Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
cs007

silnik grzeje się na klimie

Polecane posty

witam

Szukam na całym forum ale takiego postu nie znalazłem. Mój problem polega na grzaniu się silnika przy włączonej klimatyzacji .Naprzykład rano jadę do pracy na włączonej klimatyzacji jadę i wszystko jest ok jak tylko stanę w korku temperatura silnika podnosi się na czerwone pole natychmiast wyłanczam klimatronik i temperatura wraca w okolice 90 stopni. Jak jade na trasie to cały czs mogę mieć włączoną klimę i jest ok ale jak stane na światłach to temperatura odrazu się podnosi.

Płyn w chłodnicy - koncentrat hepu

Termostat - nowy

Pompa wody - przejechane około 40tyś wymieniona rok temu

czujnik temperatury na chłodnicy - nowy

Ciśnienie klimatyzacji - sprawdzone i dobite

Nikt nie jest w stanie mi doradzić co zrobić by wszystko dobrze działało . Facet od klimy wysyła mnie do elektryka , elektryk do mechanika a mechanik mówi że się klimą nie zajmuje itd....

Czekam na wasze porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podepne sie z tym pytaniem pod temacik kolegi Pojawil mi sie ten sam problem dash.gif tyle ze mam manuala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem i mnie napotkał lecz zaobserwowałem jedną rzecz mianowicie po uruchomieniu klimy przy temperaturze 80-85 stopni działają obydwa wiatraki lecz gdy osiągana jest temperatura 92-95 stopni i włącza sie pierwszy stopień wentylatora chłodnicy (teoretycznie gdyż przy klimatyzacji chodzi on chyba cały czas) to wentylator od strony silnika przestaje się kręcic i temperatura wzrasta do czerwonego pola lecz gdy wyłączam kilatyzacje wszystko wraca do normy i trzyma temp. 90 stopni Gdzie szukać przyczyny Czujnik?? Przekaźniki??

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam

Przemek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kotlet

Oporniki posprawdzajcie przy wentylatorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak to sprawdzić ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam podobny problem. Mam Vectre b 2.5 V6, przy włączonej klimie w mieście,temperatura dochodzi mi do prawie 100 stopni. Po za miastem tem. trzyma się 90 stopni. Byłem u mechanika i powiedział, że ten model tak ma. Czy to prawda, czy zmienic mechanika? Proszę o pomoc, gdyż przy obecnej pogodzie łatwo przegrzac silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno tak nie ma bo nigdy wczesniej tak nie mialem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie co może powodować wzrost temperatury na klimie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hok

a może ktoś by napisał co mówi program serwisowy , na temat zakresu temperaturowego poszczególnych biegów wentylatora .Pewien mechanik stwierdził że temp 100 stopni to norma przy wysokich temperaturach i że 2 bieg wentylatora w x18xe1 włancza się od 105 stopni czy może ktoś to potwierdzić , i określić do jakiej temp da się jechać bezpiecznie i się nie martwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

....u mnie w VB 2,0 DTI jest tak samo...temperatura rośnie przy włączonej klimie ponad 95 stopni...wyłączenie klimy powoduje natychmiastowy spadek na wskażniku do 87 stopni....wentylatory pracują obydwa mam wrażenie że na 2 biegu....myślę sobie że to temperatury arfrykańskie 32-36 stopni które u nas ostatnio panowały są tego powodem....system chłodzenia nie jest w stanie sobie z nimi poradzic....póki temperatura nie wchodzi na czerwone pole chyba nie ma się co przejmowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Testy wentylatorów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam cos od siebie. Zauwazylem takie grzanie sie silnika takze u mnie, jednakze dzieje sie to przy okreslonej temp. zewnetrznej. Jesli jest faktycznie mega goraco, wtedy przy jezdzie w miescie temp. silnika sie podnosi. W trasie jest ok. Jesli temp. na zewnatrz jest troche nizsza niz

"mega cieplo", wtedy nawet w miescie temp. silnika trzyma sie w normie.

