Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest nico85

zaslepienie egr DTI

Recommended Posts

Guest nico85

Witam pany. czy ktos moze zaslepial egr w swoim DTH bo gdzies wyczytalem ze mozna i zaslepilem ta rurke co idzie do egr ale za troche wyskoczyl mi check czy to jest normalne ze wyskoczyl check? bo z tego co wiem to u innych gosci nie wyskakuje i jezdza juz kupe czasu tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

....nie można zaślepiać EGR w naszych dieselkach....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pytasz o zaślepianie EGR a mówisz o odłączaniu EGR. W twoim przypadku odłączenie/zaślepienie "rurki" podciśnienia działa tak jak byś odłączył złącze elektryczne od EGR z innego silnika - to żadne zaślepienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po drugie po co chcesz zaślepiać EGR? EGR zmniejsza ilość tlenu w nowo powstałej mieszance przez co spalanie przebiega w niższej temperaturze. Zaślepienie EGR powoduje wzrost temperatury spalania - w pewnym stopniu zwiększenie obciążenia termicznego elementów silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma takie pytanie - podczas, gdy auto chodzi na biegu jałowym, podciśnienie na EGR jest niskie, co oznacza jego otwarcie? Gdy odłączy się podciśnienie, niezależnie od obrotów i podciśnienia jest ono ciągle otwarty? A gdyby podłaczyć podciśnienie bezpośrednio z pompy VACUM i spowodować jego zamknięcie będzie wywalać to błąd? Póki co teoryzuje zupełnie....

WebRep

Ogólna ocena reputacji

Strona nie ma oceny reputacji

(za mało głosów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że będzie wywalało błąd - bo jeśli dobrze myślę - to ECU o tym czy EGR jest otwarty czy zamknięty wie na podstawie ciśnienia w kolektorze a bierze te info z czujnika, tzw. mapsensora. Jeśli więc zawór EGR pozostawisz cały czas otwarty (bo podając podciśnienie otwierasz zawór) to ECU wywali błąd, gdy w konkretnych warunkach EGR miałby być zamknięty a tak się nie stanie. Będzie to więc taki skutek jak przy zaślepionym przewodzie podciśnienia - tylko analogicznie odwrotny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd może wywalać przepływomierz, gdyż pobranie powietrza było by większe niż wymagane - tylko czy ciągłe działanie podciśnienia powoduje jego zamknięcie i uniemożliwia dostawanie się spalin do dolotu na niskich obrotach czy jest zupełnie odwrotnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwrotnie jak założysz wężyk i działa podciśnienie to ci go otwiera i spaliny dostają się do dolotu.

Egr idzie ,,wyłączyć'' u mnie tak jest mogę odłączyć wężyk zaślepić go i błędu nie ma, ale dzieje się tak

dopiero od chipa przed chipem do 2tysięcy miałem błąd

Edited by olowolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też odłączyłem niedawno EGR`a dla testów. Na trasie fajnie się zbierał. Zero błędów. Niestety po dłuższym postoju na wolnych obrotach błąd już się wyświetlił.

ECU sugeruje się chyba przepływomierzem. Na wolnych obrotach przy zamkniętym EGR silnik zasysa ok 400mg powietrza na suw a przy otwartym EGR tylko ok 250mg/suw.

Teraz mam podłączony ale dawka ustawiona na -20%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście myślałem, że jest odwrotnie, gdyż na wolnych obrotach powinno otworzyć zawór EGR co skutkuje podaniem podciśnienia na niego, a u mnie nie daje go prawie w ogóle (niecałe 0,05 tyle co wskazówka drgnie), nie wiem w sumie jak jest podczas jazdy i przy wyższych obrotach, gdyż nie miałem możliwości zmierzenia. Trzeba będzie eksperymentować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...