Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
waldus

vectra 1.6 szarpanie na wolnych obrotach

Recommended Posts

Witam niedawno kupiłem vectre 1.6 16v 98 i coś się dzieje z wolnymi obrotami, skaczą miedzy 500 a 800 obr. szarpie przy tym całym nadwoziem aż podskakuje na fotelu, żadne błędy nie wyskakują. Czytałem wszystko o falujących obrotach ale u mnie chyba to jest inaczej. Prosze o poradę co to może być czy także zacząć od czyszczenia korkowca, egr, przepustnicy a może najpierw wymienić świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób wszystko to co napisałeś.Wszystko możesz zrobić sam bez kosztów.

Świece i przewody na razie zostaw.

Zajrzyj też do gumy łączącej kolektor z przepustnicą.

Posprawdzaj wężyki od podciśnienia.

Jesteś z wielkopolski a dokładnie ? jak blisko mnie mogę pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem z Poznania jeżeli to blisko to chętnie podjadę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyczysc krokowca, przepustnice, egr i pogadamy co dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziekuje za zainteresowanie, zrobie wszystko jak doradzacie a o efektach powiadomie

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym na chwile wrocić do tematu nie zdążyłem jeszcze poczyścić zalecanych rzeczy ale zaobserwowalem takie zjawisko że po włączeniu klimy obroty idą troche do góry silnik procuje równo (nie jest to rewelacja ale porównują bez klimy to dużo lepiej) moje pytanie może wystarczy podkręcić obroty bo ma za niskie? na obrotomierzu 500 a 700 z klimą 800 a 900

Edited by waldus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Coś niskie są te obroty bez sprężarki. Sprawdź wężyki podciśnień oraz wyczyść przepustnicę / krokowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli nie ruszać tej śrubki na przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dzunt

Please login or register to see this quote.

Lepiej nie , był opisywany niedawno taki przypadek gdzie koledze ktoś kręcił tą śubką i potem vectra żłopała paliwa jak smok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie szarpie Ci na niższych obrotach i przy gwałtowniejszym dodaniu gazu? Wiadomo powyżej tych powiedzmy 3500 obrotów to jakoś przepali tą wache.Ja mam podobnie. Byłem dziś u gazownika i podpieliśmy pod kompa. Pokazało czasy wtrysku benzyny na poziomie od 4,1 do 4,7. Prawidłowe powinny być około 3,0 do 3,2. Obok stała też VB ale 2,0. Po jej podpięciu czasy wtrysków od 3,0 do 3,2. Po włączeniu w niej klimy czasy skoczyły na ponad 4,1 do 4,5 czyli tak jak umnie bez załączonych żadnych urządzeń obciążających silnik. Prawdopodobnie pada czujnik podający temp płynu na komputer. Odpowiedzialny jest on za ssanie. Podaje niższą temperature niż jest w naprawde i komp wzbogaca mieszanke

tak jak na ssaniu i się przylewa stąd to falowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście ze szarpie na wolnych, tylko u mnie pokazuje dwa błedy 1405 i 0170 profilaktycznie mogę wymienić czujnik nie jest to duży koszt, tylko który ten z wtyczką na termostacie czy ten z jednym kabelkiem w bloku? dzieki z podpowiedź

Edited by waldus

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymień ten z wtyczką niebieską.

ten z kabelkiem jest od wskazówki na desce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale widze że u Ciebie wywaliło błędy - zawór EGR i sonda lambda. EGR można wyczyścić i zaślepić(jest w poradach) a sonde lepiej orginał za pare stówek kupić. Omijaj z aledrogo po 100 pare złotych. Mogą pochodzić miesiąc tydzień a może i nawet 3 dni(miałem taki przypadek w mojej starej Reno Clio staneła na ubogim składzie i komp cały czas dawał bogatą mieszanke. Silnik 1,2 palił 13 litrów gazu). Umnie jest inaczej. Nie pokazuje żadnych będów. Dlatego obstawiałem ten czujnik. Ktoś pisał że na kompie nie wychodzi jego błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie auto naprawione obyło sie bez czyszczenia egr i przepustnicy choć sugerowałem to mechanikowi dodam że nie było żadnych błędów. Pierwszy mechanik po najmniejszej linii oporu wymiana świec i PWN żadnego efektu 240 zł w plecy. Drugi mechanik widać gość z powołaniem sprawdzał wszystko po kolei pożyczał części a nie wymieniał w ciemno, w końcu diagnoza przestawiony rozrząd o 1 ząbek, po wymianie silnik pracuje równo nie przebiera i nie szarpie. Ale żeby nie było tak pięknie pojawiło sie coś dziwnego przy odpalaniu gorącego silnika obroty podskakują na 1200 spadają na ok 600 i po chwili stabilizują się jest mały szczegół przy tym co było wcześniej ale tak chyba nie powinno być. Jeżeli szukacie dobrego mechanika w poznaniu to polecam oś Bolesława Chrobrego 5 uczciwy i zna sie na rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...