Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Maro83mw

Praca sondy na LPG

Recommended Posts

Witam

Mam oto taki problem że jak jadę na PB to świeci mi check szarpie silnikiem ( bład sondy to juz pewne) ale jak zmieniam na LPG to natychmiast gaśnie błąd i samochód jedzie normalnie obroty są równe.

Więc moje pytanie jest takie czy sonda na lpg też pracuje czy instalacja gazowa nie potrzebuje sondy lambda i dlatego na lpg jest OK ???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz coś o instalacji LPG jaki komputer i inne składniki instalacji, są instalacje które emulują sondę (oszukują silnik) a są takie które do prawidłowej pracy pobierają sygnał z sondy nie oszukując silnika ( bez emulacji)

Edited by bramarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

na LPG sonda tez pracuje, musi pracowac bo steruje dawka gazu poprzez silnik krokowy (mam na mysli instalacje II gen), przerabialem to, chociaz wykresy sa troche inne niz wykres sondy na Pb, zmiany sa wolniejsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie zawiele to niewiem jest to zwykła instalacja ELPIGAZ. Jak byłem u gazownika to powiedział że jedyne co można zrobić to wymienić na sekwencję bo sam nie mógł określić co tam jest zamontowane ale na LPG chodzi bez zarzutu a na PB są problemy.

Mam jedynie taki problem że jak stoi tak z 12 godzin to po przełączeniu na gaz jakby nie dostawał gazu. wiec rozpędzam samochód przełączam na gaz i tak po 20 sekundach jakby dostał lpg dopiero i zaczyna jechać ale jest zmulony i zgaśnie po wyrzuceniu na luz, i tak kilka razy. A następnie muszę odpalić na PB i ustawić przełącznik żeby przełączył na gaz po przekroczeniu obrotów 2500 i jak tak zrobię jest ok. Czytałem o tym wiele ale dalej nie wiem co może być przyczyną a gazownik zawsze mówi tu tylko sekwencja i tyle się dowiaduje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> wie c może ktoś z was mi powie czy tylko zmiana instalacji pomoże ???

A i myślę że Erfro ma rację że zmiany są wolniejsze na LPG i dlatego nie wyczuwa błędów sondy tak jak na PB chociaż sonda jest walnięta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Maro83mw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Posluchaj gazownika bo twojemu autu nalezy sie sekwencja jak psu buda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niby ma być sekwencja ale skoro do teraz bezawaryjnie zrobiłem na tej ponad 70 tys to chyba nie była taka tragiczna.

A tak wogóle to z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć co to może być bo i tak założę sekwencję :]

Jeszcze raz odnośnie sondy czy instalacja z ECU stag 4 korzysta z sondy czy nie ??

I co sądzicie o takiej instalacji Stag 4, reduktor tomasetto, wielozawór tamasetto, przełącznik stag 4, wtryskiwacz Magic ??

Zamierzam taką założyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Maro83mw

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie pomysł idiotyczny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> 

nie obraz sie ale naprawde twierdze, że pomysł idiottyczny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

masz instalacje na której zrobiłeś 70 tys i nagle ci gazownik mowi zmien na sekwencję 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> no oczywiście chce zarobić... a ty masz za duzo pieniedzi ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

no tak...

wez go przerzuć na benzyne pojezdzij chwile, neich sie zaświeci check i odczytaj błedy 

Please login or register to see this link.

<-- tu masz porade

napisz jakie błedy ci wyskoczyly

co do tego dlaczego na PB szarpie a na lpg nie to ci powiem, że już odpowiedz dostałeś w 2gim poście... ale odczytaj błedy, napisz jakie numerki odczytałes i podyskutujemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko że kolego Domlo jak pisałem wyżej z tą instalacja jest coś nie tak po dłuższym postoju, a choć wiele ludzi opisuje podobny problem to nigdzie nie pisze co może być przyczyną, a gazownicy a byłem już u kilku mówią tylko że tutaj do wymiany są części + robota za około 800 zł a stag 4 oferują mi za 1200 z roczną gwarancją.

Więc jeśli ktoś wie co jest przyczyną tych porannych kłopotów z przejściem na jazdę na gaz będę wdzięczny.

Co do błędów to jest błąd sondy lambda i przyczynę szarpania na PB znam, a zakładając ten temat chciałem się tylko dowiedzieć dlaczego sonda uszkodzona nie wpływa na jazdę na LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki dokladnie numer błedu odczytałęś ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0130 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"

Wymiana instalacji na sekwencje 6 godzinek pod blokiem z lutownicą w ręce i wszystko hula a koszt Stag 300+ , magic jet , scorpion st, kabel inne pierdółki 1000zł i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy a kolektora nie musisz wiercić tylko podstawki pod wtryski pasują, a co do problemu na obecnej instalacji może korokowy się przycina i dopiero jak się trochę rozgrzeje to zaczyna działać, możesz go wymontować i wstawić przelotkę za niego i zobaczyć czy się porusza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dla zainteresowanych przyczyną takich objawów był uszkodzony reduktor, po wymianie już jest wszystko ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

obylo sie bez zmiany na sekwencje ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...