Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BRC Seq 24


krzysiak
 Share

Recommended Posts

Generalnie założyłem ten temat w celu wymiany doświadczeń z tą instalacją LPG (akurat ją posiadam w swojej Viki, wtryskiwacze BRC pomarańczowe, reduktor Genius 1500MB, no i oczywiście sterownik BRC Sequent 24 MY07). Może komuś pomoże to dokonać wyboru, lub też odwiedzie go od włożenia do Viki tej instalki. Co zauważyłem po założeniu instalacji (na razie tylko 1500km)?? Auto troszkę dłużej kręci zanim odpali (praktycznie wszyscy posiadacze tej instalki których znam mają tę przypadłość) , a tak poza tym na razie nie mam się do czego przyczepić ;) Jak coś będzie wychodzić w praniu, to będę dopisywał ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja też jestem posiadaczem tej instalacji. I niestety też jest problem z odpalaniem...

Ps. Na ile macie ustawioną rezerwę ?

Edited by $EBA
Link to comment
Share on other sites

Guest krzycho2.0

Viki kupiłem z instalacja BRC Sequent rok temu jak na razie wszystko ok,byłem w serwisie tej instalacji na przeglądzie i koleś po podłączeniu do lapka zrobił dosłownie małą korektę ale czego to nie wiem , zmienił mi też przejście z benzyny na gaz wcześniej było przy 2000 obrotów teraz sam przechodzi po uzyskaniu odpowiedniej temperatury , standardowa wymiana filtrów. Instalacja w aucie jest 5 lat viki przejechała ponad 120 tysięcy na gazie jak na razie nie ma z nią problemów i wcześniej tez nie było :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ...

Też posiadam tą instalację BRC Seq-24, kupiłem auto już z zamontowaną. Według karty, przeglądów i spisów z książeczki gaz zamontowano w październiku 2008 roku ( faktura-2800 zł ), przy przebiegu 140 tyś. Dzisiaj ma 230 tyś. Przeglądy robione co 15 tyś. Kupiłem w maju - odpukać - wszystko w porządeczku z gazem. Wtryski gazu czerwone . Butla z kole zapasowym 54 L. Gazu do pełna wchodzi 45 litrów. Na rezerwie mogę jeszcze około 160-180 km ( tak ustawiona ) Z czystym sumieniem mogę polecić tę instalację... /Spalanie 9-9,5 litra gazu- plus 10 litrów paliwa co miesiąc/

Link to comment
Share on other sites

No i na razie super :) Szybciutko sie przlacza na gaz, przyspieszenie bez zmian, auto troche siadlo, ale to chyba przez to, ze sprezyny nadaja sie juz do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ile Wam palą auta na tej instalce (bez różnicy jaki motor)?? Ile też wsysa PB?? ;) Moja na razie średnio ~11l/100km LPG i ~1l/100km PB95 (ostatnimi czasy auto jest dość często odpalane w stosunku do przebywanych km - jazda po miejscu) ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Ja pierwsze tankowanie gazu zrobilem 34 litry ( w zbiorniku byly gora 3 litry ) i przejechałem 440 km do przełączenia się na benzyne podczas jazdy. Zobaczymy czy teraz uda sie powtorzyc ten wynik :)

Jazda na krótkich odcinkach, wiekszosc ok 4 km, góra 20.

Po 600 km jestem jak najbardziej zadowolony :)

Edited by halved
Link to comment
Share on other sites

A moja Viki z każdym zbiornikiem coraz więcej zaczyna palić... albo ja mam coraz cięższą nogę, albo tankuję coraz gorszy gaz (poza jednym tankowaniem zawsze na jednej stacji) ... teraz po miejscu to mi prawie 13 wcina...

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No to my tu gadu gadu a nikt nie pisze nic o regulacji i kabelku jakim można się połączyć. jeśli ktoś wiedzę na ten temat to może napisze kilka słów i rozwiniemy wątek. Ja słyszałem że kabelek to starszych opelków ze złączem OBDII pasuje do gazu ale ile prawdy nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam BRC Seq24 zakładałem ją w 2003 roku i jak do tej pory miałem dwie awarie:

1. Objawy były takie, że instalacja nieprzełączała się na gaz - pomogła wymiana takiego czujnika. który jest na listwie wtryskiwaczy. Całość kosztowała około 150 zł.

2. nie odbijał zawór w butli przy tankowaniu, z tego co sie dowiedziałem można z tym jeździć ale przy tankowaniu trzeba pilnować się i mówić żeby zalali za odp. kwotę. Choć zdarzyło mi sie zalać ze 3 razy do oporu i w sumie nic sie nie stało, ale to dlatego, że jeszcze nie wiedziałem, iż padł ten zawór. W końcu go wymieniłem , koszt około 200zł.

Interesuje mnie do jakiej wartośći można obniżyć temp. przełączania oraz czy znacie jakieś metody odpalenia ciepłego silnika odrazu na gazie. Np. w razie awarii pompy paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Przekręcasz kluczyk na zapłon, wciskasz przycisk żeby dioda zmieniła kolor na zielony i wtedy odpalasz auto cięgle trzymając przycisk do momentu złapania temperatury przy której się normalnie przełącza. Ale masz tylko 5 takich "strzałów", później trzeba jechać do zakładu żeby zresetowali tę opcję... z tym że z tego co czytałem nie wolno tego robić zbyt często, gdyż można uszkodzić wtryski lub reduktor. Sama możliwość odpalenia na LPG jest uzależniona od tego jakiego programu używa zakład.

Link to comment
Share on other sites

Ale jeśli masz Seq24 to masz jeden przycisk... no chyba że Ty masz BRC 2gen a nie sekwencję?? Patrząc na rok montażu, to pewnie tak ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

No to niby sekwencja ;) Ale ja pisałem o sposobie gdy mamy okrągły przełącznik z jednym przyciskiem i jak to ja nazywam uśmiechem, który się szczerbi gdy ubywa gazu :P

Edit

Ogólnie dość dużo o naszych instalkach można się dowiedzieć tu ;)

http://lpg-forum.pl/viewforum.php?f=19

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Cześć

Mam świeżo założoną BRC. Zakładałem w legnicy. Samochód chodził mi nie równo i uciekał mi gaz w okolicy "wlewu" gazu. Pojechałem do Panów z firmy czarkam we wrocławiu. Poprawili mi wlot LPG, ale stwierdzili, że powinienem mieć założony mapsensor ewentualnie można u mnie podłączyć od paliwowego ? do ECU gazowego poprostu kablami. Mam silnik z turbo i bez tego podobno cieżko jest ustawić silnik na dłużej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest jerzyrudnik

Witam Wszystkich.

Mam instalke BRC sequent 24 fast od 2 tyg. Nie wiem jak u Was, ale u mnie zauwazylem spadek mocy i zachlystanie sie silnika przy checi przyspieszania.

Mial Ktos taki objaw ?

Na koniec jeszcze jedno pytanie. Czy dobrze sie domyslam, ze jak wepnie mi sie w kompa lpg jakis inny serwis to strace gwarancje ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP