Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
wojtasm

Podtrzymanie szyberdachu przy otwieraniu

Polecane posty

Dziala u Was podtrzymanie otwierania szyberdachu, bo u mnie nie.

Musze caly czas trzymac przycisk od otwierania az dojdzie do prawie koncowej/koncowej pozycji.

A chciałbym zeby po jednorazowym nacisnieciu otwieral sie do konca.

Mam cos zle ? Jak to naprawic / zmienic ?

Przy zamykaniu niech lepiej bedzie tak ze trzeba trzymac bo moze bezpieczniej.

A ja i tak zamykam z kluczyka razem z szybami przy ryglowaniu zamkow.

Jak jest u was?

Dodam jeszcze ze w instrukcji VB jest napisane:

ODSUWANIE:

Nacisnąć przycisk ... okno otwiera sie do polozenia komdortowego...

ZAMYKANIE:

Naciskac przycisk az do zamkniecia

Wiec podtrzymanie powinno byc ?

Edytowano przez wojtasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

u mnie nie dzialalo tez w takim razie, bo musialem trzymac caly czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w VB trzeba trzymać cały czas przy otwieraniu jak i zamykaniu,

u szwagra jest tak samo

i w poprzedniej VA też trzeba było trzymać.

ale u znajomego w zafirze wystarczy raz dotknąć i otwiera, uchyla się cały,

przy zamykaniu musi trzymać.

też się zastanawiam od czego to to zależy że w jednych trzeba trzymać

a w innych wystarczy nacisnąć raz

jak to jest z tym podtrzymaniem jedne mają a inne nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może to wina nie zaprogamowania szyberdachu tak samo jak z szybami, tak mi sie przynajmnie wydaje. Oczywiscie moge sie mylić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz zrobione domykanie szyb?

Zworka czy moduł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Domykanie szyb mam zrobione przy pomocy ukladu chyba otesta

podlaczenie z nozki 10 czyli przy ryglowaniu.

Przed zrobieniem domykania tez tak mialem ze szyberdach trzeba bylo trzymac caly czas zeby sie otworzyl.

Dach sie zamyka przy ryglowaniu zamkow razem z oknami i to mnie cieszy, bo nie musze pamietac o zamykaniu

Nie mam podtrzymania przy zamykaniu wiec zamykanie przez trzymanie przycisku byloby strata czasu.

Zarowno przed zrobiniem domykania i po, probowalem zaprogramowac szyberdach ale to nic nie daje.

Dalej nie mam podtrzymania. Sytuacja podobna jak przy nie zaprogramowanych oknach bo jak sie nie zaprogramuje to trzeba trzymac caly czas przycisk zeby sie otworzyly/zamknely.

A moze ja zle programuje. Najpierw trzymam otwieranie dotad az dojdzie do komfortowej pozycji, potem jeszcze co najmniej 5 sek trzymam. Potem na chwile puszczam i znowu otwieram juz do konca i tez trzymam jeszcze z 6 sekund. Potem zamykam az sie zamnkie i tez trzymam przez 6 sekund.

I nic.

Dzisiaj pokusiłem się o rozebranie osłony silnika napędu dachu rozsuwanego i zobaczyłem tylko tyle, że w osłonie pod sufitem do przycisku ida trzy przewody, a do silnika elektrycznego przychodzi taśma z dwoma grubymi ścieżkami i trzema cienkimi. I te przewody z przycisku i te przewody co ida do silnika idą gdzieś w lewo w stronę słupka, nie widać dalej gdzie. Myślałem, że może przy silniku będą jakieś przekaźniki, które będą sterowały pracą silnika, a do nich jakieś będą podpięte kabelki z ew. krańcówek na końcowych pozycjach pracy szyberdachu ale nie widzę tutaj nic takiego. Podczas gdy napęd dojdzie do skrajnej pozycji słychać w środku takie cyk. Myślałem, że to przekaźnik ale wszystko jest zamknięte w metalowej obudowie.

