Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dave_19

P1109 i P1125

Recommended Posts

witam.

otoz moze signum od pewnego czasu sporadycznie wyrzucalo blad auta z kluczykiem. wczoraj podczas dosyc dynamicznego przyspieszania na 3 wywalilo blad i auto weszlo w tryb awaryjny. dzis odczytalem techem bledy:

- p1109 i p1125

dodam ze jestem tuz po regeneracji kolektora u jabolkg, egr zostal wyczyszczony i sprawdzony przez kolege i jest ok, czujnik doladowania tez czysty, zaworek vac out zostal wymieniony ale problem nie zniknal. przejrzalem przewody idace z vacum do zaworku ale wygladaja ok.

przesledzilem tematy podobne z naszego forum i forum zafiry ale generalnie nie ma konkretnej odpowiedzi co jest przyczyna owych bledow.

prosze o podpowiedz co to jeszcze moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej kolego ja też jestem po wymianie kolektora u Pawła i też mi się pokazał błąd P1109 jest to błąd nastawnika klap wirowych. Mam takie przypuszczenia że nowa(stara) listwa jest ciasno osadzona w kolektorze i czasem może się przyciąć do czasu aż się bardziej wyrobi i wszystko wróci do normy. Ale mogę się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

porobilem jeszcze proby drogowe i w tej chwili wali juz "autem z kluczykiem" zaraz po odpaleniu lub po dynamicznym przyspieszaniu. co ciekawe jesli blad wystapi po zapaleniu to silnik wchodzi do 3,5 tys obrotow, jesli w czasie jazdy to max 2 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci że ja tak miałem tzn auto z kluczykiem i tryb awaryjny jak mi się egr zaciął. Wszystko ładnie pięknie egr wyczyszczony a i tak czasami robi psikusy. Jak masz możliwość to niech ktoś przegazuje furę a ty zobacz czy listwa ci dobrze pracuje bo może się przycięła lub niedajboże nastawnik. Jak możesz to skasuj błędy przejedź się i odczytaj znowu.

Edited by davidov0

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr pawel sprawdzal tez pod urzadzeniem diagnostycznym. kolejna rzecza ktora zauwazylem to przy dobrze rozgrzanym aucie blad wystepuje sporo czesciej. z tego co patrzylem dzis to listwa pracuje dobrze, wszystkie 4 klapy sie wychylaja z pozycji 14 na 10 i spowrotem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli sporadycznie wskoczy 1109 to wystarczy odkręcić o jakieś dwa, trzy obroty nakrętki na listwie robi się wtedy większy luz, zawsze rozgrzewam i przegazowuję auto właśnie po to żeby sprawdzić czy działa w całym zakresie, ale trwa to jakieś pół godzinki a czasem pewne określone warunki mogą się zdarzyć później nawet po kilkuset kilometrach, po prostu wolę zrobić mocno i sztywno spasować wszystkie części i poczekać aż się dotrze niż ryzykować wyrobienie wszystkiego przedwcześnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli błąd p1125 wskoczył podczas dynamicznego przyspieszania to jasnym jest, że coś nie halo z wysterowaniem turbiny. Dave mówił, że miał autko z kluczykiem, ale niestety jak do mnie dojechał już błąd zdążył się wykasować z pamięci więc opierałem się tylko na wskazaniach bloków pomiarowych, zastanowiła mnie tam jedna rzecz. Obserwując ciśnienie doładowania wyglądało jakby turbina działała z pewnym opóźnieniem, później po rozgrzaniu było jakby lepiej, p1125 mówi o zaworze doładowania, który dave ma wymieniony na nowy, ja bym stawiał na problem z podciśnieniami albo przycierające się kierownice w turbinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie. bylem dzis jeszcze raz u pawla ze wzgledu na blokowanie sie 1 klapy w kolektorze - pawel szybko poprawil listwe i jest ok - blad p1109 mamy z glowy. ponadto wyczyscil egr bo na blokach pomiarowych widac bylo ze sie przycina. generalnei na przygazowce i podczas samej jazdy powortnej blad p1125 nie wyskakiwal wiec narazie bede obserwowal.

