Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

interjac

Wentylator chłodnicy nie działa

Polecane posty

Mam problem z wentylatorem nie załącza się przy wysokich temperaturach, podpiłem go bezpośrednio pod ako i działa, wydaje mi się że uszkodzenie tkwi w tym elektromagnesie przy wentylatorze(widać przegrzanie) ( załączam foto) jak mam poprawnie go sprawdzić czy działa ? Jak czujnik podaje (-) czy jak, bo nawet nie wiem jak się podpiąć pod to by sprawdzić .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kristof

Z tego co piszesz to problem leży poza sterownikiem wentylatora (tym na zdjęciu). W pierwszej kolejności sprawdził bym bezpieczniki w komorze silnika. Jeśli tam wszystko jest OK sprawdź napięcie na dwóch szerokich złączach we wtyczce do modułu - napięcie powinno tam być zawsze przy włączonym zapłonie. Kolejny krok to sprawdzenie modułu. W pierwszej kolejności sprawdź czy jest przejście między jednym z dwóch szerokich bolców w gnieździe a czarnym przewodem wychodzącym z modułu. Jeśli OK sprawdź czy jest przejście między początkiem uzwojeń oporników a czerwonym przewodem - patrząc na drugie zdjęcie należy zmierzyć oporność między początkiem spirali oporników (lewa strona modułu) a wyjściem (czerwony przewód) oporność powinna wynosić około 3ohm ale najważniejsze żeby nie było przerwy. Przerwa (brak przejścia ) oznacza że nie będzie działać dmuchawa na I lub II biegu (w sumie są trzy biegi). Najczęściej uszkodzeniu ulega ta mała rurka po prawej stronie - bezpiecznik termiczny i wtedy nie działają oba biegi. Objawia się to tym że wentylator chodzi tylko na maxa a przy włączonej klimie zamiast kręcić się non stop załącza się na chwilę co jakiś czas.

Trochę się rozpisałem ale na temat tych modułów chyba jeszcze nikt nie pisał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko w załącznikach schematy pojedynczego i podwójnego wentylatora.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BartekKwiatek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam ja rowniez mam problem z wentylatorem ktory nie chce sie zalaczyc, sam jako tak dziala po podlaczeniu go na krotko. bezpiecznik zielony (30) w module rowniez sprawny. i nie wime co z tym zrobic ;] nie znam sien a elektryce . czytalem cos o przekaznikach ale nie wime gdzie to macie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

i co tam mzna zrobic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

POmoze ktos;> jak nie to elektromechanik. jak dozyje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dugas07

a wie ktos moze dlaczego w jednych modelach vc były montowane dwa lub jeden wentylator chłodnicy?czym sie to rozni?

Edytowano przez dugas07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22

Witam.

Mam podobny problem, mianowicie bylem dzis u mechanika na kompie bo swieci mi autko z kluczykiem. Po podlaczeniu okazało sie ze nie działa 3-ci rzut wentylatora (prawdopodobnie od klimy).Mechanik stwierdził ze trzeba wymienic ten elektromagnes o ktorym pisze w 1 poscie INTERJAC.

Czy moze byc to przyczyna palacej sie kontrolki autka z kluczykiem??? Viki C 2003 2.0DTI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może - ale bez odczytu błedów nie bedziesz miał 100% pewności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdzić biegi wentylatora op-comem (testy pracy) u mnie jak pierwszy bieg nie dział winny był moduł zamontowany przy wiatrakach ale błędu nie pokazywało po wymianie wszystko jest już ok fakt sam moduł trochę kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdzie trzeba wejść w op-com żeby to sprawdzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bloki pomiarowe, testy elementow (czy jakos tak)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy włączonej klimie powinien chodzi cały czas wentylator od klimy czy wentylator od chłodnicy czy może i ten i tamten? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak na 1 biegu cały czas powinien chodzić,najprawdopodobniej rezystor chłodnicy lub wiązka,podłącz op com zrób test biegów wentylatora potem zweryfikuj czy na pewno rezystor, zmierz wtyczkę przychodząca do rezystora na kazdym biegu (uwaga sterowana masą) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale jeśli byłby to rezystor chłodnicy to wogóle nie powinien sie załaczać wentylator. A mi się załacza jakby tylko najwyższy bieg. Jeśli czujnik by padł to chyba wogóle by się nie załaczał. A objawy mam takie jak opisał wyżej Kristof.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bo rezystor ma 3 obiegi jeśli padną wszystkie to się nie załączy wcale lub będzie cały czas chodził (jak w przypadku wypięcia włącznika świateł) :) a załącza się to co jest do dyspozycji żeby w ogóle chłodzić, zazwyczaj pada pierwszy lub drugi dlaczego można się domyśleć, zdarza się tak że łączy zastępując brakującego (testowałem to kilka razy dokładnie) czyli zamiast dmuchać na 1 cały czas to dmucha na 2 od czasu do czasu.Zresztą po podłączeniu op coma idealnie widać ten błąd - brak obiegu 1,2,3 --- brak komunikacji,przerwany obwód.Podłączyłeś czy bawimy się dalej w kto co powiedział? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślę że zasada działania pozostała niezmienna :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja to wszystko oddzieliłem na aucie (bez zdejmowania zderzaka) oprócz chłodnicy klimy,trochę gimnastyki i wyjdzie cały korpus plastikowy z wentylatorem a chłodnice zostaną na aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem z klimą, VC 1.9CDTI 150PS 2007. Klima nabita, szczelna, sprężarka się załącza i klima chłodzi przez ok 2-3 minuty, przewód wysokiego ciśnienia robi się zimny, po chwili klima nadal pracuje ale już nie chłodzi z kratek i ww przewód robi się ciepły ale w żadnym momencie nie załączają się wentylatory, nawet po 10-20 minutach pracy nie włącza się nic na żadnym biegu i klima nadal nie chłodzi. Robiłem test wentylatorów op-com i pięknie pracują na każdym biegu. Ma może ktoś pomysł ? Rezystor ? Wiązka chyba nie bo myślę że wtedy nie chodził by wszystkich biegach jak robiłem test.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam 
Podczas włączenia klimy nie chodzą wentylatory, sprężarka sie załącza ale nie leci zimne powietrze. (klima nabita)

Testując wentylatory opcom na:

1 biegu chodzą oba

2 biegu  chodzą oba

3 biegu chodzi lewy wiatrak

Moduł sprawdzony według opisu z początku posta i wszystko niby ok. Bezpieczniki ok. Po zmostkowaniu przekaźnika sprężarka załącza się a wentylatory stoją. Sterowanie masą do modułu dochodzi (3 cienkie kable i w zależności na którym biegu testuje na tym pojawia się masa, lecz napięcie tylko na jednej wtyczce od wiatraka w zależności który bieg) Jak sie nagrzeje to wentylatory sie włączają.

Czy by moduł był jednak uszkodzony? Co jeszcze sprawdzić?

pozdrawiam

Edit

Jednak nieszczelna klima, mało czynnika.

Edytowano przez wojtekz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jak zrobić test tych wentylatorów bo jak podłączyłem op-coma i wszedłem w test elementów to owszem są 3 biegi wentylatorów ale pisze mi nieaktywne i nie może tego sprawdzić ? daje aktywuj i nic się nie dzieje ktoś pomoże .(opel vectra 2003 1.8 122km )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem podobny. Vectra c 2.0 dti. Kluczyk na desce i op com piszę, błąd pierwszego biegu wiatraka chłodnicy czy jakoś tak. Test zrobiony na kompie i wszystko działa. Co robić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak wyżej, sprawdzić każdy bieg z osobna, UEC zastępuje biegi jeśli któregoś brakuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co to za moduł ? gdzie on fizycznie jest jak byś  jakieś foto wysłać mógł  ? no i zdjęcie tej wiązki w którym miejscu wbijac te igly gdzie ona jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wygląda to tak: 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2018_01/78365665ea61ccdbdf1120cc7bdcf483.jpg.2de38cc490dbfe56dcc9f00bf3d569fb.jpg" alt="78365665ea61ccdbdf1120cc7bdcf483.jpg.2de38cc490dbfe56dcc9f00bf3d569fb.jpg" />

jest zamontowane na obudowie wentylatora od chłodnicy i steruje jej biegami :) w Z18XE często pada (nie wiem dlaczego) 

do niego wchodzi wtyczka jak widać na zdjęciu każdy z pinów odpowiada za biegi, sterowanie odbywa się masą więc podajesz plus na stałe, można też wyjąć go i zmierzyć opór na ścieżkach bo sam w sobie jest zalany i nierozbieralny. 

Nie chce mi się pisać całej litanii na jego temat :P : w skrócie zmierzyć wiązkę (czy podaje sygnał na każdym biegu i wykluczyć jej uszkodzenie) , wymienić moduł (naprawa bezsensowna) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...