Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Podtrzymanie szyberdachu przy otwieraniu


wojtasm
 Share

Recommended Posts

Dziala u Was podtrzymanie otwierania szyberdachu, bo u mnie nie.

Musze caly czas trzymac przycisk od otwierania az dojdzie do prawie koncowej/koncowej pozycji.

A chciałbym zeby po jednorazowym nacisnieciu otwieral sie do konca.

Mam cos zle ? Jak to naprawic / zmienic ?

Przy zamykaniu niech lepiej bedzie tak ze trzeba trzymac bo moze bezpieczniej.

A ja i tak zamykam z kluczyka razem z szybami przy ryglowaniu zamkow.

Jak jest u was?

Dodam jeszcze ze w instrukcji VB jest napisane:

ODSUWANIE:

Nacisnąć przycisk ... okno otwiera sie do polozenia komdortowego...

ZAMYKANIE:

Naciskac przycisk az do zamkniecia

Wiec podtrzymanie powinno byc ?

Edited by wojtasm
Link to comment
Share on other sites

U mnie w VB trzeba trzymać cały czas przy otwieraniu jak i zamykaniu,

u szwagra jest tak samo

i w poprzedniej VA też trzeba było trzymać.

ale u znajomego w zafirze wystarczy raz dotknąć i otwiera, uchyla się cały,

przy zamykaniu musi trzymać.

też się zastanawiam od czego to to zależy że w jednych trzeba trzymać

a w innych wystarczy nacisnąć raz

jak to jest z tym podtrzymaniem jedne mają a inne nie?

Link to comment
Share on other sites

A może to wina nie zaprogamowania szyberdachu tak samo jak z szybami, tak mi sie przynajmnie wydaje. Oczywiscie moge sie mylić :P

Link to comment
Share on other sites

Domykanie szyb mam zrobione przy pomocy ukladu chyba otesta

podlaczenie z nozki 10 czyli przy ryglowaniu.

Przed zrobieniem domykania tez tak mialem ze szyberdach trzeba bylo trzymac caly czas zeby sie otworzyl.

Dach sie zamyka przy ryglowaniu zamkow razem z oknami i to mnie cieszy, bo nie musze pamietac o zamykaniu

Nie mam podtrzymania przy zamykaniu wiec zamykanie przez trzymanie przycisku byloby strata czasu.

Zarowno przed zrobiniem domykania i po, probowalem zaprogramowac szyberdach ale to nic nie daje.

Dalej nie mam podtrzymania. Sytuacja podobna jak przy nie zaprogramowanych oknach bo jak sie nie zaprogramuje to trzeba trzymac caly czas przycisk zeby sie otworzyly/zamknely.

A moze ja zle programuje. Najpierw trzymam otwieranie dotad az dojdzie do komfortowej pozycji, potem jeszcze co najmniej 5 sek trzymam. Potem na chwile puszczam i znowu otwieram juz do konca i tez trzymam jeszcze z 6 sekund. Potem zamykam az sie zamnkie i tez trzymam przez 6 sekund.

I nic.

Dzisiaj pokusiłem się o rozebranie osłony silnika napędu dachu rozsuwanego i zobaczyłem tylko tyle, że w osłonie pod sufitem do przycisku ida trzy przewody, a do silnika elektrycznego przychodzi taśma z dwoma grubymi ścieżkami i trzema cienkimi. I te przewody z przycisku i te przewody co ida do silnika idą gdzieś w lewo w stronę słupka, nie widać dalej gdzie. Myślałem, że może przy silniku będą jakieś przekaźniki, które będą sterowały pracą silnika, a do nich jakieś będą podpięte kabelki z ew. krańcówek na końcowych pozycjach pracy szyberdachu ale nie widzę tutaj nic takiego. Podczas gdy napęd dojdzie do skrajnej pozycji słychać w środku takie cyk. Myślałem, że to przekaźnik ale wszystko jest zamknięte w metalowej obudowie.

W książce Sam naprawiam jest tylko cos o regulacji linek i napędu korbowego (ręcznego).

