Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marmal004

Wymiana paska wielorowkowego

32 posts in this topic

Witam! Na zegarach mojej viki jest juz ponad 150 tys przebiegu w książce serwisowej nie widze aby pasek klinowy był wymieniany w związku z czym mam pytanie przy jakim przebiegu należałoby go wymienić??

I czy tylko pasek czy tez może napinacz, rolke prowadzącą??

BTW: Autko ciężko pali po postoju w nocy, temp rano pokazuje ok 18-20 świece sie nawet nie załączają, czytałem że można wgrać nowy soft i będzie lepiej ale czy na pewno??

W sumie aku też na już 6 lat ale w zimie przy -25 palił na dotyk a obecnie przy nawet +28 na dworze i postoju po nocy kręci kilka razy ;/ i puści dymek ale na bardzo krótko.

wszystkie filtry wymieniałem miesiąc temu.

THX!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak odpala gdy silnik jest ciepły?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gdy silnik ciepły pali na dotyk

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy ktos wymiweniał sam pasek wieloklinowy? Nosze sie z zamiarem jego wymiany i chciałbym to zrobic sam tylko ze niewiele widac jak sie do niego dobrac . Mam kanał checi i pasek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ,tylko niewiem czy potrzeba jakis "specjalnych" narzędzi lub sposób . Silnik w jakim chce to zrobic to 2.0 DTI . Jeżeli ktoś już to przerabiał to poprosze o wskazówki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sam naprawiam jest opisane krótko

1. Odkręcić osłonę paska (4 śruby)

2. Zdjąć dolną osłonę silnika

3. Zwolnić naciąg paska (obrócić napinacz)

4. Wymienić pasek

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje bardzo za szybką odpowiedz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam taki mały problem. Chciałem wymienić pasek wieloklinowy (alternator, klima, itd.) robiłem już dwa podejścia, ale nie mogę dojść do niego ani od góry (zdemontowałem zespół filtra), ani od dołu po zdjęciu osłony silnika. Może ktoś wymieniał i zna jakiś sprytny sposób, aby się do niego dostać. Mam silnik 2.0 DTI 16V i w książce z serii "Sam naprawiam" jest to słabo opisane (niby dojście jest od spodu???).

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Ja musialem zdemontowac cala oslone, i dopiero moglem wymienic pasek od dolu z kanalu. Musisz "zluzowac" napinacz przy pomocy klucza-chyba 19.

Zanim go zdejmiesz narysuj sobie na kartce jak on "idzie" aby pózniej nie glówkowac!-jak tak poszedlem na zywiol,ale udalo sie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dojście tylko i wyłącznie od dołu. Napinacz można zluzować jak kolega powiedział albo cały odkręcić (tak ja zrobiłem) i sprawdzić jego stan przy okazji. Uwierz mi, że sposobu na to nie ma tylko i wyłącznie cierpliwość. Dorzucam schemat jak idzie pasek

Please login or register to see this image.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Według książki "Sam Naprawiam" Vectry C diesel wymiana paska wieloklinowego co 10 lat lub 120 000 km (chyba, że są widoczne uszkodzenia to należy wymienić wcześniej).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie, zrobiłem rozrusznik i jest ok. A jeśli chodzi o pasek to jeżeli nie hałasuje podcza uruchomionego silnika to bym go nie ruszał. Jeśli pasek nie jest popękany to powinien pracować bez większych hałasów, najprostszym sposobem na sprawdzenie jest polanie po nim wodą i jeśli po tym zabiegu słychać wyraźną zmianę w jego pracy to pasek do wymiany. Sama wymiana jest banalnie prosta- zdemontować osłonę dolną silnika klucz nasadowy 19 mm chyba (dokładnie nie pamiętam rok temu zmieniałem u siebie) z długim przedłużeniem no i ewentualnie drugą osobę do pomocy ( ja wymieniłem sam )

Please login or register to see this quote.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Sprawdzałem u siebie i rysunek jest OK. Ja mam klimatronik i z prawej strony mam dwa koła. Od góry jest koło wolnobieżne i drugie od kompresora klimy. Jest jeszcze alternator z lewej, pompa wody i u dołu koło pasowe wału, oraz oczywiście napinacz.

Edited by aras2075
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze ten rysunek założenia paska powinien być gdzieś na forum podwieszony. Ile ja się nagłówkowałem nad tym jak załozyć pasek po tym jaki mi koło pasowe zerwało :/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W zeszły poniedziałek zmieniałem sam pasek i miałem pomoc w tym rysunku (tzn u mnie tak jest). Być może się mylę albo rysunek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu jest od zafiry 2.0 dti i układ jest tak samo więc eaczej rysunki są OK:

Please login or register to see this link.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Rysynek jest z VB lub zafiry ktore maja hydrauliczne wspomaganie, w VC nie ma tego kola u gory po prawej stronie bo jest wspomaganie elektrohydrauliczne.

ps. gdzie moge kupic sama rolke napinacza do vc y22dtr??? bo jakos nie moge znalezc, sa ale kompletne z napinaczem.

Edited by przemolll
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. u Stachowiaka:

Please login or register to see this link.

albo w ASO ale zapłacisz więcej niż za cały napinacz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (420zł)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobre same rolki można kupić tu

Please login or register to see this link.

Ja za 2 rolki do 1.7cdti dałem 40zł z 2 lata temu i śmigają aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Mają rolki chyba do każdego auta bo katalog taki wielki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Ja kupowałem na miejscu ale facet mówił że i wysyłają

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedzcie mi , bo wymienilem pasek i napinacz i kuzwa teraz bo jakims czasie na nagrzanym silniku jak wylacze auto to pasek pisknie.(pasek Gates). Przed wymiana paska tego nie bylo? Trefny pasek ? czy problem z alternatorem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wymiana paska wielorowkowego

W sam naprawiam jest opisane krótko

1. Odkręcić osłonę paska (4 śruby)

2. Zdjąć dolną osłonę silnika

3. Zwolnić naciąg paska (obrócić napinacz)

4. Wymienić pasek

Aby go zdemontować należy odkręcić cala osłonę, i dopiero można wymienić pasek od dołu z

kanału. Musisz "zluzować" napinacz przy pomocy klucza-chyba 19. Dojście tylko i wyłącznie od

dołu. Można go również odkręcić i sprawdzić jego stan przy okazji. Nie ma innego sposobu na to

tylko i wyłącznie cierpliwość. Dorzucam schemat jak idzie pasek

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by JarekS
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Po jakim przebiegu trzeba wymienić pasek wielorowkowy/ klinowy (nie wiem dokładnie jak się nazywa, ale jest to ten pasek na którym chodzą wszystkie urządzenie np.klima, alternator) jaki jest koszt takiej wymiany i czy dużo pracy trzeba właożyć ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast pisać - poszukaj. To nie boli.

Please login or register to see this quote.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robisz rozrząd - wymień pasek. Ja tak zrobiłem i spokój.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 2.2 i 2.0 DTI jest łańcuch.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Była by możliwość opisania która rolka jest którą, x to napinacz, ale co tam jest jeszcze która to rolka prowadząca koło pasowe? Noszę się z zamiarem wymiany paska i rolek + koło pasowe i chciał bym zakupić je sam ale musze znać ich nazwy.

Więc tak do kupienia jest : koło pasowe napinacz paska rolka prowadząca pasek i... coś przy klimie chyba bez bazy jestem.

Wiem wiem poziom mojej wiedzy jest żenujący dla większości ale no staram się...

Z odp z góry dziękuje.

Dodam silnik 2.2dti z klimą

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.