Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

AF-40-6 / TF-80-SC / Vectra c 1.9 cdti 150km


Guest eldorado
 Share

Recommended Posts

Guest eldorado

Witam mam problem a mianowicie chodzi mi szarpanie na zmianie biegu z P na D i z P na R jest odczowalne mocne szarpniecie przy zmianie biegu.Moj mechanik zdiagnozowal spalony slynny kosz C1,awarja sprzegla hydrokinetycznego i sterownia hydraulicznego.Po uplywie jakiegos czasu elementy zostaly te wymienione na nowe.Niestety efekt nie jest satysfakcjonujacy,skrzynia dalej szarpie z P na D natomiast z P na R szarpanie ustalo.Dodam tez ze po wlaczeniu trybu (triptronic) biegi do 1 do 6 wchodza idealnie i od 6 do 1 rowniez natomiast w pozycji D od 6 do 1 w pewnym momecie jest wyczowalne lekkie szarpniecie.Przebieg samochodu to 85 tys.Po rozebraniu skrzyni okazalo sie ze olej byl niemal czarny.Prosze o pilna pomoc gdyz auto jest juz od 2 miesiecy nie jest na chodzie.Dodam tez ze po wykonaniu wszystkich czynnosci nie zostalo wgrane nowe oprogramowanie (soft). Co moze powodowac dalsze opisane objawy z gory dziekuje za szybka odpowiedz.

BATS

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest wektra

zapewnie robiłeś skrzynie w zakładzie specjalizującym się automatami i niech oni walczą z tym problemem.

Można spróbować wgrać nowe oprogramowanie, po za tym chyba trzeba zrobić adaptację, w innych samochodach robi się to przez komputer lub przez odpowiednią sekwencję szybkości biegów i obrotów ale nie wiem jak tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Guest eldorado

Witam ponownie .Z góry dziękuję za wytłumaczenie na czym polega adaptacja skrzyni biegów.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy można zaryzykować przeprowadzenie takiej adaptacji w sytuacji kiedy po wrzuceniu D jest takie silne szarpnięcie ,że całe auto aż się trzęsie.Szczerze mówiąc to boję się nim nawet ruszyć-naprawa nie należy do tanich i nie chcę robić sobie dodatkowych kosztów.Czy nie spowoduje to ponownego uszkodzenia kosza C1,a w konsekwencji następnych elementów skrzyni.Czy da się przeprowadzić adaptację bez jazdy np.przy pomocy TECH2.Jestem umówiony na czwartek w autoryzowanym serwisie(z usług którego nigdy nie korzystałem,a opinie o serwisach nie są najlepsze) na wgranie nowego oprogramowania czy po tej operacji też należy przeprowadzić taką adaptację.Od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu i uwagi forumowiczów są dla mnie bardzo pomocne.Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Adaptacje wykonuję się w celu dostosowania ciśnień elektrozaworów. Najczęściej wykonuję się ją komputerowo ale jest możliwe zrobienie "na piechotę".

- uruchom pojazd i ustaw pozycję na "D" jedź z prędkoćią około 8 km/h i powoli zatrzymaj pojazd- powtórz około 10 -razy,

- na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji "N" na "D" i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwolnij, hamulec i powtórz około 10 razy.

Po za tym mam pytanie czy szarpie tylko jak olej skrzyni zimny oraz czy po wrzuceniu "D" jest chwila zwłoki w załączeniu biegu?

Link to comment
Share on other sites

Zacząłbym od kontroli stanu oleju. Może być go za mało w skrzyni, tym bardziej jak zwłoka jest większa gdy olej jest zimny.

Link to comment
Share on other sites

Guest eldorado

Temperatura oleju nie miala wiekszego znaczenia poniewaz na cieplym i zimnym oleju bylo tak samo.Pisze bylo bo juz po problemie.Po wymianie kosza c1 ,sprzegla i sterownika oraz wgraniu nowego oprogramowania(softu)wszystkie dolegliwosci minely.VIKI znowu ozdrowiala co niezmiernie mnie cieszy.Dziekuje wszystkim forumowicza ktorzy zechcieli mi udzielic bezcennych informacji ktore doprowadzily do uzdrowienia mojej VIKI.

