Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest oliewa

VECTRA B 2.0 dtl nie odpala .Pomocy!!!

Recommended Posts

Guest oliewa

Podczas jazdy silnik zgasł ,próby odpalenia go nic nie dały . Podczas gdy kręce rozrusznikiem wyskakuje mi kontrolka check i świeci ciągle do momentu rozłączenia zaplonu . Nie posiadam alarmu który moglby cos rozłaczac mam tylko immo i centralny zamek aha i nie mam kabla i TECH-u wiec nie znam kodów błędów . proszę was o jakies cenne porady co ewentualną przyczyną mogło by byc

Edited by oliewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bylo juz o tym na forum,prawdopodobnie padla ci pompa,ale zeby mniec pewnosc,to trzeba bledy odczytac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miraslaw

Też nie chcę straszyć, ale to może być pompa. Miałem podobną sytuację, silnik zgasł podczas nagłego hamowania. Dalsza trasa na holu i 900 pln regeneracja sterownika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest oliewa

Please login or register to see this quote.

Witam , dokladnie tak jak piszesz w Twoim przypadku tak i w moim uszkodzony jest sterownik pompy , taka diagnoze wystawil serwis , teraz jestem na etapie zakupu tranzystora do naparawy tego sterownika , jak sie uda to napisze o tym.

Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam bedziesz wymieniał ten tranzystor??

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dobrze sie zastanów przed samodzielna naprawą ...wynik przy braku doswiadczenia może się zakończyć totalną klęską ....i pozorną oszczednością...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest oliewa

w sprawie napraw elektronicznych nieobawiam sie tych prac i doswiadczenie posiadam dosc dobre, a reke pewna, i sprzet rowniez .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzone na kilku przypadkach: naprawa samego sterownika nie pomaga lub pomaga na krótką chwilę, przyczyna palenia się tranzystora to przycierający się tłoczek w pompie, nastepstwa: regeneracja pompy dużo droższa jak w sterowniku już ktoś grzebał.

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miraslaw

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o elektronikę to nie ma z tym za dużo problemu, nawet na youtube jest filmik jak to się robi. Natomiast musisz uważać przy montowaniu samego sterownika do pompy. Niestety nie pamiętam dokładnie o co chodziło, trzeba poszukać na forum. Chodziło chyba o to, aby uważać przy montowaniu czujnika obrotów, tego na taśmie, do tego wałka w środku pompy. Musisz poczytać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by miraslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

myślałem że sterownik pompy pada z przegrzania.. tj. w sytuacji gdy w pompie jest już tyle powietrza, że sterownik nie jest chłodzony paliwem.. a że sterownik jest na górze (powietrze też zbiera się w górnej części zbiornika w którym się znajduje) to tworzy się poducha powietrzna, która uniemożliwia odbiór ciepła od elektroniki sterownika - sam aluminiowy radiator obudowy nie wystarcza..

czy padł Ci ten sterownik pompy w Viki ze sprawnym układem paliwowym? nie miałeś objawów zapowietrzania układu (typu trudności z porannym odpalaniem, itd.) bezpośrednio przed uszkodzeniem sterownika?

dziwne że sterownik pada podczas normalnej jazdy.. z sporą ilością paliwa w zbiorniku (czy może jechałeś na rezerwie i podczas hamowania w zbiorniku działu się cuda w tym zaciąganie powietrza?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miraslaw

Please login or register to see this quote.

Witam! O to chodzi, ze wcześniej nie miałem żadnych problemów. Paliłem z kopa i to przy kilkustopniowych mrozach, nie miałem objawów zapowietrzania a nawet jak były te 25 stopniowe mrozy to ciągałem nie jednego benzyniaka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Natomiast cała sytuacja zdarzyła mi się na 150km trasie. Po przejechanych 50km, wyskoczyłem w mieście z zakrętu i zobaczyłem przede mną korek, więc dałem mu hamulec w podłogę, z tej paniki nawet sprzęgła nie wcisnąłem i zobaczyłem czerwone kontrolki (silnik zgasł). Próby odpalenia skończyły się fiaskiem. Nie wiem co mogło być tego przyczyna. Może gdzieś trochę paliwka przymarzło, a może faktycznie podskoczyła jej temperatura bo miałem od wewnątrz zaklejony cały grill, ażeby szybciej się silnik nagrzewał. Doprawdy nie wiem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sterownik pompy znajduje się na górze pompy pod charakterystycznym aluminiowym radiatorem. Sterownik pompy jest chłodzony zarówno paliwem (od dołu) jak i opływającym powietrzem (przez grilla) podczas jazdy... zasłaniając grilla zatkałeś chłodzenie sterownika pompy.

przyspieszenie nagrzewania silnika w zimę miało sens przy zasłanianiu jedynie chłodnicy....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miraslaw

Please login or register to see this quote.

...niestety, człowiek uczy się przez całe życie. Drugi raz nie popełnię takiego błędu i będę przestrzegał przed tym innych.

Pozdrawiam/ mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest oliewa

wymiana procesora pomogla niestety tylko na chwile , pozamontowaniu go i zlozeniu w calosc samochod zagadal a pochwili stalo sie tosamo co wczesniej , wiec dochodze do wniosku ze mam pompe do wymiany razem ze sterownikiem.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam oprócz padania tranzystorka często palą się cewki, także te "profesjonalne naprawy" czasem mają efekt taki jak powyżej. Koledzy gwarancja sprawnego jeżdżenia to Bosch Krotoszyn i stół EPS.

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz sterownik tylko uszkodzony. Ale żeby nie było, po naprawie daj znać :)95% awaryjności pompy to sterownik, pozostałe 5% to uszkodzenie mechaniczne... ja miałam z tym do czynienie prawie rok... temat był na forum i gdzies tam jest, poznałam opinie nt pompy wtryskowej szeregu biegłych i mechaników także swoje wiem...

Powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...