Wg schematu post-43952-1280343226,7088_thumb.jpgdo silnika dachu rozsuwanego (M13) przychodzą, na pin nr

1 - Napięcie z bezp. F21 - m.in. centralna blokada drzwi

2,3,6 - przewody z przełącznika sterującego (zabud. koło lampki wewn.)

5 - Napięcie z bezp. F30 - dach rozsuwany - 30

4 - ZV - centralna blokada drzwi

6 - masa

Pytań więcej niż odpowiedzi ale może ktoś pomoże: :)

1. Czy przy dachu rozsuwanym są jakieś krańcówki zewnętrzne?

2. Jak się reguluje mechanizm napędu elektrycznego dachu rozsuwanego? (gdyby np sie rozregulował)

3. Jak zrobić podtrzymanie rozsuwania dachu do pozycji skrajnej, tak, żeby nie trzeba było cały czas trzymać przycisku.

Edited by wojtasm
Link to comment
Share on other sites

Silnik ma uklad przeciazeniowy ktory wylacza prad jak ma ciezko. Ale przy otwieraniu dochodzi do pozycji komfortowej (otwarty na ok. 85%) i tez sie zatrzymuje, a nie jest mu ciezko po prostu jakos wie ze ma sie tu zatrzymac.

Ciagle mam nadzieje ze ktos to jednak wie.

Ravcio1985 a moglbys znlaezc dla mnie opis zlacza X49 (X49.2 X49.3) Zdaje sie ze jest to zlacze silnika dachu.

Teraz to widze. Nonszalancja z mojej strony wymaga przeprosin do uzytkownika Ravcio1985. Przepraszam za nachalnosc

Edited by wojtasm
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W temacie dachu. Dorabial ktos moze sobie przyciski do otwierania i zamykania drugi komplet tzn. oprócz tych, które są koło lampki ośw pod sufitem to może ktoś już dorabiał takie przyciski (oczywiście mniejsze) w komfortowym zasiegu reki np. koło lewarka zmiany biegów ?

Interesuje mnie gdzie je można dać, jak to zrobić i przede wszystkim jakie przyciski można dać, żeby to ładnie wyglądało.

Gdy nie ma podtrzymania szyberdachu to jest problem z trzymaniem tych przycisków podczas jazdy. Lepiej byłoby gdyby były w zasiegu reki na dole.

Link to comment
Share on other sites

w konsoli, pod przyciskiem TC jest zaslepka.

zamontuj tam przycisk kolyskowy 3 pozycyjny 0 I II [przycisk przytrzymujesz w danej pozycji i jedzie tak dlugo jak trzymasz]. z przewodami wpinasz sie rownolegle do przyciskow szyberdachu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie po zaprogramowaniu szyberdachu podobnie jak elektrycznych szyb szyber otwiera się do pozycji komfortowej bez konieczności trzymania przycisku, resztę funkcji wymaga jednak trzymania przycisku ciągle. Po zaprogramowaniu możliwe jest także domykanie okna z kluczyka (nie zaprogramowany nie domyka się). Jeśli chodzi o sprawę czujników krańcowych położeń jest to rozwiązane jak w silniczku wycieraczek, nawet po wyjęciu silniczka z szyberdachu silniczek zatrzymuje się we właściwych położeniach. Co do podłączenia przełączników w konsoli wystarczy poprowadzić 3 przewody od przełącznika do konsoli i tam zamontować np dwa włączniki szyberdachu od opla omegi (nie wiem do czego tam służy ten przełącznik).

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Ravcio

A taki przycisk kolyskowy ktory by podszedl pod zaslepke w miejscu TC to jak wyglada bo jeszcze takiego nie widzialem. Moglbys fote jakas zapodac, jak go szukac i gdzie. Swoja droga myslalem bardziej o zamontowaniu jakiegos kolyskowego fajnego np w miejscu pomiedzy przelacznikami szyb z prawej strony, bo z lewej jest przycisk od blokady tylnych drzwi. Moze widziales cos takiego juz ?

