Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
radek8333

Biegi ciężko wchodzą

Recommended Posts

Witam panowie mam problem ze swoją skrzynia, zauważyłem ze od pewnego czasu zarówno jedynka i wsteczny ciężko mi wchodzą. Problem występuje tylko wtedy jak auto stoi !!!Może być to skutkiem niskiego poziomu oleju w skrzyni??? Mam wyciek i nie wiem czy to ma jakiś wpływ na ten problem.

Jeszcze jedno, jak dolać olej prostym sposobem chodzi mi o to jak to zrobić pod blokiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> bo jestem w Holandii a do Polski zamierzam wrócić za pól roku(chyba że wcześniej padnie skrzynia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedynym znanym mi sposobem dolania oleju jest podniesienie autka i odkręcenie śruby do sprawdzania poziomu oleju ( gdzie ona jest i jak tam sie dostać to jest opisane na forum naprawdę w wielu tematach )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej do skrzyni można dolać przez odpowietrznik od góry za pomocą strzykawki i wężyka.

Temat biegów jest na forum.Jest tego sporo.

Poduszki,regulacja,regeneracja wybieraka itp.

Z boku na skrzyni od strony kierowcy jest śruba na klucz 13 to jest kontrolka od stanu oleju.

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna na foto ukazac nam ta srube 13?i mejsce by dolac olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na odpowietrzniku jest plastikowy kapsel i widać go wyraznie z góry.Jak zdejmiesz kapsel to jest śruba chyba aluminiowa i chyba na nasadkę 15.

Tam można dolać oleju.

Co do śruby kontrolnej na klucz 13 może pomoże ci ten rysunek

O-3004 to ta sruba na klucz 13.

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko tam sa dwa kapturki o zdjecia wiec zrobilem se zdjecia.

Czy tu trza dolewac?

Wiec na drugim foto jest odpowietrznik to wiem tylko ktore odkrecic i dolac. Dodatkowo pytanie do czego służy ta śrubka ze sprężynka która jest zaraz pod tym łepkiem z pierwszego foto.(foto3)Sorry za jakos slaby aparat juz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest to do "resetowania ustawień skrzyni " opisane jest na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok dzieki zaraz poszukam nie moge znalesc nic jak na razie.

Nurtuje jeszcze mnie to,ze ciezko z 1 na 2 przelozyc bieg jak zimna skrzynia jest z bieda udaje sie.Jak sie rogrzeje silnik to tak normalnie jakby.Moze cos jest wyrobionie przy tej lapse co wsuwa sie i wychodzi z tego mechanizmu nie wiem jak fachowo sie to nazywa.No i jak jade trzymam gaz i puszcze go to drazek biegow idzie w dol z 5mm jak wciskam gaz on znowu idzie w gore czuc kiedy silnik ciagnie.Co to moze byc?Moze kostka wybieraka?

Edited by mariuszki17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zmienić całkowicie olej w skrzyni.

Można wyregulować biegi-po to jest też ta śruba ze zprężynką służy do zablokowania skrzyni podczas regulacji-regulacja jest opisana na forum.

Można zregenerować wybierak i wajchę od zmiany biegów.

Jak ci lata wajcha podczas zmiany biegów to zbadaj poduszki pod skrzynią i silnikiem jak i drążek reakcyjny taka 8 nad filtrem powietrza-widać ją wyraznie.

Kostka wybieraka też może być przyczyną kłopotów z biegami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczne od wymiany oleju bo akurat mam w domu.Z regulacja nie bede ruszac bo nie znam sie na tym.Jak cos jeszcze kostke zamowie ale male g...kosztuje 50zl.Jak cos pozniej sie pomysli dalej dzieki Wam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup odpowiedni olej zalecany do tej skrzyni orginalny GM.

Potrzebujesz 2 l. oleju.Aby go całkowicie usunąć najlepiej odkręcić dekiel ale to wiąże się z wymiana uszczelki pod nim.

Regulacja może wiele zdziałać.

Potrzebny gwózdz,klucz 13 i zgrabne łapki.

Trudne nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam Oplowski Olej ponad 2l wiec sie zmieni.

Jak dobrze poczytam cos o regulacji skrzyni jak juz znajdę to może podziałam na razie nic nie znalazłem żeby bylo jak krowie na rowie wytłumaczone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz parę tematów o tym:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...