Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość eldorado

AF-40-6 / TF-80-SC / Vectra c 1.9 cdti 150km

Polecane posty

Gość eldorado

Witam mam problem a mianowicie chodzi mi szarpanie na zmianie biegu z P na D i z P na R jest odczowalne mocne szarpniecie przy zmianie biegu.Moj mechanik zdiagnozowal spalony slynny kosz C1,awarja sprzegla hydrokinetycznego i sterownia hydraulicznego.Po uplywie jakiegos czasu elementy zostaly te wymienione na nowe.Niestety efekt nie jest satysfakcjonujacy,skrzynia dalej szarpie z P na D natomiast z P na R szarpanie ustalo.Dodam tez ze po wlaczeniu trybu (triptronic) biegi do 1 do 6 wchodza idealnie i od 6 do 1 rowniez natomiast w pozycji D od 6 do 1 w pewnym momecie jest wyczowalne lekkie szarpniecie.Przebieg samochodu to 85 tys.Po rozebraniu skrzyni okazalo sie ze olej byl niemal czarny.Prosze o pilna pomoc gdyz auto jest juz od 2 miesiecy nie jest na chodzie.Dodam tez ze po wykonaniu wszystkich czynnosci nie zostalo wgrane nowe oprogramowanie (soft). Co moze powodowac dalsze opisane objawy z gory dziekuje za szybka odpowiedz.

BATS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wektra

zapewnie robiłeś skrzynie w zakładzie specjalizującym się automatami i niech oni walczą z tym problemem.

Można spróbować wgrać nowe oprogramowanie, po za tym chyba trzeba zrobić adaptację, w innych samochodach robi się to przez komputer lub przez odpowiednią sekwencję szybkości biegów i obrotów ale nie wiem jak tutaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eldorado

Na czym polega adaptacja ? i dlaczego szarpie na nowych zaworach itp to musi chodzic o co chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wektra

tu link do merca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale nie mam pojęcia jak to się robi w oplu może opcom ma taką opcję adaptacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eldorado

Witam ponownie .Z góry dziękuję za wytłumaczenie na czym polega adaptacja skrzyni biegów.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy można zaryzykować przeprowadzenie takiej adaptacji w sytuacji kiedy po wrzuceniu D jest takie silne szarpnięcie ,że całe auto aż się trzęsie.Szczerze mówiąc to boję się nim nawet ruszyć-naprawa nie należy do tanich i nie chcę robić sobie dodatkowych kosztów.Czy nie spowoduje to ponownego uszkodzenia kosza C1,a w konsekwencji następnych elementów skrzyni.Czy da się przeprowadzić adaptację bez jazdy np.przy pomocy TECH2.Jestem umówiony na czwartek w autoryzowanym serwisie(z usług którego nigdy nie korzystałem,a opinie o serwisach nie są najlepsze) na wgranie nowego oprogramowania czy po tej operacji też należy przeprowadzić taką adaptację.Od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu i uwagi forumowiczów są dla mnie bardzo pomocne.Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wektra

najlepiej dowiaduj się w serwisie i tam tez techem zrobia ta adaptację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje wykonuję się w celu dostosowania ciśnień elektrozaworów. Najczęściej wykonuję się ją komputerowo ale jest możliwe zrobienie "na piechotę".

- uruchom pojazd i ustaw pozycję na "D" jedź z prędkoćią około 8 km/h i powoli zatrzymaj pojazd- powtórz około 10 -razy,

- na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji "N" na "D" i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwolnij, hamulec i powtórz około 10 razy.

Po za tym mam pytanie czy szarpie tylko jak olej skrzyni zimny oraz czy po wrzuceniu "D" jest chwila zwłoki w załączeniu biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eldorado

po włączeniu na D jest chwilka bez reakcji a potem potworne szarpniecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od kontroli stanu oleju. Może być go za mało w skrzyni, tym bardziej jak zwłoka jest większa gdy olej jest zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eldorado

Temperatura oleju nie miala wiekszego znaczenia poniewaz na cieplym i zimnym oleju bylo tak samo.Pisze bylo bo juz po problemie.Po wymianie kosza c1 ,sprzegla i sterownika oraz wgraniu nowego oprogramowania(softu)wszystkie dolegliwosci minely.VIKI znowu ozdrowiala co niezmiernie mnie cieszy.Dziekuje wszystkim forumowicza ktorzy zechcieli mi udzielic bezcennych informacji ktore doprowadzily do uzdrowienia mojej VIKI.

