Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bzyk111

uderzenie przy wrzucaniu jedynki...

Recommended Posts

witam

co moze byc tego powodem po 25 tys km?

Uderzanie przy wrzucaniu jedynki jest od pewnego czasu. Nie robiłem z tego powodu nic, ponieważ w poprzednim oplu miałem taki objaw - choć znacznie słabszy.

Ale gdy wczoraj przyuważyłem że przy wrzucaniu jedynki - auto lekko " podciąga " do przodu - już się wystraszyłem.

I to przy tak małym przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skowronn

Jaki opel, jaki silnik, jaka skrzynia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe

nie powiem ci nic oprocz tego ze to silnik

1.9 150 KM pewnie DTH, skrzynia 6 biegowa.

i nie opel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale chodzi Ci o to że na jedynce, jak ruszasz i powoli podnosisz sprzęgło to najpierw nic a potem nagły strzał i ciągnie a ruszenie jest w rezultacie takie jakbyś dopiero co się uczył jeździć?

Jeśli tak to może to zaczynać się odzywać dwumasa (tak bym strzelał w pierwszym rzucie).

Ewentualnie trochę może Ci się sprzęgło ślizgać - w sensie że najpierw jak już ma styk się trochę ślizga, a potem nagle łapie od razu mocno i stąd szarpnięcie. Jeśli to to tym mowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nienie

auto zapalone , na luzie.

wsiadam>sprzegło> zaczynam wrzucac jedynkę i w tym momencie - uderzenie ( oczywiscie nie jak dzwon ) ale czuć opór, a nawet jak mam drzwi otwarte - widać ma ziemi( i czuć ) jak auto sie przesówa o ( ok) 1 cm.

nie wiem czy to z tym wiązać ale zauważyłem także: z różną siłą i częstością - " zazębianie " przy redukcji do jedynki przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Na początku myślałem że robie to z za dużą preskością. Ale jak zacząłem - prawie na stojąco - - występuje zazębianie - ale bardzo powoli.

tyle chyba na już z objawów

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to bardzo niezdrowo ale nie mam żadnego konkretnego pomysłu poza sprawdzeniem sprzęgła bo wygląda na to że niekoniecznie do końca wysprzęgla

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Darek1791

Mam podobny objaw, z tym że nie zauważyłem aby auto ciągnęło w momencie uderzenia. Im bardziej auto rozgrzane, tym bardziej słyszalne puknięcie przy wrzucaniu jedynki - na zimnym silniku nie słychać w ogóle. Pytałem magika w ASO, po kilku skrobrnięciach po głowie stwierdził że może to dwumas. O dnia tej rozmowy zrobiłem 25 tys, objawy się nie nasilają. Czyli dopóki coś się konkretnie nie rozdupczy zagadka sie nie rozwiąże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie raczej w ciagu 20 kkm nasililo sie.

Byly na poczatku lekkie uderzenia ale bez podciagania.

Na razie chyba jednak nie obedzie sie bez sciagniecia ewent wymiany sprzegla.

Ale to wstepne ogledziny.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymień płyn w układzie sprzęgła, tak jakbyś odpowietrzał hamulce tak samo "odpowietrz" wysprzęglik.

Jeśli to nić nie da to albo skrzynia do wyjęcia, wysprzęglik albo docisk do wymiany albo coś się dzieje z pompką sprzęgła...

Zobacz czy płynu Ci nie ubywa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka tys temu byla skrzynia odpowietrzana.

plynu nie ubywa,

co do sprzegla - na wrzyconym biegu slychac mozna powiedziec skrzypienie - jakby ocieranie.

pod koniec miesiac jestem umowiony na serwis

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... czyli albo docisk albo wysprzęglik... Tak czy siak skrzynia do zwalenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zobaczymy po serwisie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesteś po serwisie?

Jakieś sensacje ??

Interesuje mnie ten problem, podobnie mam na wstecznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

poczatkowo miala byc zrzycana skrzynia.

Jedna ( podobno ) dostali 2 nowe samochody - takie same i 9 podobno ) w obu przy wrzucaniu ( szybkim ) jedynki i wstecvznego - taki problem wystepowal

Niestety nie zdazylem wsiasc do owych wozow - zostaly przeniesione na inne salony.

Tak wiec rozwiazaniem serwisowym wg aso jest odczekanie ok 1 sek po wcisniecu sprzegla zanim wrzucimy bieg.

Tlumaczono mi to zbyt duzymi obrotami kola masowego ( mimo ze auto stoi ) . jezeli dobrze zrozumialem

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak: u mnie w F40 nic nie trzeba czekać, podobnie w żadnej VC którą jeździłem z F40. Może w Cromie jest inaczej, a może robią Cię w balona bo sami nie wiedzą/nie chcą szukać..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz jak jest w ASO

jak jezdzi to jest dobrze, dopoki sie nie zepsuje.

A ze ten sposob dziala - nie ma gatki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jako ciekawostke dodam, ze w instrukcji obslugi do VC jest takie info, ze po zatrzymaniu samochodu, zanim wrzucimy wsteczny bieg, to nalezy odczekac 3 sekundy. (sekcja "W skrócie", strona 19).

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli jednak cos w tym jest:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy czy to normalne, że w manualu 6 biegowym (1.9 cdti 150) na zimnym silniku wrzucenie jedynki jest praktycznie niemożliwe. Gdy się rozgrzeje jest ok, na zimno trzeba stanąć w miejscu inaczej jedynka nie wchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zdecydowanie nie jest normalne, u mnie wchodzi bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

źle się wysłowiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> wrzucenie jedynki gdy auto jedzie a na zewnątrz mróz, gdy silnik się zagrzeje można w biegu wrzucać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, wiem, zrozumiałem. Ja na przykład rano wycofuję z garażu i od razu jeszcze podczas toczenia do tyłu wrzucam jedynkę bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na forum widzieł temat o problemach z pierwszym biegiem , nawet ktoś spuszczał troche oleju ze skrzyni i ponoc pomogło , nie wiem czy to nie był Jabol ale trzeba poszukac na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli powinny tak samo biegi wchodzić na zimno jak na ciepło na to wychodzi

w moim wypadku przy dojeżdżaniu do garba na dwójce ok 20-30kmh przy zwolnieniu do ok 10kmh jedynka nie chce wchodzić lekko, na siłę może by weszła ale szkoda skrzyni męczyć więc wolę zatrzymać samochód

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, chciałem się podzielić moimi spostrzerzeniami, a mianowicie problem z 1, 2 i 3 w vectrach to dość pospolity problem i to to nie zależnie od przebiegu u jednych problem występuje słabiej u innych silniej ale bez obawy pociesze was troche sam mam vc przebieg ponad 200tys km i czasem czuć opór na 1 i 2 ale nie jest tragedja , natomiast ostatnio miałem okazje jeździć nową insygnią rok produkcji 2011 przebieg jakieś 25 tyś km silnik 1.9 cdti 150 km ,zrobiłem nią jakieś 2 tyś km i co moge powiedzieć komfort jazdy spoko jak na samochód tej klasy w porównaniu do vc ale co najbardziej mnie irytowało w niej ciężkjo wchodząca 1 i dwujka ciężej niż przy mojej vc a jedynka pare razy zgrzytneła jak chciałem ją wbić podczas 15km/h aż się zdziwiłem, także nie łamcie się chyba ten typ tak ma nie zależnie od przebiegu pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...