Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kokosz1981

kontrolka emisji spalin

Polecane posty

1) Jakiś tydzień temu podczas jazdy na chwilkę zapalił się słynny kluczyk na tle samochodu ale po kilku minutach zgasł - autko jeździło najzupełniej normalnie. Pomyślałem, że jakiś błąd w elektronice - dużo padało, wilgotno to i mogło co namieszać w kabelkach. Później kluczyk znów się zapalił w czasie jazdy ale zgasł po przejechaniu przez "śpiącego milicjanta". 2) Kilka dni temu odpaliłem auto i zapaliły się kontrolki od wspomagania + emisji spalin (pomarańczowa po prawo); zgasiłem auto i odpaliłem ponownie - na blacie pozostała sama kontrolka od emisji spalin. Wszystko działało jak należy więc znów zgoniłem na pogodę. 3) Kilka kolejnych dni pojeździłem (krótkie odcinki po kilka km) najzupełniej normalnie i wczoraj niespodzianka. Odpaliłem auto (kontrolka od spalin oczywiście jest) i czuję, że coś nierówno na luzie pracuje; ale pomyślałem, że auta nie używałem kilka dni + diesel więc chyba wszystko okej, się rozgrzeje za minutkę to wróci do normy. Po przejechaniu 2km stanąłem na światłach, zapaliło się zielone i nie mogę ruszyć - auto muł jak h.., zupełnie jak w trybie awaryjnym - na luzie gaz w podłogę a obroty maks na 2500 i ani grama więcej (chociaż kontrolka z kluczykiem się nie zapaliła). Wrzuciłem awaryjne, zgasiłem auto i po kilku sekundach zapaliłem; pozostała sama kontrolka od spalin i autko odzyskało moc. Pojeździłem ciut ostrzej i jest najzupełniej normalnie (chociaż podświadomie myślę, że lekko muli). Jaka może być, najprostsza do zbadania, przyczyna takiego stanu rzeczy? Swoim opcomem nie mogę zczytać błędów (błąd komunikacji z ECU), EGR czyszczony około 20kkm temu, paliwo lane jak zwykle na BP lub Shellu. Badanie tech miesiąc temu i wszystkie odczyty z wydechu w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że DPF nie wypalal Ci się, z powodu krótkich dystansów, co go zabiło i falowały Ci obroty. Ostrzejsza jazda go pewnie przedmuchała trochę. Powinienś podjchać na OP-com'a lub tcha ktory Ci zczyta błąd. W ciągu miesiąca wiele mogło się pod maską zdarzyć. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mały updejt. DPF nie ma - tak powiedzieli w serwisie i kolega z forum po VINie.

Opcoma updejtowałem z 1.18 do 1.39 i wreszcie czyta błędy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

p0400 to problem z EGR jak google mówi. Po kupnie auta był czyszczony, jak napisałem wyżej, 20kkm temu. Owszem, jeżdżę krótkie odcinki ( do kilku km) ale i tak 75% przebiegu jest zrobione na autostradach w odcinkach powyżej 70km. Możliwe, że znów go trzeba na warsztat brać?

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction (06) - Not present - że niby co? Padający CIM? Nie mam żadnych typowych objawów jak karuzela z kontrolkami, niedziałające migacze itp., wszystko działa okej.

Poruszałem wszystkim co się dało w silniku i kontrola od emisji zgasła hehe, odpaliłem auto jeszcze 2 razy i już się nie pojawiła, ale i tak trochę mnie to daje do myślenia. Opcom dalej widzi jednak w/w błędy.

Przebieg obecny 143kkm; przy 138kkm zrobiony serwis (olej, regulacja luzu zaworowego+6 nowych płytek, uszczelka pokrywy głowicy, płyn hamulcowy)

Edytowano przez kokosz1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błąd P400 oznacza zbytni przepływ recylkulacji spalin.Więc musiał się zaciąć i pozostać w pozycji otwartej dlatego nie było reakcji na gaz.

Gdy Ci się przytnie jeszcze raz to popukaj w ten czarny element-u mnie to pomogło i się odwiesił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I znów się zapaliła kontrolka od spalin - zgasiłem auto w Holandii coby dolać troszkę wachy do baku, odpaliłem i franca już nie zgasła. Nie ma żadnego wpływu na kulturę/spalanie itp., bez problemu dobiłem do 200km/h na autobahnie, ale lekko denerwuje. Przy okazji przestał działać tempomat, ale to chyba kwestia czujnika w pedale sprzęgła/hamulca bo podważeniu tegoż załączył się z powrotem. Jutro zabieram się do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość driver44

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.U mnie tez pojawil sie ten blad dwa dni temu.Z tym,ze najpierw bylo auto z kluczem,no i wskoczylo w tryb awaryjny (max 3200 obr.,brak tempomatu.)Po kilkunastu minutach postoju na parkingu odpalam znowu i juz wszystko zgaslo a obr ponad 5000.Dzien spokoju i dzisiaj znow ,,autko z kluczem,,.Jade do mechanika i odczytuje blad P400.Wiec podejrzewam EGR.Przepustnica byla czyszczona ok 2 tyg temu,wiec chyba za wczesnie na nia.W nastepny czwartek wymieniam caly EGR.Zobaczymy co z tego bedzie,bo tylko ta opcja chyba mi pozostala.Brak DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy lipny termostat ma jakiś wpływ na pracę EGR? Prowadzi do jego znacznie szybszego zabrudzenia, co jest konsekwencją mułowatości itp.?

