Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gluonek

Przerwany obwód wzbudzenia alternatora.

Polecane posty

Witam,

Parę dni temu padł mi alternator. Wymieniłem na nowy ale niestety zauważyłem że nie ma napięcia na kablu wzbudzenia. Mam na razie rozwiązanie tymczasowe czyli po zapaleniu silnika podłączam na chwilę ten wtyk do plusa akumulatora i alternator startuje a potem sam sobie zasila obwód wzbudzenia, nie mogę podłączyć na stałe bo błyskawicznie rozładuje akumulator. Normalnie przewód ten trzeba podłączyć do linii zasilanej po przekręceniu kluczyka, niestety nie mogę znaleźć do którego obwodu jest on wpięty. Znalazłem na forum opisy wszystkich bezpieczników ale nie ma tam ani słowa o obwodzie wzbudzenia alternatora. Przejrzałem również wszystkie "podejrzane" złącza i na żadnym nie znalazłem tego obwodu.

Moje podejrzenie jest takie że kabel padł gdy spalił się stary alternator. Dodatkowo przestały działać wycieraczki: przednia na pierwszym biegu, na drugim i trzecim działają prawidłowo oraz wycieraczka tylna w ogóle nie działa. Podejrzewam że są zasilane z tego samego obwodu albo może kable szły obok siebie i dostały przy okazji.

Sprawdziłem dwa razy multimetrem wszystkie bezpieczniki, są OK, również przekaźniki do wycieraczek, wyglądają na sprawne.

Z tego co udało mi się ustalić idąc za wiązką przewodów od alternatora to kabel od wzbudzenia dociera do tego złącza:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W złączu przewód ten jest podpięty do pinu zaznaczonego na poniższym zdjęciu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Za tym złączem wiązka kabli ginie w dolnej części komory silnika i nie widać dokąd prowadzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Czy ktoś miał podobny problem z układem wzbudzenia alternatora? Gdzie może być w komorze silnika miejsce gdzie on jest wpięty? Czy ten przewód idzie do modułu bezpieczników? Gdzie go mogę wpiąć aby to było bezpieczne i bez efektów ubocznych? Boję się rozbierać wiązki i "na piechotę" szukać tego połączenia bo na razie samochód jeździ

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przewod cienki na alternator idzie z kontrolki ladowania. kontrolka kest zasilana plusem po stacyjce, idzie przez zarowke, diode prostownicza i idzie na alternator cienkim przewodem.

wycieraczka przod 1 bieg - sterowana jest multitimerem wiec jego sprawdz. tak samo przekaznik wycieraczki tylnej jest sterowany multitimerem.

sprawdz multitimer ;p

na forum gdzies zalaczalem schemat ze stacyjka, altkiem,rozrusznikiem i na nim jest opisane jak idzie ten przewod.

jak dobrze pamietam to to zlacze co pokazales to X5 pin 2 i przez nie idzie przewod z altka do kontrolki w liczniku, pinu 3 przycisku wlaczenia podgrzewania el. lusterek i tylnej szyby, urzadzenia sterujacego dodatkowym ogrzewaniem .

znalazlem schemacik;

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzieki Ravcio1985!!!

Po Twojej podpowiedzi ze kabel ladowania idzie do kontrolki zauwazylem ze zarowka sie nie swieci wogóle. Człowiek czasem nie zauważa tego co ma pod nosem :-). Rozebralem panel ze wskaznikami korzystajac z porad klubowych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i faktycznie kontrolka zamyka obwod ladowania alternatora. Obwod za żarówką idzie do złącza X5 pin 2 i potem do altka, sprawdziłem multimetrem. Teraz pozostaje mi wymienić żarówkę na nową i wszystko powinno hulać. Dzięki jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sie wie

wymien zarowke,

moze i wycieraczki ozyja ;p a jak nie to multi podmien z kims na probe i bedziesz wiedzial czy Twoj juz padl...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety wycieraczki nie ożyły. Sygnały z manetki wycieraczek docierają do pinów 3 i 18 multitimera, niestety przekaźnik nie jest załączany. Same przekaźniki są dobre. Sprawdzę jeszcze złącze multitimera ale wygląda że padł. Przelutowałem ścieżki tych dwóch sygnałów na płytce multitimera ale nie pomogło :-(.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 bieg idzie z multitimera i on tym steruje.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

<= popatrz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zgadza się, nie działa mi przednia na pierwszym biegu i tylnia również jest martwa - obie z multitimera sterowane. Jak zewrę przekaźniki to działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak masz kolege z vb to dla pewnosci mozesz z nim podmienic multi i sprawdzic czy zadzialaja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdziłem cenę nowego w ASO w Krakowie - 461zł.

Kupiłem używany i wymieniłem. Wszystkie funkcje zostały przywrócone, jedziemy dalej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

multitimera nie kupuje sie nowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ze wzgledu na cene

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

uzywke kupisz za 40-50 zl.

tak jak pisalem - wymiana multiego pomogla

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może jak rozebrać multitimer tak aby nie uszkodzić płytki?

Sciągnąłem jedną stronę obudowy, tą się zdejmuje bez problemu.

Natomiast druga jest twardo przytwierdzona do płytki. Boję się otwierać na siłę aby nie uszkodzić płytki. Jest tam jakiś zatrzask?

Z chęcią bym zobaczył co jest w środku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uklady scalone, elektronika, brzeczek, timer, generator impulsu [dla kierunkow] itp.

ja narazie nie mialem okazji wymieniac multitimera wiec nie zagladalem do niego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×