PS. pawel wykrakales:( chyba padl mi alternator - koło dzierzoniowa - kontrolka ladowania - na kompie podglad i mam tylko 11.5 v zamiast 13,5-13,7. wiec ogien do domu zeby jakos zajechac. swiatla wylaczone i jakos na 10V zajechalem ale wywalilo blad abs,tc, chwilami przestawalo dzialac wspomaganie. ehh

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nieźle a powiedzcie jak czytać pomiar egra podczas testu , jak się ma zachowywać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem blokującego EGRa nie do końca wyszedł po blokach pomiarowych. Po prostu po poskładaniu wszystkiego do kupy męczyliśmy bardzo ostro auto żeby w końcu wyskoczył błąd P1125 a okazywało się, że za każdym razem gdy przekraczałem 4tys obr zamiast 1125 wyskakiwał błąd nieszczelności w układzie dolotu powietrza, trochę dziwne, że dopiero przy tak znacznych obrotach, ale przynajmniej byliśmy już w domu. Co prawda dave czyścił zawór osobiście, ale jednak okazało się, że potrafił się przyciąć, mój sposób czyszczenia pomógł i błąd się jak na razie nie pojawił. Teraz tylko pytanie czy przypadkiem cały czas nie chodziło o ten EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do alternatora.... No cóż CDTI ma swoje wady fabryczne, między innymi jest to właśnie ten paskudny alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie egr czyscilem jakies 4 miesiace temu. pawel nalal swojego magicznego plynu i wyplukal cala czesc mechaniczna egr, czesc elektromagnesu pracowala bez blokowania. jak narazie calosc pracuje dobrze, blad nie wyskoczyl, klapki sie juz ladnie dotarly i mysle ze calosc bedzie pracowac dobrze. jest co prawda na blokach pomiarowych w okolicy 3-3,5 tys lekkie przeladowanie ale ew. nieprawidlowosc wyjdzie w najblizszych kilkuset km

wiec tak. temat alternatora nie rozwiazany - wymiana diod i regulatora nie pomogla do konca. jest napiecie ale skacze w zakresie 12,5 -15 V. co do samego silnika - dzis bledy nie wyskoczyly ale mam wrazenie ze auto ma lekkiego laga powyzej 3,2 tys obr - chwilowo jakby slabiej ciagnie poczym idzie dalej.

23.06

alternator w koncu sprawny - nowy regulator okazal sie wadliwy. autko smiga, pali malo i narazie mam nadzieje spokoj.

28.06 ;/

kontynuujac watek zeby nie bylo za pieknie. dzis jak co tydzien zagladniecie pod maske. juz na 1 rzut oka nie podobal mi sie intercooler (wymieniony 2 miesiace temu na szczelny) - zatem nurkuje pod auto i co widze. pieknie wydety w banana od spodu - co prawda nie cieknie ale 3 dolne rurki jak slomki okragle a i 1 z gory tez juz pecznieje.

panowie czy te intercoolery sa takie slabe ??

mialem co prawda wczesniej pewne nieduze przeladowanie w okolicy 3.2 tys , co sprawnie wylapal pawel na diagnostyce ale wystepowalo ono czasami i zostalo juz zrobione.

wiem ze panowalo wtedy zwiekszone cisnienie ale co z autami ktore smigaja po chipie ??

Edited by dave_19

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie w sobotę zabrałem się za wymianę chłodnicy klimy i też oglądałem intercooler bo przypomniałem sobie naszą rozmowę na ten temat. Mój nie zdradza prawie żadnych objawów jakichkolwiek problemów, ma na jednym żeberku lekki naciek czyli jest bardzo delikatnie nieszczelny, ale nic poza tym, nie nadymał się, nie wygiął a w końcu ponad rok jeżdżę na zmodyfikowanym programie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na starym IC byla nieszczelnosc w dolnym zeberku i delikatnie sie brudzilo. poniewaz robilem klime, przy okazji wymienilem IC. ten obecny (na szczescie na gwarancji) wytrzymal 2 miesiace - jak go sciagne to zrobie fotki jak go wydymalo - zwlaszcza 3 dolne zeberka.

nie sadze by delikatne przeladowanie rzedu jak pamietam przy okolo 3 tys: wymagane 140, odczytane 155 spowodowala az takie spustoszenie w IC. tym bardziej ze w pozostalym zakresie wszystko bylo w normie.

Edited by dave_19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no żeby wydmuchać taki intercooler to chyba trzeba dużo wyższego ciśnienia w końcu to nie papier. A u mnie faktycznie dokładnie w tym samym miejscu mam leciutką nieszczelność właśnie w dolnym żeberku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis doszlo do mnie urzadzenie diagnostyczne. bawilem sie chyba z godzine. sprawdzalem rowniez cisnienei doladowania i w tej chwili jest sytuacja odwrotna. turbina nie przeladowuje juz a wrecz jest delikatne niedoladowanie rzedu 10-20. mysle ze to moze byc przez ten nieszczesny intercooler

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wtryski przedstawiaja wartosc odpowiednio: -0,3, -0,35, + 0,5, +0,71.

pawel pytanie do ciebie odnosnie kolektora - oczywiscie pracuje bardzo dobrze - czy moze spod jednej klapy delikatnie saczyc sie jakas czarna maz - chodzi o klape nr 3 ta ktora steruje cala listwa ?? nie wiem czy to resztki ON ktore tam pociekly czy jakies brudy jeszcze wylatuja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mierzyliśmy u mnie to w momencie wciskania gazu do deski było najpierw przeładowanie a na ustalonych obrotach powyżej chyba 4tys również było lekko mniej a wystarczyło dosłownie dotknąć gaz żeby turbina spowrotem wrzuciła więcej powietrza.