Zrobiłem jak napisał Grand - kilka puknięć młotkiem ale nic nie dało; później wsiadłem i dałem kilka minut buta po mieście i nagle kontrolka zgasła.

Zauważyłem, że autko jest lekko mułowate poniżej 2200obr/min, dopiero od tej granicy budzi się do życia co nie jest normalne; poprzednio pięknie zbierała się już od 1800-1900obr. Generalnie chyba jakby z pod maski uciekło z 10kucyków, jak nie więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie przy uwalonym termostacie gdy silnik nie ma odpowiedniej temperatury skład mieszanki jest inny bogatszy w paliwo co prowadzi do wyższego spalania, ale również do większego wydzielania się sadzy a to w następstwie uderza w EGR i w filtr cząstek stałych. Pisałem to ja użytkownik CDTI, który przez całą zimę jeździ z uwalonym termostatem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Puknięcie młotkiem wg sposobu granda faktycznie czasem pomaga, ale tylko czasem ponieważ jeśli EGR zablokuje się całkowicie to nawet młot pneumatyczny nie pomoże i jedyny ratunek to albo rozebranie i naprawa zaworu albo wymiana na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy przyspieszam spokojnie na niskich obrotach, tak do lekko ponad 2000obr/min i czuć jakby auto zacinało, przerywało, to jaką winę odgrywa w tym zawór EGR? Gdy przyspieszam z wciśniętym głębiej pedałem tego nie czuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

MOże ktoś z kolegów się z tym spotkał.

Podczas pracy silnika pali się kontrolka emisji spalin.

Przy włączonym zapłonie zapalają sie te kontrolki które zwykle się zapalają przy uruchamianiu auta, ale też zapala się samochód z kluczem.

Po uruchomieniu silnika kontrolki gasną, gaśnie też auto z kluczem - tylko pozostaje zapalona kontrolka emisji spalin.

MOc jest spalanie normalne - co sie dzieje???

Motor 1.9 dth 120KM rocznik 2004

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, komputerek podłącz i wszystko będzie jasne. Przyczyn może byc wiele...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A znacie Panowie jakis dobrych macherow co sie dobrze znaja na tych autach, najlepiej w okolicach trojmiasta.

Bo jezdzenie na kompa a kazda zapalona kontrolka i 100pln to juz troche frustrujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1) miałem podobnie, z zapaloną kontrolką przejeździłem ze 3kkm a później silnik złapał muła+problemy z zapalaniem - zblokowany EGR;

2) kup sobie opcoma ze sprawdzonego źrodła - super inwestycja i można troszkę poszperać w komputerku; aha, musisz mieć jakiegoś laptoka coby opcoma podpiąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość irson70

Witam!Mam Vectrę 1,9 CDTI 120KM 2007r. przebieg 58 tys.km.Z reguły tankuję DYNAMIC lub VERVĘ, ale wczoraj połaszczyłem się na EKODIESEL na ORLENIE. Po ponownym odpaleniu silnika nie zgasła mi lampka kontrolna układu emisji spalin. Silnik pracuje równo, bez falowań. Czy paliwo może być przyczyną zapalenia się kontrolki? Co robić?

Edytowano przez irson70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o ile sie nie myle w instrukcji obslugi na ten temat jest cos

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

chyba nie zagraza wybuchem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

chyba to usterka ukladu kontroli emisji spalin, warto sie tym zajac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez szms

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość irson70

Najbardziej zależy mi na odpowiedzi od osób, które się z tym problemem spotkały. Instrukcję czytałem, za radę, żeby jechać do ASO dziękuję. Zrobię to w ostateczności.Z doświadczenia wiem, że czasami wystarczy usunąć samemu jakąś usterkę, niż jeździć po warsztatach samochodowych, gdzie jeden mechanik powie ci to zepsute, a drugi, że tamto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam , teraz dostepu do instrukcji obsługi ale ta kontrolka oznacza jeszcze problem z katalizatorem , warto podpiąc kompa 

ps,. musze zapytac te 58 tys przebiegu to 100% oryginał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość irson70

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oryginał z Polski bezpośrednio z salonu

A Ja w 7dr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ogólnie układu spalin, w moim (opisanym wyżej przypadku) dotyczyła akurat EGR - blokował się w różnych położeniach stąd różne zachowanie silnika, od totalnego muła po całkiem normalną pracę lub zamulanie poniżej 2200obr.

Edytowano przez kokosz1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni ja też próbuję dowiedzieć się czegoś w temacie palącej się kontrolki emisji spalin.

Polecam długą, ale kształcącą lekturę wątków - sam właśnie przez nią przebrnąłem:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×