Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość freelancer

Zimny silnik trzesie i kopci białym dymem.

Polecane posty

Gość freelancer

Witam,

Tak jak w temacie silnik gdy jest zimny trzęsie tak, że aż całym samochodem buja góra dół i kopci białym dymem. Po ok. 30 sek do 1 min auto przestaje dymić i prowadzi się bez zastrzeżeń. Dziś wymieniłem filtry powietrza i paliwa oba ostro zabrudzone.. Jeśli chodzi o poziom płynów (olej, plyn chlodniczy itd.) ok. Na próbę wyjąłem wtyczkę bodajże od czujnika temperatury (końcówka niebieska) przez co grzanie świec trwało dłużej natomiast objawy nadal te same. Zaznaczę że przy ciepłym silniku auto odpala bez przeszkód i nie dymi.

Proszę o pomoc może ktoś miał już taki przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia swiece zarowe moze nie wszystkie działaja przy białym dymie to sie pierwsze nasuwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.....biały dym na zimnym silniku.....pompa wtryskowa......zły kąt wtrysku.....jedż na Techa....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Greczyn

Witam mam podobny problem, filtry wymieniłem około trzech tygodni temu. Po wymianie prawie od razu padła mi pompa wtryskowa, która też została wymieniona i tu od wymiany pojawia się owy biały dym. Viki nie odpala od razu, tylko za trzecim czy czwartym razem. Ale tylko na zimnym silniku. Dodam jeszcze że obroty po odpaleniu nie skaczą, silnik pracuje cicho a w czasie przyspieszania nie widać jakiegoś zamulenia. Wydaje mi sie że autko zbiera się lepiej niż kiedyś. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi zanim pojadę do magika z tym problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

....pompa wtryskowa była regenerowana....czy wymieniłes na używkę....?

biały dym w Dieslu widziałem dwa razy....raz gdy pompa padała....i drugi raz jak strzeliła turbosprężarka podczas jazdy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Greczyn

Pompa była wymieniona na inną moja była 004 a teraz mam 11. Generalnie jest na gwarancji tak więc jak coś to będą robić. A le najprawdopodobniej trzeba ustawić Kąt wtrysku jak napisał kolega powyżej. A co do sprężarki to raczej odpada bo praktycznie jej nie słychać, przy przyspieszaniu tylko leciutki świst, nie traci mocy jest żwawy. No i nie kopci na czarno w czasie jazdy, więc raczej podaje odpowiednią ilość powietrza. Ale ja się zbytnio nie znam dlatego czekam na opinie kolegów z forum.

Pozdrowionka ze słonecznej Częstochowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego zajmij się lepiej zapowietrzonym układem paliwowym. Pompa Ci padła właśnie m.in. od lewego powietrza w układzie, a w dodatku sądzę że ktoś po wymianie filtra nie zalał Ci go paliwem i stąd "umarło", a po zamontowaniu nowej pompy pewnie nie odpowietrzył Ci układu. Jak odpalasz na kilka razy to jesteś na dobrej drodze do naprawy pompy po raz kolejny.

Dodatkowo: posprawdzaj, trójniki, przelewy i uszczelniacze wtrysków.

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Greczyn

Witam chyba już wiem co się "skiepściło" w mojej Viki. I tu proszę o uwagę kolegę z pierwszego posta, bo może ma to samo. Otóż nie działa moduł odpowiedzialny za grzanie świec żarowych. W momencie kiedy kable zewrę za pomocą jakiejś blaszki bądź klucza to następuje normalne grzanie świec i autko pali od pierwszego kopnięcia na zimnym silniku. Paliwo poprostu szło w kolektor i stąd ten dym przy odpalaniu. Na allegro takie moduliki widziałem po 120 złociszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×