Piotrek25

Piszesz ze po zaprogramowaniu szyberdachu podobnie jak elektrycznych szyb szyber otwiera się do pozycji komfortowej bez konieczności trzymania przycisku, resztę funkcji wymaga jednak trzymania przycisku ciągle. Ja juz na sto sposobow probowalem zaprogramowac szyber ale nic. Caly czas normalnie musze trzymac przyciski zeby sie otworzyl albo zamknal w ta lub tamta strone. Jak Ty programujesz szyber, moze ja cos zle robie. Powyzej opisalem jak staralem sie programowac szyber. Moze mi jakos pomozesz. Moze cos zle robie. Jak ty programujesz? Caly czas mam tak, ze szyber domyka sie razem z oknami z kluczyka. Dorobilem domykanie szyb przy ryglowaniu z pilota i tez sie otwiera. jedyny problem w tym ze zeby sie otworzyl to musze trzymac przycisk caly czas.

Edited by wojtasm
Link to comment
Share on other sites

Programuje go w ten sposób, że otwieram go trzymając przycisk do pozycji komfortowej, puszczam, znowu trzymam aż szyber całkiem się otworzy, znowu puszczam i naciskam trzymając kilka sekund, potem zamykam całkiem, uchylam, puszczam i przytrzymuje przycisk uchylania jeszcze przez chwile. Nie wiem czy wszystko trzeba robić - w każdym razie po tym zabiegu ładnie śmiga. Dodam że fabrycznie miałem szyber na korbę.

Link to comment
Share on other sites

Ravcio

A taki przycisk kolyskowy ktory by podszedl pod zaslepke w miejscu TC to jak wyglada bo jeszcze takiego nie widzialem. Moglbys fote jakas zapodac, jak go szukac i gdzie. Swoja droga myslalem bardziej o zamontowaniu jakiegos kolyskowego fajnego np w miejscu pomiedzy przelacznikami szyb z prawej strony, bo z lewej jest przycisk od blokady tylnych drzwi. Moze widziales cos takiego juz ?

http://allegro.pl/przelacznik-kolyskowy-maly-i-0-ii-czarny-871-i1209833458.html takie cos tylko ze przycisk ma zalaczac tylko wtedy gdy go trzymasz [monostabilny]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zastanawia mnie co sie stanie jak po zamontowaniu dodatkowego przycisku sterowania szyberdachem (dwupozycyjnego astabilnego- kolyskowego I-0-II)

na tym przycisku wcisne kierunek otwierania w jedna strone (np. uchylanie - startujemy z pozycji szyber zamkniety), a na przycisku kolo lusterka wcisnalbym przycisk otwierania w druga strone (otwieranie do pozycji komfortowej)?

Co sie wtedy stanie? Silnik dostanie informacje ze masz isc w ta i w ta strone.

Podobnie nurtuje mnie to gdy mamy zamontowany przycisk sterowania elektryczna szyba pasazera rownolegle z przyciskiem kolo lewarka zmiany biegow.

Link to comment
Share on other sites

przycisk dodatkowy do szyberdachu podlaczasz rownolegle do tego w dachu.

ten ktory pierwszy nacisniesz to tak zachowa sie szyber.

tak samo jest z przyciskiem u pasazera - podlaczony jest rownolegle, np. jezeli pasazer naciska w dol caly czas a ktos inny przy lewarku do gory to szyba jedzie w dol a w momencie gdy naciskanie w gore bedzie szybsze to idzie w gore.

raczej nie ma mozliwosci zeby silnik krecil sie w miejscu bo Ty przytrzymasz przycisk w gore i w dol :)

Link to comment
Share on other sites

Silnik w miejscu to napewno nie bedzie sie krecil bo niby jak. Ale czy nie bedzie tak, ze moze w srodku sa dwa silniki jeden prawo drugi lewo i oba dostaja napiecie w tym samym czasie. Wiem ze to brzmi bzdurnie ale moze tak jest?