Pytanie zasadnicze czy przeładowanie albo niedoładowanie na poziomie 10 kPa to coś niepokojącego, moim zdaniem nie bardzo za to i tak nie wyjaśnia to rozdęcia intercoolera.

Ta maź na początku działania to smar grafitowy, którego dość sporo napuszczam do środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maly upgrade:

wymienilem dzis intercooler na nowy oryginalny valeo - nie chce tego rozbierac po raz trzeci. nie ma juz tego chwilowego zawachniecia kolo 3,5 tys obrotow.

po zrobieniu 4 tys km na poprzednim IC bylo troche w nim takiej mazi olejowej ale bez tragedii - zreszta oleju mi nie ubywa na bagnecie.

ku przestrodze jak moze wygladac IC:

up. znow zrobilo sie cieplo i wrocilo chwilowe zamulenie przy 3,3 tys obrotow, zwlaszcza przy ostrym przyspieszaniu na 3 i 4 biegu. wyglada to tak jakby chwilowo spadalo doladowanie i auto nie mialo z czego jechac dalej - co prawda kreci do 4-4,5 tys ale wyczuwalnie slabiej.

bledow brak - meczylem auto op-comem chyba z godzine. wtryski odpowiednio -0,34, -0,28, + 0,4, +0,79. cisnienie doladowania na postoju zadane i odczytane praktycznie sie pokrywaja, egr czysty i szczelny, vac out nowy i wezyki sprawdzone. intercooler nowy valeo, przewody gumowe od intercoolera sprawdzone i dokrecone opaski. filtr paliwa i powietrza 4 tys km zrobione, klektor po regeneracji u pawla - co prawda 3 klapa cos przepuszcza jakies mazi ale delikatnie.

w czym jeszcze tkwic moze problem. nie jest to moze specjalnie uciazliwe ale wkurza.

Please login or register to see this attachment.

Edited by dave_19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj pojeździć bez klimy...

Lepiej ? Gorzej ?

Sprzęgło i dwumas ok?

Skoro ciśnienie doładowania żądane i rzeczywiste (na postoju) są ok to nie oznacza, że tak będzie pod obciążeniem.

IC lubią na przykład pękać, zarówno aluminiowa chłodniczka ("żeberka") jak i plastikowa obudowa. Warto, jeśli ktoś ma IC zdjęte przebadać go "ciśnieniowo" (pistolet do pompowania kół i małe ciśnienie wystarczy)...

Olej i DPF ok? Czyste?

Poza tym - ciepło to temperatura w granicy 26 st. C a teraz masz w cieniu blisko 40, w słońcu ponad 50 !!! To jest bardzo istotny wskaźnik więc spróbuj jak to będzie podczas jazdy ale bez włączonej klimatyzacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

efekt jest zarowno bez klimy jak rowniez z wlaczona. olej jak i filtry 4 tys temu zmienione. sprzeglo, dwumas ok. IC jest nowy, ma kilka dni - na starym rozdetym bylo podobnie, dpf na poziomie 23 % (odczyt z op-com)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest harp_un

Witam.

Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim Z19DTH, a ponieważ moc silnika przy niskim zakresie obrotów już nie powala postanowiłem przy okazji wymienić kolektor dolotowy. Kolektor to zregenerowana i przerobiona konstrukcja przez Jabolkg. Do tego jeszcze dopalanie dpf, czyszczenie przepustnicy oraz EGR + "zaślepka" i to by był cały zakres prac.

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie błąd P1109, który pojawił się po wymianie kolektora. Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie rozsypał się moduł sterujący klapami, czyli EAM-i. Ponoć ten silniczek w ogóle nie reaguje i nie pracuje, co jest dziwne, bo przy starym kolektorze był sprawny.

Gdzieś, na którymś forum wyczytałem, że ponoć trzeba w jakiś umiejętny sposób zmienić ustawienia/zresetować ECU (choć ponoć mechanik zrobił reset). Dlatego chciałbym się poradzić, czy ktoś mógłby wyjaśnić/podać jakieś szczegóły dot. zmian w ECU po wymianie dolotu?

Bardzo by mi zależało na zaoszczędzeniu kilku złotówek, jeśli problem po wymianie jest w ECU, a nie w module sterującym..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, wyskoczył mi błąd p1109(63) i teraz jestem zdecydowany wywalić całkowicie klapy wirowe bo się pocą i teraz pytanie, jeśli zostawię nastawnik (a to on robi problem) to czy auto będzie dalej wchodziło w tryb awaryjny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nastawnik jest sprawny i zostawisz go, ale odepniesz ramię sterujące to nie powinno być trybu awaryjnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...