Niestety nie pamietam jakie sa te temp. zewnetrzne, bo wiecie, mam dobra pamiec, ale krotka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć. Podobno te eco teki pracują w takich temperaturach.. Normalnie gdyby to była woda to by się gotowało ale jest płyn i podciśnienie więc zaczyna to wrzeć w 110 stopniach... podobno to normalne. Są magicy co zakładają czujniki włączenia wentylatora przy temperaturze 90 > parę stopni ale to załatwia wiatrak bo w tym przypadku pracuje on prawie non stop... silnik ten ma prawo balansować pomiędzy 90 a 100 stopni... tak twierdzi większość mechaników

Edytowano przez Ghost

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tego tematu, to mechanik mówił, że ostatni bieg wentylatora włącza się przy 105 stopniach. Oczywiście na klimie. Sprawdzałem przy dzisiejszej temperaturze, dużo chłodniejszej niż wcześniej, auto jeździło na klimie po mieście ponad godzinę i temperatura była w normie. Więc chyba nie ma się czym martwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oraz dodatkowo obciąża alternator i akumulator.

Jednak aby uniknąć skoków temperatury, po włączeniu klimy oba wiatraki się włączają bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem co koledzy wyżej. tylko że mi nie działa ten wiatrak od klimy. wymieniłem wiatrak - bo poprzedni się zatarł nie chciał drgnąć. ale dodatkowo nie mam prądu w kostce. sprawdziłem podaj że wszystkie przekaźniki i są sprawne. bezpieczniki również. kable od przekaźników zaraz przed akumulatorem też nie są pogniłe które idą bez pośrednio od wiatraka...a mój elektronik zaufany jest na urlopie a klima się przyda na cieplejsze dni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdzając bezpieczniki, sprawdziłeś też te w komorze silnika?

Tam w takiej małej puszce są dwa dodatkowe bezpieczniki

F50 (30A) wentylator silnika

F52 (30A) wentylator klimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki sam problem ma snowsurfer ja i jeszcze kilkunastu użytkowników.

Ostatnio już się bardzo !@#$%^& i stwierdziłem a niech się zagotuje i zatrze. Po godzinie staniu w korku i wskazówce momentami na czerwonym polu NIC SIĘ NIE STAŁO.

Ja testem w szoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdzałeś czy działają wszystkie biegi na obu wentylatorach?

Wystarczy, że jeden nie działa i zaczynają się skoki temperatury bo nie ma płynnego przejścia obrotów.

Maksymalne obroty obu wentylatorów włączają się dopiero przy 110°C, a sprężarka ma zabezpieczenie wyłączające przy 120°C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie powiem że czytałem wiele postów i tematów i nie rozjaśniły one moich wątpliwości.

MÓJ problem polega na tym że prawdopodobnie niewłaściwie pracują wentylatory. Kiedyś po skończonej jeździe wentylator się załączał jeszcze na 1-2 minuty i sobie chodził schładzając chłodnicę. Teraz przy 95-100 st nawet nie chodził. czyli coś jest nie tak...

1. W Y22DTR z climatronic:

Koło akumulatora mam 6 przekaźników (różnokolorowych - brązowe, zielone, białe, czarne)

Koło filtra powietrza 2 przekaxniki + 2 bezpieczniki

czy ktoś w wolnym czasie by mógł spisać oznaczenia w/w przekaźników w własnym 2.2 DTI... ( rozpiski z książek i poradników mają się nijak do tej wersji silnika)

Druga sprawa to na górze chłodnicy mam czujnik 4-pinowy chyba S66. Sprawdziłem działanie wg tego opisu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zwierając kolejne piny w kostce na zapłonie miałem różne prędkości wentylatorów.

Czyli wentylatory, oporniki, przekaźniki, bezpieczniki sprawne a ten czujnik termiczny wentylatorów padnięty??

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli przy zwieraniu pinów wentylatory zachowywały się zgodnie z cytatem (moim), to instalację Masz w porządku.

Co do czujnika, to pierwszy bieg ma się załączyć przy 98°C (Y22DTR), lub od razu po włączeniu klimy.

Jeśli Masz możliwość to sprawdź wskazania temperatury z komputerem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozumiem, że zwierając te piny wywołałem sztucznie 3 biegi wentylatora tak?? bo w tym cytacie była mowa o jakiś połowie prędkości 3/4 itd...

połowa prędkości to bieg I, 3/4 to II, a pełna prędkość to III bieg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zgadza się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeśli zwierając te styki wywołałem zmianę prędkości to wentylator, oporniki, przekaźniki i bezpieczniki są ok??. Pozostaje zatem ten wyłącznik termiczny na górze chłodnicy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw podłączyć się pod kompa i porównać wskazania temperatury.

Możesz też podmienić z kimś przekaźnik K34. Ma on wbudowaną zwłokę czasową i może Ci się zawiesza.

K34 występuje tylko w silnikach powyżej 2.0 bez klimy, oraz w Y22DTR zarówno z klimą jak i bez niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×