zazwyczaj siadają same drążki a końcówki są ok. Ale są różne szkoły nowe + stare lub nowe + nowe graty. Koszt wymiany nie taki duży ale jest pewność że robi to gość co się zna i jest zawsze kogo ganiać jak spie..

Pozdro!

Edited by plagi1982
Link to comment
Share on other sites

Temat opanowany. Potrzebny klucz płaski rozmiar 36, sposób polega na odkręceniu jednego z końców drążka stabilizatora po obu stronach, wywinięciu stabilizatora do góry i można robić, jest nawet fajne dojście.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasz mierzwa uk

wymiana jest prosta tylko musialem przecianc klucz plaski 36 na pol . scigasz kola i odpinasz kocowki drazkow potem sciagasz oslony na drazkach i odkrecasz drazki. zakrecaz nowe ,zakladasz oslony i zaciskasz klamry na oslonach potem koncowki i kola .no jedziesz na ustawienie zbierznosci w servisie w UK 30 fontow. jakbys mial jakies problemy moj tel 07820400163.tomek m.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

na przegladzie ostatnimi dniami wyszlo ze jedna koncowka ma delikatny luz.

No to normalne ze wymienic obie ;)

Co założyć??Obecnie są założone trw.

Mysle nad febi,trw lub lemforder.

A co zrobic z sworzniami wachacza.

auto ma przelotu troche a sworznie fabryka jeszcze ( nitowane) na diagnostyce niby luzow nie zauważyli na nich.

Warto je odrazu wymienic czy skoro luzu nie maja to niech jeszcze jezdza.

Jakby wachacz wyciagac do sworzni mozna by odrazu tuleje bo jedna robota a koszt niewiele wiekszy.

A czy jak jedna koncowka ma delikatnie luzu to auto moze raz sciagac (bardzo delikatnie przy puszczonej kierownicy) a raz mniej lub wcale??

A czy koncowka moze stukac ??

Link to comment
Share on other sites

febi mozesz kupic. ja wlozylem meyle cena i jakosc podobna do febiego :)

3 sruby i wahacz masz na wierzchu i mozesz robic z nim co chcesz :P

wymien: to co puka,stuka choc mi jak pukalo w zawieszce to wymienilem to co pukalo i inne rzeczy w zawieszeniu przednim bo zrobic wszystko za jednym razem i miec spokoj.

Link to comment
Share on other sites

febi mozesz kupic. ja wlozylem meyle cena i jakosc podobna do febiego :)

3 sruby i wahacz masz na wierzchu i mozesz robic z nim co chcesz :P

wymien: to co puka,stuka choc mi jak pukalo w zawieszce to wymienilem to co pukalo i inne rzeczy w zawieszeniu przednim bo zrobic wszystko za jednym razem i miec spokoj.

wyjecie wahacza to nie problem.

A co puka to nie wiem :lol:

No koszta są bardzo zróznicowane bo koszt koncowki febi 40zl a lemfordera 72

Auto ma w zalozeniu jeszcze jakis czas pojezdzic u mnie :)

Link to comment
Share on other sites

ja na cala zawieche przod wydalem 400 [czesci kupowalem u kumpla wiec bylo taniej :P]

poduchy amorow, lozyska amorow, drazki stabil, sworznie, koncowki kier, gumy stabil.

amory i sprezyny zostaly bo maja po ok 77% [wynik z przegladu]:)

Link to comment
Share on other sites

no ja poduchy mam juz zmienione z lozyskami (wiosna jakos robilem)

amory mam ok.

A jak patrzylem u stachowiaka ceny czesci (sworznie,koncowki,tuleje) febi 280zl a lemforder 400zl

Link to comment
Share on other sites

No mi na dniach przyjdą części i do wymiany pójdą z przodu łączniki stabilizatora, sprężyny, łożyska amortyzatora wraz z odbojami, poducha amora, a z tyłu tuleje pływające.

Końcówki drążka jak na razie - odpukać - bez zarzutów...

Link to comment
Share on other sites

Lemforder, TRW czy Febi - jakościowo są zbliżone a cenowo sam sobie już odpowiedziałeś.

Nie ma obowiązku zmiany parami ani końcówek drążków ani drążków kierowniczych tak jak w przypadku amortyzatorów !!!

Po wymianie tych części obowiązkowa geometria i regulacja (zbieżność bądź rozbieżność to wynik pomiaru).

Sworznie wahaczy - podobnie.

Jeśli wahacze są jeszcze oryginalne to do wymiany sworzni trzeba je zdjąć (teraz sworznie będą już wkręcane).

Przy okazji owszem, można wymieniać inne elementy zawieszenia ale nie oznacza to, że koniecznie (na przykład łączniki drążka albo gumy drążka)...

Poza tym, nie zawsze "na szarpakach" wychodzą wady zawieszenia, najlepiej to robić na obciążonym zawieszeniu (samochód stoi na ziemi) a potem wtedy, gdy auto jest podniesione na podnośniku...

Co do części - nie kupujcie byle czego ale coś markowego, tutaj jest spory wybór a i różnice cenowe są spore. Zwłaszcza kiedy wymienia się kilka elementów zawiechy...:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest marecki 88

wyzej maja racje co do wymiany drażków trzeba puknac i odkreci ci sie niedawno sam wymienialem i jest git.nietrzeba zadnych palnikow tylko sile w rekach a co do geometri to podstawa bo zbierznosc sie wali po 200km badz troche wiecej masz starta opone

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a pytanie do mechanikow ;)

ile mniej wiecej wytrzymuja czesci febi a ile lemfordera ?? np koncowka

oczywiscie mowa o polskich drogach ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Czy ktoś z uzytkowników tego forum zakładał do swojej viki koncówki drążka kierowniczego firmy Kager?

cena jest dobra a, ja mam np akumulator tej firmy i jestem bardzo zadowolony. czy elementy gumowo mwtalowe tez maja dobrej jakości czy lepiej sobie odpuścic?

Może lepiej dołozyc 16 zł i kupic Febi. Febi mam sprawdzone. Kupywałem tuleje pływające i są wytrzymałe jak na nasze drogi.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z uzytkowników tego forum zakładał do swojej viki koncówki drążka kierowniczego firmy Kager?

cena jest dobra a, ja mam np akumulator tej firmy i jestem bardzo zadowolony. czy elementy gumowo mwtalowe tez maja dobrej jakości czy lepiej sobie odpuścic?

Może lepiej dołozyc 16 zł i kupic Febi. Febi mam sprawdzone. Kupywałem tuleje pływające i są wytrzymałe jak na nasze drogi.

kolego wg Mnie nie ma tu większego znaczenia... Kager to znana firma na rynku motoryzacyjnym

myślę że nie będzie większej różnicy Kager/FEBI

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam Kolegów,

Mam pytanie, bo przeszukałem forum ale nie znalazłem. Czy jest dostępna jakaś "foto-porada" apropos wymiany końcówki drążka kierowniczego w VB? Mam zamiar zabrać się za taką naprawę, ale chętnie zobaczyłbym przed, co mogę ewentualnie zepsuć :) Byłem w warsztacie, ale zawołali mi 250 zł + części więc chyba zrobię sam i pojadę na pełną geometrię.

Dzięki serdeczne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP