Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wojciech32

Jak otworzyć maskę???

Recommended Posts

jak w temacie: Jak otworzyć maskę???

urwała mi się linka... starą otwierałem bez problemu kombinerkami.

Kupiłem nową...założyłem...wszystko pięknie ładnie, ale zapomniałem przykręcić tej małej regulacji naciągu linki, i zamknąłem klapę. I teraz za cholerę nie da sie jej otworzyć! Ciągnę za linkę i nic..

Może jak była za długa, to wypadła z zaczepu... Jest jakiś sposób by to otworzyć???

Poradźcie coś... plissssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

To żeś narobił ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

No nie wiem czy da się otworzyć bez linki ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli co?? łamanie atrapy? kurczę...pewnie ze dwie-trzy stówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze da sie od dolu - tj sciagnij zderzak ...... aa no tak nie sciagniesz bo pod klapa sa 2 wciski :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

udało się !!!

obyło się bez łamania atrapy czy grilla...

można jednak dojść od spodu...i specjalnie wygiętym drutem naciągnąć linkę, a potem otworzyć już normalnie od środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daro1309

Witam. Nie mam pojęcia jak ani kiedy ale cięgno otwierania maski w samochodzie przestało działać. Gdybym zerwał to bym przynajmniej wiedział o co chodzi a tak to nie wiem. Linka jest luźna jak sprawdzałem w aucie. Chodzi o auto vectra c z silnikiem diesla. Czy miał ktoś problem z tym i jak możliwe jest dostanie się pod maskę.? Problem jest palący bo akurat chciałem sprawdzić dlaczego (z jakiego powodu) przy włączeniu ogrzewania w aucie na full spada mi temperatura cieczy chłodzącej do minimum. Nie wiem czy to termostat czy czujnik temperatury a bez otwarcia maski raczej nic nie sprawdzę. Może ktoś wie jak się tam teraz dostać bez zbytniej demolki auta? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat spadek temperatury w takim przypadku to nie jest nic nadzwyczajnego:

a otwarcie maski masz powyżej (łączę temat)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ukasek86

Witam

mam wielki problem

dzisiaj wracam z pracy i chcialem troche pogrzebac pod maska

ale niestety linka od maski jest luzna i nie moge jej otworzyc

jest jakis sposob na otwarcie maski??

VECTRA C 2.0 DTI

Prosze o pomoc !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam kolega wyzej pisal ze drutem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hej witam mozesz cos wiecej napisac o tym naciagu linki gdzie on sie znajduje i jak wyglada.

pozdrawiam hej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy

Awaryjne otwarcie maski przód: Trzeba wyciągnąć dolne kołki mocujące zderzak z osloną pod autem z przodu ,osłona silnika lekko się obniży a najlepiej jak auto stoi na podniośniku i jest z góry dobre oświetlenie, wtedy dobrze widać od dołu zamek i jak kolega pisze wyżej prętem trzeba próbować otworzyć od dołu. Mi udało otworzyć się prętem prostym,uwaga aby nie uszkodzić chłodnicy. Mi sie udało ..!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, tez mam problem z maska. Linka sie zerwała, atrapy nie mam założonej wiec teoretycznie powinno być prościej ale nie mam zielonego pojecia za co i jak sie zabrać. Podpowie ktoś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy ,

Dwa dni temu przy próbie uzupelnienia plynu do spryskiwaczy szczelila mi linka od otwierania maski , problem w tym ze najprawdopodobniej urwala sie przy samym zamku od strony silnika.

Pytanie moje czy mial ktos kiedys podobny problem i jak sobie z nim poradzic nie demolujac polowy samochodu ?

Za wszystkie podpowiedzi dziekuje gdyz nie bardzo mam pomysl jak sie za to zabrac , a czas nagli bo za 2 tyg w podroz 2 tys kilometrow .

Jesli temat juz byl prosze podczepic pod istniejacy gdyz nie moglem znalezc

Pozdrawiam

Bartek

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz odpowiedź w poście nr 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Dzisiaj otwierałem maskę awaryjnie Vectra C 1.9  po lifcie anglik (2008 rok).

