Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
remigiuszz

wymiana płynu hamulcowego - dylemat

17 posts in this topic

Witam, [Viki B 97 combi] planuje dzisiaj daleki wyjazd swoją bryczką (700km), a tuż przed zaplanowałem wymianę płynu hamulcowego (nie wymieniany był od min 4 lat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">). Spotkałem się z opinią iż przed samym wyjazdem lepiej tego nie robić, jakie są Wasze opinie ? Jest to bezpieczny pomysł ? Co wybrać? Jazdę na starym płynie? Czy może wymienić i liczyć że nie będzie problemów z zapowietrzonym układem ?

dzięki za wszelkie opinie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego jedz na stary plynie.Nie ma co rozgrzebywac przed taka trasa,zycie moze skutecznie utrudnic odpowietrznik ;]

A po wyjezdzie na spokojnie wymienic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

można wymienic bez konieczności odpowietrzania. Wysysamy strzykawka płyn ze zbiorniczka tak żeby na dnie zostało go z 2-5 mm i zalewamy nowy. Po tygodniu powtarzamy czynnośc i płyn napewno w 99% będzie w całości wymieniony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taka wymiana to żadna wymiana gdyż stary płyn miesza się z nowym - najlepiej wymienić płyn za pomocą urządzonka do odpowietrzania hamulców - podłączamy urządzonko do odpowietrzników poszczególnych kół i dolewamy nowego do zbiorniczka - wtedy mamy pewność że mamy nowy płyn wszędzie w całym układzie hamulcowym

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

wcale nie twierdzę, że jest to dobry sposób tylko napisałem że jest to sposób na szybką wymiane bez odpowietrzania ukladu...

a z drugiej strony jeżeli w przeciagu tygodnia zrobisz tak jak pisałem to procentowo ile tego starego płynu zostanie w nowym 5% ? Myślę, że nie ma co popadać też w paranoję i jeżeli ktoś nie chce sie bawić w odpowietrzanie to może spokojnie wykorzystać sposób wyżej opisany przeze mnie...

ale żeby nie było, że jestem kontrrewolucjonista

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> to wymiana z całkowitym spuszczeniem płynu jest najlepszym sposobem na wymianę płynu :29:

Edited by przemty
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wy wiecie o czym mówicie ???

Wymiana płynu = odpowietrzenie całego układu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czytałeś w ogóle mój post?? Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mojego chyba też nie czytał...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

potwierdzam !!!

Wymiana płynu to konieczność odpowietrzenia układu hamulcowwgo. Tydzień temu robiłem wymianę klocków i przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie słyszałem jeszcze o takiej metodzie, napewno płyn z cylinderków wymiesza się z tym w zbiorniczku. Życzę powodzenia...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy ktokolwiek czyta co ja pisze?? odsysam dzisiaj niemal wszystko ze zbiorniczka, dolewam nowy jezdze tydzien i drugi raz za tydzien powtarzam odsysanie i dolewanie. Wiem, że trochę starego płynu zostanie ale w stosunku do nowego jego ilośc będzie znikoma. Tak jak pisałem nie jest to metoda wymiany płynu ale jest to sposób aby uniknąć odpowietrzania jak komuś na tym zależy...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcale ilość nie będzie taka znikoma. Przewody krótkie nie są i jeżeli do przelania całego układu potrzeba 1l plynu hamulcowego, a zbiorniczek na płyn ma na bank pojemność mniejszą, równą 0,5l, to gdzie jest pozostałe 0,5l? Oczywiście w przewodach. Skoro nie jest to metoda wymiany płynu, to jaki to ma sens?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki sens ma jeżdzenie na bieźnikowanych oponach?? Poprostu niektórym to wystarcza!!! Myślę, że dalej nie ma co ciągnąc temat...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na pewno to będzie stary płyn rozrzedzony nowym płynem, wprawdzie będzie odświeżony, ale gdzie tu sens i logika?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Panowie,

właśnie wróciłem z serwisu - wymiana płynu hamulcowego.

Może napisze mi ktoś dlaczego mechanikowi udało mu się wlać tylko 0,4 litra a Wam wychodzi 1,5 - 2 litrów?

Dodam, że po wymianie pedał hamulca jest jakby wyżej i jest bardziej twardy - może układ jest zapowietrzony?

UP

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by HarryBDG
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1,5 - 2 litry to zdecydowanie za dużo - na przepłukanie całego układu wchodzi od 0,5 do mniej więcej 1 litra płynu hamulcowego, wszystko zależy jaki duży jest zbiorniczek płynu hamulcowego i jaki sam układ hamulcowy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanikowi weszło tylko 0,4 l - mało.

Czyli co? Wylał stary płyn i wlał nowy? Bez przepłukania?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.