Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
kokosz1981

kontrolka emisji spalin

20 posts in this topic

1) Jakiś tydzień temu podczas jazdy na chwilkę zapalił się słynny kluczyk na tle samochodu ale po kilku minutach zgasł - autko jeździło najzupełniej normalnie. Pomyślałem, że jakiś błąd w elektronice - dużo padało, wilgotno to i mogło co namieszać w kabelkach. Później kluczyk znów się zapalił w czasie jazdy ale zgasł po przejechaniu przez "śpiącego milicjanta". 2) Kilka dni temu odpaliłem auto i zapaliły się kontrolki od wspomagania + emisji spalin (pomarańczowa po prawo); zgasiłem auto i odpaliłem ponownie - na blacie pozostała sama kontrolka od emisji spalin. Wszystko działało jak należy więc znów zgoniłem na pogodę. 3) Kilka kolejnych dni pojeździłem (krótkie odcinki po kilka km) najzupełniej normalnie i wczoraj niespodzianka. Odpaliłem auto (kontrolka od spalin oczywiście jest) i czuję, że coś nierówno na luzie pracuje; ale pomyślałem, że auta nie używałem kilka dni + diesel więc chyba wszystko okej, się rozgrzeje za minutkę to wróci do normy. Po przejechaniu 2km stanąłem na światłach, zapaliło się zielone i nie mogę ruszyć - auto muł jak h.., zupełnie jak w trybie awaryjnym - na luzie gaz w podłogę a obroty maks na 2500 i ani grama więcej (chociaż kontrolka z kluczykiem się nie zapaliła). Wrzuciłem awaryjne, zgasiłem auto i po kilku sekundach zapaliłem; pozostała sama kontrolka od spalin i autko odzyskało moc. Pojeździłem ciut ostrzej i jest najzupełniej normalnie (chociaż podświadomie myślę, że lekko muli). Jaka może być, najprostsza do zbadania, przyczyna takiego stanu rzeczy? Swoim opcomem nie mogę zczytać błędów (błąd komunikacji z ECU), EGR czyszczony około 20kkm temu, paliwo lane jak zwykle na BP lub Shellu. Badanie tech miesiąc temu i wszystkie odczyty z wydechu w normie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, że DPF nie wypalal Ci się, z powodu krótkich dystansów, co go zabiło i falowały Ci obroty. Ostrzejsza jazda go pewnie przedmuchała trochę. Powinienś podjchać na OP-com'a lub tcha ktory Ci zczyta błąd. W ciągu miesiąca wiele mogło się pod maską zdarzyć. pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

mały updejt. DPF nie ma - tak powiedzieli w serwisie i kolega z forum po VINie.

Opcoma updejtowałem z 1.18 do 1.39 i wreszcie czyta błędy.

Please login or register to see this quote.

p0400 to problem z EGR jak google mówi. Po kupnie auta był czyszczony, jak napisałem wyżej, 20kkm temu. Owszem, jeżdżę krótkie odcinki ( do kilku km) ale i tak 75% przebiegu jest zrobione na autostradach w odcinkach powyżej 70km. Możliwe, że znów go trzeba na warsztat brać?

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction (06) - Not present - że niby co? Padający CIM? Nie mam żadnych typowych objawów jak karuzela z kontrolkami, niedziałające migacze itp., wszystko działa okej.

Poruszałem wszystkim co się dało w silniku i kontrola od emisji zgasła hehe, odpaliłem auto jeszcze 2 razy i już się nie pojawiła, ale i tak trochę mnie to daje do myślenia. Opcom dalej widzi jednak w/w błędy.

Przebieg obecny 143kkm; przy 138kkm zrobiony serwis (olej, regulacja luzu zaworowego+6 nowych płytek, uszczelka pokrywy głowicy, płyn hamulcowy)

Edited by kokosz1981
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd P400 oznacza zbytni przepływ recylkulacji spalin.Więc musiał się zaciąć i pozostać w pozycji otwartej dlatego nie było reakcji na gaz.

Gdy Ci się przytnie jeszcze raz to popukaj w ten czarny element-u mnie to pomogło i się odwiesił.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znów się zapaliła kontrolka od spalin - zgasiłem auto w Holandii coby dolać troszkę wachy do baku, odpaliłem i franca już nie zgasła. Nie ma żadnego wpływu na kulturę/spalanie itp., bez problemu dobiłem do 200km/h na autobahnie, ale lekko denerwuje. Przy okazji przestał działać tempomat, ale to chyba kwestia czujnika w pedale sprzęgła/hamulca bo podważeniu tegoż załączył się z powrotem. Jutro zabieram się do roboty.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.U mnie tez pojawil sie ten blad dwa dni temu.Z tym,ze najpierw bylo auto z kluczem,no i wskoczylo w tryb awaryjny (max 3200 obr.,brak tempomatu.)Po kilkunastu minutach postoju na parkingu odpalam znowu i juz wszystko zgaslo a obr ponad 5000.Dzien spokoju i dzisiaj znow ,,autko z kluczem,,.Jade do mechanika i odczytuje blad P400.Wiec podejrzewam EGR.Przepustnica byla czyszczona ok 2 tyg temu,wiec chyba za wczesnie na nia.W nastepny czwartek wymieniam caly EGR.Zobaczymy co z tego bedzie,bo tylko ta opcja chyba mi pozostala.Brak DPF.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy lipny termostat ma jakiś wpływ na pracę EGR? Prowadzi do jego znacznie szybszego zabrudzenia, co jest konsekwencją mułowatości itp.?

