Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest GandalfG

Grzeje się X25XE

Recommended Posts

Guest GandalfG

Witam

Mam dość dziwny objaw w mojej V6tce (bez gazu)

Generalnie zimą podniosła się temp. pracy silnika i oscylowała pomiędzy 90 - 100 stopni. I to w trakcie jazdy po mieście przy temp. zew. -14 stopni i niżej.

Mrozy były spore i nie chciało się mi grzebać w takie temp. w aucie.

Teraz od niedawna jest cieplej i silnik też dużo cieplejszy. Po paru min jazdy mam powyżej 90 stopni na budziku. Im szybciej jadę tym gorętszy jest silnik. Wskazówka dociera aż do czerwonego pola. Wymieniłem czujnik od wskaźnika ale wskazania zostały te same.

Rozłączyłem wtyczki od czujników na chłodnicy i zwierając styki sprawdziłem ze wentylatory (klima i silnik) załączają tak jak powinny na obu biegach.

Aby nie przegrzewać silnika zwarłem sterowanie przekaźników tak że pierwszy stopień załącza od razu 2 bieg wentylatorów.

O dziwo nie zbiło to zbyt mocno temp. i wskazówka cały czas oscyluje w pobliżu 100 stopni. Ale już nie dociera do czerwonego pola. Chyba że jadę powyżej 120km/h

I to jest dziwne. że w mieście w korkach nie nagrzewam tak silnika jak na trasie. Powinno być na odwrót. Włączenie ogrzewania w kabinie niewiele pomaga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

To wszystko co opisałem powyżej dzieje się przy wyłączonej klimatyzacji (wciśnięty przycisk EKO).

Domyślam się że uszkodzony jest czujnik S128 od drugiego stopnia. Ale zwarcie jego na stałe nie zapewnia wystarczającego chłodzenia.

Odkryłem jeszcze jedną dziwną zależność. Jeśli wyłączę klimatronik zupełnie na off. To temp spada o parę stopni. Czyżby wyłącznik klimy nie działał ? A może któryś z czujników klimy jest zwarty na stałe ?

Swoją droga klima nie działa. Mam wrażenie że sprężarka się włącza ale temp. nawiewanego powietrza nie spada. Za to temp silnika rośnie. Jesienią było wszystko ok.

Macie jakieś pomysły ?

Dziś wyjmę termostat i sprawdzę jak będzie bez niego. Ale mam spore wątpliwości czy to jest przyczyna bo rok temu wymieniałem termostat na Wahlera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy w ogóle chłodnica jest gorąca i węże prowadzące do niej?

Bo może jest niedrożność w układzie i dlatego się grzeje. Przy trasie tym bardziej temperatura powinna spaść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GandalfG

Please login or register to see this quote.

Przy około 100 stopniach na silniku węże są gorące i chłodnica również. Ale da się je dotknąć i nawet chwilę potrzymać rękę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam u sibie to samo. Prawie identyczne objawy.

U mnie dodatkowo klima działa, przy właczonej klimie grzeje sie szybciej i osiaga wyższa temp, szczególnie na trasie.

Wiatraki działają, cała chlodnica gorąca równomiernie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GandalfG

Doszedłem już do ściany i kończą się mi pomysły.

Po wyjęciu termostatu silnik się grzeje tak samo jak z termostatem, tyle że proces ten przebiega dużo wolniej.

Po wskazówce widać jak temp powoli rośnie ale w sposób ciągły. Nie zatrzymuje się aż do 97/98 stopni gdzie włącza się wentylator. I waha się pomiędzy 98 a 103.

Jeśli jadę szybko (powyżej 100km/h) lub sportowo to przebijam 105 stopni i wskazówka wchodzi na czerwone pole. Włączają się wentylatory na II stopniu i spada do 95.

Płynu nie ubywa, został wymieniony a układ przepłukany.

Węże są gorące i miękkie (można ścisnąć) Chłodnica również gorąca.

Wentylatory załączają się na I stopień, 3/4 i II stopień.

