Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Krciczek

1.6 16V- brak mocy przy przyśpieszaniu

Recommended Posts

Guest Krciczek

Witam. Mam Opla Vectre 1.6 16V. Auto jest w gazie sekwencyjnym. Mój problem polega na tym, że na gorącym silniku jak jadę i dodaję ostro gazu to auto coś blokuję, słychać jakieś pyrkanie, strzalanie. Jak cofne pedał gazu i będę delikatnie dodawał to załapie swoja moc i jedzie. Raz jest dobrze, raz sie nie da wcale jechać. Tak samo jest na gazie jak i na beznzynie. Miał ktoś podobny problem? Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

zacznij od sprawdzenia błędów na kompie, i dolotu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krciczek

Tylko u mnie to jest tak, ze nie zawsze jest tak ze sie muli, czasem idzie normalnie, czasem nie mam sil. Jak bede delikatnie i rownomiernie dodawal gazu to jest dobrze, a jak wcisne pedal to stoi w miejscu.. i rozpedzic to go moge do 180 i nie ma z tym problemu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzyj dokładnie gumę łączącą przepustnicę z kolektorem czy nie masz tam dziury.

Krokowy,egr,przepustnica najlepiej wyczyścić.

Sprawdz wszystkie wężyki od podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

do 3 tys obrotów kazde 1.6 sie tak zachowuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jadąć np na 5 biegu jak wciskasz w podłoge to auto tak jakby nie przyspieszało, dopiero zaczyna się żwawiej bujać od ok 3200

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> może to od tego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mam taki sam problem z moja Viki jak Krciczek...identycznie...juz tak jezdzę od paru miesiecy bo nie mam czasu sie w sumie zabrać dokładnie ,ale tez wymieniłem:

-swiece,przewody,filtry,wszystko oczywiscie nowe!!! i dalej lipa!

Teraz własnie chce sie zabrać do ściągnięcia kolektora ssącego i wszystko tam luknąc dokładnie...zobaczymy może tam coś jest nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fala

Jak kolega OMG napisał,szukaj lewego powietrza,gdzieś na pewno zasysa,a co do zamulenia to rozumiem,że masz tak tylko na ciepłym silniku?No wiadomo,że 1.6 to nie jest demon przyspieszenia,ale bez przesady.....Pyrka ci pewnie przez nieszczelność w układzie wydechowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug mnie to kazda 1.6 tak ma to jest slaby silnik do tej budy i na nizszych obrotach nie ma sily jej rozbujac bog wie jak szybko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale lewe powietrze mozna zobaczyc zdjac kolektor wyczyscic co sie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieje sie tak na gazie i na benzynie? bo jeśli na gazie to moze byc wina złej mieszanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bóg wie jakiego zrywu to nie bedzie miał ten silnik, zwykły 1.6 to już bida... a 16v moim zdaniem to jakoś sobie radzi. Wyczułem już silnik, wiem kiedy muli. Ale u mnie jest to spowodowane stacjami na których tankuje, na jednej jest benzyna lepsza a na drugiej gaz. Róznica jest niezbyt wielka a lepiej jak samochód ma to pierd....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> U mnie jak jedzie się w 5 osób to nie musze jakoś bardzo go piłować. Z tym strzelaniem, pyrkaniem to już nie pomoge, jeszcze jestem zbyt zielony aby wypowiadać się w sprawie silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego zrób tak jak radzi OMG. W tych silnikach często rozpada się ta guma łącząca kolektor z przepustnicą (parcieje, pęka i zapada się). Silnik dostaje wówczas lewe powietrze i mogą być takie cyrki. Zaślep EGR - będzie płynniejsza jazda. Kolejna sprawa to świece i przewody zapłonowe, ale w tym wypadku czułbyś lekkie przerywanie przy mocniejszym wciskaniu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krciczek

Please login or register to see this quote.

Tak samo jest na benzynie jak i na gazie..

Dzisiaj zacznę sprawdzać to co mi doradziliści i dam wam znać, dzięki narazie za pomoc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak jade sam i mam taki sam silnik to jadac na 5 biegu 80km/h 2tys/obr/min i wciskając pedal gazu szybko czy po woli ale zdecydowanie to czuc jak przyspiesza. Nic nie pyrka nie strzela nawet na IIgen instalce.

Co innego jest jak sie jedzie w 2-3 osoby wtedy to nie ma ciągu na 2tys/obr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krciczek

No to u mnie problem już rozwiązany. Najpierw znajomy mechanik powiedział, żeby wymienić czujnik ciśnienia (znajduje sie chyba na kolektorze) koszt 22zl. Ale to nic nie pomogło, więc wymieniłem świece i przewody, koszt 210zl. No i teraz odrazu inna jazda..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...