Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Darko_ols

Problem ze skaczącymi obrotami

Recommended Posts

Witam

Posiadam Vectre 1.8 16V X18XE 1995 r. + LPG. Od samego początku gdy ją kupiłem na benzynie falowały obroty, na gazie było wszystko ok. Po dłuższym postoju samochodu u lakiernika obroty zaczęły się wieszać przy 2000 obr. Błędy:

0500 - czujnik prędkości własnej pojazdu, chociaż prędkościomierz i ABS działa normalnie;

0230 - przekaźnik pompy paliwa - wymieniłem na drugi, wyczyściłem filterek przy pompie paliwa i nic to nie dało, błąd jest dalej;

0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - przełożyłem z samochodu kolegi na 100% sprawny, skasowałem błędy i nadal to samo;

0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego;

0169 - lampka kontrolna układu;

Ostatnio wziąłem się za to i wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy, zaślepiłem EGR, wyczyściłem filtr na odmie, powstawiałem nowe uszczelki pod krokowca i przepustnice i od tamtej pory na benzynie jak i na gazie auto nie chcę trzymać obrotów i gaśnie, gdy się trochę rozgrzeje obroty skaczą w granicach 200 - 1500 obr. i również gaśnie. Zabrałem się jeszcze raz za błędy i wyskoczył mi jeszcze 0130 - "regulacja poza zakresem/nieprawidłowy sygnał sondy?". Kontrolka check pali się cały czas. Od czego najlepiej zacząć, gdzie jeszcze szukać przyczyny ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Edited by Darko_ols

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź dokładnie dolot pod katem lewego powietrza, wężyki wokół przepustnicy + zmierz sondę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolot i wężyki sprawdzone, wszystko szczelne. Sonde mam drugą, dostałem używaną, ale na 100% sprawną. Zaraz postaram się ją wymienić i mam pytanie: czy jest jakiś sposób na wykręcenie starej sondy, żeby niczego nie urwać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Jak dla mnie to krokowy padł

Żadnym czyszczeniem mu nie pomożesz.

Tylko wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie mialem podobnie bujal mi na obrotach i niekiedy gasl np. ruszam z krzyzowki, w zakret a on gasnie i schiza.

wymienilem na nowy krokowy i sie uspokoilo gasniecie i takie bujanie lecz problem mam z utrzymaniem stalych obrotow bo wyczuwam delikatnie nie rowna prace silnika i od czasu do czasu rzuci obrotami, teraz nie wiem dokladnie ale czesciej to zrobi jak mam wlaczona dmuchawe z klimatyzacja i to jest teraz moj problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

swoja droga bardzo ladna Viki i wiesz co porob to dla niej bo ja ze swoja juz mialem rozne przygody a krotko dosyc ja mam i nawet sie przymierzalem do sprzedazy i kupna Viki z silnikiem 1.7 TD

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmien krokowego jak masz mozliwosc to sie okaze. jak nie to dalej bedziemy kombinowac:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ciekawy jestem jak się temat rozwinie:)

Ja też mam taki problem, obroty falowały i przy hamowaniu z większej prędkości czasem viki gasła. Wymieniłem silnik krokowy (Siemens) i było ok przez rok. W międzyczasie założyłem gaz. Po roku od wymiany krokowego obroty znowu falują na gazie i na benzynie, czyszczenie pomogło ale tylko na moment. Zastanawiam się nad kolejną wymianą tego silniczka ale z taką częstotliwością to dziękuje tani to on nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy jak czysciles i jaki kupiles

jak jakis zamiennik to sie nie dziwie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domlo kupiłem Siemensa i czyściłem tak jak w tej twojej poradzie egr i przepustnica też były czyszczone. Różnica była taka że wcześniej obroty spadały poniżej 1000 i czasem auto gasło przy hamowaniu z dużych prędkości a po czyszczeniu przez jakiś czas nie spadały ale zacinały się na 1500 lub 2000. Po jakimś czasie wszystko wróciło do stanu przed czyszczeniem. Coś w tym jest nie halo skoro czyszczenie daje efekt na 2 tygodnie. Nie mam czasu żeby raz w miesiącu to wyciągać i czyścić. Znajomy znajomego pracuje w ASO opla i w rozmowie powiedział że jak krokowiec był już raz wymieniany to następne wymiany są tylko kwestią czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

ten krokowy jest taki sam jak w omedze ? w omie to go rozbierałem i samemu naprawiałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak taki sam to żadna sztuka tylko delikatnie się z nim obchodzić , ba mozna nawet zrobic gumke recepturke w środku rokowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy taki jak w omedze. A co tam jest do naprawiania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this link.

Wyczyściłem sobie krokowy wg instrukcji ze strony Omegi. Samo moczenie go w WD40 moim zdaniem nie przynosilo dobrych efektów. Na zaworku i wewnątrz obudowy pozostawalo wciąż dużo brudu. Zdecydowałem się więc na bardziej dogłebną operację. Rozklepałem, rozkręciłem, wymyłem w benzynie (wg mnie lepiej zmywa zgromadzony brud niż wd40) rozciągnąlem spręzynkę troche, poskładałem do kupy i założyłem. Odpaliłem silnik. Pracował równo, jednakze po kilku minutach pracy zgasł. Winna chyba była za mocno rozciągnięta spręzynka, którą przywróciłem do pierwotnych wymiarów (u mnie ok. 20,4mm mierzone troche zdezelowaną sufmiarką). Mosiężny cylinder u mnie był wkręcony na 3 obroty + ok. 15-25stopni. Może te info się komus przyda.

Tak jak mówiłem DELIKATNIE !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak pasuje tez krokowy z omegi 

to są te same krokowce dla silnikow  X18XE,C20XEV,X20XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...