Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X20XEV Wymiana uszczelki pod głowicą ??


Guest Spiritt
 Share

Recommended Posts

Guest Spiritt

Witam,

jestem tutaj nowy, potrzebuję Waszej pomocy w określeniu usterki jaka niewątpliwie jest w moim silniku:

Moją Vectrę kupiłem 5 tygodni temu w komisie - przy zakupie wszystko wyglądało OK - samochód oglądałem z kumplem, który się trochę zna na samochodach - wszystko wydawało się OK (nie sprawdzaliśmy dokładnie silnika)

Po jakimś czasie zaczęły się problemy:

Wycieka płyn chłodzący (z węża dochodzącego do chłodnicy), zbiornik wyrównawczy jest prawie zawsze pusty po skończonej jeździe (na bieżąco uzupełniam płyn) i czasem jak odkręcę korek ze zbiornika wyrównawczego to ten się napełnia płynem jednakże jest on bardzo zabrudzony (jakby olejem) i wypełnia zbiornik troszkę ponad maksymalny poziom. Komputer pokazuje cały czas "coolant level" - znajomy mi powiedział, że konieczna może być wymiana uszczelki pod głowicą.

Drugi objaw jest taki, że samochód czasami lubi zgasnąć na biegu jałowym, normalnie obroty trzymają się w granicy 800 obr/min na biegu jałowym, czasem spadną do 500 by po chwili się podnieść do 800 a czasem od razu gaśnie. Od niedawna po dłuższej jeździe gdy zrzucam go z biegu lubi też podskoczyć do ok 1500 obr/min.

Powiedzcie mi - co jest z moim silnikiem ?? jakie mogą być koszty naprawy ?? (nie wierzę za bardzo warsztatom samochodowym gdyż wcześniej w poprzednim samochodzie jak coś nawalało - naprawiałem to z mojej świętej pamięci ojcem - teraz już go nie ma)

Czy ewentualnie znacie jakiegoś uczciwego mechanika w okolicach Gliwic ?? bądź ewentualnie ktoś z Was byłby w stanie się czegoś takiego podjąć i za ile

Nie wiem czy dobry podałem model silnika - moja Vectra to model B wersja CDX z 1999 roku - silnik 2.0 136 koników

z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

Adam Kołodziński

Link to comment
Share on other sites

Po raz enty

Objawy uszkodzonej uszczelki

-bardzo szybki wzrost temperatury płynu

-Biały dym o słodkawym zapachu z rury wydechowej, nie sugeruj się że np po odpaleniu z rana przez chwilę dymi, bo to normalne że z tłumika wyparowuje woda, sprawdzamy po jakis 20 minutach jazdy.

-Spaliny w układzie chłodzenia, odkręć zbiornik wyrównawczy na całkowicie zimnym silniku i sprawdź czy ze zbiorniczka nie wydobywa się dym.

-Napęczniałe przewody układu chłodzenia, po przejechaniu ok 10-15 km zobacz czy nie spęczniały przewody, w momencie uszkodzenia uszczelki na ogół rąbią bardzo sztywne nie idzie ich ścisnąć.

-olej w płynie chłodniczym, brązowo-szara maź na ściankach zbiorniczka wyrównawczego.

-Woda w oleju, wyjmij bagnet i zobacz czy nie ma na nim kropel wody, jak wiadomo olej nie łączy się z wodą.

-Brak lub gorsza kompresja na cylindrach, tutaj to raczej mechanik musi sprawdzić bo nie sądzę abyś miał do tego wiedzę i urządzenia.

Co do wycieku który zdiagnozowałeś czy rano masz pod autem kałuże? ile płynu może tamtędy uciekać? dobrze by było abyś go uszczelnił, jeżeli wycieka na łączeniu to w pierwszej kolejności zmień opaskę zaciskową. Takie wycieki również mogą być ale nie muszą objawem pękniętej uszczelki, w układzie tworzy się wysokie ciśnienie przez które dochodzi do rozszczelnienia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Spiritt

Witam,

co do pierwszej części Twojego postu to sprawdzę to,

natomiast odnośnie drugiej części:

nie ma na to reguły - czasem cieknie mi w trakcie jazdy bo dojeżdżając do miejsca parkowania widzę za sobą "ścieżkę" kropel płynu, wtedy też widzę, że płyn kapie z miejsca gdzie opisałem (dokładniej gruby wąż wchodzący do chłodnicy z lewej strony patrząc od przodu samochodu) - wymienię opaskę zaciskową. Byłem w jednym warsztacie i mechanik stwierdził po chwili, że jest wysokie ciśnienie (ale jak mówię - nie wierzę za bardzo mechanikom w mojej okolicy bo różne opinie słyszałem)

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

Co do drugiego objawu to wygląda to na silniczek krokowy.

Trzeba go wyjąć i dokładnie przeczyścić.

Gdzieś na forum jest porada jak to zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP