Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest nico85

woda schodzi

Recommended Posts

Guest nico85

witam mam takie pytanko dlaczego schodzi mi woda w zbiorniczku tak codziennie dolewam i schodzi przepuszczam ze cos jest nieszczelne tylko co? bo patrzylem i nie widac tam zadnych wyciekow co moze byc tego przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz klime ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładniej napisz. Jaki silnik, z którego zbiorniczka? Bo wody właściwie nigdzie nie powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

Silnik 2.0 DTH klime mam manualna. woda ze zbiorniczka wyrownawczego bo mialem uklad woda zalany a nie plynem... poprostu schodzi mi z kas codzien musze dolewac... tylko z kad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozgrzej dobrze silnik, otwórz maske i szukaj gdzie psika

pozniej sprawdzy czy dywaniki nie są mokre - bo może przy nagrzewnicy trójnik pusszcza... 

szukaj poprostu wycieku gdzieś

bo jak nie znajdziesz to bardzo zle bedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

bardzo zle? czyli znaczy ze co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo bedziemy wtedy szukac objawów uszczelki pod głowicą

ale widaje mi sie ze za duzo ci tego plynu ubywa jak na uszczelke... raczej masz jakas nieszczelnośc 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szczupak

Witajcie koledzy

posiadam ten sam problem ktory opisuje kolega nico85

Przed kazda podroza ( a raczej jazda )dolewam codziennie wody (przedtem zalewałem płynem) bo po przejechaniu 20-30 km wyskakuje na komputerku "Colant Level" co jest dla mnie oznaka oznaka bardziej denerwujaca niz brak paliwa (gazu)

otwieram maska oczywiscie w zbiorniczku wody brak (sucho jak na pustyni), odkrecam koreczek i "CZARY MARY" woda wraca do zbiorniczka !!!! . Oczywiscie nie jest to dziwne zjawisko zwazywszy na prawa fizyki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jednak zadaje sobie pytanie:

CO Z TA WODA???

zbiornik był ostatnio wymieniany (bez korka)

szczelność ukladu sprawdzana dwukrotnie - zadnych wyciekow pod autem

smaru pod korkiem nie ma

wymieniany termostat (jednak temperatury podczaj jazdy wachaja sie od 85 do 93 stopni)

na dywanikach nie zawuazono sladow wody

samochod Vectra B '99 2.0 gaz silnik x20xev

dodam ze klimatyzacja jest (jednak nie spelnia swoich funkcji, nie chlodzi a jedynie daje nawiew co do ocieplania tez nie jest genialnie)

Królestwo dla tego który pomoże w sposób zdalny (forum) lub manualny (naprawa) uporać sie z tym problemem!!!

Pozdrawiam

Edited by Szczupak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Szczupak podmień jeszcze korek na próbę - może zawór nadciśnieniowy jest niedrożny.

Albo spróbuj pojeździć bez korka.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szczupak

Please login or register to see this quote.

no tak ale nie mam mozliwosci podmiany korka a(nowy w ASO 62zł) ???

probowałem chwilowo jezdzic na czesciowo odkreconym ale efekt z tego co pamietam podobny

jutro pojade do bracy bez (okolo 10km) rozumiem ze bezpieczników nie zaleje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwarancji nie dam ale jechałem 120km bez korka i nic nie zalałem (sprawdzałem co jakiś czas).

Tyle, że jeśli masz ten sam efekt bez korka to raczej nie będzie jego wina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym proponował auto dobrze rozgrzac (najlepiej stojąc na kostce bo tam widac wyciek) i szukac wycieków

prawdopodobnie psika leciutkim strumieniem na któryś goracy element (np kolektory wydechowy) i woda od razu wyparowuje

na bank bedzie gdzies nieszczelność ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie, nie ubywało aż tak dużo ale ubywało, okazało się że ten króciec ze zbiorniczka był popękany (tzn nadal jest) okręciłem go wenflonem (chyba tak sie nazywa takie białe coś przypominające materiał w rolce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) i od tamtej pory spokój. Coś niby sączy na gorącym silniku ale to tylko para ucieka, a stan płynu jak najbardziej OK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej to była taśma teflonowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wenflon to takie urządzonko co ci w żyłe wkłuwają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no może i tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> robie w szpitalu może stąd ta nazwa mi do głowy przyszła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko nie mow ze w tym na abramowickiej 7

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

sluchaj rad fachmanow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie no 7 ale jaczewskiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

panowie sprawdzalem i nic nie psika ani zadnych wyciekow nie zauwazylem a zbiorniczek uzupelniam co drugi dzien bo pusty... co sie moglo stac? waz jak by byl gdzies przetarty lub przerwany to by bylo mokre przynajmiej a tu nic nie widze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szczupak

niestety u mnie to nie korek ...

po powrocie z pracy i przejechaniu 10 km zbiornik pusty chlodnica nagrzana....

kolega podpowiedział zeby sprawdzic czujnik od wentylatora oraz sam wentylator

jezeli chlodnica nie spelnia swojego zadania to caly czas mam obieg goracego powietrza co prowadzi do wysuszenia zbiornika ...

co o tym sadzicie ????

bo ja juz wpadam w nerwice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">(((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzdury gada i tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Innymi słowy musiałby się Tobie płyn gotować, a to zobaczył byś bardzo szybko i bez specjalnego przyglądania się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Również obstawiam , że masz gdzieś nieszczelność. Na gorącym silniku możesz tego nie zauważyć bo woda będzie bardzo szybko odparowywać, ale poszukaj czy nie ma gdzieś w okolicach wężów i ich łączeń nalotu (nie pamiętam już czy on jest biały czy inny) co by świadczyło, że w tym miejscu ubywa płynu. Jeśli nic nie znajdziesz to... no cóż cudów nie ma woda musi gdzieś iść więc albo "spala się" z paliwem albo idzie w olej. Przyjrzałbym się jednak dokładniej chłodnicy, bo możesz mieć w tych okolicach nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada: na zimnym silniku uzupełnić poziom płynu zgodnie z zaleceniem czyli do COLD..grzanie ustawic na full nie ważne czy zwykły czy klima czy klimatronic .odpalić silnik i czekac.....aż do momentu nagrzania otwarcia termostatu i wciągnięcia płynu ze zbiorniczka....można pomóc trochę naciskając gaz do 2000 obr,,..uzupełnic płyn znowu do poziomu COLD...zakręcić korek...i obserwować dalej....sprawdzić wartość temperatury na tablicy....szukać dymka z okolic obudowy termostatu....zaworu podcisnieniwego klimy na grodzi...węże,,,,chlodnicę....zbiorniczek wyrównawczy...

albo jest układ zapowietrzony...albo jest nieszczelny...uszkodzenie uszczelki w dieslu powoduje wzrost temperatury do krytycznej a ciśnienie spalin wyrzuci płyn z układu w dowolny sposób nawet z rozerwaniem węża...

najtrudniej będzie zlokalizować nieszczelność chłodnicy...bo jeśli nie gorny wpust to dolny....wszystko jest zabudowane ...uszkodzona ścianka chłodnicy też jest trudna do wykrycia....bo szybko płyn odparowuje...

poszukiwania bedą upierdliwe....ale jak radośc jak znajdziecie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szczupak

fakt jest taki ze ten plyn a (raczej obecnie woda) gotuje sie bo po otwarciu koreczka bulgoczący wraca do zbiornika.

prze pozostawieniu bez korka wyplywa jak oraca lawa z wulkanu.

a co do szczelnosci po jezdzie sprawdzam ogladam i nic takiego nie stwierdzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...to typowy objaw nieszczelnego układu....nie jakieś wielkiej dziury ..raczej pęknięcia minimalnego...uszkodzonego sparciałego wężyka...pekniętego zbiorniczka wyrównawczego....układ pracuje wtedy na niskim ciśnieniu stąd to gotowanie i jakby zasysanie płynu do zbiorniczka....szuka....szukać jedyna rada....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szczupak

Please login or register to see this quote.

dzieki za porade Drano ....

mozliwe ze wlasnie cos z chlodnica jest nie tak ... koles przy sprzaedazy czyms ja zalatal...

a teraz dopiero wychodza takie kruczki

najgorsze jest w tym ze nie mam wlasnego zaufanego mechanika, ktory rzetelnie i zajmnie sie usterka,

wiekszosc naciaga na kase nawet jezeli chodzi o blachostke. ale to jest post na inny temat

narazie ja gotuje sie razem z moja Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> niemila sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...