Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Siekier

Ciśnienie oleju w X20XEV

Recommended Posts

Borykałem się ostatnio z wymianą uszczelki pod głowicą. Z tym problemem poradziłem sobie bardzo gładko.

Teraz mam następny. Otóż po wymianie, na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, zaczęła mi pyłgać kontrolka od ciśnienia oleju. Przy lekko wyższych obrotach gasła.

Mechanik zmierzył mi to ciśnienie. nie wiem w jakiej to skali, ale w miare rozgrzewania się silnika ciśnienie na mierniku spadało od około 3 do 0,6. Przy tej końcowej wartości zaczęła zapalać się kontrolka. Wymieniłem filtr oleju. i niespodzianka. Ciśnienie lekko się zwiększyło i spadało już od 4 do 0,9. Kontrolka przestała się już świecić, ale wydaje mi się że to ciśnienie jest dość słabe.

Co o tym myślicie?

Zna ktoś prawidłową wartość ciśnienia na rozgrzanym oleju?

Czy mogła dostać też pompa tak, by trzeba było ją wymienić?

Poratujcie, bo czeka mnie wyjazd do niemiec (około 1000 km w jedną stronę) i nie wiem co mam robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

według danych z numeru silnika X20XEV to drugie X - oznacza stopien sprężania w granicach 10-11.

dane z ksiązki to 10.8.

chyba o te watrości ci chodziło. a jeżeli po wymianie swieci sie kontrolka i gasnie przy wyzszych obrotach to może jak mówisz być i ta pompa cisnienia oleju a może uszczelniacze na tłokach czy cos podobnego. Ja bym nie jechał....

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYm nie jechał to nie porada. Musze jechać. Pytanie co naprawić.

Jeżeli chodzi o sprężenie to raczej tyczy się kompresji na tłokach a nie o ciśnienie oleju.

Uszczelniacze na tłokach? Co to wogóle jest? Tłoki to mają pierścienie. Kompresja na cylindrach wynosi po około 15 na cylinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no faktycznie napisalem o czym innym.

ciśnienie oleju na nagrzanym silniku temp 80 stopni na biegu jałowym nie powinno być mniejsze niż 0.03MPa - w przweciwnym razie nalezy sprawdzić układ smarowania ( pompa, lozyska )

Właściwa wartość cisnienia w silniku benzynowym wynosi około 0,15MPa przy temperaturze powyżej 80 stopni.

za niskie cisnienie oleju w dolnym zakresie prędkości obrotowej m.in. odpowiada zawór przelewowy który zawiesza się w stanie otwartym z powodu zanieczyszczeń.

to tyle z ksiązki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Mam pytanie- jaki olej zalales do silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik był zalewany Gm 10W40. Na dolewke poszedł już mobil super 2000 10W40.

Nadmienie iż te dwa oleje są mieszalne.

Please login or register to see this quote.

Rozumiem że ten zawór znajduje się w pompie i po jej wymianie problem powinien ustąpić. Zgadza się?

Z danych, które mi podałeś jednoznacznie wynika że brakuje mi jakieś 0,6 Mpa

Edited by Siekier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałeś że filter oleju wymieniałeś, a olej przy tym zabiegu też wymieniałeś ?? Może już jest mocno zurzyty i przez niego robią sie jaja. Jeżeli wymieniałes to najprawdopodobnie pompa siada i najlepiej było by ją wymienic, lub kombinować z zaworem przelewowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawór przelewowy przy świeżym oleju powinien się sam przeczyścić, a ja mimo wszystko wymieniłbym czujnik ciśnienia oleju - koszt 15zł

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleju nie wymieniłem, bo mam przejechane na nim tylko 6000 km, co na 10W 40 to dopiero połowa żywotności. Na pomysł z filtrem wpadłem, bo myślałem że podczas czyszczenia bloku z resztek starej uszczelki mogło się dostać troche syfu do kanałów odpływowych.

Czujnik działa bardzo dobrze. potwierdziło to podłączenie manometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i tu prawdopodobnie tkwi problem, może coś się przytkało, miejmy nadzieję, że nic poważnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem pompe i z ciśnieniem już jest powiedzmy OK. Nadal wydaje mi się mam jakiś problem z silnikiem. Nie wywala błędów, ale przy jeździe powiedzmy ponad 160km/h mam wrażenie że silnik chce się rozpaść. Strasznie wyje i tak wogóle nie zachowuje się naturalnie. Mogem coś spaprać przy wymianie uszczelki? Od tamtego czasu przejechałem już prawie 1500km i nic więcej się z nim nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...