Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kruszyna192

Wilgotność a wpływ na odpalanie

Recommended Posts

Guest kruszyna192

Witam 

Wahałem się czy temat dać do "elektryki" czy do "diesla" ale wylądowałem tutaj.

Panowie, dzieje się dziwna rzecz, a mianowicie Viki (X20DTH) ma problemy ze startem w deszczowe dni i bezpośrednio po nich. Gdy jest sucho - pali bez problemu. Objaw jest taki, jakby właśnie "kończył się" akumulator, czyli przy starcie kontrolki przygasają, wskazówka od paliwa się kładzie, pierwszy obrót wałem średni, drugi słaby, a trzeci bardzo słaby, chociaż po nim silnik załapał. Po pierwszej takiej akcji samochód wylądował pod prostownikiem. Spędził w garażu ładując się około 18 godzin. Po odpięciu od ładowania zapalił od razu, więc zadowolony pojechałem do pracy. Po 8 godzinach postoju, w dzień z przelotnymi opadami deszczu, znów było to samo, tyle że już nie zagadał dry.gif. Z kabli odpalił bez problemu.

Jakoś nie jestem przekonany do tego, że to akumulator, bo już nawet pomijając to, czy rozrusznik kręci lub nie z powodu wilgoci, samochód po takim postoju z podpiętym prostownikiem powinien śmigać jakiś czas bez problemu. Także wszelkie sugestie na temat tego co się dzieje są mile widziane.

P.S. Za pamięci ale z innej beczki - ostatnio dosyć często podczas jazdy zapala mi się kontrolka ABS. Raz gaśnie podczas jazdy, innym razem po ponownym uruchomieniu silnika (jakoś nie mogłem znaleźć jasnej zależności). Czym to jest spowodowane?

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

i w tym przypadku i w tym akumulator abs zapala sie przez spadek napi\ecia sprawdz ładowanie 14,4 powinno byc i odlACZ AKU na czas [postoju i sprawdz na nim napiecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....ABS fiksuje....może pomóc wymiana płynu hamulcowego na nowy ,ale przeważnie jest to wina sterownika....mam to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruszyna192

Ładownie wyszło 13,7 zamiast rzeczonych 14,4. Elektromechanik powiedział mi, że różnica może wynikać z tego, że aku jest pusty. Ale ciekawa rzecz - całą noc stał pod prostownikiem z amperażem 2 i rano nie odpalił. W ciągu dnia stał może 2-3 godziny z amperażem 5 i zagadał... Napewno jest to wina akumulatora? Upatrzyłem już Centre Future o pojemności 72Ah i 720A na rozruch, tylko nie chciałbym wydać 4 stów, żeby po czasie okazało się, że to nie jest wina aku... Co myślicie?

P.S. Tak sobie pomyślałem, że może tytuł tematu i wiązanie przyczyn z wilgotnością czy czymś takim było trochę na wyrost. W tamtym roku miałem motyw, że były problemy z kręceniem w deszczowe dni. Okazało się, że wytarte były szczotki rozrusznika i robiło się przebicie. Po naprawie wszystko było ok. Aż do ostatniego poniedziałku. Powiem szczerze, że mam nadzieję, że tym razem to tylko i wyłącznie wina aku.

Edited by kruszyna192

Share this post


Link to post
Share on other sites

....akumulator można sprawdzić przyrządem który wymusza obciążenie...tak że nie wymieniaj aku przed tym pomiarem....ja zainteresowałbym sie na Twoim miejscu alternatorem....wyraznie nie doładowuje .... może mieć zużyte szczotki uszkodzony regler lub wytarty pierścień ślizgowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruszyna192

Rozmawiałem z kolegą automatykiem, elektrykiem samochodowym z zamiłowania i też kazał zwrócić uwagę na alternator. Z tym, że mówił żeby spróbować zmierzyć napięcie najpierw na alternatorze, później na akumulatorze i wyniki porównać. Jeśli będzie różnica to należy dopatrywać się uszkodzenia np. przewodów, mogą być w którymś miejscu przetarte czy cuś. Możliwe też, że fiksuje regulator napięcia. Wrócę z pracy to popatrzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....przewody sprawdż jak najbardziej..po zimie mogły zaoksydować na stykach śrubach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruszyna192

 Napięcie na alternatorze i na aku jest identyczne, czyli przewody są całe. W dodatku identycznie za małe - 13.7 V... Chociaż czy napewno? Różnica to 0.7 V czyli odchył o jakieś 5% - czy w tym przypadku dopuszczalne są jakieś odchyły na +/- ?   

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pomiar musisz wykonać w ten sposób.....odpalasz auto przykładasz do klem miernik woltomierz i obserwujesz wskazania ....np.na poczatku 13,7 V..jeśli ładuje to w krótkim okresie czasu napięcie musi rosnąc 13,8,,,,14.....14,1 az do wartości 14,5 V....jeśli wartość się nie zmienia....to czas przyjrzeć się akumulatorowi....podjedż do serwisu i poproś o zbadanie stanu akumulatora....trzeba coś wykluczyć albo altek albo aku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruszyna192

Dzisiejsze pomiary robiłem na nowiuśkim akumulatorze (znajomy ma stację paliw i "wypożyczył" mi Centre Future o pojemności 72Ah i prądzie rozruchowym 720A), jednak nie zrobiłem tak jak radzisz, tzn pomiar zrobiony był na szybkości, więc nie wiem czy napięcie rosło czy było stabilne. W takim razie jutro kolejny dzień prób...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobny problem wystąpił też w mojej viki. Aku ładowany przez całą noc i pół dnia, a auto ledwie odpalało. Szukałem dziury w całm, podejrzenia padły nawet że tulejki w rozruszniku siadły, lecz wymiana aku rozwiązała wszystko. Samochód pali na dotyk.

Co do kontrolki ABS, to możesz mieć tez za niski stan płynu hamulcowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...