Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
koza265

wymiana licznika zwyklego na z obrotomierzem

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam problem z wymiana licznika na taki obrotomierzem. Moje stare zegary nie byly najgorsze ale zalezalo mi na obrotomierzu.Po zakupie okazalo sie ze to nie takie proste.Moje stare jak sie okazalo mialy impulsator, nowe nie. Po przelozeniu go do nowych, dolutowaniu kabelkow do sciezek tasmy i wymienieniu zarowek na diody podpiolem go pod kostkei lipa. Wszystko pieknie swieci i dziala poza obrotkiem.Prosze o podpowiedz co moze byc nie tak. Zalaczam zdjecia tylu licznikow. to drugie przedstawia taki jak moj tylko moj nie mial impulsatora i tej tasmy do niego, ale wszedzie bylo oznaczenie vdo.

Witam ponownie. Po kilku godzinach czytania okazalo sie ze impulsator nie ma nic do obrotomierza. Okazalo sie ze nie mam doprowadzonego przewodu od cewki do obrotka. Przy zegarach juz wszystko podlaczylem ale nie wiem pod jaki kabelek podpiac sie przy cewce. Jesli ktos przerabial cos takiego to bardzo prosze o podpowiedz.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by koza265

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrotomierz, a nie obrotościomierz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do podłączenia to impulsy bierzesz z zielonego przewodu przy cewce, a jeśli masz DIS, to zielonego przewodu szukaj w małych kostkach przy ECU.

A co impulsatora to jest on Ci potrzebny do poprawnej pracy silnika. W innym wypadku silnik może gasnąć jak wrzucisz luz podczas toczenia się.

Pewnym wyjściem jest założenie impulsatora z kadetta czy corsy(zwykły z jednopunktu z wyprowadzeniem na linkę), albo druciarstwo takie jak zrobiłem u kumpla. W liczniku z obrotomierzem nie masz tarczy do impulsatora, musisz ją przełożyć ze starego licznika, a najlepiej przełożyć cały prędkościomierz, tyle, że tarcze musisz użyć z wersji z obrotomierzem, bo ta stara nie pasuje.

Brzmi to może ciężko, ale tak na prawdę jest to banalne do przełożenia.

Ścieżki do impulsatora u kumpla podłączyłem bezpośrednio pod konkretne przewody w kostce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz i sprostowanie. Impulsator juz podlaczylem pod przewody w kostce jak napisales. Przy cewce znalazlem zielony przewod ale po podlaczeniu nie ma zadnej reakcji. Na wszelki wypadek sprawdzilem tez na wszystkich zielonych przewodach przy ECU i to samo. Poniewaz zegary sa ze szrotu czy da sie sprawdzic czy obrotomierz nie jest uszkodzony?

Odswierzam temat poniewaz dalej nie uporalem sie z problemem. Znalazlem zielony przewod idacy od cewki ale po podlaczeniu obrotomierza zero reakcji. W podobnym temecie znalazlem porade by podpiac cie pod przewod w ECU pod pin C1, niestety u mnie ten pin jest wolny a po podlaczeniu przewodu nic sie nie dzieje. Juz nie wiem czy mam uszkodzony obrotomierz czy czegos brakuje w instalacji. Jesli ma ktos mozliwosc zrobienia zdjec kabli ECU lub rozpiski co gdzie idzie bede bardzo wdzieczny. A moze ktos ma inne pomysly co jest nie tak.

Czy nikt nie moze mi pomoc?

Edited by koza265

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chętnie bym ci pomógł ale mam ten sam problem ale potrzebuje rozpiskę kabli za co odpowiadają w wtyczce bo wszystko mam w jednej i też nie mam obrotomierza a chce licznik z kadeta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemas1992

Witam

Chciałbym sie dowiedzieć czy istnieje mozliwosc zamątowania Zegara z obrotomierzem,a na chwile obecna posiadam bez obrotomierza;)

Jezeli tak to moze macie jakis patent na to.

Pozdrawiam Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupujesz licznik z obrokiem wykręcasz stary wkręcasz nowy i cała filozofia a jak nie zadziała to użyj opcji szukaj bo tematów o tym było sporo wystarczy pociągnąć kabel od cewki do licznika chyba że masz diesla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemas1992

od cewki do licznika yhm badz madry i pisz wiersze ;D

Nie mam pojecia jak ten kabel podpiac

Edited by Przemas1992

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

szukanie nie boli Edited by tofik-ostrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest urbanr34

wyjmij zegar, i sprawdź kostkę, powinien iść zielony przewód pin 7,jak jest to nie ma problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...