Nie zostawiajcie swoich automatow do naprawy w Czestochowie.Teraz to i ja to wiem.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ja też jestem tu nowy (zupełnie zielony), więc proszę o poradę. Auto mam od niedawna i także zauważyłem, że przy zmianie z P na D występuje szarpnięcie, ale tylko przy zimnym oleju. Jaka może być tego przyczyna? Pewien znawca tego typu skrzyń stwierdził,że nie ma co wymieniać oleju, gdyż nastąpi jej nieodwracalne uszkodzenie(Prawdopodobnie tworzy się poduszka powietrzna między starym, a nowym olejem - pompa zasysa i trach). Co Wy na to? Druga sprawa, to to, że w czasie jazdy na tiptroni-cu , przy osiągnięciu ok 20 tys obrotów, następuje chwilowy spadek obrotów, a następnie mogę ciągnąć dalej.Czy to normalne w tych autach? Proszę o wskazówki i poradę.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

A ja polecam ASB Długołęka :) robią kompleksowo te skrzynie :) a padają tam głównie elektrohydrauliki ;)

Witam

Rozumiem że robiles tam swoją skrzynię ? Powiedz jakie koszta, czas realizacji i co tobie wymieniono lub regenerowano?.

Link to comment
Share on other sites

Firma może sprawdzona, ale jeżeli interesuje cię naprawa skrzyni AF-40 u nich to rozmowa zacznie się powyżej 5000 PLN.

Witam.

Ja też jestem tu nowy (zupełnie zielony), więc proszę o poradę. Auto mam od niedawna i także zauważyłem, że przy zmianie z P na D występuje szarpnięcie, ale tylko przy zimnym oleju. Jaka może być tego przyczyna? Pewien znawca tego typu skrzyń stwierdził,że nie ma co wymieniać oleju, gdyż nastąpi jej nieodwracalne uszkodzenie(Prawdopodobnie tworzy się poduszka powietrzna między starym, a nowym olejem - pompa zasysa i trach). Co Wy na to? Druga sprawa, to to, że w czasie jazdy na tiptroni-cu , przy osiągnięciu ok 20 tys obrotów, następuje chwilowy spadek obrotów, a następnie mogę ciągnąć dalej.Czy to normalne w tych autach? Proszę o wskazówki i poradę.

U ciebie nastąpiło uszkodzenie kosza C1, typowa usterka dla tych skrzyń. Jakby interesowały Cię szczegóły naprawy mogę dać namiar na goście, który mi naprawiał skrzynie.

Edited by dziksen
Link to comment
Share on other sites

Firma może sprawdzona, ale jeżeli interesuje cię naprawa skrzyni AF-40 u nich to rozmowa zacznie się powyżej 5000 PLN.

Spodziewam się kwoty około 6000 więc spoko. Chodziło mi bardziej o opinie. Wiem że mają na wymianę automaty 6500PLN z gwarancją 12 miesięcy + stara skrzynia na zwrot. Ale niewiem czy to opłacalne. Nic nie piszą czy sterownik w tej skrzyni jest nowy czy regenerowany.

Edited by Teemon
Link to comment
Share on other sites

Spodziewam się kwoty około 6000 więc spoko. Chodziło mi bardziej o opinie. Wiem że mają na wymianę automaty 6500PLN z gwarancją 12 miesięcy + stara skrzynia na zwrot. Ale niewiem czy to opłacalne. Nic nie piszą czy sterownik w tej skrzyni jest nowy czy regenerowany.

Jeżeli chcesz to mam namiar na faceta, który te skrzynie ma połapane i naprawa napewno tyle nie wyniesie (oczywiście daje pisemną gwarancję). Wiem, że większość warsztatów dając gwarancję wymienia płytę sterującą i regeneruje sprzęgło profilaktycznie. Moim zdaniem płyty nie ma musu ruszać w każdym przypadku, tym bardziej, że sterownik wymienia się bez zrzucania skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. Ja w moim przypadku jeszcze w skrzyni nic nie wymieniałem:

od pewnego czasu zauważyłem, że czasami skrzynia szarpnie (szczególnie, gdy dodaję spokojnie gaz oraz czasami jak jest uruchamiana z P na wyższe biegi, ale tylko wtedy, gdy stoi na małej górce) gdy ostro dodaję gazu nawet nie czuć, że zmienia biegi.

Ogólnie wszystko jest OK, samochód jakiś czas temu miał odczytywane błędy i nic nie wyskoczyło... w środę na 14 umówiłem się na wymianę oleju w skrzyni w ASO Opel Szpot Swarzędz/Jasin.

Auto to Signum 1,9 CDTI 2006 rok, skrzynia AF-40, przebieg 140 000km.