W książce Sam naprawiam jest tylko cos o regulacji linek i napędu korbowego (ręcznego).

Wg schematu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

do silnika dachu rozsuwanego (M13) przychodzą, na pin nr

1 - Napięcie z bezp. F21 - m.in. centralna blokada drzwi

2,3,6 - przewody z przełącznika sterującego (zabud. koło lampki wewn.)

5 - Napięcie z bezp. F30 - dach rozsuwany - 30

4 - ZV - centralna blokada drzwi

6 - masa

Pytań więcej niż odpowiedzi ale może ktoś pomoże:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Czy przy dachu rozsuwanym są jakieś krańcówki zewnętrzne?

2. Jak się reguluje mechanizm napędu elektrycznego dachu rozsuwanego? (gdyby np sie rozregulował)

3. Jak zrobić podtrzymanie rozsuwania dachu do pozycji skrajnej, tak, żeby nie trzeba było cały czas trzymać przycisku.

Edytowano przez wojtasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. silnik ma uklad przeciazeniowy ktory odcina zasilanie jak szyber dojedzie do konca [to samo co w silownikach szyb]

2. ........

3. tak samo jak domykanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma uklad przeciazeniowy ktory wylacza prad jak ma ciezko. Ale przy otwieraniu dochodzi do pozycji komfortowej (otwarty na ok. 85%) i tez sie zatrzymuje, a nie jest mu ciezko po prostu jakos wie ze ma sie tu zatrzymac.

Ciagle mam nadzieje ze ktos to jednak wie.

Ravcio1985 a moglbys znlaezc dla mnie opis zlacza X49 (X49.2 X49.3) Zdaje sie ze jest to zlacze silnika dachu.

Teraz to widze. Nonszalancja z mojej strony wymaga przeprosin do uzytkownika Ravcio1985. Przepraszam za nachalnosc

Edytowano przez wojtasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W temacie dachu. Dorabial ktos moze sobie przyciski do otwierania i zamykania drugi komplet tzn. oprócz tych, które są koło lampki ośw pod sufitem to może ktoś już dorabiał takie przyciski (oczywiście mniejsze) w komfortowym zasiegu reki np. koło lewarka zmiany biegów ?

Interesuje mnie gdzie je można dać, jak to zrobić i przede wszystkim jakie przyciski można dać, żeby to ładnie wyglądało.

Gdy nie ma podtrzymania szyberdachu to jest problem z trzymaniem tych przycisków podczas jazdy. Lepiej byłoby gdyby były w zasiegu reki na dole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w konsoli, pod przyciskiem TC jest zaslepka.

zamontuj tam przycisk kolyskowy 3 pozycyjny 0 I II [przycisk przytrzymujesz w danej pozycji i jedzie tak dlugo jak trzymasz]. z przewodami wpinasz sie rownolegle do przyciskow szyberdachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zaprogramowaniu szyberdachu podobnie jak elektrycznych szyb szyber otwiera się do pozycji komfortowej bez konieczności trzymania przycisku, resztę funkcji wymaga jednak trzymania przycisku ciągle. Po zaprogramowaniu możliwe jest także domykanie okna z kluczyka (nie zaprogramowany nie domyka się). Jeśli chodzi o sprawę czujników krańcowych położeń jest to rozwiązane jak w silniczku wycieraczek, nawet po wyjęciu silniczka z szyberdachu silniczek zatrzymuje się we właściwych położeniach. Co do podłączenia przełączników w konsoli wystarczy poprowadzić 3 przewody od przełącznika do konsoli i tam zamontować np dwa włączniki szyberdachu od opla omegi (nie wiem do czego tam służy ten przełącznik).