Nie zostawiajcie swoich automatow do naprawy w Czestochowie.Teraz to i ja to wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też jestem tu nowy (zupełnie zielony), więc proszę o poradę. Auto mam od niedawna i także zauważyłem, że przy zmianie z P na D występuje szarpnięcie, ale tylko przy zimnym oleju. Jaka może być tego przyczyna? Pewien znawca tego typu skrzyń stwierdził,że nie ma co wymieniać oleju, gdyż nastąpi jej nieodwracalne uszkodzenie(Prawdopodobnie tworzy się poduszka powietrzna między starym, a nowym olejem - pompa zasysa i trach). Co Wy na to? Druga sprawa, to to, że w czasie jazdy na tiptroni-cu , przy osiągnięciu ok 20 tys obrotów, następuje chwilowy spadek obrotów, a następnie mogę ciągnąć dalej.Czy to normalne w tych autach? Proszę o wskazówki i poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam ASB Długołęka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> robią kompleksowo te skrzynie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a padają tam głównie elektrohydrauliki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Rozumiem że robiles tam swoją skrzynię ? Powiedz jakie koszta, czas realizacji i co tobie wymieniono lub regenerowano?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firma może sprawdzona, ale jeżeli interesuje cię naprawa skrzyni AF-40 u nich to rozmowa zacznie się powyżej 5000 PLN.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U ciebie nastąpiło uszkodzenie kosza C1, typowa usterka dla tych skrzyń. Jakby interesowały Cię szczegóły naprawy mogę dać namiar na goście, który mi naprawiał skrzynie.

Edytowano przez dziksen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spodziewam się kwoty około 6000 więc spoko. Chodziło mi bardziej o opinie. Wiem że mają na wymianę automaty 6500PLN z gwarancją 12 miesięcy + stara skrzynia na zwrot. Ale niewiem czy to opłacalne. Nic nie piszą czy sterownik w tej skrzyni jest nowy czy regenerowany.

Edytowano przez Teemon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli chcesz to mam namiar na faceta, który te skrzynie ma połapane i naprawa napewno tyle nie wyniesie (oczywiście daje pisemną gwarancję). Wiem, że większość warsztatów dając gwarancję wymienia płytę sterującą i regeneruje sprzęgło profilaktycznie. Moim zdaniem płyty nie ma musu ruszać w każdym przypadku, tym bardziej, że sterownik wymienia się bez zrzucania skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja w moim przypadku jeszcze w skrzyni nic nie wymieniałem:

od pewnego czasu zauważyłem, że czasami skrzynia szarpnie (szczególnie, gdy dodaję spokojnie gaz oraz czasami jak jest uruchamiana z P na wyższe biegi, ale tylko wtedy, gdy stoi na małej górce) gdy ostro dodaję gazu nawet nie czuć, że zmienia biegi.

Ogólnie wszystko jest OK, samochód jakiś czas temu miał odczytywane błędy i nic nie wyskoczyło... w środę na 14 umówiłem się na wymianę oleju w skrzyni w ASO Opel Szpot Swarzędz/Jasin.

Auto to Signum 1,9 CDTI 2006 rok, skrzynia AF-40, przebieg 140 000km.

Jednak dziś po przeczytaniu powyższych postów lekko się zaniepokoiłem, że wymiana oleju może zniszczyć skrzynię...

Proszę o poradę, co w takiej sytuacji robić?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowano przez PałaszD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

Wymieniłem sam w własnym zakresie olej w ASB przy przebiegu ok.85K KM do dnia dzisiejszego (91K) nie zauwazyłem nic niepokojacego.

Olej jaki zostal wlany to GM ATF AW-1 1940773 lub 93165147.

Moze poziom oleju jest za niski u Ciebie i szarpie?

Co do opini, ze jak auto stoi na gorce i przy zmianie z P na R, N lub D jest objaw szarpniecia to uwazam, ze jesli auto gdyby było parkowane poprawnie objaw zniknie lub bedzie słabo wyczuwalny.

Edytowano przez Lewonek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No auto sprowadziłem z Niemiec, a tam jak wiadomo oleju nie wymieniają... dlatego chcę jechać na wymianę.

Też mam nadzieję, że to zniknie bo ogólnie do skrzyni nie mam najmniejszych zastrzeżeń, nie włączają się żadne błędy, ale wiadomo... może niepokoić czasami takie szarpnięcie...

Podpytam w razie co w Oplu jak wygląda gwarancja na wymianę...

w środę dam znać co i jak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu się zgodzę. ASB wymienia wszystko jak leci i kasuje jak za zboże.

Warto byłoby się wybrać do magika który ma rozpracowaną taką skrzynie - jak pisze dziksen - i zrobić to równie dobrze, za połowę stawki ASB.

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wymiany oleju to nie kumam jak ktoś może takie dyrdymały pisać, że można popsuć skrzynie. Jeżeli zalejesz wymagany olej i jego ilość, to na pewno nie zaszkodzi !!! A jeżeli skrzynia ma prześlizgi czy zdrowo szarpie to żadna wymiana oleju nie pomoże. pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wydaje tak samo jak napisał kolega Dziksen.

Jak już wspomniałem szarpnięcia są rzadkościa, ale są... i mnie to właśnie niepokoi...

a jak się spisuje Twoja skrzynia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpało przy włączaniu D jak był zimny olej oraz ostra redukcja 5/4. Teraz po naprawie i wyuczeniu, skrzynia chodzi jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak byś dał namiary było by fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poszło na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×