Jednak dziś po przeczytaniu powyższych postów lekko się zaniepokoiłem, że wymiana oleju może zniszczyć skrzynię...

Proszę o poradę, co w takiej sytuacji robić?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Edited by PałaszD
Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja w moim przypadku jeszcze w skrzyni nic nie wymieniałem:

od pewnego czasu zauważyłem, że czasami skrzynia szarpnie (szczególnie, gdy dodaję spokojnie gaz oraz czasami jak jest uruchamiana z P na wyższe biegi, ale tylko wtedy, gdy stoi na małej górce) gdy ostro dodaję gazy nawet nie czuć, że zmienia biegi.

Ogólnie wszystko jest OK, samochód jakiś czas temu miał odczytywane błędy i nic nie wyskoczyło... w środę na 14 umówiłem się na wymianę oleju w skrzyni w ASO Opel Szpot Swarzędz/Jasin.

Auto to Signum 1,9 CDTI 2006 rok, skrzynia AF-40, przebieg 140 000km.

Jednak dziś po przeczytaniu powyższych postów lekko się zaniepokoiłem, że wymiana oleju może zniszczyć skrzynię...

Proszę o poradę, co w takiej sytuacji robić?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Witam.

Wymieniłem sam w własnym zakresie olej w ASB przy przebiegu ok.85K KM do dnia dzisiejszego (91K) nie zauwazyłem nic niepokojacego.

Olej jaki zostal wlany to GM ATF AW-1 1940773 lub 93165147.

Moze poziom oleju jest za niski u Ciebie i szarpie?

Co do opini, ze jak auto stoi na gorce i przy zmianie z P na R, N lub D jest objaw szarpniecia to uwazam, ze jesli auto gdyby było parkowane poprawnie objaw zniknie lub bedzie słabo wyczuwalny.

Edited by Lewonek
Link to comment
Share on other sites

No auto sprowadziłem z Niemiec, a tam jak wiadomo oleju nie wymieniają... dlatego chcę jechać na wymianę.

Też mam nadzieję, że to zniknie bo ogólnie do skrzyni nie mam najmniejszych zastrzeżeń, nie włączają się żadne błędy, ale wiadomo... może niepokoić czasami takie szarpnięcie...

Podpytam w razie co w Oplu jak wygląda gwarancja na wymianę...

w środę dam znać co i jak...

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz to mam namiar na faceta, który te skrzynie ma połapane i naprawa napewno tyle nie wyniesie (oczywiście daje pisemną gwarancję). Wiem, że większość warsztatów dając gwarancję wymienia płytę sterującą i regeneruje sprzęgło profilaktycznie. Moim zdaniem płyty nie ma musu ruszać w każdym przypadku, tym bardziej, że sterownik wymienia się bez zrzucania skrzyni.

Tu się zgodzę. ASB wymienia wszystko jak leci i kasuje jak za zboże.

Warto byłoby się wybrać do magika który ma rozpracowaną taką skrzynie - jak pisze dziksen - i zrobić to równie dobrze, za połowę stawki ASB.

Edited by DJ_Tomcat
Link to comment
Share on other sites

Odnośnie wymiany oleju to nie kumam jak ktoś może takie dyrdymały pisać, że można popsuć skrzynie. Jeżeli zalejesz wymagany olej i jego ilość, to na pewno nie zaszkodzi !!! A jeżeli skrzynia ma prześlizgi czy zdrowo szarpie to żadna wymiana oleju nie pomoże. pozdr

Link to comment
Share on other sites

Mi też się wydaje tak samo jak napisał kolega Dziksen.

Jak już wspomniałem szarpnięcia są rzadkościa, ale są... i mnie to właśnie niepokoi...

a jak się spisuje Twoja skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

U mnie szarpało przy włączaniu D jak był zimny olej oraz ostra redukcja 5/4. Teraz po naprawie i wyuczeniu, skrzynia chodzi jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz to mam namiar na faceta, który te skrzynie ma połapane i naprawa napewno tyle nie wyniesie (oczywiście daje pisemną gwarancję). Wiem, że większość warsztatów dając gwarancję wymienia płytę sterującą i regeneruje sprzęgło profilaktycznie. Moim zdaniem płyty nie ma musu ruszać w każdym przypadku, tym bardziej, że sterownik wymienia się bez zrzucania skrzyni.

Jak byś dał namiary było by fajnie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP