Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość vvvv

Drganie Kierownicy

Polecane posty

Gość vvvv

Witam , wiem ze temat jest juz dość obgadany i poczytałem troche zanim to napisałem.

Mam problem z drganiem kierownicy w Vectra A 1.6 93r

Tarczze nowe , Koła wyważone i napewno to nie od kół bo były zakładane i stalowe i alu , i tył na przód itd

Wahacze w sumie luzów nie mają, nic sie nie tłucze itp . Koncówki drążków kierowniczych tez Ok .

Kompletnie nie mam juz pojęcia z czego to sie wzieło . Drży tak od 110 do 130 , potem przestaje ale wibracje da sie wyczuć po karoserii ( delikatne drżenie budy ) czuć pod nogami .

Nie wiem , bo z tego co kilku mechaników mi mówiło to niby przekładnia jest ok , ale niby jak to sprawdzić czy jest taka serio ok ?

Jedynie mam zamiar dla świetego spokoju wymienic wahacze i koncówki drążków , bo niby są dobre ale nie wiadomo kiedy to ktos wymieniał wiec może to coś da , choć wątpie .

Może ma któs jakiś pomysł ?

Zbieżność wydaje sie tez ok , bo auto mam od gościa który miał opony od nowosci i nie są ani zjechane od wewn czy zewn , czy wyząbkowane itp

z góry dzieki za jakies odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Felgi nie są pogięte? Auto miało stłuczkę? Od dawna masz ten problem? Może po prostu zmień mechaników i pojedź do kogoś dobrego, adresy polecanych mechaniorów znajdziesz na forum, obecnie dobry mechanik to złoto, a w tym fachu niestety coraz więcej partaczy, dla których liczy się kasa, chociaż nie twierdzę, że winą w tym przypadku jest zły serwis, ale życie zna przypadki jak się jeździ do kilku ludzi sprawdzić pierdołę, wszyscy powiedzą, że jest ok, a pojedziesz do innego który wychwyci szczegół i auto naprawi.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spróbować zawsze można, a nawet w tym wypadku powinieneś, bo to może być od tego.

Możliwości jest dużo:

Felgi

Opony

Tarcze (przy hamowaniu drży?)

Źle ustawiona bieżność

Sworzenie Wahaczy

Drążki kierownicze

Luzy na łożyskach

Maglownica

Niski poziom płynu do wspomagania

Poduszki silnika

Edytowano przez Dancik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niech ci ktoś zmierza bicie osiowe no i promieniowe felg

bo może wszystkie felgi masz cos nie teges

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edytowano przez przemty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vvvv

Felgi i opony napewno nie bo brałem nawet od znajomego i to samo było .

Tarcze sa nowe i jest ok przy hamowaniu

Poziom płynu jest dobry

Luzów na łożyskach nie ma

Poduszki silnika też są dobre

Maglownice sprawdzali , ale ma minimalny luz , w wielu autach nowszych mialem taki luz i nic sie nie działo . Minimalne tykanie przy ruchach lewo prawo . Jak inaczej ją sprawdzić ? Nioe chce jej wymieniac ( regenerować ) bez powodu bo to jednak troche koszty są

Zbieżnosc tak jak napisałem raczej wskazuje na to ze jest ok , po stanie opon po poprzednim wlascicielu

Partactwo mechaników raczej nie biore pod uwage , bo bylem u dwóch , jeden z nich to mój dobry znajomy który robi mi auta od lat , w sumie robimy je razem. Sam sie tym zajmuje we własnych potrzebach .

wahacze i konc drażkow serio wygladają dobrze ( nie mają luzów ) sprawdzane nie tylko na szarpakach bo tam nie wszystko wychodzi ale tez innymi metodami

auto ma 17 lat wiec pewnie miało stłuczke , widac ze była wymieniana prawa lampa przednia i malowany błotnik . Ale z tego co widać to nie był to jakis dzwon max , bo na podłużnicach ani na elementach stałych nie widac typowych po naprawach tego typu śladów.

Półosie sprawdzone i są proste

Tłumik drgan który jest na prawej półosi ( ale chyba tylko w 1.8 i 2.0 ) tez zakładałem ale nic nie dało

Mam jeszcze pytanko , czy ktoś sie orientuje gdzie na górnym śląsku doważają koła dynamicznie na aucie ?

Edytowano przez vvvv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał jednak na opony, albo jeszcze inaczej, czy auto masz na alu i otwór centrujący felgi jest taki jak na piaste?? Czy masz luz i niemasz pierścieni centrujących??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vvvv

mam na alu z opla 56.5 piasta , stalowe mam takie same , zakładałem kola tez z opla od znajomego i od wulkanizatora . Wiec mialem 4 komplety róznych kół na aucie i opon , które w innych autach zachowują sie ok . Nie zakładam pierscieni centrujących bo kazde z tych felg były z opla . A zresztą z tymi pierscieniami to zawsze nie do konca jest tak jak powinno byc .

Opony odpadają i koła , na 100 % wykluczyłem tą opcje juz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sworznie wachaczy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vvvv

z tym jest tak ze i na szarpakach i u znajomego mechanika stwierdzono ze są jeszcze ok , ale w środe wymienie dla swietego spokoju wahacze kompletne i konc.drążków kier .

Ale mam przeczucie ze to przekładnie szlag trafia , albo trafił :/ tylko co z tym ? używka ? regeneracja ? nie wiem ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja będzie najlepszym wyjściem według mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj a scaiga na boki?? jak puscisz kiere przy jezdzie to jedzie prosto czy skreca?? Ja bym odpuscił przekładnie, a najlepiej zoabcz czy nie leci z niej płyn, bo masz pewnie magiel ze wspomą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vvvv

lekko sciaga na prawo , delikatnie . Płynu nie ubywa , zero wycieków . Myśle ze ściaganie to kwestia zbieżności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak to może być zbieżność lub masz mniej powietrza w prawej oponie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vvvv

no jesli juz to moze zbieżnosć , choć kupilem auto od goscia który mial opony od nowosci. Jak brałem auto to mialy ok 4mm głęb bieżnika i brak oznak po oponach zeby zbieżność miał źle ustawioną

Powietrze w kołach to pierwsza rzecz którą sprawdziłęm i jest tak równa w obydwóch, ze bardziej być nie może

Edytowano przez vvvv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×