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ravcio

A taki przycisk kolyskowy ktory by podszedl pod zaslepke w miejscu TC to jak wyglada bo jeszcze takiego nie widzialem. Moglbys fote jakas zapodac, jak go szukac i gdzie. Swoja droga myslalem bardziej o zamontowaniu jakiegos kolyskowego fajnego np w miejscu pomiedzy przelacznikami szyb z prawej strony, bo z lewej jest przycisk od blokady tylnych drzwi. Moze widziales cos takiego juz ?

Piotrek25

Piszesz ze po zaprogramowaniu szyberdachu podobnie jak elektrycznych szyb szyber otwiera się do pozycji komfortowej bez konieczności trzymania przycisku, resztę funkcji wymaga jednak trzymania przycisku ciągle. Ja juz na sto sposobow probowalem zaprogramowac szyber ale nic. Caly czas normalnie musze trzymac przyciski zeby sie otworzyl albo zamknal w ta lub tamta strone. Jak Ty programujesz szyber, moze ja cos zle robie. Powyzej opisalem jak staralem sie programowac szyber. Moze mi jakos pomozesz. Moze cos zle robie. Jak ty programujesz? Caly czas mam tak, ze szyber domyka sie razem z oknami z kluczyka. Dorobilem domykanie szyb przy ryglowaniu z pilota i tez sie otwiera. jedyny problem w tym ze zeby sie otworzyl to musze trzymac przycisk caly czas.

Edytowano przez wojtasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Programuje go w ten sposób, że otwieram go trzymając przycisk do pozycji komfortowej, puszczam, znowu trzymam aż szyber całkiem się otworzy, znowu puszczam i naciskam trzymając kilka sekund, potem zamykam całkiem, uchylam, puszczam i przytrzymuje przycisk uchylania jeszcze przez chwile. Nie wiem czy wszystko trzeba robić - w każdym razie po tym zabiegu ładnie śmiga. Dodam że fabrycznie miałem szyber na korbę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

takie cos tylko ze przycisk ma zalaczac tylko wtedy gdy go trzymasz [monostabilny]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co sie stanie jak po zamontowaniu dodatkowego przycisku sterowania szyberdachem (dwupozycyjnego astabilnego- kolyskowego I-0-II)

na tym przycisku wcisne kierunek otwierania w jedna strone (np. uchylanie - startujemy z pozycji szyber zamkniety), a na przycisku kolo lusterka wcisnalbym przycisk otwierania w druga strone (otwieranie do pozycji komfortowej)?

Co sie wtedy stanie? Silnik dostanie informacje ze masz isc w ta i w ta strone.

Podobnie nurtuje mnie to gdy mamy zamontowany przycisk sterowania elektryczna szyba pasazera rownolegle z przyciskiem kolo lewarka zmiany biegow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przycisk dodatkowy do szyberdachu podlaczasz rownolegle do tego w dachu.

ten ktory pierwszy nacisniesz to tak zachowa sie szyber.

tak samo jest z przyciskiem u pasazera - podlaczony jest rownolegle, np. jezeli pasazer naciska w dol caly czas a ktos inny przy lewarku do gory to szyba jedzie w dol a w momencie gdy naciskanie w gore bedzie szybsze to idzie w gore.

raczej nie ma mozliwosci zeby silnik krecil sie w miejscu bo Ty przytrzymasz przycisk w gore i w dol

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik w miejscu to napewno nie bedzie sie krecil bo niby jak. Ale czy nie bedzie tak, ze moze w srodku sa dwa silniki jeden prawo drugi lewo i oba dostaja napiecie w tym samym czasie. Wiem ze to brzmi bzdurnie ale moze tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silniczek jest 1. zmieniajac mu biegunowosc - zmieniasz kierunek obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciagne watek dalej. Uzytkownik sommer w poscie 3 napisal ze w VB otwierania do pozycji komfortowej nie mial ale juz w Zafirze bylo. Jestem pewien ze to powinno jakos dzialac, bo tak jest napisane w oryginalnej fabrycznej instrukcji. (Rys.1)

Jak sami widzicie przy akapicie Odsuwanie napisane jest, żeby nacisnąć - raz nacisnąć i kropka. Okno otwiera się do położenia komfortowego,... W celu otwarcia dalej należy ponownie nacisnąć. Ja to odczytuję jako nacisnąć raz, nacisnąć i puścić, a okno się otworzy samo do odpowiedniego położenia. I jestem tego coraz bardziej pewien jak czytam dalej w akapicie Zamykanie, żeby naciskać przycisk - naciskać cały czas - aż do zamknięcia okna dachowego. A co mowi instrukcja obsługi to święte jest. Niestety nie odpisali mi z Opla Oświęcim w tym temacie. Pewnie ich to mało interesuje. Ja drążę dalej czemu u mnie nijak nie da się tego zaprogramować ani nic.

Znalazłem schemat sterowania dachem w moim roczniku i wersji (Rys.2) Mam rocznik 2000 wiec wnioskuje ze u mnie jest tak jak na schemacie przy liniach na ktorych są prostokąciki [00-] czyli po 2000 roku - Dołożone złącza X49 (.2.3). Z uwagi na to, że szyber wogole działa umnie to część z przełącznikiem S57 uznaję, że u mnie jest tak jak na schemacie. Przewody podłączone do sterownika silnika M13 i wszystko OK. Masa z tego układu też jest pewnie dobrze przyłączona bo szyber działa. Szyber się domyka jak zamykam auto z kluczyka i po dorobieniu zamykania okien przy ryglowaniu dach też się zamyka więc linię od góry ZV [4820] (Zentral Versicherung) uznaję że mam dobrze. Pozostają dwie linie: prawa z F30 z potencjału (30) więc stałe napięcie nawet bez kluczyka - i to pewnie też jest dobrze, bo dach się zamyka po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki więc to napięcie dochodzi. Pozostaje tylko linia z bezpiecznika F29 (zacisk 15 - napięcie po kluczyku) Być może to jest problem, że tu nie dochodzi napięcie.

Bezpiecznik F29 = zegar, wyświetlacz, światła wewnętrzne, szyby, obrotomierz, telefon. Wnioskuję, że skoro tyle rzeczy jest z tego bezpiecznika to pewnie nie jest spalony bo bym zauwazył juz wczesniej ze cos innego nie działa. Może na tym przewodzie nie dochodzi napięcie do mojego dachu i to jest problem. Sam nie wiem. Ale chyba to jest dobrze bo jak wejde do auta to nie moge sterowac dachem dopóki nie przekręce kluczyka, a po kluczyku jak na tej linii pojawi się napięcie to już mogę sterować. Wiec chyba to jest dobrze. Mam też schemat na którym widać omawiana linia wchodząca na zacisk (1) w sterowniku szyberdachu jest poprowadzona z bezpiecznika F21 też przez zlaze X49.3. (Rys.3)

Wiec juz nie wiem nic wiec powoli staje sie ekspertem od sterowania dachu. Bo ekspeci nie wiedza juz do konca nic.

Ktoś mi to objaśni. Powtarzajac sie dodam, ze programowalem ten dachu juz na 1008 sposobow i nic.

Byś może schemat z (Rys.3) jest do przedlifta a (Rys.2) polift i stad te różnice.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez wojtasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzies w Tis'ie doczytalem sie ze w VB szyberdachy montowane byly takie same jak w VA bez podtrzymania i koniec. Tylko czemu niektorzy maja, a ja nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy mozna przelozyc silnik i dac taki np z zafiry czy z Vb, ale taki zeby sam sie otwieral jak sie nacisnie tylko raz przycisk ?

Moze ktos to przerabial ?

A moze da sie jakos zmienic soft czy cos w tym, zeby sie otwieral po jednym nacisnieciu, zeby nie trzeba bylo trzymac caly czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×