Link to comment
Share on other sites

Ciagne watek dalej. Uzytkownik sommer w poscie 3 napisal ze w VB otwierania do pozycji komfortowej nie mial ale juz w Zafirze bylo. Jestem pewien ze to powinno jakos dzialac, bo tak jest napisane w oryginalnej fabrycznej instrukcji. (Rys.1)

Jak sami widzicie przy akapicie Odsuwanie napisane jest, żeby nacisnąć - raz nacisnąć i kropka. Okno otwiera się do położenia komfortowego,... W celu otwarcia dalej należy ponownie nacisnąć. Ja to odczytuję jako nacisnąć raz, nacisnąć i puścić, a okno się otworzy samo do odpowiedniego położenia. I jestem tego coraz bardziej pewien jak czytam dalej w akapicie Zamykanie, żeby naciskać przycisk - naciskać cały czas - aż do zamknięcia okna dachowego. A co mowi instrukcja obsługi to święte jest. Niestety nie odpisali mi z Opla Oświęcim w tym temacie. Pewnie ich to mało interesuje. Ja drążę dalej czemu u mnie nijak nie da się tego zaprogramować ani nic.

Znalazłem schemat sterowania dachem w moim roczniku i wersji (Rys.2) Mam rocznik 2000 wiec wnioskuje ze u mnie jest tak jak na schemacie przy liniach na ktorych są prostokąciki [00-] czyli po 2000 roku - Dołożone złącza X49 (.2.3). Z uwagi na to, że szyber wogole działa umnie to część z przełącznikiem S57 uznaję, że u mnie jest tak jak na schemacie. Przewody podłączone do sterownika silnika M13 i wszystko OK. Masa z tego układu też jest pewnie dobrze przyłączona bo szyber działa. Szyber się domyka jak zamykam auto z kluczyka i po dorobieniu zamykania okien przy ryglowaniu dach też się zamyka więc linię od góry ZV [4820] (Zentral Versicherung) uznaję że mam dobrze. Pozostają dwie linie: prawa z F30 z potencjału (30) więc stałe napięcie nawet bez kluczyka - i to pewnie też jest dobrze, bo dach się zamyka po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki więc to napięcie dochodzi. Pozostaje tylko linia z bezpiecznika F29 (zacisk 15 - napięcie po kluczyku) Być może to jest problem, że tu nie dochodzi napięcie.

Bezpiecznik F29 = zegar, wyświetlacz, światła wewnętrzne, szyby, obrotomierz, telefon. Wnioskuję, że skoro tyle rzeczy jest z tego bezpiecznika to pewnie nie jest spalony bo bym zauwazył juz wczesniej ze cos innego nie działa. Może na tym przewodzie nie dochodzi napięcie do mojego dachu i to jest problem. Sam nie wiem. Ale chyba to jest dobrze bo jak wejde do auta to nie moge sterowac dachem dopóki nie przekręce kluczyka, a po kluczyku jak na tej linii pojawi się napięcie to już mogę sterować. Wiec chyba to jest dobrze. Mam też schemat na którym widać omawiana linia wchodząca na zacisk (1) w sterowniku szyberdachu jest poprowadzona z bezpiecznika F21 też przez zlaze X49.3. (Rys.3)

Wiec juz nie wiem nic wiec powoli staje sie ekspertem od sterowania dachu. Bo ekspeci nie wiedza juz do konca nic.

Ktoś mi to objaśni. Powtarzajac sie dodam, ze programowalem ten dachu juz na 1008 sposobow i nic.

Byś może schemat z (Rys.3) jest do przedlifta a (Rys.2) polift i stad te różnice.

post-43952-1285883087,0092_thumb.jpg

post-43952-1285883775,9666_thumb.jpg

post-43952-1285885135,4076_thumb.jpg

Edited by wojtasm
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Gdzies w Tis'ie doczytalem sie ze w VB szyberdachy montowane byly takie same jak w VA bez podtrzymania i koniec. Tylko czemu niektorzy maja, a ja nie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zastanawiam sie czy mozna przelozyc silnik i dac taki np z zafiry czy z Vb, ale taki zeby sam sie otwieral jak sie nacisnie tylko raz przycisk ?

Moze ktos to przerabial ?

A moze da sie jakos zmienic soft czy cos w tym, zeby sie otwieral po jednym nacisnieciu, zeby nie trzeba bylo trzymac caly czas?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP