Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ArtCo

Błąd P1125-61 ???

Polecane posty

Podczas jazdy w trasie zapaliła się w mojej VC 1,9 CDTI 120 KM (Z19DT) kontrolka "samochód z kluczem" i auto przeszło w tryb serwisowy max 2000 obr. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem zapalił się CHECK ENGINE -cały czas tryb serwisowy. Po odczekaniu 2-3 min odpaliłem ponownie silnik - "samochód z kluczem" już się nie pojawił ale CHECK ENGINE był cały czas - ale poza tym wszystko wróciło do normy i można było jechać dalej. Po kilku kilometrach zjechałem na stacje benzynową zgasiłem i odpaliłem silnik i już nie było żadnej świecącej kontrolki i było wszystko OK. Po tygodniu codziennego normalnego użytkowania samochodu wybrałem się w trasę w drodze powrotnej znów pojawiły się objawy jak tydzień wcześniej i Tryb serwisowy. Ale tak jak poprzednio dojechałem do domu.

Rano następnego dnia już wszystko było OK - podpiąłem OP-COMa i był błąd P1125-61 -"Usterka siłownika przepustnicy"

Co może dawać takie objawy ?? Proszę o porady.

ArtCo

Edytowano przez ArtCo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro błąd wskazuje na przepustnicę to pewnie ona jest winna, na początek warto by ją zdjąć i dokładnie wyczyścić jeśli nie będzie efektu to pomyśleć o wymianie, przepustnice można trafić za nie najgorsze pieniądze, takie same są nie tylko w oplu, ale również w fiacie i alfie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

w nawiązaniu do poprzedniego mojego wpisu jest ciąg dalszy…

Błąd P1125 - 61 „usterka siłownika przepustnicy” pojawiał się coraz częściej aż zawitał na stałe.

Za radą kolegi wyczyściłem przepustnice i EGR część mechaniczną (było dużo syfu – na maxa) pomogło na 3 dni. Poczym pojawił się znów błąd P1125 – 61.

Podłączyłem OP-COMa błąd nie daje się usunąć. Choć niekiedy gdy uda się odpalić viki bez błędu i wszystko jest OK – wówczas można wykasować ten błąd.

W OP-COMie w blokach pomiarowych zauważyłem że jak nie ma błędu i viki działa normalnie to oba parametry związane z EGR się zmieniają podczas jazdy ale parametr (Sygnał Serwo PWM położenia przepustnicy) = 0 i ani drgnie.

Czy tak powinno być ??? Czy u was też parametr przepustnicy w OP-COMie stoi w miejscu ? Może ktoś to sprawdzić w Z19DT ?

W przypadku gdy pojawi się ten błąd OP-COM pokazuje że parametry EGR się nie zmieniają cały czas jest na jednym 100% a na drugim 4% i parametr (Sygnał Serwo PWM położenia przepustnicy) = 0.

A może to nawala EGR a nie przepustnica ??? A może jedno i drugie ??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Choć jak EGR działa normalnie to nie wywala żadnych błędów a parametr położenia przepustnicy = 0 jest cały czas.

Spotkał się ktoś z czymś takim ?

Doradźcie coś proszę. :42:

ArtCo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest 0 to znaczy, że nie ma sygnału na przepustnicy, możliwe uszkodzenia to brak styku na wtyczce przy przepustnicy, uszkodzenie samej przepustnicy lub brak sygnału z pedału gazu. Mimo wszystko stawiam na padniętą przepustnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, dla czego jak silnik działa normalnie nie wywala żadnych błędów podczas jazdy a parametr położenia przepustnicy jest cały czas =0 ???

Wiecie może czy są jakieś zamienniki przepustnicy do Z19DT i za ile i gdzie taką dostać?

Czy warto kupić używaną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach masz 0 bo przepustnica nie dostaje sygnału do wychylenia, jak dodajesz gazu to robi się różnica między wartością wymaganą a dostarczaną i wywala błąd, znam też przypadek w którym w trakcie jazdy czasami szarpało, tez okazało się ,że przepustnica się kończyła i skończyła się na drodze a auto wróciło do domu na lawecie.

Przepustnicę możesz spokojnie kupować w używce bo bardzo rzadko padają. Nie ma znaczenia czy kupisz od CDTI 150KM czy od 120KM czy też od fiata, lancii czy alfy z silnikami 1.9 multijet bo wszystko to jeden pies. Najtańsza aukcja na allegro:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

EDIT

Tak sobie grzebałem i przypominałem swoje wynurzenia na tym forum. P1125 może też wystąpić jeśli blokuje się EGR w części elektrycznej czyli można by rozwiercić elektromagnes i oczyścić wszystko porządnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więc może się okazać że to EGR lub Przepustnica lub jedno i drugie. będę musiał eliminować pokolei tylko zacząć od EGRa czy Przepustnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu błędne użycie opcoma ?

Zanim pójdziesz w koszty zastosuj się do tego manuala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Od siebie tylko dodam, że do wyczyszczenia części mechanicznej najlepiej użyć płynu do mycia silników, zalewasz zostawiasz na jakieś pół godziny, spłukujesz wodą i ewentualnie powtarzasz. Jest super dobrze jak dmuchniesz w jedną stronę zaworu i jest szczelnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba nie bo podczas jazdy z podpiętym op-comem wszystkie inne parametry zmieniały się na bieżąco.

Co do czyszczenia to było robione choć bez rozwiercania elektromagnesu ale iglica chodziła bez zacięć jak ją wciskałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Być może parametry chodziły, ale o ile się nie mylę pokazałeś zrzut ekranowy z pola, w którym sprawdza się sprawność działania EGRa, nie jestem pewny, ale tam chyba wartość odchylenia przepustnicy jest zawsze na 0, ale pewny byłbym dopiero po podłączeniu swojego sprzętu pod moje autko.

EGR czasami np przepuszcza lekko i wywala takie błędy przy wysokich obrotach. Włącz opcoma w blokach pomiarowych wejdź w wartości doładowania i zobacz czy przypadkiem powyżej 4tys obr wartość doładowania nie jest zbyt wysoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W takim razie w którym miejscu w OP-COM mogę sprawdzić czy działa przepustnica??

Co do wartości doładowania powyżej 4 tys obr jaka powinna być dla Z19DT ??

Od czego radisz zacząć naprawę od wymiany Przepustnicy czy EGRa ? OP-COM wskazuje błąd Przepustnicy. Ale tak jak już pisałem gdy pojawi się błąd i tryb serwisowy

wartości EGR w blokach pomiarowych (w OP-COM) nie zmieniają się tak jak by się zacioł.

Więc od czego zacząć naprawę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zacznij od wyczyszczenia EGR-a i przepustnicy. Możliwe, że jest bardzo mocno zabrudzona, że siłownik nie daje rady zmieniać położenia klapki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak kberest pisał zacząć od początku czyli porządne czyszczenie EGRa i przepustnicy bez tłumaczenia typu "Nie rozwiercałem bo lekko chodziło", ma być zrobione porządnie i kropka później można myśleć o sprawach wymagających jakichś nakładów finansowych. Nie sztuką jest wydać kupę siana bo równie dobrze można by postawić auto w ASO, sztuką jest zrobienie czegoś własnoręcznie przy minimalnym nakładzie środków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady zabieram się do tego w wolnej chwili.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> masz "+"

Mam jeszcze pytanko:

Czy przy czyszczeniu przepustnicy można zdjąć tą czarną pokrywę zapinaną na zatrzaski i tam można coś wyczyścić?

czy przy zdjęciu tego może coś się rozsypać ?

zdjęcie zapożyczone.

Już pisałem że wszystko było czyszczone dokładnie (bez elektromagnesu EGR).

Ale jak czyszczenie dokładne nie pomoże to waszym zdaniem napoczątek wymienić Przepustnice czy EGR ?

Edytowano przez ArtCo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zdejmuj tej klapki bo tam jest cała elektronika, generalnie nawet lepiej w niczym nie zanurzać tej części bo nie wiem czy jest hermetyczna.

Jak nie pomoże to najlepiej by było najpier ugadać się z kimś i porobić podmianki, widzę, że jesteś z Warszawki a tam mamy trochę CDTI klubowych i forumowych, co prawda większość 150KM, ale jak wcześniej pisałem przepustnice mają identyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dzięki.

Sprawdziłem w blokach pomiarowych ciśnienie doładowania i na biegu jałowym żądane jest 104 a ciśnienie 98. Powyżej 4 tyś żądane około 155 a ciśnienie 125.

Czy to wskazuje na walnięty EGR ?

Podczas pomiaru cały czas był błąd "sam. z kluczem".

Zauważyłem jeszcze że po odpaleniu silnika mimo błędu silnik reagował na gaz normalnie i wchodził na obroty, dopiero po osiągnięciu temperatury około 90 C ograniczył obroty do około 2000.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Czy to coś wyjaaśnia i przybliża djagnozę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że po osiągnięciu wyższej temperatury blokuje się EGR, ale również nie wykluczone, że po nagrzaniu coś się robi nie halo z przepustnicą w końcu jest tam trochę elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A o czym świadczą te mniejsze wartości ciśnienia w blokach pomiarowych które mówiłeś żeby sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możliwości jest kilka

1. zabrudzony czujnik doładowania znajdujący się w kolektorze - można wyczyścić

2. uchylony zawór EGR puszczający ciśnienie do wydechu - można wyczyścić

3. uwalony zawór sterujący turbiną - czasami można wyczyścić i uratować

4. problem z wężykami podciśnieniowymi sterowania turbiny - można znaleźć nieszczelności i np wymienić wężyk

5. problem z kierownicami na samej turbinie - można się pochlastać bo przyczyn może być sporo a każda wiąże się z demontażem turbiny

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest za****.... hermetyczna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Włoskie gó.. . Wylalem z niej mnóstwo oleju który idąc rurami z turbiny osiadal na przepustnicy i po osi klapki przepustnicy spływal do środka. Normalnie aż chlupało. Na szczęście to że był tam olej nie wpływało na prace samej przepustnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dobrą wiadomość uporałem się z tym błędem P1125-61.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Wyczyściłem dokładnie przepustnice. Wykasowałem OP-COMem błędy i od 2 tygodni jest OK.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

W moim przypadku pomogło wyczyszczenie przepustnicy pod tą czarną obudową tam gdzie jest elektronika.

Było tam sporo oleju na tej płytce i to zkłócało jej pracę.

Wsadziłem tą czarną część pod kran - wymyłem, dokładnie wytarłem, spryskałem sprayem do styków.

Poskładałem i DZIAŁA !!!

Jak to nie pomoże to pewnie elektronika padla i wtedy wymieniamy przepustnicę.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość heparo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy nadal jest wszystko OK? Robie wszystko aby nie kupowac nowej przepustnicy - w weekend rozbiore jak tak abydobrac sie do elektroniki, mam nadzieje ze tez po jej wyczyszczeniu bede mogl sie cieszyc brakiem P1125...

D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..mam i ja :/

Zabierałem się za to jak pies za jeża, bo 1125 wywalało sporadycznie. Ostatnimi czasy wywala niemal codziennie, zawsze rano - do tej pory po chwili gasiłem silnik, odpalałem ponownie i po problemie ale ostatnio musiałem pojeździć ze 10min aby zgasł (powtórne odpalenie nic nie dawało)

Wczoraj po którymś gaszeniu silnika i kilku ładnych kilometrach w końcu zgasł błąd a wywaliło kontrolkę silnika. Op-com pokazał standardowo 1125-61, po usunięciu błędów wszystko pogasło i jest OK - pewnie rano znów będzie.

Zacząłem więc oglądać by zabrać się w niedługim czasie za czyszczenie przepustnicy i znalazłem dziwną sprawę, a mianowicie pod cybantem z węża przy przepustnicy jest jak by włożony pasek z gumy (od spodu) ...hmmmm nie da się tam zajrzeć więc mam tylko te liche fotki:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

przepust2.jpg

...wydaje mi się na fotce, że wąż jest uszkodzony, chyba że to jakaś specjalna obejma z podkładką gumową :) ...nie wiem, może Wy się coś więcej dopatrzycie.

Czy nieszczelność na tym wężu może powodować 1125?

W ogóle bałem się to samemu rozkręcać, a teraz to już w ogóle mam obiekcje, jak widzę że to jakieś składane, żeby czegoś nie popsuć

Poradzicie coś koledzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zabierasz się do tego jak do jeża

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Połamałeś sobie ręce robiąc fotki zamiast wziąć klucz do ręki i odkręcić ten wąż

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wszystko z wężem w porządku, ma być taka nadlewka, w oryginale zapobiega wypadnięciu opaski po odkręceniu. Zabierz się za czyszczenie przepustnicy, jak nic nie pomoże to rozglądnij się za nową/używaną. Te przepustnice jednak stosunkowo często padają

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Muszę najpierw klucze kupić, bo tam trza nasadkowych torxów, ech...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×