Została chłodnica (jest oryginalna) lub pompa.

Czy jest jakiś sposób by sprawdzić pompę ?

------------------------------------------------------------------------

Update 30 06 2010 8:50

Chyba zadaje zbyt trudne pytania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziwi mnie coś takiego i zastanawiam się czy ma to związek z pompa wodną.

Gdy na włączonym silniku mam 110 stopni to po zgaszeniu temp spada do 96.

Jak odpalę silnik, w ciągu 2-3 sek. wskazówka wraca na 110.

Wyłączam znów 96.

Czy to jest normalne ?

BTW zauważyłem że w momencie gdy wskazówka wchodzi na czerwone pole włącza się 2 bieg na obu wentylatorach. Gdy wyłączę silnik wentylatory przełączają się na 3/4 a po jakimś czasie na 1 stopień.

To pewnie jest prawidłowo, ale szukam potwierdzenia.

Mam nadzieję że tym razem ktoś mi odpowie.

Edited by GandalfG

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm pompa wody to bardzo proste urzędzenie.

nie za bardzo mozna sobie wyobrazić co mogło się w niej popsuć...

powiedz mi w jakim stanie jest chłodnica oleju?

nie masz śladów oleju w układzie chłodzenia?

aby sprawdzić pompę organoleptycznie , zrzuć pasek osprzętu , obróć kołem pasowym pompy, sprawdź

czy obraca się lekko i bez oporów.

Aby zajrzeć do niej głębiej , niestety trzeba ją zdemontować ....

Gdy jej nie wymieniłeś przy ostatnim rozrządzie -wymień ją na nową teraz

Sprawdź czy układ chłodzenia jest drożny-kup i zalej płyn do udrażniania (płukania) chłodnic-polecam Prestone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GandalfG

Please login or register to see this quote.

Chłodnica oleju była brudna i puszczała trochę pod śrubą dociskająca wąż (ten z prawej strony). Odkręciłem śrubę (24'), wyczyściłem uszczelki przesmarowałem, dokręciłem i nie cieknie.

Płyn w układzie chłodzenia wymieniłem, układ wcześniej przepłukałem.

Sam płyn jest od paru dni krąży miedzy chłodnicą a silnikiem i jest idealnie czysty - seledynowy.

Pompę sprawdzę dzisiaj. Powinna kręcić się zupełnie luźno ?

Ten preparat należy wlać i pojeździć, czy robi się to w garażu na wolnych obrotach ?

Edited by GandalfG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 99% to przytkana chłodnic. Miałem identyczne objawy.Czyszczenie nie pomogło tylko wymiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

należy go wlać i pojeżdzić

ok 300km i zmienić płyn...

Jak pisze cichy117 może to być kłopot z chłodnicą

Jak pompa po sprawdzeniu????

Pompa wody musi chodzić luźno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowa jest o takim płynie?

Please login or register to see this link.

Bo tez musze w koncu cos zacząć z tym robic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez mam ten problem, 1 bieg wlaczał mi sie dopiero przy 100, drugi w ogole, jak chcialem zbic temp too wlaczalem max temp i nawiew w kabinie na max w obiegu zamknietym lub klime wtedy ruszal drugi wiatrak i schodziło do 95. Tez podejrzewam chłodnice, przez uklad przelałem kilkadziesiat litrów wodu, niestety nie przez chłodnice. Po płukaniu i zalaniu świeżym płynem znow mam rudo w zbiorniczku wyrówwnaczym. Tymczasowo problem rozwiązałem zwierając na krótko wtyczke wentylatora na 2 biegu i mam równo 90 stopni ale i tak chłodnica pewnie leci do kosza

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracam do tematu:

Dwa dni smigalem w tych upałach z opcomem podpietym podczas jazdy i lekko jestem zaskoczony wskazaniami - wskazowka na czerwonym polu (od ilu stopni sie zaczyna?) a na opcomie 102-104 stopnie, nie widzialem aby podskoczylo wiecej.

Czyzby zle wskazania czujnika od zegarów, czy to norma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...