Zrobiłem jak napisał Grand - kilka puknięć młotkiem ale nic nie dało; później wsiadłem i dałem kilka minut buta po mieście i nagle kontrolka zgasła.

Zauważyłem, że autko jest lekko mułowate poniżej 2200obr/min, dopiero od tej granicy budzi się do życia co nie jest normalne; poprzednio pięknie zbierała się już od 1800-1900obr. Generalnie chyba jakby z pod maski uciekło z 10kucyków, jak nie więcej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie przy uwalonym termostacie gdy silnik nie ma odpowiedniej temperatury skład mieszanki jest inny bogatszy w paliwo co prowadzi do wyższego spalania, ale również do większego wydzielania się sadzy a to w następstwie uderza w EGR i w filtr cząstek stałych. Pisałem to ja użytkownik CDTI, który przez całą zimę jeździ z uwalonym termostatem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Puknięcie młotkiem wg sposobu granda faktycznie czasem pomaga, ale tylko czasem ponieważ jeśli EGR zablokuje się całkowicie to nawet młot pneumatyczny nie pomoże i jedyny ratunek to albo rozebranie i naprawa zaworu albo wymiana na nowy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdy przyspieszam spokojnie na niskich obrotach, tak do lekko ponad 2000obr/min i czuć jakby auto zacinało, przerywało, to jaką winę odgrywa w tym zawór EGR? Gdy przyspieszam z wciśniętym głębiej pedałem tego nie czuć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

MOże ktoś z kolegów się z tym spotkał.

Podczas pracy silnika pali się kontrolka emisji spalin.

Przy włączonym zapłonie zapalają sie te kontrolki które zwykle się zapalają przy uruchamianiu auta, ale też zapala się samochód z kluczem.

Po uruchomieniu silnika kontrolki gasną, gaśnie też auto z kluczem - tylko pozostaje zapalona kontrolka emisji spalin.

MOc jest spalanie normalne - co sie dzieje???

Motor 1.9 dth 120KM rocznik 2004

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, komputerek podłącz i wszystko będzie jasne. Przyczyn może byc wiele...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A znacie Panowie jakis dobrych macherow co sie dobrze znaja na tych autach, najlepiej w okolicach trojmiasta.

Bo jezdzenie na kompa a kazda zapalona kontrolka i 100pln to juz troche frustrujące.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) miałem podobnie, z zapaloną kontrolką przejeździłem ze 3kkm a później silnik złapał muła+problemy z zapalaniem - zblokowany EGR;

2) kup sobie opcoma ze sprawdzonego źrodła - super inwestycja i można troszkę poszperać w komputerku; aha, musisz mieć jakiegoś laptoka coby opcoma podpiąć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam!Mam Vectrę 1,9 CDTI 120KM 2007r. przebieg 58 tys.km.Z reguły tankuję DYNAMIC lub VERVĘ, ale wczoraj połaszczyłem się na EKODIESEL na ORLENIE. Po ponownym odpaleniu silnika nie zgasła mi lampka kontrolna układu emisji spalin. Silnik pracuje równo, bez falowań. Czy paliwo może być przyczyną zapalenia się kontrolki? Co robić?

Edited by irson70
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

o ile sie nie myle w instrukcji obslugi na ten temat jest cos

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

chyba nie zagraza wybuchem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

chyba to usterka ukladu kontroli emisji spalin, warto sie tym zajac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by szms
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej zależy mi na odpowiedzi od osób, które się z tym problemem spotkały. Instrukcję czytałem, za radę, żeby jechać do ASO dziękuję. Zrobię to w ostateczności.Z doświadczenia wiem, że czasami wystarczy usunąć samemu jakąś usterkę, niż jeździć po warsztatach samochodowych, gdzie jeden mechanik powie ci to zepsute, a drugi, że tamto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam , teraz dostepu do instrukcji obsługi ale ta kontrolka oznacza jeszcze problem z katalizatorem , warto podpiąc kompa 

ps,. musze zapytac te 58 tys przebiegu to 100% oryginał ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oryginał z Polski bezpośrednio z salonu

A Ja w 7dr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Ogólnie układu spalin, w moim (opisanym wyżej przypadku) dotyczyła akurat EGR - blokował się w różnych położeniach stąd różne zachowanie silnika, od totalnego muła po całkiem normalną pracę lub zamulanie poniżej 2200obr.

Edited by kokosz1981
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru dni ja też próbuję dowiedzieć się czegoś w temacie palącej się kontrolki emisji spalin.

Polecam długą, ale kształcącą lekturę wątków - sam właśnie przez nią przebrnąłem:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.