Opiszę krok po kroku:

1- zdjąłem podłogę od dołu i  odkręciłem zderzak ( ile się da), 2- odchylamy zderzak i pomiędzy chłodnicami ( szczelina 3 lub 4 cm ) i  za pomocą latarki  na środku widzimy okrągły bolec ( zatrzask maski) oraz koniec sprężyny, 3- do końca sprężyny przykładamy długi pręt pod kątem 45', dół pręta w prawą stronę auta( patrząc w kierunku jazdy) i uderzamy lekko młotkiem uważając aby nie uszkodzić chłodnicy. sprężyna luzuje bolec i maska powinna odskoczyć - tyle.

Ja do tego celu użyłem 80 cm wiertło do betonu 8 mm. Przydatna też jest druga osoba do odchylania zderzaka.  Innego sposobu nie widzę.

Myślę że komuś to będzie pomocne. Miłej pracy. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam coś od siebe:

W moim sigu przed fl miałem zbyt luźną linkę maski co przyczyniło się do rozłączenia linki i mechanizmu.

Probowalem odchylać zderzak oraz byłem skłonny zniszczyć atrapę chłodnicy..

Na szczęście miałem drugi samochód do podglądu i znalazłem skuteczny sposób jak zrobić to w 2.0/2.2 DTI.

Demontując osłonę silnika oraz wjeżdżając na kanał (same kobyłki nam nie wysyatczą)  musimy zlokalizować sprężarkę klimatyzacji.

Otwór po jej lewej (do kierunku jazdy)  umożliwi nam wprowadzenie narzędzia które odbezpieczy zamek.

Zerkając w owy otwór musimy znaleźć kostkę wentylatorów, za kostką znajduje się dźwignia wykonana z drutu w której normalnie znajduje się „gruszka” linki.

Walenie młotkiem nic nam nie da..

Musimy przyłożyć nasze narzędzie (w moim przypadku był to metrowy pręt)  do dźwigni (nie jest to łatwe ponieważ mamy tam bardzo mało miejsca) i przy użyciu obu rąk naciskamy dźwignię w lewą stronę.

Po kilku próbach mamy otwartą maskę! 

Bez niszczenia grila oraz zabawy ze zderzakiem! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj musiałem awaryjnie otworzyć maskę :) wjazd ja kanał - ręka pomiędzy silnik a chłodnice - wyczuć gdzie nacisnąć i ogień - 3 minuty i maska otworzona :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomocy, prawdopodobnie mam zerwana linkę od otwierania maski bo uchwyt w kabinie luźno chodzi. 

Odkrecilem dolna osłonę silnika poluzowalem zderzak ale za cholerę nie mogę namierzyć tego rygla ze sprężyną. 

Pomiędzy chlodnicami widać od spodu tylko jakaś osłonę.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Dami78
Zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem sposobu z docisnieciem maski i szarpnieciem linka  niestety nie działa. 

Zastanawiam się nad wylamaniem atrapy, pytanie czy po takiej demolce dam radę otworzyć tą nieszczęsna maske?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Problem rozwiązany ,po trzech godzinach walki udało się w końcu otworzyć maske.Okazało się że linka wypięła się z zaczepu sprężyny rygla.

Pomocne okazało się użycie kamery wziernikowej bez niej ciężko było cokolwiek zobaczyć.

Napiszę kilka słów w jaki sposób udało mi się otworzyć może komuś się przyda.

Po częściowym demontażu zderzaka wymontowałem dolną atrape chłodnicy i przy pomocy lekko przerobionego uchwytu z wałka malarskiego i pręta zbrojeniowego długości ok 1m udało mi sie zwolnic rygiel.Trzeba to robić w dwie osoby bynajmniej w moim przypadku była taka konieczność ze względu na brak kanału.

Mozna to zrobić tylko od przodu samochodu otworem po dolnej atrapie gdyż od spodu nie da się dojść ,nie wiem jak jest w wersji europejskiej ale w angliku chłodnice mają od góry założoną osłonę przez którą nie widać rygla.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...