Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest JEFFO

problem z wentylatorem

Recommended Posts

Guest JEFFO

Witam.Po 10 minutach jazdy włącza mi się wentylator płyn w zbiorniczku buzuje gdy tylko chcę odkręcić

,wąż od chłodnicy do silnika jest gorący,a chłodnica letnia,a nawet zimna,temperatura wskazuje 80 stopni.Proszę pomóżcie

Edited by JEFFO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może nie masz przepływu. Termostat puszcza ale płyn stoi i się gotuje. Czujnik temperatury - gdziekolwiek on jest - powoduje włączenie wentylatora i wentylatorek pracuje. Hmmm. Nie mam innego pomysłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JEFFO

i co mam z tym zrobić bo jestem w tym zielony

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaję kolejnośc sprawdzenia: termostat, szukanie nieszczelności w układzie,zapowietrzony układ,uszczelka pod głowicą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JEFFO

dodam jeszcze że zaczął kopcić

Share this post


Link to post
Share on other sites

na biało, niebiesko czy czarno ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

....to nie wesoło...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JEFFO

proszę nie strasz a jeśli biały

Share this post


Link to post
Share on other sites

to uszczelka po głowicą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JEFFO

ide odpalić i jeszcze raz się przyjże dokładnie

jest biały mam pytanie ile kosztuje ta uszczelka i uszczelniacze oraz naprawa bo troche krucho z kasą wymieniałem teraz rozrząd i co może się stać jak będę zwlekał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odkręca się zbiorniczka jak auto pracuje i jest nagrzane, normalne że będzie buzował, pod wpływem temperatury zwiększa się ciśnienie.

Jeżeli przy zakręconym korku nie ciśnie, wycieka Ci płyn przez niego oraz nie słychać bulgotania w przewodach, temperatura nie wskakuje na czerwone pole to jest wszystko ok. Normalne że auto teraz się dużo szybciej nagrzewa, mój również w podobnym czasie dochodzi do 80.

Jeżeli natomiast temperatura leci do gór a nie załaczał by się wiatrak w tedy do wymiany był by wkład termostatu. Piszesz rożnie w rożnych tematach więc nie bardzo wiem co Ci doradzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli natomiast nie załączał by Ci się wiatrak to do wymiany był by termowłącznik znajdujący się na chłodnicy z lewej jej strony.

Co do dymu to nie panikuj,

Objawy pękniętej uszczelki

-wybijanie płynu chłodniczego przez zbioniczek wyrównawczy, często pod wpływem ciśnienia dochodzi do pęknięcia któregoś z przewodów ukł chłodzącego.

-biały słodkawy dym wydobywający się z wydechu, sprawdza się tylko po nagrzaniu auta.

-Ubytki płynu w układzie chłodzenia

-wydobywające się spaliny ze zbiorniczka wyrównawczego, "sprawdza się tylko na kompletnie zimnym silniku"

-napęczniałe twarde przewody wejściowy i wyjściowy z chłodnicy, po przejechaniu jakiś 3-5 km.

-Szybki wzrost temperatury.

-Maż lub oleiste plamy na ściankach zbiorniczka wyrównawczego oraz w płynie.

- woda, maź w oleju, na bagnecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JEFFO

dzięki za poradę ale wciąż się nie dowiedziałem gdzie leży przyczyna że w zbiorniczku wyrównawczym jest wrzątek i na przewodach a chłodnica wciąż zimna.Z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....przecież napisałem ...jak należy szukać przyczyny....parę postów wyżej.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema. Podczas jazdy na włączonym wentylatorze na kazdym biegu wentylator chodzi przez jakis czas, potem się wyłącza, po chwili znowu..na właczonej klimie i na wylaczonej to samo. Silnik wentylatora jest ok. Moduł nawiewu climatronica wymieniany z 2 tyg temu bo był padnięty - ten drugi jest w 100% dobry. Co moze jeszcze byc nie tak..??

up

up

Edited by Grodek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czarny dym to nie bedzie czasem nie przepalone paliwo? nie strzela Ci z wydechu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarekS piszesz że jak temperatura idzie do góry a wiatrak się nie włącza to trzeba wymienić termostat ,ja cały czas walczę z temperaturą idzie mi prawie do 100 stopni powoli spadnie i nagle wywala check auto gaśnie ,i prędzej nie odpalę dopóki nie ostygnie i nie mam już zielonego pojęcia co się dzieję .Ale pójdę jeszcze sprawdzić wentylator.

P.S termostat już wymieniłem i nic.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz wentylator czy sie zalacza i czujnik/i na chlodnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. jezeli termostat puszcza to waz gorny bedzie mocno cieply

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravcio mam do ciebie prośbę mógłybś mi wytłumaczyć co za zadanie ma czujnik położenia wału po powiem szczerze że ostatnio parę razy mi pokazał się check i po odczytaniu tego błędu 0335 okazuje się że to czujnik jest niesprawny, fakt izolacja jest tak skruszała że prawie cały przewód jest zaizolowany tasmą i czy to może być ta przyczyna pomóż proszę.

P.S a co wentylatora to działa i przewód od termostatu jest gorący wentylator zaskoczył przy 92 stopnie 95 stopni.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...