Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Michti

Turbina a tuning - nietypowo

Polecane posty

Witam,

Jestem nowy na forum, ale już jakiś czas go przeglądam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem VC 2.0 DTI Combi z 2004r.

I jak często bywa po jakimś czasie zaczyna brakować mocy. Więc udałem się do pewnej firmy tuningowej (nie będę robił reklamy) i na wstępie moje autko przeszło przez hamownię.

Wykres jak najbardziej OK: 101KM i 226Nm. Wykres (turbina) kończyła się przy 3500obr/min. Powiedzmy - mała moc = wszystko OK.

Ale po zamontowaniu BOXa (wynik 132KM i 320Nm przy 3250obr/min - hmm nieźle) turbina tak jak podobnie wysiada przy ok. 3500obr - dalej nie ciągnie (wykres prawie pionowo opada). Żadnych błędów nie wywala.

I teraz moje pytanie: Czy to możliwe aby kończyła się turbina (wstępne stwierdzenie firmy tuningującej), czy coś innego może wpływać na taki stan. Proszę o pomoc i sugestie.

Pozdrawiam

Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś turbinę pod kontem zygania olejem? zbiegiem czasu auto traci parametry i moc podane z fabryki ale diesla możesz przekręcić na turbinę , wtryskach, i komputerze jak ci brakuje mocy albo polecam wersje opc w benzynie. tak to kiedyś miałem styczność z silnikiem 2,2 w dieslu i przy wyprzedzaniu był nagle spadek mocy. gasiłem silnik odpalałem go znowu i moc wracała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie BOX to jedyna forma "przyrostu mocy" dla silnika Y20DTH czy Y22DTR...

Tyle, że to się baaardzo różnie kończy.

Moim zdaniem to nie jest turbina, stawiam na przepływomierz, bo one świrują po boxach do kwadratu o czym między innymi i ja mogłem się osobiście przekonać...

Jak chcesz mieć mocniejsze auto to sprzedaj swoją VC i kup mocniejszy bolid, te silniki baaaardzo źle znoszą taki "tuning"...

Poza tym na Twoim miejscu... hmmm... gdzie byłeś hamować auto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie turbina... Padnięta turbina nie zatrzymuje sie ot tak nagle przy 3,5 tys. rpm... Padnięta turbina po prostu daje mniejsze ciśnienie i/lub pluje olejem... Do tego często wydaje dziwne dźwięki...

Nie wiem co to za BOX ale to może byc jego wina - jak wcześniej napisano nie współpracuje z przepływką, albo nie potrafi wysterować wtrysków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale przed  założeniem boxa też mu szła tylko do 3,5 tyś , więc to nie wina boxa  , a ogólnie box nic nie do wtrysków on tylko steruje pompą wtryskową podając jest oszukane parametry i ta daje większa dawke paliwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie,

turbina nie pluje olejem, wszystko jest OK. Box - VTECH, a zakładane i hamowane w Kreator Mocy. Auto ma przebieg 130km, wielokrotnie stan sprawdzany w serwisie. Jedynie przepływki nie sprawdzałem.

Co do osiągów - nie są powalające ale wystarczające. No i przy moich przebiegach do 10km miesięcznie przy tym silniku za paliwo nie wychodzi za dużo (ok. 6,2l/100km - 50/50).

Jutro sobota - posprawdzam wszystkie przewody podciśnienia (bo i takie sugestie miałem) i przeczyszczę przepływkę.

Dzięki za rady, a jak coś jeszcze komuś wpadnie do głowy to proszę o info

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wysterowuje też dawki wtryskiwanego paliwa i odczyty przepływomierza masowego... Ale tylkio w bardziej zaawansowanych... Najprostsze boxy to opornik 10 miliomów wpięty w obwód MAF (przepływka)...

Michti - wrzuć wykres z hamowni...

Z tego co pamiętam Kreator Mocy na hamownie inercyjne... Prawda to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale  nie w 2.2   bo wtryski sa (mechaniczne)   ,u mnie box bierze sygnał z pedału gazu bo z przepływki są nieraz problemy i dalej zmodyfikowany sygnał idzie do pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu sie dziwicie skoro żaden seryjny diesel nie zamyka ostro obrotomierza tylko słabnie na wyższych obrotach

a Michti na pewno nie miał na myśli "stawania" przy 3500 jak na odcince tylko zmniejszenie ciągu (i spadek krzywych na wykresie)

Michti - mała turbina zawsze wstaja przy niskich obrotach ale nie daje rady przy wyzszych

chcesz miec wieksza moc, albo utrzymywac ja na wyzszych obrotach to musialbyc zmienic turbine na wydajniejszą

a druga sprawa to aby zmienic charakterystyke mocy musialbyc zmienic program sterujacy

box "oszukuje" tak samo w calym zakresie mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hapko ma rację… Dlatego prosiłem o wrzucenie wykresu z hamowni, gdyż „stawanie turbiny” może być subiektywnym odczuciem kierownika…

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie Michti wcześniej jeździł wolnossacą benzyną i stad teraz inne oczekiwania co do silnika doladowanego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytanko mam takie mianowicie ile taki box kosztował i gdzie go robiłeś bo chciałbym pare koni wiecej u siebie w 2.2 dti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×