Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wadol-2

tryb awaryjny skrzynia automatyczna 1.8

Recommended Posts

Guest wadol-2

Witam!

Mam problem ze skrzynią automatyczną Vectra B 1.8, 1996. A mianowicie pożyczyłem auto rodzicom, którzy jechali z w sumie pustą przyczepką, po powrocie powiedzieli że auto nie chciało im wciągnąć pod górkę i musieli przerzucić na 1 i tyle o przyczynie usterki.

Mam pytanie co teraz? Tryb awaryjny pali się bez przerwy, do przodu i do tyłu jeździ normalnie. Rusza normalnie tylko na 1 i R. Czy ktoś miał podobny problem? W sieci czytałem o podobnych problemach ale zawsze tryb włącza się na zimnym/ciepłym silniku, u mnie jest cały czas. Znajomy który pracuje w serwisie Opla pytał się kolegów i powiedzieli że w takim przypadku to potencjometr. Czy ktoś wie co może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiscie nic nie czytales o trybie awaryjnym skrzyni

mozliwosci jest wiele

podlacz auto pod kompa i sczytaj bledy

inaczej to wrozenie z fusow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wadol-2

Mam pytanie jeszcze czy mam jechać do jakiegoś mechanika który mnie podepnie pod komputer czy mogę zrobić to sam przez zworkę i obserwowanie kontrolki, bo byłem na komputerze jeszcze przed awarią i praktycznie wszystkie błędy sczytał ale nie ze skrzyni (przy sczytywaniu błędów ze skrzyni za każdym razem występował brak połączenia), boję się że pojadę, zostawię kasę i nic z tego nie będzie.

O trybie awaryjnym czytałem tylko to co było napisane w książce od Vectry, bo w necie zbytnio nic nie znalazłem.

...................................................................................

Dzisiaj zrobiłem zworke i pokazało mi, że jest to kod 0340-nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, czy to może być przyczyna trybu awaryjnego skrzyni? Czy mam jeszcze jechać do mechanika na komputer. Bardzo proszę o odpowiedz jeśli ktoś coś wie na ten temat.

Wiem, że jestem tu nowy i być może zadaje głupie pytania, bo vectre mam od niedawna, ale czy ktoś mógłby mi cokolwiek podpowiedzieć.

Z góry dzieki

Edited by wadol-2

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego podstawa to zczytanie błędów, bez tego ani rusz tak jak napisał gawlak, nie musisz od razu jechać na techa i płacić stówki, albo więcej za podpięcie, znajdź u siebie w oddziale kogoś z opcomem, albo innym fejsem i podjedź niech Ci odczyta błędy

co do błędu czujnika wałka rozrządu to mi też raz wyskoczył, ale skasowałem i od tej pory cisza, a czym był spowodowany - nie mam pojęcia, może czujnik się kończy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zworke nie sczytasz bledow skrzyni !!!

kurka wodna czytac potrafisz ??

to jest metoda na odczytanie bledow silnika

wyraznie w poradzie jest to napisane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wadol-2

Koledzy, przez te parę błędów które są na liście z kodami błędów pomyślałem, że sczytywanie kodów przez zworkę dotyczy również skrzyni:

0700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów

0701 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - sterowanie poza zakresem mocy

0702 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - uszkodzenie w układach elektronicznych

0703 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B"

Także i wybiorę się na komputer i jak coś już będę wiedział to na pewno napiszę.

Tymczasem dzięki za wytłumaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stawiam na selektor, dużo roboty nie jest a regeneracja nie zaszkodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

komputer silnika od skrzyni automatycznej jest inny niz od manuala

inny jest program

wlasnie z powodu skrzyni

i niektore bledy dotycza skrzynia ale nie do konca jej samej

tylko problemu z komunikacja sterownika silnika ze skrzynia

i to sa wlasnie te bledy 0700-0703

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...